special baits


Gebruikersavatar
arjan ouwehand
Berichten: 111
Lid geworden op: 06-11-2004 19:26
Contacteer:

10-02-2011 14:40

zag een advertentie in de spiegel



http://www.specialbaits.nl


beter goed gejat dan slecht verzonnen zeg maar................
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

10-02-2011 16:10

Arjan,

Heb je niet nog wat oude emmers voor ze liggen :lol:
Gebruikersavatar
Ben de Groot
Berichten: 333
Lid geworden op: 11-08-2005 13:04
Locatie: Leidschenveen ====== The Hague

10-02-2011 16:17

Hé Arjan, er is (was) toch maar echte special baits . . .

http://www.karper-droom.be/content/view/230/34/

Gaat het weer kriebelen het draaien, of ben je nog druk met luiers verschonen van die kleine :lol: ? Wil dan nog wel wat bloodworm hoor !

Ik heb nog wel 2 petjes voor die gasten

(not, houd ik zelf)
C atch
A nd
R elease
P lease

<*))))><
Gebruikersavatar
jethro buter
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-11-2009 10:20
Locatie: Hongarije

10-02-2011 16:32

haha Arjan, je hebt helemaal gelijk!

heb nog wel een t shirtje voor ze, hebben ze vast een voorbeeld...

en betere boilies als de xtsea komt er toch niet!!!
Hans Vijn
Berichten: 15
Lid geworden op: 10-02-2011 19:00

10-02-2011 21:26

De eigenaar van het bedrijf ken ik vrij goed.. (voormalig testvisser leon hoogendijk & DT baits)
De boilies die ze maken zijn erg goed hoor.. Is het bedrijf waar jullie het over hebben nog actief? Ben het nl nog niet eerder tegen gekomen.
Gebruikersavatar
shiffrin lugten
Berichten: 650
Lid geworden op: 21-03-2010 10:06
Locatie: Ultimate cheyenne

10-02-2011 23:16

goh zijn ook goedkope bollen zeg.zit zkr goud in verwerkt voor een bling bling karper.Geef ze 3 maanden.
Een karper in de morguh is een dag zonder zorguh
Hans Vijn
Berichten: 15
Lid geworden op: 10-02-2011 19:00

10-02-2011 23:42

shiffrin lugten schreef:goh zijn ook goedkope bollen zeg.zit zkr goud in verwerkt voor een bling bling karper.Geef ze 3 maanden.


niet goedkoop idd.. maar geloof me, als je ermee vist begrijp je waarom
Gebruikersavatar
shiffrin lugten
Berichten: 650
Lid geworden op: 21-03-2010 10:06
Locatie: Ultimate cheyenne

11-02-2011 08:33

Dus jij gaat mij vertellen dat ik met die bol meer vang als een peppie en kokkie boilie.
Ik gooi die boilies aan me hengel gooi in en vang me scheel?Dan zijn het inderdaad wonderboilies die het geld waar zijn.
Zolang je niet vist op de goede stek zijn deze boilies ook doelloos.In mijn ogen weer een aasfirma,wat onderscheid hun van de rest dan buiten dat je de hoofdprijs betaald.Voor dat geld leg ik wel wat erbij voor een goede mainline bol ipv een crapline bol.
Laatst gewijzigd door shiffrin lugten op 11-02-2011 08:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Een karper in de morguh is een dag zonder zorguh
K. van den Herik

11-02-2011 08:46

goh en we hebben een kenner.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

11-02-2011 11:31

"Een karper eet alleen om te overleven" lees ik in die advertentie. Hmmm, ik heb andere ervaringen...

Op de beurs werd ik aangesproken door 1 van de vele aasboeren met een mooi verkoopverhaal. Ik hoorde het zo eens wat hummend aan en die jongen werd steeds enthousiaster. Het leek op een gegeven moment wel zo'n jehova's getuige die je aan de deur krijgt, en deze zette dan ook al gretig zijn voet tussen mijn spreekwoordelijke deur. Toen ie z'n hele preek had afgestoken en even zweeg, vroeg ik hem: "Wat onderscheidt nou jullie boilies van de andere?" Enigszins geprikkeld over zoveel domheid antwoordde hij:"De geur en de smaak". Ik zweer je dat ie dat zei. Inwendig lachend ben ik weer verder gegaan.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Hans Vijn
Berichten: 15
Lid geworden op: 10-02-2011 19:00

11-02-2011 11:46

Kees Verheij schreef:"Een karper eet alleen om te overleven" lees ik in die advertentie. Hmmm, ik heb andere ervaringen...

Op de beurs werd ik aangesproken door 1 van de vele aasboeren met een mooi verkoopverhaal. Ik hoorde het zo eens wat hummend aan en die jongen werd steeds enthousiaster. Het leek op een gegeven moment wel zo'n jehova's getuige die je aan de deur krijgt, en deze zette dan ook al gretig zijn voet tussen mijn spreekwoordelijke deur. Toen ie z'n hele preek had afgestoken en even zweeg, vroeg ik hem: "Wat onderscheidt nou jullie boilies van de andere?" Enigszins geprikkeld over zoveel domheid antwoordde hij:"De geur en de smaak". Ik zweer je dat ie dat zei. Inwendig lachend ben ik weer verder gegaan.


