special baits


Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

11-02-2011 19:02

Hans Vijn schreef: en is testvisser voor Leon Hoogendijk en DT Baits geweest, dat zal ook niet voor niets zijn geweest.. Best kans dat het nog een wat grotere speler zal gaan worden.



:lol:

Iek maak speziaal prais vor jau spesjal beets
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Hans Vijn
Berichten: 15
Lid geworden op: 10-02-2011 19:00

11-02-2011 19:06

Sven van Anrooy schreef:
:lol:

Iek maak speziaal prais vor jau spesjal beets


:-?
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

11-02-2011 23:16

@ Hans,

Je zegt dat je de eigenaar kent, als je hem dan ook meteen ff verteld dat die z'n bollen voor een absurd hoge prijs moet verkopen, het slaat werkelijk nergens op. Ik weet ook niet welke markt die ermee wilt bereiken, want de meeste mensen die naar een boilieboer stappen willen voor pak 'm beet 4/5/6 euro per kg klaar zijn. De prijsklasse waar special baits in zit 7,50 - 13,50 bereik je haast niemand mee denk ik want de vissers die al zoveel er voor over hebben kiezen eerder voor Dynamite,Mainline etc. Die kopen even gauw een kg'tje in de hengelsportshop en klaar zijn ze..

Ik geef het ook niet lang maarja, wie ben ik? :roll:

Gr.

Taco
Caroline de Mooij
Berichten: 477
Lid geworden op: 20-11-2006 21:06

12-02-2011 00:28

Het zit hem in het ene woordje taco dat begint met ''special'' :P
Caroline de Mooij
Berichten: 477
Lid geworden op: 20-11-2006 21:06

12-02-2011 00:36

Altijd geweldig hoe er heftig over ''het speciale'' aasje gediscuseerd word en dat er nog steeds mensen zijn die in sinterklaas geloven....nou ik al lang niet meer.

Dat er verschil in kwaliteit zit geloof ik meteen en hoe duurder de ingredienten hoe duurder het aas maar om dan 13 euro of meer per kg te betalen :-?

Je zou haast denken dat er dan goud in zit?

En met een bol van 4 euro kan gewoon het zelfde resultaat neergezet worden......het is belangrijker hoe je je aas inzet dan wat er aan ''speciale'' toeters en bellen in zit lijkt me.

Laat mij dan maar met zogenaamt crabaas aanklooien..........
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

12-02-2011 09:03

Als het echt zo special is dan zou ik eerst een andere naam verzinnen. De echte Special baits is twee jaar terug gestopt met zijn bestaan, ik ben daar destijds testvisser van geweest en ik vind het nog steeds jammer dat ik niet meer voor deze beste vent mag vissen. De prijzen van toen waren pas special ten opzichte van deze prijzen.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
K. van den Herik

12-02-2011 09:24

Gelukkig wordt ik net als Hans Vijn niet echt gehinderd door kennis.

Gelukkig kan ik wel lezen en doe ik dat ook wel eens.

Een karper heeft geen maag alleen een darm,. Door de peristatische werking verlaat alles wat er in gaat de vis ook weer. In de voortgang worden er voedseldeeltjes opgenomen. Helaas voor het beestje of misschien gelukkig: voor dat proces is een bepaalde temperatuur nodig.

Rotten in de darm is beloni premier classe, tenzij het beestje een darm heeft verdraaid, dan helpt alleen een slinger de juiste kant heen.


Afbeelding
Als special baits zo goed en suc6vol was: waarom bestaat het dan niet meer?

...testvisser voor Leon Hoogendijk en DT Baits geweest...,


Daar kan ie toch ook niks aan doen?


PS iets kleiner plaatje. Beelden zeggen meer dan woorden soms...
Laatst gewijzigd door K. van den Herik op 12-02-2011 09:27, 3 keer totaal gewijzigd.
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

12-02-2011 09:24

niet goedkoop idd.. maar geloof me, als je ermee vist begrijp je waarom[/quote]


Dat zeggen alle bollieboeren of scoor je nu weer een paar kilootje,s.
Caroline de Mooij
Berichten: 477
Lid geworden op: 20-11-2006 21:06

12-02-2011 09:31

Goed gelezen klaas !!!

