Bollenfabrikant


Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

01-06-2010 01:58

Ik wil niet zeuren, of moeilijk doen, maar ik vind wel dat het topic over Empire / Trigger baits wel heel snel is gesloten.
Met of zonder reden, vraag ik mij dan af.
Iemand plaatst een bericht en binnen vijf kwartier gaat de boel op slot. Ben benieuwd hoe lang het deze keer duurt (al heb ik geen kwade bedoelingen)!

Ik wist niet dat er bedrijven waren die bollen voor verschillende aasfirma’s draaien.
Is misschien eigenlijk wel logisch en natuurlijk ook niks mis mee, zo gaat het in het nou eenmaal in het bedrijfsleven. Bepaalde onderdelen van het productieproces kan je om wat voor reden dan ook beter uitbesteden aan een andere partij.
In dit geval, zullen je bollen misschien iets duurder worden, maar hoef je b.v. zelf niet te investeren in dure machines en weet ik in wat al niet meer en de klant betaald uiteraard de rekening
So what! Voor mijn part komen alle commerciële bollen uit dezelfde fabriek.

Misschien zijn er wel een paar kanttekeningen te plaatsen, maar ik wil niet te ver doordenken, ga ik misschien ook nog onzin uitkramen.

Maar toch kan ik het niet laten.

Stel, dat de bollenfabrikant ook de inkoop van de ingrediënten voor zijn afnemers regelt (zou me dus overigens niks verbazen).
Kan je natuurlijk heel goedkoop inkopen! en daardoor hebben beide partijen waarschijnlijk een hele mooie winstmarge. Een zogenaamde win/win situatie.
Heeft de fabrikant ook nog iemand in dienst, die iets van aasmaken afweet, dan is het helemaal simpel.
Vul de rest verder zelf maar in.

Als nieuwe (commerciële) opgezette aasfirma heb je dan alleen nog een bekende naam nodig, die zogenaamd de producten bedenkt en test.

Karpervissen is big business geworden en velen willen een graantje meepikken.

Verwerpelijk? Ik weet het niet, van mij mogen ze.


Trigger Baits is een nieuwkomer op de aasmarkt. Alle producten zijn in samenwerking met Piet Vogel ontwikkeld en getest. We onderscheiden ons in de markt door het gehele proces van A tot Z in eigen beheer te hebben. Van wereldwijd rechtstreeks bij de producent ingrediënten inkopen zonder tussenhandel tot de boilieproductie en daarna de verdeling naar de winkeliers.


Money, money ,money, its so funny in the ...
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

01-06-2010 08:10

Is dat testen van de winter gebeurd? :D

grapje... :oops:
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

01-06-2010 08:11

Ik vraag mij bij de "zogenaamde" consultants / adviseurs etc. altijd af waar zij de wijsheid vandaan hebben .........
Materiaal kun je nog wel iets van zeggen; Ik vind de hengel te stug, Ik denk dat de dobber te veel gewicht kan dragen voor mijn soort vissen. Maar zeg maar eens iets zinnigs over aas, twijfel tijfel twijfel.

Oh en ik denk dat jouw stelling vaker wel dan niet klopt :oops:
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

01-06-2010 08:23

Ik denk wel dat je iets zinnigs kunt zeggen over aas en daar hoef je van aas niet erg veel verstand van te hebben. mensen die veel vangen merken al vlug of een bol goed is of niet. ook of ie beter is dan een vorige versie. Daarvoor hoef je niet veel van aas te weten.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

01-06-2010 08:31

Mitsz,

Yep, dat klopt maar je hebt geen idee WAT je zou moeten veranderen. Achteraf een koe in de kont kijken is inderdaad voor iedereen gemakkelijk.
Deze bol vangt beter dan de vorige, komt dit dan door de aanpassing in de bol of weersinvloeden, zijn de karpers inmiddels gewend, ander seizoen .......

Sommige bollenboeren hebben het tot een wetenschap verheven (zoals jijzelf) en beschikken over een enorme ervaring m.b.t. ingredienten en bereidingswijzen ...... de meesten echter kunnen alleen constateren dat ze beter / slechter hebben gevangen met de nieuwe knikker. Maar kunnen ze ook duiden waar het verschil in zit?

Ik kan er niets van zeggen, ik vang nooit iets :evil:
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

01-06-2010 08:40

Wat ben je boos Marc. Kalm an ouwe. :D

Wat je zegt is wel waar, maar is het ook de taak van de tester er veel van te weten? Dat doet de aasmaker toch? Indien je het anders zou laten doen lijken, zal het je op de lange termijn enkel windeieren leggen.

