Kanaal Boilie.


Gebruikersavatar
Rick Voorendt
Berichten: 50
Lid geworden op: 19-07-2010 08:24
Locatie: Lelystad

19-07-2010 15:27

Hallo,

mijn vraag luidt als volgt "weet iemand een goeie boilie die goed wordt gepakt op kanaal" ?

Met vriendelijke groet,

Rick.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

19-07-2010 15:36

Om die vraag te beantwoorden hebben we wat meer informatie nodig.

hoe breed, diep en lang is het kanaal
loopt het van noord naar zuid, oost naar west of nog anders
moeten het links draaiende boilies zijn of mag rechts draaiend ook
zijn ze alleen voor 15Kg+ karpers, of maakt dat niet uit

je ziet, allerlei factoren spelen hier een rol, mischien kun je er zelf ook nog een paar bedenken
Gebruikersavatar
Rick Voorendt
Berichten: 50
Lid geworden op: 19-07-2010 08:24
Locatie: Lelystad

19-07-2010 16:25

Kanaal is 1.40 M Diep
10 M +/- Breed

van Zuid naar Oost

hehe ik heb gehoord dat er karpers zitten van 30 pond. :P

hoor graag van je.


bert kamp schreef:Om die vraag te beantwoorden hebben we wat meer informatie nodig.

hoe breed, diep en lang is het kanaal
loopt het van noord naar zuid, oost naar west of nog anders
moeten het links draaiende boilies zijn of mag rechts draaiend ook
zijn ze alleen voor 15Kg+ karpers, of maakt dat niet uit

je ziet, allerlei factoren spelen hier een rol, mischien kun je er zelf ook nog een paar bedenken
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

19-07-2010 16:53

250 gram maismeel
250 gram griesmeel
250 gram tarwebloem
200 gram vismeel
50 gram pre digest

25 ml leverolie
25 ml ketjap
25 ml levertraanolie

Simpel, niet te moeilijk en het vangt.

Wil je liever zoet.. Dan doe je ipv 200 vismeel: 100 gram koekjesmeel, 50 gram seroma puddingpoeder en 50 gram carpix van sensas
Goeie scheut CSL erop en meer is niet nodig.

Je moet het toch hebben van trekkende vissen op een kanaal.
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

19-07-2010 18:05

Kreeg je in het topic over je kanaal geen antwoord :P

Of wil je niet naar de wijze raad luisteren? Als hierboven.. ;)

En anders een willekekeurige Martin SB of X2 Excellence in een zoet smakie :P
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rick Voorendt
Berichten: 50
Lid geworden op: 19-07-2010 08:24
Locatie: Lelystad

19-07-2010 18:25

Haha zal het proberen :D ga binnen kort met een maat van mij uit proberen.
Heb jij zelf ook wel eens op het zuigerplasbos geprobeerd?

Jan Willem Hilverts schreef:250 gram maismeel
250 gram griesmeel
250 gram tarwebloem
200 gram vismeel
50 gram pre digest

25 ml leverolie
25 ml ketjap
25 ml levertraanolie

Simpel, niet te moeilijk en het vangt.

Wil je liever zoet.. Dan doe je ipv 200 vismeel: 100 gram koekjesmeel, 50 gram seroma puddingpoeder en 50 gram carpix van sensas
Goeie scheut CSL erop en meer is niet nodig.

Je moet het toch hebben van trekkende vissen op een kanaal.
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

19-07-2010 22:54

een kanaal boilie :roll: ik zou zeggen pak een boilie waar je het meest vertrouwen in heb of je nou op een kanaal of een slootje of op lac du der vist een goede boilie vangt overal .waar je wel goed moet opletten rick is dat je tijd van het jaar winter zomer voorjaar goed in de gaten houd .de boilie van jan willem zou ik bevoorbeeld nooit in de winter mee vissen .maar dat is mijn keuze goede tip van deze kant maak een goede noten mix of kattenbrok mix in deze tijd van het jaar voor echt een lange voercampagne van 2 maanden of langer zou ik wel een vismeel bol pakkenen naarmate het kouder word minder vismeel erinsmijten kouder bedoel ik okt en nov in de meeste gevallen gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Rick Voorendt
Berichten: 50
Lid geworden op: 19-07-2010 08:24
Locatie: Lelystad

20-07-2010 07:58

Hey Harald, ten aller eerste bedankt voor je reactie!

