fake- of imitatie boilies


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

08-01-2011 04:31

Omdat ik op mijn visstek (kanaal) veel last heb van wolhandkrab die het aas aanvalt dacht ik na het zien van deze advertentie: - http://www.carpbaitsonline.co.uk/enterprise-tackle-fake-boilies-15mm-flouro-pink-pkt-5-enterprise-tackle-p-1013.html - om deze fake boilies eens in te gaan zetten. Ik lees maar weinig over het gebruik van namaak boilies op dit forum en vraag me af of er vissers zijn die hier ervaring mee hebben. Laten de krabben deze nep ballen met rust? En zou de karper ze net zo snel pakken als the real thing?
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

08-01-2011 09:32

Ik weet niet of de krabben ze met rust laten maar de karpers in ieder geval niet. Ik vis en heb veel gevist met dit op dressuur water en stadswatertjes. ik heb zelf goede ervaring voor in de nacht met de glow in the dark boilie, maar ook de giant maggots en andere imitatie aas doen het goed. Voor de giant maggots gebruikte ik 3 kleuren maden waarmee ik voerde samen met vermalen boilie kruim. Ik viste uiteraard op het aangevoerde bedje. Resultaten!!!! hmmm ja die liegen er niet om!!!!

mvg; jan

Ik zou zeggen test het gewoon uit wie niet durft zal ook niet winnen, is toch even vertrouwen krijgen. ieder water pakt het weer anders uit en daarom gewoon uitproberen.
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

08-01-2011 12:37

permanent bewaren in een foodsoak/flavour met sloot zoetstof doet mij wel meer vertrouwen geven.
Doe ik iig met mijn enterprise maisjes
Mvg Bas
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

08-01-2011 12:45

ik vis zelf vrij veel met plastic aas,en ik heb er toch altijd mijn vissen wel opgevangen hoor.wij van esv supplies verkopen foam balletjes in verschillende kleuren.deze drijven maar door middel van een loodje heb je hier geen last meer van.het mooie aan deze faom bollen is dat het absorbeert als een gek.leg ze 1 dag in een flavour/dip en ze ruiken na 24 uur in het water nog naar je goedje.in frankrijk had ik ook last van kreeften en met de foamballen was het probleem direct over.wel adviseer ik je het volgende.

doordat nu je haakaas blijft zitten maar de rest van je aas wel opgegeten word,is het noodzaak om om de zoveel tijd wat aas erheen te schieten.tenzij je graag singlebait vist uiteraard :)

hier een linkje naar de foambollen.

http://www.carp-supplies.nl/index.php?i ... 29&lang=NL
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

08-01-2011 16:58

Bedankt Jan, Bas en Rik, Ik ga ze zeker uittesten.
Ik ben er een tijdje uit geweest met karpervissen en dit is de vernieuwing op aas gebied dat me het meeste opviel. Die gele plastic maïs schijnt het ook goed te doen als boiliestopper, zoals ik op enkele you tube filmpjes zag.
Ik geloof dat Rod Hutchingson het 20 jaar geleden al voorspelde dat er een carrier voor flavours zou komen in de toekomst die de boilie zou opvolgen. Hij experimenteerde toen al met kurkballetjes gesoakt in flavour en ving ermee. Karpers hebben immers geen handjes, dus moeten ze alles met hun snuit onderzoeken.
:wink:
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

08-01-2011 17:14

Jan,

Ik vis altijd sowieso 1 hengel met een plastic maisje als stopper. Ik heb het idee dat deze gele korrel een grote visuele prikkel geeft aan mijn haakaas. De maiskorrels die ik gebruik zijn uit het potje van Frank Warwick die verkocht worden in een flavour. Ik hecht daar niet de meeste waarde aan maar meer aan het visuele aspect.

Succes ermee!

Gr.
©
jeffrey jochems
Berichten: 280
Lid geworden op: 04-01-2006 09:32
Locatie: in me oval
Contacteer:

09-01-2011 16:24

ik leg me imitatie aas permanent in een potje zalm olie
dit is op mijn water een echte killer.
en de glow in the dark mais en made ook gesoakt in de olie is een egt vanger

suc6
jeffrey
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

09-01-2011 19:01

egt?

ohw, echt..

Je kunt die imitatie-meuk bijna overal in soaken. Je hebt ze van enterprise ook in de flavour. Moet je voor de gein die flavour eens proeven, de tranen schieten in je ogen zo scherp.

Echter onder water geweest is het "smaakje" veel schappelijker.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Plaats reactie