Een andere vorm van 'hit and run' zullen we maar zeggen. :wink: Komt wel goed dus...
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

01-06-2010 09:13

Niets ten nadele van deze firma's (ik heb op dit moment een zak empirebaits in de vriezer liggen), maar gezegd moet toch worden dat er toch duidelijke overeenkomsten kunnen worden opgemerkt in het aanbod van de beide firma's

Het is gissen natuurlijk, de mixen zullen (hopelijk) iets verschillen, maar het moge toch duidelijk zijn dat de gelijkenis niet toevallig is...de eventuele verschillen maken dat misschien enig prijsverschil gerechtvaardigd is, die meerkosten zullen echter niet in R&D zitten denk ik :P.

Het boeit mij overigens weinig hoor. ik blijf er gewoon mee vissen. Zijn prima bollen volgens mij en de service is uitstekend! Ga zo door mannen!

edit: tekst aangepast om bedrijven niet nodeloos te schaden. vergelijkenissen moeten mensen zelf maar even opzoeken
Laatst gewijzigd door Andre Jacobs op 01-06-2010 09:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-06-2010 09:21

Vrij simpel Hilco. Beheerders en moderatoren worden verantwoordelijk geacht voor de inhoud van CarpBoard. Dit topic was qua opzet klinklare verdachtmakerij die zich richte op 2 firma's en opgevat kan worden als laster. Dat is strafbaar. Daarvoor willen wij niet verantwoordelijk zijn. Andere topics in deze trend zijn in het verleden en zullen in de toekomst worden verwijderd om deze reden.

Wat betreft de boiliefabrikant Carpfood BV, mogelijk de bron van het misverstand, is het redelijk bekend dat heel veel merken van de firma Carpfood BV gebruik maken om hun boilies te draaien. Ook merken uit het buitenland. Dit houdt echter niet in dat de boilies gelijk zijn. Ze worden in dezelfde fabriek gedraaid volgens recept van het merk.

Een eerlijk topic over het bovenstaande feit zal gewoon op CarpBoard blijven staan. Is ook geen geheim en in andere topics is er ook al eens naar gerefereerd. Als je het een beetje volgt, had je dus kunnen weten van deze constructie. Bewust topic lijkt derhalve in het onschuldigste geval overeenkomstig het verhaal van de klok en de klepel.

Dat men elkaar kopieert is natuurlijk in het geheel niks nieuws.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

01-06-2010 10:15

Ik keur het absoluut niet goed of zo alleen de sluikreclame viert feest hier de laatste tijd. Firma die firma dat wie heeft er ervaring mee mensen registreren zich hier speciaal voor.

De vraag welk aas en welke ervaring gaat in mijn ogen sowieso al niet op verschilt per water per jaar getijde al zo enorm dat je niet van andermans succes of falen uit kan gaan. Wat in de een zijn ogen goed scoren is is in andermans ogen falen etc. Je zult dat toch echt zelf uit moeten zoeken.
Mijn mening gewoon alles op slot gooien betreffende boilie firma's het gesprek gaat bij voorbaat toch al nergens over. Er valt nog genoeg over anders aas of ingrediënten te bespreken daar hoeft geen merk naam aan vast te hangen.


Vr gr peter
vr gr peter
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

01-06-2010 10:51

Ben het helemaal met Peter eens!! Weg met die sluikreclame.
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

01-06-2010 13:36

Ik zag al een eerdere discussie die ging ook niet helemaal lekker het is ook beter geen dingen te roepen waar je niets vanaf weet.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

01-06-2010 13:54

Wat vinden we dan van de overeenkomsten in het assortiment van triggerbaits en Empirebaits? let daarbij ook even op de tekst. Misschien een reactie van betrokkenen zelf?
Rob Kuijpers
Berichten: 177
Lid geworden op: 06-02-2005 22:39
Locatie: Lieshout

01-06-2010 14:02

Goedemiddag mensen,

Deze discussie was te verwachten dat hij ging komen en om nog wat meer misverstanden uit de wereld te helpen reageer ik hier zelf.