Ik heb zelf altijd goeie ervaring gehad met Tutti Frutti en White Chocolate hehe.
Verder heb ik ook altijd met mais geprobeerd en heb ik nou ook gelezen over tijgernoten. Kan jij me daar iets meer over zeggen? Werkt het goed? is het puur voor bijvoeren? Kan ik er ook mee vissen?
Hoor graag van je.

Groetjes Rick

Harald van der Graaf schreef:een kanaal boilie :roll: ik zou zeggen pak een boilie waar je het meest vertrouwen in heb of je nou op een kanaal of een slootje of op lac du der vist een goede boilie vangt overal .waar je wel goed moet opletten rick is dat je tijd van het jaar winter zomer voorjaar goed in de gaten houd .de boilie van jan willem zou ik bevoorbeeld nooit in de winter mee vissen .maar dat is mijn keuze goede tip van deze kant maak een goede noten mix of kattenbrok mix in deze tijd van het jaar voor echt een lange voercampagne van 2 maanden of langer zou ik wel een vismeel bol pakkenen naarmate het kouder word minder vismeel erinsmijten kouder bedoel ik okt en nov in de meeste gevallen gr harald
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

20-07-2010 08:17

Maak je het aas zelf of koop je het in de winkel in de vorm van ready made,of freezers.

Tijgernoten kan je mee voeren en vissen maar op dit forum staan verschillende topics over tijgernoten,verders zal ook jou pc over een zoekmachine beschikken tik maar eens in tijgernoten,joh daar gaat een wereld voor je open.
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

20-07-2010 08:55

Harald,

Aan de ene kant snap ik je punt om het niet in de winter in te zetten. Anderzijds vind ik het gewoon onzin. Dezelfde bol kan je blijven gebruiken, haal er 100 gram vismeel uit en voeg 100 gram tarwekiemen toe en je kan er in de winter mee vissen.

Anderzijds kan je dezelfde boilie blijven gebruiken, maar gewoon je voerpercentage aanpassen. Dus minder voeren.
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-07-2010 09:20

Met Jan Willem eens. Voerhoeveelheden aanpassen is niks moeilijks aan, wij voerden afgelopen winter slechts 40-50 bolletjes voor een 4-tal hengels. Totaal. En tijdens de heftigste sneeuwstormen die ik ooit aan de waterkant meemaakte zaten we heerlijk te vissen. Tot 8 vissen aan toe bij een watertemperatuur van slechts 4 graden en een gevoelstemperatuur van -15.

Anderzijds is een schrale bol in de winter ook niet verkeerd, maar er zijn zoveel factoren die bepalend zijn..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rick Voorendt
Berichten: 50
Lid geworden op: 19-07-2010 08:24
Locatie: Lelystad

20-07-2010 10:23

hmm, iter van beroep maar goed het ging om advies en vraag was niet aan jou gericht toch bedankt :wink:

Peter andrade schreef:Maak je het aas zelf of koop je het in de winkel in de vorm van ready made,of freezers.

