Zelf gel baits maken met gel parels?


Job Verweij
Berichten: 423
Lid geworden op: 19-11-2009 16:17
Locatie: STI-Brolly

07-03-2011 17:40

Hallo

Las deze advertentie net ; http://link.marktplaats.nl/429616026
met daarin deze informatie ;

tip voor het maken van je eigen gel - boillies

Koop in tuincenter of op internet (google gel parels) een koker 5gr gel parels voor planten div kleuren (€1,60) voeg er water en geurstof aan toe 8 a 12uur laten staan en ze zuigen zich vol met vloeistof dit wordt dan 500gr gel boillies . De gel parels bevatten stikstof en waterstof, De gel parels zijn volledig non-toxisch, biologisch afbreekbaar en vele malen goedkoper dan de gel boillies in de hengelsportwinkels en webshops.
Dus doe er je voordeel mee zo blijft karperen nog betaalbaar .groeten spiegel


Heeft iemand hier ervaring mee ? lijkt me niet dat de echte gelbaits zo gemaakt worden of hoe zit dat??
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

07-03-2011 20:35

Maar kun je ze ook eten?
ik vind ze onder de naam "waterparels"
kost niks maar is het het zelfde.
Ze lijken er wel op.

ik heb het eens nader gevraagd.
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

07-03-2011 20:39

Hier nog wat mee rinfo welke ik vond.

"Deze water absorberende gekleurde kristallen zijn een decoratief substituut voor aarde voor een verscheidenheid aan planten en bloemen. Deze biologisch afbreekbare, niet-giftige hydro-polymeer kristallen groeien als ze in contact komen met water, en worden gel parels die een ideale vochthuishouding handhaven voor planten. Ze zijn herbruikbaar (1 keer in ongeveer 2 maanden water geven) en ook kleurvast wat wil zeggen dat u alle kleuren met elkaar kan mixen zonder dat deze ineen lopen. Het water blijft ook mooi transparant in de vaas. Daarnaast bevatten zij ook enkele essentiële voedingsstoffen voor uw planten. Ideaal voor mensen die houden van planten, maar niet van aarde in hun schone huis.
Gaat u op vakantie? Gebruik de kristallen om uw planten bewaterd te houden.


Natuurlijk kunt u de balletjes ook gewoon gebruiken als decoratie :) bijv. decoratieschalen met theelichtjes

Instructies voor gebruik:

Voeg een pakje kristallen toe aan 400ml water en wacht 8 tot 12 uur. De kristallen absorberen zoveel water als ze kunnen tot wel 100 keer hun gewicht. Hoe schoner en zuiverder het water (PH-neutraal), hoe groter de kristallen ballen zullen groeien.

Hetzelfde als u gewend bent voor hydro cultuur planten; was de wortels schoon van aarde voor het planten in een bak met water kristallen deaal voor orchideeën Voor snijbloemen voeg extra water toe en zorg ervoor dat de stengels in het water staan.
Na verloop van tijd zal de omvang van de bal afnemen als gevolg van het verbruik door de plant en verdamping. Afhankelijk van de vochtigheid van uw huis en plaatsing van de kralen, geeft u ze elke 4 tot 6 weken opnieuw water.
De kristallen zijn herbruikbaar; gewoon afspoelen met water en ze zijn klaar voor uw volgende project.

Over de water kristallen:

De kristallen bevatten stikstof en waterstof, belangrijke voedingsstoffen voor uw planten. De balletjes zijn volledig non-toxisch, biologisch afbreekbaar, geurloos en kunnen worden weggegooid zonder gevaar voor het milieu. Ze zullen uw planten ongeveer een jaar voeden, waarna u ze kunt mengen met de aarde in uw tuin of plantenbak, omdat ze hun water absorberende en afgevende eigenschappen behouden totdat ze volledig zijn afgebroken.

Plaats de kristallen niet op hete oppervlakken en stel niet te lang bloot aan de volle zon aangezien langduringe verwarming van de waterparels hun structuur beschadigd en kleuren kunnen vervagen.

Let op: Buiten bereik van kinderen en huisdieren houden in verband met verstikkingsgevaar!

Één zakje (ongeveer 5g) geeft rond 100 keer zijn volume na 8 uur in het water te liggen!"
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
jethro buter
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-11-2009 10:20
Locatie: Hongarije

07-03-2011 20:44

kan dit niet gaan uitzetten dan in de vis zijn maag???

kunnen we die dingen wel verteren of is dat niet nodig

groeten
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

07-03-2011 21:08

Niets proberen dit is alleen een test.
We weten niet of ze oplossen in water net als de echte gelbaits.
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
jethro buter
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-11-2009 10:20
Locatie: Hongarije

07-03-2011 21:22

lijkt me niet als ze zich volzuigen met water...
Stefan Baak
Berichten: 120
Lid geworden op: 07-12-2009 20:40

07-03-2011 22:25

inderdaad , ze zuigen water op maar ze lossen niet op? tegenover gestelde van gel baits dus....?!!!!
Gebruikersavatar
theo kievits
Berichten: 142
Lid geworden op: 25-08-2008 19:03

08-03-2011 13:58

een gewoone boillie zuigt zich ook vol met water
dus hoe lang duurt het voordat deze oplost

weet iemand hoelang het eventueel duurt voor dat die
parels oplossen

gr theo
Lambert Nieuwland
Berichten: 35
Lid geworden op: 28-07-2010 12:09

08-03-2011 14:48

als het voedingstoffen afgeeft zal het ook andere dingen afgeven lijkt mij, en ook langzaam oplossen, test en gij zult weten.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

08-03-2011 15:11

Ik ben er wel klaar mee met die kant en klare Gel-Baits.