Ik ben de eigenaar van Trigger Baits, Ik heb zelf een boilielijn en produceer alles voor Trigger Baits natuurlijk zelf. Empire Baits boilies worden idd ook NET ALS NOG ENKELE ANDER NIET NADER TE NOEMEN MERKEN!!!! gedraaid in dezelfde fabriek. Wat is hier mis mee? als jullie eens zouden weten welke merken er allemaal bij bijvoorbeeld zoals hierboven genoemd Carpfood worden gedraaid??? maar wat is er mis mee wie of wat waar gedraaid word!

Trigger Baits is een groothandel die leverd aan de winkelier. DWZ uitsluitend aan hengelsportzaken. Deze boilies zijn anders dan de Empire Baits boilies en de Empire Baits boilies zijn weer anders dan de boilies van enkele andere merken die wij draaien. EN ook de MIXEN die u aan zou kunnen leveren via Empire Baits draaiservice worden ook op dezelfde lijn gedraaid. Persoonlijk zie ik het probleem niet maar kennelijk vinden sommige figuren het leuk om te rellen.

Empire Baits is een webshop die leverd rechtstreeks aan particulieren zonder tussenhandel dus. Empire Baits heeft een andere Basis, Trigger Baits boilies hebben ook een veel grovere stuctuur. Empire Baits heeft alles van kant en klare particles tot boilies dumbells etc. Empire Baits heeft ook een stuk meer smaken boilies dan Trigger Baits. En misschien volgende week nog wel 10 smaken meer? misschien ook niet wie zal het zeggen.

Sommige flavours van Empire Baits zijn wel hetzelfde als die van Trigger Baits, maar een flavour is niet veel meer dan een Label, en pineapple is nou eenmaal pineapple en scopex is nou eenmaal scopex? op de beurs in Zwolle staan ook wel 20 bedrijfjes met scopex? dat kan niet 20 keer anders ruiken lijkt mij??

Dus mochten er bedrijven zich geroepen voelen om ook boilies te laten draaien WEES WELKOM haha (dit is een grapje)

Ik ga nog wat bollen draaien.

Met vriendelijke groet,

Rob Kuijpers
Laatst gewijzigd door Rob Kuijpers op 01-06-2010 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

01-06-2010 14:21

Heb je stukje met belangstelling gelezen.

Succes met Trigger baits.
Laatst gewijzigd door Dries Jacke op 01-06-2010 15:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bjorn Jonkman
Berichten: 86
Lid geworden op: 15-10-2007 00:48

01-06-2010 14:32

Dries Jacke schreef:Zat je stukje met belangstelling te lezen, kreeg toch een raar smaakje bij je laatste uitspraak.

Die uitspraak zal je verkoop goed doen :lol: Valt mij wel op ook in het vorige topic, dat jullie mensen heel snel naar beneden halen met uitspraken.

Succes met Trigger baits.


Ik had ook al zoiets van moest dat nou?
Het is zijn bedrijf, zijn uitspraak en de gevolgen zijn voor zichzelf.
Misschien heeft hij de trigger(baits) nu bij zichzelf overgehaald hierdoor :P
Rob Kuijpers
Berichten: 177
Lid geworden op: 06-02-2005 22:39
Locatie: Lieshout

01-06-2010 14:54

Beste Bjorn en Dries,

De uitspraak van gemiddelde iq was ook helemaal niet op jullie gericht en ik had gehoopt dat je je hier ook niet door aangesproken zou voelen... Ik doelde meer op het vorige topic... Ene Dirk Sneijders. Als die Op die manier over bedrijven praat zonder ergens weet van de hebben dat noem ik het IQ niet heel hoog hebben. Hij had ook gewoon een mail kunnen sturen met vraag om uitleg...

Ik werk nu al een tijdje in de hengelsport (3 jaar als vertegenwoordiger en daarvoor een aantal jaar in een hengelsportzaak) en ik weet inmiddels wel dat men het gewoon leuk vind om schenen te schoppen...

Precies in het topic over de Pro Line wk actie.. Kijk in de supermarkt, kijk op tv kijk overal zie je wk acties... Doet een firma het in de hengelsport word Pro Line zwart gemaakt..??? ik snap dit niet. Doen ze een keer een actie waar je tv's mee kan winnen en weet ik wat niet meer is het nog niet goed. Laat iedereen in zijn of haar waarde en iedereen die mee wil doen aan deze actie, laat die mee doen en vind je het niets doe lekker niet mee.

