Trigger baits?


wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

20-04-2010 14:42

Hallo,

Zijn er nog mensen bekend met het 'nieuwe' aas-merk Trigger baits? Ervaringen?

Zat laatst op hun site te kijken en heb zojuist een aantal kilo's ingeslagen. (cream scopex en garlic robin red)
Ik vind ze er goed uitzien qua structuur en ze ruiken goed.

Vooral lekker betaalbaar, zo'n €5,50 per kilo (voor de readymades).

Wouter.
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

21-04-2010 12:57

[quote="wouter mer"]Hallo,

Zijn er nog mensen bekend met het 'nieuwe' aas-merk Trigger baits? Ervaringen?

Zat laatst op hun site te kijken en heb zojuist een aantal kilo's ingeslagen. (cream scopex en garlic robin red)
Ik vind ze er goed uitzien qua structuur en ze ruiken goed.

Vooral lekker betaalbaar, zo'n €5,50 per kilo (voor de readymades).

Wouter.[/quote]

Wat wil je nu precies? Je hebt ze al gekocht, dus ga er lekker vissen!
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

21-04-2010 13:18

ik heb ze geroken
ze ruiken echt wel goed (vooral de red crab)
op ieder water vangt een andere bal beter
dus test het uit zou ik zeggen :wink:
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

21-04-2010 17:31

Vond ze ook erg goed ruiken. vooral die scopex rook echt goed !!!

Ik ga ze nog niet gebruiken want ik heb nog een andere lading die eerst op moet, vandaar dat ik mij af vroeg of er al ervaringen waren.

Voor die prijs verwacht ik dat ze erg goed gaan verkopen
Gebruikersavatar
Teun van der Velden
Berichten: 380
Lid geworden op: 21-09-2009 22:40
Locatie: Brabant

21-04-2010 21:41

Ze hebben in ieder geval wel een indrukwekkend team bij elkaar gekregen :)

En de ervaringen die komen wel snel denk ik, vrees alleen dat je iets te vroeg bent met je topic.
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

22-04-2010 13:52

Gewoon mee gaan vissen zou ik zeggen.
Ervaringen zullen er hier op het board nog niet echt zijn aangezien ze net op de markt zijn. Wat ik wel weet is dat Rob voor kwaliteit gaat en een man als Piet Vogel er niet voor niets zijn naam aan verbindt.
Martijn Kooij
Berichten: 138
Lid geworden op: 17-05-2006 20:59
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

22-04-2010 15:07

Ik heb twee 2,5 kg zakken gehaald red hot chili garlic en red crab squid. Van het weekend ga ik vissen dus ik ben benieuwd! 8)
Jeffrey van der Wou
Berichten: 1049
Lid geworden op: 21-09-2009 22:38
Locatie: Zuid-Holland

22-04-2010 16:40

Waar is evt een prijslijst te vinden? Of heeft alleen de winkelier deze? :lol:
Martijn Kooij
Berichten: 138
Lid geworden op: 17-05-2006 20:59
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

22-04-2010 17:15

Bij Hareco hebben ze zeer scherpe prijzen. 8) http://www.hareco-hengelsport.nl/karper ... baits.html
Gerrit Hees

22-04-2010 17:21

Zo scherp vind ik die prijs anders niet. Gewoon een normale prijs, niet goedkoop niet achterlijk duur.
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

22-04-2010 17:57

readymades zijn overal 17 euro voor 2,5 kg en vriezers per 5 kilo 30 euro.
Jeffrey van der Wou
Berichten: 1049
Lid geworden op: 21-09-2009 22:38
Locatie: Zuid-Holland

22-04-2010 20:56

Bedankt! Ik zie dat mijn plaatselijke hengelsportwinkelier ook Trigger Baits in het assortiment heeft zitten.. Is dat ff mooi! :lol:
Niels van Wel
Berichten: 1
Lid geworden op: 02-05-2010 15:34

09-05-2010 14:04

Ik heb al mooie vissen gevangen op de red crab.
Ik betaal voor de freezers 24.95 per 5 kilo.
Dus ook betaalbare boile.
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

09-05-2010 14:22

Vd week bij mn winkelier in mn handjes gehad.
Ruiken doen ze zeker(karper niet), smaken doen ze nergens naar(karper wel!).

Jammer dat bij bollen ALTIJD wordt gesnoven aan zo'n ding, zelden iemand gezien die em gelijk opeet.....Zo kan je stukken beter over een bollie oordelen.

EET SMAKELIJK! :D
Corne Hendrik
Berichten: 78
Lid geworden op: 03-02-2010 00:51

09-05-2010 16:03

ook in Utrecht? :roll:
Moeders vond mij te dik , maar na mijn eerste 30er werd ik tot model uitgeroepen.
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

09-05-2010 22:24

Koen de Been2 schreef:Ruiken doen ze zeker(karper niet), smaken doen ze nergens naar(karper wel!).