Wat voor redenen zou een karper nog meer hebben om te eten dan?? Lijkt me niet voor de gezelligheid ofzo.. want als dat zo is zet ik wel een onderwater restaurantje neer..

... ben oprecht nieuwsgierig...
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

11-02-2011 14:29

Misschien omdat ie iets lekker vind? :D

Dat onderwaterrestaurantje slaat de spijker redelijk op de kop. Ik noem m'n voer vaak de McDonalds voor de karper. Makkelijke, snelle en lekkere hap, maar niet noodzakelijk om te OVERLEVEN.

Niet op een rivier tenminste, daar is genoeg (hoogwaardig) voedsel in de vorm van mosselen en kreeftjes.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Hans Vijn
Berichten: 15
Lid geworden op: 10-02-2011 19:00

11-02-2011 15:09

Nee, absoluut niet.

Hier zijn namelijk verschillende wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan. De karper zoekt naar voedsel waar deze op dat moment behoefte aan heeft. Een karper kan de verschillende voedingsstoffen in voedsel (een boilie) namelijk herkennen. De geur en smaak helpt de karper wel om het voedsel makkelijker te vinden.

Een goede boilie bestaat daarom uit verschillende voedingsstoffen die een karper nodig heeft om te overleven.

Dat verklaart onder andere ook waarom de karper in de winter weinig eet. De karper heeft geen beweging, dus ook geen behoefte aan voedingsstoffen. Sterker nog, het voedsel dat niet verteerd wordt kan zelfs gaan rotten binnenin de karper. Daarom zal een karper nooit moeilijk verteerbare voeding eten in de winter.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

11-02-2011 15:14

Hans Vijn schreef:
niet goedkoop idd.. maar geloof me, als je ermee vist begrijp je waarom


Zo dacht ik over over mainline :lol:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

11-02-2011 15:26

Hier zijn namelijk verschillende wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan. De karper zoekt naar voedsel waar deze op dat moment behoefte aan heeft. Een karper kan de verschillende voedingsstoffen in voedsel (een boilie) namelijk herkennen. De geur en smaak helpt de karper wel om het voedsel makkelijker te vinden.


Wil niet zeggen dat al die stoffen persé in één hap moeten zitten. Ik heb met de vissen in de door mij beviste wateren het volgende afgesproken: Ik mik met enige regelmaat goed verteerbaar en behoorlijk smakend voedsel de plomp in. Zij profiteren hiervan en zeuren niet over de voedingswaarde: die corrigeren ze naar behoefte, door ook nog wat (het overgrote deel van hun dieet gok ik zo) natuurlijk voedsel bij elkaar te scharrelen. In ruil voor de door mij geboden makkelijke voedselbron, mag ik af en toe één van hen de kant op trekken.
Ik hou me altijd aan mijn deel van de afspraak. M'n gevinde vrienden en vriendinnen gaan wat losser met de overeenkomst om...
Ik weet het ook allemaal niet...
Hans Vijn
Berichten: 15
Lid geworden op: 10-02-2011 19:00

11-02-2011 15:44

Mart Honen schreef:Wil niet zeggen dat al die stoffen persé in één hap moeten zitten. Ik heb met de vissen in de door mij beviste wateren het volgende afgesproken: Ik mik met enige regelmaat goed verteerbaar en behoorlijk smakend voedsel de plomp in. Zij profiteren hiervan en zeuren niet over de voedingswaarde: die corrigeren ze naar behoefte, door ook nog wat (het overgrote deel van hun dieet gok ik zo) natuurlijk voedsel bij elkaar te scharrelen. In ruil voor de door mij geboden makkelijke voedselbron, mag ik af en toe één van hen de kant op trekken.
Ik hou me altijd aan mijn deel van de afspraak. M'n gevinde vrienden en vriendinnen gaan wat losser met de overeenkomst om...



Klopt inderdaad. Niet alle voedingsstoffen die een karper nodig heeft hoeven in 1 boilie te zitten. Maar hoe voedingsrijker de boilie, hoe meer karper er op af kan komen. Een karper heeft de gave dat deze de verschillende voedingsstoffen van elkaar kan onderscheiden.. en als dat m bevalt en hij heeft behoefte aan die stoffen zal hij best een balletje willen proeven.