Dit is een discussie board hier mag wel gediscuseerd worden. Ook over mijn bedrijf en ook over andere bedrijven maar waarom kan dit nooit gedaan worden zonder een bedrijf meteen in een negatief daglicht te stellen? Hetzelfde met het topic over de fluor boilies van Pro Line meteen is Pro Line de boeman terwijl 1 mailtje naar de heren genoeg was geweest om opheldering te vragen... Dan was alles duidelijk geweest en had niemand negatief hoeven praten over Pro Line.

Als jullie niet willen dat er geld verdient word op de hengelsportartikelen dan is er binnen een half jaar niet 1 hengelsport winkel meer in Nederland, en ook niet 1 fabriek in China meer die spullen maakt voor de hengelsport.


Wees een beetje lief voor elkaar;) en ik maak mijn excuses dan voor mijn reactie over dat IQ en zal het voor de goede orde verwijderen.

Oja en een potje bonen van c1000, ah, Jumbo en super de boer van het eigen merk komt ook 9 van de 10 keer uit dezelfde fabriek wat is daar mis mee?

Vis met aas waar je vertrouwen in hebt ongeacht het merk. En haal plezier uit je hobby!

Met vriendelijke groet,

Rob Kuijpers
K. van den Herik

01-06-2010 15:01

ik mag graag een beetje zeuren. Helaas snap ik het niet zo goed wat de bedrijven nu fout doen. Misschien kan iemand mij helpen zodat we samen lekker ongenuanceerd kunnen zeuren.


O Rob: er isd wel degelijk verschil tussen een scopex van x en die van y hoor. Soms is zelfs alleen de naam gelijk.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

01-06-2010 15:08

Voelde mij niet aangesproken, maar vond het onnodig. Kan me niks schelen waar een bol vandaan komt, als ie maar vangt en verantwoord is.

Succes met Trigger Baits
Laatst gewijzigd door Dries Jacke op 01-06-2010 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

01-06-2010 15:09

K. van den Herik schreef:ik mag graag een beetje zeuren.


dat hoef je heus niet te vertellen hoor, dat weten alle overige 10992 leden al :wink: :lol:

ik weet ook dat de boontjes in blik bij de aldi dezelfde zijn als die van HAK.

het is nog altijd de consument die bepaald waar die zn geld aan uitgeeft...
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

01-06-2010 15:13

Bedankt voor je reactie Rob. Zoals gezegd ik heb er geen problemen mee, de bollen bevallen me prima en daar gaat het om. Een kleine aanvulling:

Rob Kuijpers schreef:Als jullie niet willen dat er geld verdient word op de hengelsportartikelen dan is er binnen een half jaar niet 1 hengelsport winkel meer in Nederland, en ook niet 1 fabriek in China meer die spullen maakt voor de hengelsport.
Rob Kuijpers


"Wij consumenten" willen ons geld natuurlijk zo goed mogelijk spenderen, bij de firma die het het meeste verdient / waar je het meest waar voor je geld krijgt. Ik stel daarom een stukje eerlijke communicatie / transparantie op prijs. Ik wil graag weten waar ik mijn geld aan uitgeef. Als een bedrijf dat niet kan of wil, dan geef ik mijn geld liever ergens anders uit. Als de vissers opgescheept worden met rommel voor hoge prijzen, dan vind je straks binnen een half jaar geen vissers meer in de hengelsportzaken. Ik denk dat we elkaar daarin nodig hebben :wink:. Die onnodige zwartmakerij is inderdaad jammer, maar "verdachte" zaken ter discussie stellen lijkt me prima. Goed dat daar dan ook daadwerkelijk op gereageerd wordt :)
K. van den Herik

01-06-2010 15:51

toevallig weet ik dat de boontjes uit een hak blik onmogelijk dezelfde kunnen zijn dan die in een aldiblik
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

01-06-2010 15:56

:lol: :lol: :lol:

dat is ook toevallig....

:lol: :lol: :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

01-06-2010 23:55

[quote="Rob Kuijpers"]
Dit is een discussie board hier mag wel gediscuseerd worden. Ook over mijn bedrijf en ook over andere bedrijven maar waarom kan dit nooit gedaan worden zonder een bedrijf meteen in een negatief daglicht te stellen?

Ik wil niemand in een kwaad daglicht stellen, maar ik verwacht wel eerlijkheid en transparantie als consument.

Heb net even in het Handelsregister gekeken en wat blijkt Empire Baits en Trigger Baits hebben dezelfde adresgegevens en hetzelfde KVK nummer.

Leg me dat maar eens uit en wat dan te denken van ene Dirk Sneijders?

Ik snap er in ieder geval geen jota meer van!

