Hoe vind de karper zijn/haar voedsel?


Bert-Jan Bosman
Berichten: 191
Lid geworden op: 02-02-2006 18:19
Locatie: Genemuiden

09-02-2011 14:42

hmm erg interessant allemaal om te lezen. Lang afwezig geweest op het forum maar gezien mijn vrije tijd toch maar eens weer rondneuzen.

Wat mij opvalt is dat er vaak naar een onderzoek wordt verwezen. Ik weet niet of het mogelijk is maar ik zou het wel eens interessant vinden deze ook te lezen. Zijn er bronnen bekend? Hier op de universiteit in Wageningen kan ik wellicht veel terug vinden.

Gezien mijn studie moet ik echter wel bekennen dat ik al wel een aantal zaken heb zien voorbij komen die toch echt haaks staan op wat in Wageningen wordt beweert. Gelukkig meer zaken die ik wel herken en ook zeker voor waar aanneem.

Ik denk (en hoop misschien ook wel) dat dit een eeuwige discussie zal blijven, aangezien zelfs de wetenschap er nog niet uit is. Wat niet wegneemt dat het uiterst interessant is.

Voor mensen die het misschien nog niet weten en toch eens meer willen weten, probeer eens te zoeken via scholar.google.nl Hier staan de echt wetenschappelijke publicaties op.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-02-2011 20:28

Er is toch al wat hier genoemd. Met Google en wat eenvoudige zoektermen kom je al een eind. Wat rest is het artikel(en) opvragen en de referenties uitpluizen. Als je dit via de universiteitsbibliotheek doet, zijn er mogelijk al abonnementen die de kosten zullen beperken. Juist voor een student lijkt mij dit doenbaar.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Huib Rentzing
Berichten: 1
Lid geworden op: 05-02-2011 17:53

19-02-2011 11:59

Beste Bert-Jan,

Ik ben erg benieuwd welke zaken je gelezen hebt die haaks staan op wat in Wageningen wordt beweerd. Wellicht kun je in deze topic ook nog wat nieuwe inzichten vermelden die hier nog niet aan de orde zijn geweest.

met vriendelijke karpergroet,

Huib Rentzing.

P.S. Ik ben er 15 jaar uitgeweest en ben naarstig op zoek naar een email-adres of telefoonnummer van Leon Hogendijk. Kan iemand mij daaraan helpen?