5 minuten google en ik kwam het volgende tegen.



http://crystalsoil.net/?gtlang=nl
http://orbeezone.com/growing-orbeez/
http://www.profit4you.be/epages/081003.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/081003/Products/160


En er is nog veel meer te vinden als je er even op toe legt.

Growing Orbeez
Pour one compartment of your Orbeez dispenser (330 beads) into a bowl. Add a cup and a half of clean, filtered water. Soak Orbeez in water for at least three hours (or leave them overnight).

If you have trouble getting your Orbeez out of the dispenser this means they have been exposed to humidity or water. Try banging the dispenser against a hard surface to loosen them. If this doesn’t work try placing them in the refrigerator for an hour to reduce moisture–make sure no-one confuses them with food. If this doesn’t work, ask an adult to pry off the lid using a thin utensil, such as a screwdriver.
When Orbeez are fully grown they will be round and uniform in color.
Orbeez will stay large and plump for weeks if you leave them in a closed container out of direct sunlight. In direct sunlight they will dehydrate and return to their original size. You can add more water to grow them again.

Going Green

After a few weeks Orbeez can develop odor and mold
. Dispose of them in the trash or even better, work them into your yard soil. Orbeez help soil stay moist and reduce the need for watering. After all, they were developed by the agricultural industry to protect crops during times of drought.

Het vet gedrukte klopt ook wel ik heb vanmorgen even mijn neus boven een pot gehouden en die dingen meurde als de ziekte.........!!!!!!!!!!
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

08-03-2011 16:44

Lol meschien Agar agar beter,sterieler kan haast niet tenzij erboven niest.
m,v,g der rentner ronnie.
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

08-03-2011 17:56

Lees het artikel van Frank in de karper en lees dat het wel degelijk parels zijn die zich volzuigen. Sterker, als je ze 10 uur lang in een emmer water legt legen ze zichzelf. Dit wordt beweerd althans, nog niet geprobeerd. Verder zou je ze daarna weer in je eigen attractoren kunnen leggen en vol laten zuigen..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

08-03-2011 19:33

ik denk dat dit een beetje een manier is om vissen te verziekken, als het nog niet goed is uit getest, die echte gel baits natuurlijk wel
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

08-03-2011 19:47

Je moet niet denken maar doen :wink:

Heb zelf 2 pakjes "gelparels'' aangeschaft en ga deze week eens uittesten met het absorberen/afgeven van allerlei ingrediënten. Ben benieuwd of een volgezogen parel in een ruime emmer ook langzaam oplost net als de ''echte'' gelbaits.

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

08-03-2011 22:36

en probeer er ff een op te eten.
Ik weet het nog niet zo met die gel parels.
Ze lijken er wel verrekte veel op.
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

08-03-2011 22:46

mathieu u typte dit:

Ben benieuwd of een volgezogen parel in een ruime emmer ook langzaam oplost net als de ''echte'' gelbaits.

In een emmer of glas is het wel wat anders dan in het normale vis water. Hoe zit het dan met de stofwisseling voor de karper? dat kan je niet zien in een emmer (niet onaardig bedoeld hoor :wink: )
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

08-03-2011 23:54

stefan laurijssens schreef:mathieu u typte dit:

Ben benieuwd of een volgezogen parel in een ruime emmer ook langzaam oplost net als de ''echte'' gelbaits.

In een emmer of glas is het wel wat anders dan in het normale vis water. Hoe zit het dan met de stofwisseling voor de karper? dat kan je niet zien in een emmer (niet onaardig bedoeld hoor :wink: )


Waarom denk je dat ik het eerst test in een emmer? Puur om te kijken wat de gelparel nu precies doet. (dus eerst vol laten zuigen in glas met attractors met water, daarna in de emmer) Don't worry, ik zal het echt niet gelijk met handen tegelijk in het viswater pleuren :wink:

En op de gelbaits site wordt ook biodegradable en non-toxic genoemd. 3x raden waar ze dat vandaan halen. Juist ja, van de eigenschappen van zo'n doodgewoon gel pareltje. Waarschijnlijk dus 1 pot nat. Ik denk ook niet dat de mensen achter gelbaits hele onderzoeken hebben gedaan naar de vertering van zo'n bolletje binnenin een karper, dat valt zelfs in het viswater niet te zien :lol:

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

09-03-2011 23:00

waar heb je die dingen gekocht?
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Marc Waber
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-06-2007 19:58
Locatie: limburg

10-03-2011 14:51

is gewoon het zelfde spul als de gelbaits. schadelijk is het niet. heb dit al een beetje opgezocht 8)
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

10-03-2011 15:09

En bij gebruik op langere termijn op wateren met veel vis en weinig ander (natuurlijk) voedsel?
Boilogisch afbreekbaar wil toch niet zeggen dat het geen schade kan toebrengen aan de organen van vissen? Of hebben ze dat ook getest? Zijn zoveel dingen biologisch afbreekbaar waarvan ik zeker weet dat je die beter niet aan vissen kunt voeren.
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

10-03-2011 16:56

mocht een vis het opeten dat zou hij er volgens mij niet dood aan gaan.
Ze eten ook mossels die komen er ook weer uit net als tijgernoten die niet gekauwd zijn.
Maar ik heb ze vandaag ook binnen ga uitgebreidt testen
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

10-03-2011 22:56

en hoe is de test uit de bus gekomen ?
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

10-03-2011 22:58

whoe spannend :o
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

11-03-2011 14:16

Hoor die pauken!
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

11-03-2011 14:28

:lol: Ik voel de loftrompet aankomen!