Of wordt er misschien een toneelstukje opgevoerd, met als doel?

Als blijkt, dat bepaalde bedrijven mogelijk het board gebruiken voor hun eigen reclamedoeleinden, zal hier toch paal en perk aan moeten gesteld worden.

Het is tenslotte een discussieboard, niks meer en niks minder!
Gebruikersavatar
vincent bakker
Berichten: 236
Lid geworden op: 20-07-2006 02:54
Locatie: Maastricht
Contacteer:

02-06-2010 03:18

Ik dacht dat het inmiddels wel duidelijk was dat boiliemerken regelmatig werk uitbesteden aan (andere) boilieproducenten. Ik heb altijd begrepen dat veel "merken" echt niet alles zelf in huis produceren, maar gewoon elders laten produceren als dat beter uitkomt. Logisch toch? Is zaken doen.

Om maar niet te spreken van de talloze "huismerk boilies" van de diverse winkeliers. Denk je nou echt dat die mannen allemaal na sluitingstijd zelf die bollen staan te draaien? Er zullen best uitzonderingen zijn...

Wat ik heb begrepen uit de praktijk: De ene mix (bijv. een birdfood/vismeel combi) draait beter op de bollenlijn van producent x, en de andere mix (zeg maar een stopverf-mix) draait beter op die van y. Eenmaal ingesteld draait zo'n prof lijn (vanaf 1000 kg per dag zeg maar) liefst door met een en dezelfde basismix, en veranderen hoogstens de additieven, flavours (yuk) en kleurtjes (foei).

Bij massaproductie gaat het om continuïteit, en met al dat aas (tonnen per week) dat verkocht word kun je beter niet telkens je productielijn moeten calibreren op telkens een andere mix. Goedkoop personeel moet gewoon productie kunnen draaien volgens vaste patronen, en dat proces wil je niet te vaak stil moeten leggen.

'S morgens gewoon die bollenlijn starten (weet je hoeveel energie/geld het trouwens kost om zo'n grote kooklijn op te starten?) intussen de eerste batches droge mix mengen, de eerste deegkuipen kneden, en tegen de tijd dat de bollenkookstraat heet genoeg is gaat de productie van start, en loopt als het goed is gewoon perfect door tot het einde van de werkdag zonder nog kleine aanpassingen te moeten doen aan de mix of de druk van de worstenpers en snelheid van de bollendraai machines. Een andere mix instellen kost tijd, en dus geld.

Ook hier zijn er natuurlijk uitzonderingen, er zijn ook firma's die het anders aanpakken, en alles in eigen beheer houden. Dat kan alleen als je met vakmensen werkt natuurlijk, en niet met mensen die anders hun scooterbenzine kopen van geld dat ze bij de grote gele M of met een krantenwijk verdienen.

Is dat allemaal een slechte zaak? Welnee, wie een zak boilies koopt, probeert ofwel iets "nieuws" uit, en/of koopt een stukje vertrouwen, opgebouwd door een combinatie van marketing, vangstberichten en eigen ervaringen. Steeds meer vissers zijn behoorlijk kritisch als het om hun aas gaat, en er is genoeg concurrentie in Nederland Bollenland om al die boiliebakkers scherp te houden en dus vangende producten aan te bieden voor een prijs die door de consument als redelijk ervaren word.

Ik ga maïs koken...
De karper heeft altijd gelijk... http://www.baitcalculator.com
K. van den Herik

02-06-2010 07:16

Moet wel zeggen dat als je bij Jacco je eigen samenstelling van je mix kan bepalen, je bij hem ook 500 kilo kan laten draaien en er je eigen naam op zetten. Dit geldt voor nog meer bedrijven. Wil je het in het groot doen, bestel je 20 ton bij Carpfood en gaat het verdelen.

Lekker boeie hoe je je centjes verdient. Beter dan kleine meisjes tot prostitutie dwingen. Zie pagina 6 Spits.

Een board (mis)(ge)bruiken om reclame te maken wordt al een zwakker bod. Maar ja het moet ergen uit komen.

Ik heb beet gekregen op mijn oproep. Vind het iets ver gezocht maar als ik de verschillen zoek heeft de man/vrouw in kwestie gelijk.

Tja en weer 2 minuten totaal zinloos doorgebracht. Aan de andere kant werkt het board als een goeie bak koffie: ik moet toch wachten tot ik moet schijten, voor ik de hond uitlaat. Anders moet ik onderweg en dat is echt kut.