En idd een foto zegt meer dan duizend woorden :wink:

Ps : ik draai ze net zo netjes op de ..... :lol:
K. van den Herik

12-02-2011 09:39

Hoor zojuist dat Arjan is gestopt door een ziekte. Kut ...

Als je de naam van je "toko" voorbij ziet komen, snap ik dat, dat slikken is.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

12-02-2011 10:12

Klaas,
niet teveel sukade in je krentenbrood doen hoor.. 8)
150 gr is wel zat!
Groet'n Henk..

still growing Old.
Remond Specialbaits

12-02-2011 10:26

Beste mensen,

Ik zie dat SpecialBaits aardig wordt besproken op het forum.

In 2010 ben ik begonnen met het opzetten van SpecialBaits. De naam voor de boilielijn heb ik uiteraard niet met opzet van iemand 'gejat'. In 2010 heb ik het Europese registratiekantoor voor merknamen geraadpleegd en er werd mij gemeld dat deze naam nog niet in gebruik was. Ergens anders heb ik ook geen melding van de naam gezien, en de website http://www.specialbaits.nl stond ook nog te koop. (http://www.specialbaits.com, doet het overigens ook niet) Daarom heb ik de naam SpecialBaits dan ook officieel laten registreren. Bij toeval kwam ik begin dit jaar bij een hengelsportzaak en zag ik een potje met de naam Special Baits. Maar goed, alles was toen al geregeld.

Voor zover ik weet is het besproken bedrijf niet meer actief (laatst actief geweest in 2008?), maar ik snap de reactie ergens wel.

Ondanks dat het bedrijf pas sinds 2011 officieel bestaat, zijn de boilies al veel langer in ontwikkeling. Door ervaring aan de waterkant en samenwerking met verschillende (biologisch) deskundigen en ervaren karpervissers hebben wij de boilies samengesteld. Ik wil jullie vragen om iedereen in zijn waarde te laten en pas te oordelen wanneer je de boilies zelf hebt getest.

Ik wens iedereen dit jaar in ieder geval goede vangsten toe, welk aas je dan ook mag gebruiken :wink:
Wat prijzen en ontwikkelingen betreft, houd de website + het Spiegel Magazine in de gaten :)

En Hans, bedankt voor het vertrouwen.
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 12-02-2011 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Alleen aanmelden onder de eigennaam is toegestaan
dave staal

12-02-2011 10:45

Caroline de Mooij schreef:Dat er verschil in kwaliteit zit geloof ik meteen en hoe duurder de ingredienten hoe duurder het aas maar om dan 13 euro of meer per kg te betalen

Je zou haast denken dat er dan goud in zit?

En met een bol van 4 euro kan gewoon het zelfde resultaat neergezet worden......het is belangrijker hoe je je aas inzet dan wat er aan ''speciale'' toeters en bellen in zit lijkt me.

Laat mij dan maar met zogenaamt crabaas aanklooien..........


Tot nu toe hoor ik geen SPECIALE reden waarom dit aas beter zou vangen dan mijn soya/gries balletjes? :wink:

Zou wel willen weten wat dit aas zo bijzonder(duur) maakt?

Remond Specialbaits schreef: Door ervaring aan de waterkant en samenwerking met verschillende (biologisch) deskundigen en ervaren karpervissers hebben wij de boilies samengesteld.


Wat is trouwens een biologisch deskundige :-? en hoe hebben die geholpen bij de samenstelling van het aas?

Vr gr Dave
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

12-02-2011 10:49

Remond, http://www.youtube.com/watch?v=MT4sVa_15p4

De naam is dus min of meer toch gejat.
Dan zal het met de rest aan kennis en recepturen niet veel beter gegaan zijn, minstens 90% aan kennis in het garageboiliegebeuren is bij Mitsz geleend of gejat.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Hans Vijn
Berichten: 15
Lid geworden op: 10-02-2011 19:00

12-02-2011 10:54

haha garageboiliegebeuren? Je hebt echt geen idee..
K. van den Herik

12-02-2011 10:56

probeer zelf maar Henk. Jij bent de alwetende prijzenbakker
Even over de prijs.

Als iemand in de helft van de tijd net zoveel wil verdienen moet ie iets minstens 2 keer zo duur maken.