Tijgernoten kan je mee voeren en vissen maar op dit forum staan verschillende topics over tijgernoten,verders zal ook jou pc over een zoekmachine beschikken tik maar eens in tijgernoten,joh daar gaat een wereld voor je open.
Gebruikersavatar
Rick Voorendt
Berichten: 50
Lid geworden op: 19-07-2010 08:24
Locatie: Lelystad

20-07-2010 10:26

Heren, dit bedoel ik dus we zijn het niet met elkaar eens.. Allemaal even goeie vrienden zie verschillende reacties tegemoet ik waardeer dit ten zeer in der hoop dat wij hier allemaal wijzer uit worden keep going ! :D
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-07-2010 13:26

Met een beetje zoekwerk, google en een gezond verstand kom je ook al een heel eind hoor, Rick.

google eens op:

karper+kanaal+aas
karper+kanaal+soort+boilie
karper+kanaal+smaak+boilie
karper+kanaal+stek+keuze

Zomaar wat termen waarmee je vast wel een heel eind komt. En niet meteen opgeven maar doorzoeken. De wereld van informatie is zo groot dat op dit soort simpele vragen makkelijk zelf een antwoord gevonden kan worden. Zelfs op het board hier zijn al zoveel topics met dezelfde vraagstelling dat je überhaupt wel eens afvraagt of mensen zelf nog dingen onderzoeken of dat de gemakzucht van het vragen toch de bovenhand voert. Ik doel niet persoonlijk op jou, maar ik dwaal (weer eens) gigantisch af ..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rick Voorendt
Berichten: 50
Lid geworden op: 19-07-2010 08:24
Locatie: Lelystad

20-07-2010 13:38

Niet om je aan te vallen maar je zit op een Forum onder Aas.. hmm :roll:
Forum .. Aas.. Informatie uitwisseling..
hehe maar ik snap best je gedachte gang hierover ;)

Cheers

Sven van Anrooy schreef:Met een beetje zoekwerk, google en een gezond verstand kom je ook al een heel eind hoor, Rick.

google eens op:

karper+kanaal+aas
karper+kanaal+soort+boilie
karper+kanaal+smaak+boilie
karper+kanaal+stek+keuze

Zomaar wat termen waarmee je vast wel een heel eind komt. En niet meteen opgeven maar doorzoeken. De wereld van informatie is zo groot dat op dit soort simpele vragen makkelijk zelf een antwoord gevonden kan worden. Zelfs op het board hier zijn al zoveel topics met dezelfde vraagstelling dat je überhaupt wel eens afvraagt of mensen zelf nog dingen onderzoeken of dat de gemakzucht van het vragen toch de bovenhand voert. Ik doel niet persoonlijk op jou, maar ik dwaal (weer eens) gigantisch af ..
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

20-07-2010 20:43

jan willem ik zeg ook niet dat het niet vangt die mix die jij aangeeft maar mijn gevoel is beter bij een fish birdfood mix of een birdfoodmix op zoete basis kijk de meeste bollen vangen wel vaak ligt het eraan hoe je je bol inzet nou heb ik het wel over de winter, of iedergeval vanaf nov .voor deze tijd dus de zomer met stip de kattebrok mix of noten mix alleen is de noten mix niet geheel geschikt voor een lange voercampagne is mijn ervaring maar je kan er wel in korte tijd vreselijk mee uithalen. iedereen heefd zo wel zijn eigen theorien over hoe zijn bol eruit moet zien daarom is vertrouwen in je aas heel erg belangrijk :wink: rick je moet gewoon durven expiriteren met aas ja gaat ongetwijvelt een paar keer op je snufferd maar het leuke van vissen dat je je er alleen maar van leert sven karpervissen leer je niet achter de pc door te googelen maar aan het water door veel te expiriteren en te vangen achter de pc heb ik tenminste nog nooit 1 vis gevangen met vangende groet harald
Laatst gewijzigd door Harald van der Graaf op 20-07-2010 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

20-07-2010 22:52

Harald,

helemaal mee eens. Vertrouwen is hetgeen wat vis oplevert en er zijn wel een miljoen verschillende mixen. Deze is dan vrij standaard en gebruikt bijna iedere beginner wel.