Jammer dat bij bollen ALTIJD wordt gesnoven aan zo'n ding, zelden iemand gezien die em gelijk opeet.....Zo kan je stukken beter over een bollie oordelen.


Lijkt me niet dat wij door te proeven echt over de kwaliteit van een boilllie kunnen oordelen. Heb met "crap" bollen die nergens naar smaken soms beter gevangen dan met zogenaamde hoogwaardige boillies met meerdere wateroplosbare ingredienten die erg hartig smaakte. Sowieso valt over smaak te twisten. Neem de bollen van Pro Line, smaken ze echt ergens naar? Ik vind persoonlijk van niet, maar als je ziet wat er mee gevangen wordt hebben ze zich al lang en breed bewezen. Sowieso is je reactie gezien je onderschrift niet bepaald objectief te noemen.

Ook weet ik zeker dat de boilies wel smaken! ik heb ze echt allemaal geproefd in de proefpotjes bij de plaatselijke winkelier, De chili is ECHT heet, en die Pineapple en scopex zijn heerlijk zoet. Dus ik snap verder niet echt wat je geproefd hebt maar de boilies smaken wel degelijk en er wordt in mijn omgeving geweldig goed op gevangen.

Mijn reactie t.o.v. triggerbaits ook niet, heb in het verleden regelmatig met Rob gevist. Toen was het bollen draaien nog een hobby binnen een hobby voor hem. We vingen meermaals bovengemiddeld goed, wat natuurlijk niet enkel door de boillies kwam. Blanken hoorde er ook bij, maar denk dat jij dat ook wel eens doet met je lekker smakende boillies. Hoe ik hem ken is dat hij iets goed doet of het niet doet en de stap om dit te gaan doen is dan ook niet over één nacht ijs gegaan. Want er zit toch een aanzienlijk risico in als je iets dergelijks op zet. Zoals veel bollenboeren heeft hij de jarenlange opgedane kennis in combinatie met die van Piet Vogel toegepast om met een eigen merk de markt op te gaan.

Vangze,
Arjan
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

10-05-2010 10:43

Arjan,

Als je een boilie proeft en hij smaakt zuiver(iets wat je bij veel bollen niet hebt) en de nasmaak is niet bitter dan zegt mij dat al een heleboel over een boilie. Met name;
- Ingredienten die gebruikt zijn en de dosering er van.
- Bittere nasmaak staat bij mij gelijk aan goedkope oplosmiddelen van flavours e.d.
- Bittere nasmaak kan ook aan de conservering liggen(in freezers niet van toepassing).
En nog andere zaken.

Als je een boilie proeft en je hebt best wat kennis betreft ingredienten dan weet je snel genoeg wat er in zit globaal en of er teveel/slechte conservering/flavours/smaakmakers inzit.
Of de karper het uiteindelijk lekker vindt moet altijd nog blijken. Daar kan een mens niet over oordelen!

Ik heb niks tegen TriggerBaits, ik oordeel zoals ze mij onder mn neus zijn gesnoven en ik t in mn snavel heb gestopt. Daar heeft mijn onderschrift niks mee te maken.
Ze zullen best vangen,geen twijfel over mogelijk.

Houdoe Arjan :)
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

10-05-2010 13:54

[quote="Koen de Been2"]
Als je een boilie proeft en je hebt best wat kennis betreft ingredienten dan weet je snel genoeg wat er in zit globaal en of er teveel/slechte conservering/flavours/smaakmakers inzit.
quote]

Hoi Koen,

Of jij hebt dusdanig veel kennis van de smaak van ingredienten en hoe deze smaken i.c.m. met andere ingredienten of een uniek smaakzintuig. Zo niet kan je nooit weten wat er globaal in een boillie zit aan ingredienten. Heb zelf spijtig genoeg deze kennis niet en kan hier niet over oordelen.

Proeven of er al dan niet teveel flavour/conservering/smaakstof in zit kan je wel proeven. Of dit echt slechte kwaliteit is wordt denk ik al een stuk moeilijker, maar ook hierover heb ik te weinig kennis om een goed oordeel over te geven. Wat ik wel weet is dat in het verleden op overgeflavourde boillies erg goed gevangen is. Dus is het dan te veel?

En wat ik al heb gezegd, de visser vangt de vis door het toepassen van opgedane ervaring/kennis en inzicht, waarvan het stukje aas slechts een schakel van is.

No hard feelings, is immers een discussieboard.

Vangze Koen

Mvg,
Arjan vd Palen
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

13-05-2010 17:06

Koen de Been2 schreef:Vd week bij mn winkelier in mn handjes gehad.
Ruiken doen ze zeker(karper niet), smaken doen ze nergens naar(karper wel!).

Jammer dat bij bollen ALTIJD wordt gesnoven aan zo'n ding, zelden iemand gezien die em gelijk opeet.....Zo kan je stukken beter over een bollie oordelen.