Dat is voor pessimisten onder de consumenten

De optimisten zullen zeggen:

als ik in de helft van de tijd de helft meer vang, vis ik de helft goedkoper
Gebruikersavatar
arjan ouwehand
Berichten: 111
Lid geworden op: 06-11-2004 19:26
Contacteer:

12-02-2011 10:58

Hallo Remon,

Ik heb dus idd nu meer dan 3 jaar geleden de stekker uit het boiliebedrijfje special baits getrokken.
Ik moest na het zien van de advertentie eigenlijk erg hard lachen.
Het overtuigd niet echt van een gedegen marktonderzoek qua naam, maar erg veel succes met de verkoop van de bollen.

Voor mij is het 3 jaar geleden de beste beslissing ooit geweest om ermee te stoppen.

respect voor alle doordraaiende bollenboeren!!


groeten arjan
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

12-02-2011 17:08

Niks dure ingredienten

Gewoon duur om de materialen eruit te kunnen halen! Meeste die er ervaring mee hebben,weten dat maar al te goed.

Bladgoud zou wel een optie wezen eigenlijk
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
K. van den Herik

12-02-2011 17:16

Ik dacht meer aan een boerenschuur in het Limburgse en een keuken in het Nijmeegse ( Rob van de Ing), aangevuld met een rare amsterdammer met een mooi wit laken. ( Lac Magnefique, Osdorp)

Mitsz? Slechts een goed verhaal op een toevallig goed moment, sold out voor en door vrienden
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

12-02-2011 20:11

Mitsz? Slechts een goed verhaal op een toevallig goed moment, sold out voor en door vrienden

Dan zul je de vermeende vrienden bedoelen Klaas, vermeende wil zeggen diegene die zich als vriend deed voorkomen..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Roger Feijen
Berichten: 324
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Westervoort
Contacteer:

13-02-2011 00:34

klaas

die boerenschuur ligt niet toevallig vlak bij een kanaal?

groetjes

Roger
I think and therefore I am....
Caroline de Mooij
Berichten: 477
Lid geworden op: 20-11-2006 21:06

13-02-2011 02:01

Dave:
Ik vraag me ook af wat het zo speciaal maakt vandaar de bovengenoemde tekst......
Dat antwoord kan ik je niet geven :roll:


Groeten p.s blijf maar lekker vissen met soya en gries :wink:
K. van den Herik

13-02-2011 08:42

Van achter kijk je een koe in de aars en maak je gemakkelijk beslissingen.

Even over garagedraaiers.

Ken een enkele die dat heel goed doet ken ook een enkele die zich zeeeeer professioneel voordoen en de boel aanslepen van een groot bedrijf zeg maar.

Ik weet wel wat ik als consument kies...

Ja ik bedoel Herman Koene Roger

MVG

klaas
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

13-02-2011 13:19

Ja die hoor je niet maar doet het wel...
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

13-02-2011 19:26

[quote="Remond Specialbaits"]Beste mensen,

Ik zie dat SpecialBaits aardig wordt besproken op het forum.

In 2010 ben ik begonnen met het opzetten van SpecialBaits. De naam voor de boilielijn heb ik uiteraard niet met opzet van iemand 'gejat'. In 2010 heb ik het Europese registratiekantoor voor merknamen geraadpleegd en er werd mij gemeld dat deze naam nog niet in gebruik was. Ergens anders heb ik ook geen melding van de naam gezien, en de website http://www.specialbaits.nl stond ook nog te koop. (http://www.specialbaits.com, doet het overigens ook niet) Daarom heb ik de naam SpecialBaits dan ook officieel laten registreren. Bij toeval kwam ik begin dit jaar bij een hengelsportzaak en zag ik een potje met de naam Special Baits. Maar goed, alles was toen al geregeld.

Voor zover ik weet is het besproken bedrijf niet meer actief (laatst actief geweest in 2008?), maar ik snap de reactie ergens wel.


Ik heb net even Special Baits op Google ingetoetst. Daar heb ik geen Europees registratiekantoor o.i.d voor nodig. :roll:
Succes met jouw bedrijf in ieder geval, aan de naam kan het niet liggen.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.