Nou weet ik niet precies welke voedingsstoffen er in de boilies van specialbaits zitten.. maar ik ben het zeker wel met het standpunt eens dat de boilies niet alleen lekker moeten ruiken/smaken maar dat er ook nuttige stoffen in moeten zitten.
K. van den Herik

11-02-2011 16:21

in de plaatselijke trutput in engeland geloven ze, dat een vis alle plekken afgaat, overal een bolletje eet en dan in de midden gaat puffen en dan besluit welke dan het beste is en daar gaat ie dan los.
Laatst gewijzigd door K. van den Herik op 11-02-2011 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

11-02-2011 16:22

Maakt verder ook niet veel uit, weer een bollenboer die een topaas aanbiedt. Je weet pas zeker of het wat is als je ermee gevist hebt. Voor de prijzen die ik op die site zag mogen ze trouwens wel de kant op springen.
Ik weet het ook allemaal niet...
dave staal

11-02-2011 16:41

En ik maar vissen met me soya/gries balletjes,

heb niet het idee als ik dit TOP AAS er aan knoop de vangsten exteem zouden toenemen

,misschien :-? als je er een lange periode mee gaat voeren?Zou dan eerst willen weten wat voor hi-tech ingredienten worden gebruikt.





Moet dan wel effe een financiering afsluiten :lol: :lol:

Vrgr Dave.
Chris Gabriele
Berichten: 89
Lid geworden op: 18-05-2004 09:42
Locatie: Zoetermeer

11-02-2011 17:22

Hoi Hans,

Jij schrijft dat het voedsel dat niet verteerd wordt kan zelfs gaan rotten binnenin de karper. Daarom zal een karper nooit moeilijk verteerbare voeding eten in de winter

Dit klopt niet helemaal, er is onderzoek gedaan hoe een karper de winter overleefd.
Wat er gebeurd met het voedsel en hoe hij het langer in zijn darmen stelsel houdt.

gr Chris.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

11-02-2011 17:34

M'n tenen gaan alweer krullen hoor, waarom karpers het hele jaar door wel maf kunnen zijn van sweetcorn is nog niet "wetenschappelijk" onderzocht wellicht?

Verder kom ik ook niet in aasdiscussie hoor, het is net een religie.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Hans Vijn
Berichten: 15
Lid geworden op: 10-02-2011 19:00

11-02-2011 17:42

In het darmenstelsel van een karper zijn verschillende enzymen actief. Elk soort enzym zorgt voor afbraak van een bepaalde stof. In de winter zijn bijna de enige enzymen die nog actief zijn, de enzymen die eiwitten afbreken. In de winter eet de karper daarom bijna alleen voedsel waar bijna alleen eiwitten in zitten.

Mocht een karper het voedsel toch niet kunnen verteren (te vet) kan dit gaan rotten in zn darmen..

In de zomer verteert de karper bijvoorbeeld wel weer veel vetten.

Het is daarom wel degelijk belangrijk welke boilies je gebruikt. Ik zou zeggen, probeer het eens..
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

11-02-2011 17:54

In de winter eet de karper daarom bijna alleen voedsel waar bijna alleen eiwitten in zitten.


Gut die karpers bij ons in het kanaal en in mijn vijver vertellen aan ander verhaal zal ze morgen nogmaals hierover een interview afnemen. :lol:
Gebruikersavatar
shiffrin lugten
Berichten: 650
Lid geworden op: 21-03-2010 10:06
Locatie: Ultimate cheyenne

11-02-2011 18:38

Hans Vijn schreef:In het darmenstelsel van een karper zijn verschillende enzymen actief. Elk soort enzym zorgt voor afbraak van een bepaalde stof. In de winter zijn bijna de enige enzymen die nog actief zijn, de enzymen die eiwitten afbreken. In de winter eet de karper daarom bijna alleen voedsel waar bijna alleen eiwitten in zitten.

Mocht een karper het voedsel toch niet kunnen verteren (te vet) kan dit gaan rotten in zn darmen..

In de zomer verteert de karper bijvoorbeeld wel weer veel vetten.

Het is daarom wel degelijk belangrijk welke boilies je gebruikt. Ik zou zeggen, probeer het eens..


En dan moeten dit die boilies zijn zeker die dan perfect zijn.Pff snap best dat je reclame wil maken maar met zulke prijzen!!!

En leg me nou eens haarfijn uit,wat zitten er nou voor speciale ingredienten dat deze bol zo bijzonder maakt?

In mijn ogen is het gewoon weer een thuisdraaiertje die denkt ff een centje te verdienen zoals meerdere tegenwoordig.
Een karper in de morguh is een dag zonder zorguh
Hans Vijn
Berichten: 15
Lid geworden op: 10-02-2011 19:00

11-02-2011 19:01

Nee dat zeg ik niet.. ik zeg alleen dat het wel belangrijk is dat je boilies gebruikt waar goede ingredienten in zitten.
Wat er in de boilies van Specialbaits zit weet ik ook niet precies.

Nogmaals, de eigenaar van het bedrijf ken ik goed, is een zeer ervaren karpervisser en is testvisser voor Leon Hoogendijk en DT Baits geweest, dat zal ook niet voor niets zijn geweest.. Best kans dat het nog een wat grotere speler zal gaan worden.