EET SMAKELIJK! :D


Nou Koen, ben net weze voeren, heb ze ook geproeft, en als jij ze niet vind smaken is er iets goed mis met jou tong, teveel boilies gegeten in je leven?

ze smaakten prima, ze waren zelfs lekker ! en een lekkere nasmaak, verre van bitter, smaken precies zo als ze ruiken.
Jeffrey van der Wou
Berichten: 1049
Lid geworden op: 21-09-2009 22:38
Locatie: Zuid-Holland

13-06-2010 18:32

Hoe zijn je ervaringen op dit moment? Ik heb laatst ook wat zakken gekocht. Is kijken wat het gaat worden..
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

13-06-2010 21:58

In het begin enkel geblankt met Triggerbaits, had er al bijna geen vertrouwen meer in :wink: geintje Rob! Rest blankte gelukkig net zo hard mee en als er al vis gevangen werd maakte het volgens mij niet zo uit waarmee je zat te vissen. Nu ivm drukte de Belgische kanalen maar ingeruild voor wat water dichter bij huis en vang gewoon m'n vissen. De bol doet gewoon wat hij moet doen en dat is regelmatig vis op de mat brengen en dat er eens een serie blanks of een goeie sessie tussendoor loopt kan natuurlijk altijd. Een wonder bol is het niet (welk merk wel?), maar qua prijs/kwaliteit is het in mijn ogen dik in orde. En of je nu met Triggerbaits of welk merk dan ook vist, het blijft slechts een beperkte, maar wel onmisbare schakel. Zou daarom ook niet zo maar af gaan op resultaten en ervaringen van andere, gewoon zelf proberen en kijken of je het iets vindt. Want vertrouwen vangt :wink:

De reacties van sluikreclame zullen vast wel weer komen, post slechts mijn ervaring met het aas, dat ik Rob toevallig ken staat daar los van.

Vangze!
Jeffrey van der Wou
Berichten: 1049
Lid geworden op: 21-09-2009 22:38
Locatie: Zuid-Holland

13-06-2010 22:17

Duidelijk verhaal! Vertrouwen heb ik er zeer zeker in.. Hier in de buurt is Proline toch wel 'het' aas. Wilde graag even wat anders als de rest..
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

13-06-2010 23:57

[quote="Jeffrey van der Wou"]Hier in de buurt is Proline toch wel 'het' aas. quote]

Komt omdat je er, mits goed ingezet, (bijna) overal wel je visje mee kan vangen, zeker na (stevig) gevoerd te hebben. Denk alleen dat de commercie hierin ook wel een grote bijdrage heeft en waardoor dikke vissen (waarschijnlijk onbedoeld) tot norm worden verheven. Dit gezien de advertenties die regelmatig in de bladen staan. Al doet dat natuurlijk niks af aan het feit of een bol goed of slecht is en heeft PL zich in de loop der jaren al lang en breed bewezen. (Bart als je meeleest dit graag niet als negatieve reclame t.o.v. PL zien, maar enkel t.o.v. de A4 advertentie met mega dikke vissen van Eddy, waarin in mijn ogen dikke vis als normaal bestempeld wordt)

Vind sowieso "kwaliteit" m.b.t. tot gekocht aas een erg ruim begrip. Zeker als men het koppelt aan termen als hoogwaardige ingredienten, wateroplosbaarheid, PH waarde etc. De fabrikant kan er opzetten wat hij wil, voor hem zijn winst en bedrijfscontinuiteit het belangrijkste. Kijk dan meestal ook verbazend naar de reclamepraatjes en stukken tekst m.b.t. tot kwaliteit op websites van diverse bollenboeren. Want ook al is een bol nog zo "crap" en zit er totaal geen voedingswaarde in, dan nog zal een fabrikant het in de meeste gevallen als kwalitatief bestempelen. Niet zo gek ook als je ziet wat voor (dikke) vis er op bollen met een lage voedingswaarde gevangen wordt, de kwaliteit zit em dan niet in de hoogwaardige ingredienten, maar wel in de vangstkracht.

Laat mij maar lekker vissen met die bol die volgens Koen een bittere nasmaak etc. heeft. Zolang ik m'n visjes blijf vangen en door het jaar heen net iets meer of constanter dan de rest vang, hoor je mij niet klagen :wink:

Gewoon je eigen ding doen dus en zeker niet blind varen op commercieel geouwehoer en "ervaringen" van andere!

Vangze
Jeffrey van der Wou
Berichten: 1049
Lid geworden op: 21-09-2009 22:38
Locatie: Zuid-Holland

14-06-2010 18:25

Bedankt voor je uitgebreide uitleg! We gaan kijken wat deze bollen kunnen..
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

14-06-2010 18:25

Ik had er 2 kilo van gevoerd, maar uiteindelijk heb ik er niet kunnen vissen dus nog geen resultaat :D