Zelf heb ik et niet meer op vismeel en dergelijke. Vis er nog zelden mee. Zit tegenwoordig meer in de kruidenhoek, zoete hoek en binnenkort als me kleine geboren is en ik weer tijd heb ga ik weer erug naar de oude vertrouwde isolaten caseinaten lactalbumibe en plantaardige eiwitten. Daar hoor en zie je nieman meer mee ;)
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Rick Voorendt
Berichten: 50
Lid geworden op: 19-07-2010 08:24
Locatie: Lelystad

21-07-2010 09:01

Hallo Heren,

Bedankt voor jullie reacties en ik zal zeker ook even op google gaan kijken.
Ik ben nog niet thuis op het gebied van zelf aas maken.
Vandaar ook deze topic plus ik heb een goeie vriend die mij daar ook verder mee in wil begeleiden ik kijk er erg naar uit!
Ik ben ook verder benieuwd naar tijgernoten het klinkt zo lekker ! Yummie ! :P
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

21-07-2010 09:06

Harald van der Graaf schreef:sven karpervissen leer je niet achter de pc door te googelen maar aan het water door veel te expiriteren en te vangen achter de pc heb ik tenminste nog nooit 1 vis gevangen met vangende groet harald


Ik wel, hehe.. Klik hierop voor de stek

Beste Harald, na wat leestekens geplaatst te hebben was je boodschap duidelijk :P Geintje. Ik wilde er alleen maar mee zeggen dat er op dit soort vragen makkelijk al een antwoord gevonden kan worden met wat simpel zoekwerk. Het lijkt er soms op alsof er zelfs op dat gebied geen moeite meer gedaan wordt, er zit niet voor niets een zoekfunctie op het board.

Mij hoef je niks meer wijs te maken denk ik, heb met mijn bijna 17jaar ervaring de hele school doorlopen, van wedstrijdvissen via simpel korst- en dobberwerk tot waar ik nu ben.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rick Voorendt
Berichten: 50
Lid geworden op: 19-07-2010 08:24
Locatie: Lelystad

21-07-2010 10:50

Hallo Sven,

bedankt voor de reactie, tevens "moet" er geen reactie worden gegeven maar is uit vrije wil. Alles is te vinden op het internet ben ik het volkomen mee eens maar ik ben uiteraad ook benieuwd na de ervaring van andere mensen.
Ik hoop dat je hier ook een klein stukje waardering voor op kan brengen en niet mensen afwimpelt met een wijze opmerking, dit is een forum hier worden ervaringen uitgewisseld.

Rick Voorendt
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

22-07-2010 10:52

Ik vis hier zelf ook veel op een kanaal dit is wel wat groter en breeder maar ik denk dat dat niet veel uit maakt.Ik denk dat het veel belangrijker is dat je eerst probeert uit te zoeken waar de vis een beetje langs trekt en zich een beetje ophoud.Wat voor bodem is het steenstort zand ,klei en hoe verloopt je bodem?Is er veel natuurlijk voedsel of is het een arm water?en pas daar je voer hoeveelheid aan.

Mijn ervaring hier is dat het eigenlijk niks uitmaak of je meteen dure bol zit of een schrale bol.Eigenlijk heb ik op een schrale bol nog het meest gevangen.Wel is het me opgevallen dat flavours het verschil kunnen maken zoet doet het eigenlijk meestal wel goed.Mais doet het hier ook goed alleen trek je hier vaak wel heel veel snotties mee aan.
Ik heb zelf het idee dat als de vis langs zwemt gewoon je stek leeg vreet en gewoon weer door zwemt ik heb zelf ook nooit verschil gemerkt of ik nu voorvoer of instant vist.
Op dit moment vis ik gewoon met voerbollen en wat pallets erop en dit doet voor mij gewoon zijn ding.

Wat Harald en Jan Willem al zeiden vertrouwen in je ding wat je doet is de sleutel.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
Rick Voorendt
Berichten: 50
Lid geworden op: 19-07-2010 08:24
Locatie: Lelystad

23-07-2010 08:20

Hallo Marcel,

bedankt voor je reactie!
Ik ga deze super advies zeker gebruiken!
Ik heb in de tussen tijd met een maatje al een stek uitgezocht en gevoerd.
Zaterdag zullen wij zien wat eruit getrokken wordt! :D
Groeten

Rick

Marcel Suchan schreef:Ik vis hier zelf ook veel op een kanaal dit is wel wat groter en breeder maar ik denk dat dat niet veel uit maakt.Ik denk dat het veel belangrijker is dat je eerst probeert uit te zoeken waar de vis een beetje langs trekt en zich een beetje ophoud.Wat voor bodem is het steenstort zand ,klei en hoe verloopt je bodem?Is er veel natuurlijk voedsel of is het een arm water?en pas daar je voer hoeveelheid aan.

Mijn ervaring hier is dat het eigenlijk niks uitmaak of je meteen dure bol zit of een schrale bol.Eigenlijk heb ik op een schrale bol nog het meest gevangen.Wel is het me opgevallen dat flavours het verschil kunnen maken zoet doet het eigenlijk meestal wel goed.Mais doet het hier ook goed alleen trek je hier vaak wel heel veel snotties mee aan.
Ik heb zelf het idee dat als de vis langs zwemt gewoon je stek leeg vreet en gewoon weer door zwemt ik heb zelf ook nooit verschil gemerkt of ik nu voorvoer of instant vist.
Op dit moment vis ik gewoon met voerbollen en wat pallets erop en dit doet voor mij gewoon zijn ding.

Wat Harald en Jan Willem al zeiden vertrouwen in je ding wat je doet is de sleutel.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

23-07-2010 09:18

Rick Voorendt schreef:Niet om je aan te vallen maar je zit op een Forum onder Aas..
Forum .. Aas.. Informatie uitwisseling..
Cheers


niet om je aan te vallen.... ,

maar je zit op een forum met een zoekfunctie waar vele onderwerpen die in het verleden besproken zijn terug te vinden zijn, met zeer veel informatie. je moet alleen ff de moeite nemen er naar te zoeken.. maar wees gerust, ik heb die moeite al voor je genomen... ( aardig he :D )

(zoekfunctie = rechtsboven in beeld)

kanaal vissen tips - viewtopic.php?f=18&t=54996&hilit=kanaal

penvissen op kanaal - viewtopic.php?f=51&t=55155&hilit=kanaal

voeren op kanaal - viewtopic.php?f=18&t=53948&hilit=kanaal

vissen op kanaal - viewtopic.php?f=39&t=53132&hilit=kanaal

vissen met veel wier op kanaal - viewtopic.php?f=34&t=52422&hilit=kanaal

aanpak kanaal - viewtopic.php?f=36&t=48051&p=590389&hilit=kanaal#p590389

en dit was alleen pagina 1 na de zoekfunctie gebruikt te hebben.... heb alleen kanaal ingevoerd en zoeken als topic titel... er zijn nog 6 pagina`s dus leef je uit .

last but not least.....

Rotary nr13 - kanaalvissen! viewtopic.php?f=7&t=31417&start=0

het enige wat je nu nog moet doen is lezen , lezen ,lezen.. en je weet hoe al die andere visserts hier het aanpakken. :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Rick Voorendt
Berichten: 50
Lid geworden op: 19-07-2010 08:24
Locatie: Lelystad

23-07-2010 10:02

Hallo Michel,

ik hoor graag ook de ervaringen niet alleen de informatie..
Vanuit daar kunnen we toch informatie uitwisselen die normaal gesproken niet uit een informatie bron
gehaalt kan worden.
Ik snap persoonlijk heel goed jullie punt maar het is net anders :wink:


P.s. ben de domste niet ik weet wat lezen inhoudt :wink:
Groeten

Rick
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

23-07-2010 10:13

die links die ik je geef zijn van DEZE site met reacties en ervaringen van mensen van DEZE site..

de informatie die JIJ zoekt staat in die reacties!

het zijn discussies uit het verleden over het onderwerp waar JIJ naar vraagt.

maar neem vooral geen moeite, doe ik dat ook niet meer.... :roll:

:o
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(