Atractoren receptoren


kenny vernieuwe
Berichten: 749
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: W-vl. Belgie

26-03-2012 20:10

kornelis schipper schreef:Aminozuren hebben een laag kookpunt dus,koken/stomen zorgt er vaak voor dat er veel aminozuren al uit de bollen zijn vervlogen.Maar als je het vertrouwen heb om het erin te doen moet je dat overigens zelf weten.
Vertrouwen vangdt immers.


K. Schipper,

mag ik je eens vragen waar je dit haalt? Bepaalde aminzouren hebben zeer hoge kookpunten!
Alanine heeft een smeltpunt van 314.5°C en dan is nog maar een vloeistof.
Glycine heeft dan terug een smeltpunt van 233°C
En zo kan ik er nog opnoemen....
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

26-03-2012 20:21

fenylalanine.
Aspartaam valt al bij temperaturen die licht boven kamertemperatuur liggen uit elkaar en verliest daardoor zijn zoete smaak. Hierdoor is aspartaam niet geschikt voor voedingsmiddelen die na toevoeging verhit moeten worden. Aspartaam is een dipeptide en wordt, net als andere eiwitten, door de spijsverteringsenzymen (peptidase en esterase) afgebroken

Geld dus niet voor alle aminozuren idd.
Greets kees
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
kenny vernieuwe
Berichten: 749
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: W-vl. Belgie

26-03-2012 20:30

Persoonlijk denk ik dat je de 'lokkende' kracht van aminozuren eerder moet zoeken bij de alfa-aminozuren

Aspartaam verliest wel zijn zoete werking wanneer het ontbind, maar verliest het zijn aantrekkingskracht?
Als het hydrolyseerd kan je mss de attractiviteit verhogen. Maar je moet natuurlijk weten in wat aspartaam ontbind hé :-)
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

26-03-2012 20:49

Ik ben ook nog lang niet klaar met de aminozuren ik heb de eerste 20 stuks een beetje uitgediept.
Maar ga anders je gang met posten van informatie.
En stoffen die ook nodig zijn voor goede opname bij een karper..
Greets kees.
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

27-03-2012 09:03

Threonine is een van de belangrijkste aminozuren voor vissen.
Een zeer groot deel van het aminozuur dat door een vis wordt verbruikt is bedoelt voor de afbraak van stoffen in het lichaam door de stofwisseling (ook wel katabolisme genoemd) voor energie. De vissen kunnen zich goed aanpassen op deze manier, van een bovenmatige proteïne gebruiken. De katabolisme van proteïne leidt dan tot ammoniak, die tot 70% door de kieuwen wordt afgescheiden
Threonine aminozuren zijn de bouwstenen van eiwitten voor karpers en spelen een belangrijke rol in hun voeding het is te koop in een sterk gezuiverd, korrelige vormen als L-threonine. En heeft vier stereo-isomeren, maar alleen L-threonine heeft een biologische betekenis. Gebruikt met L-lysine, helpt L-threonine en helpt een dieet te vormen die voldoet aan de aminozuureisen. Daarnaast reduceert het ruwe eiwitten, verlaagt het de stikstofexcretie en verbetert het de stikstof-efficiëntie. Threonine is een essentieel aminozuur dat wordt gevonden in hoge concentraties in het hart, de skeletspieren en het centrale zenuwstelsel. Het is noodzakelijk bij het verlenen van goede eiwitten in het lichaam en helpt bij de vorming van Collageen( is een lijmvormend eiwit dat een zeer belangrijk onderdeel vormt van het bindweefsel in een lichaam)en Elastine (is een elastische proteïne in bindweefsel. Het zorgt ervoor dat het weefsel in het lichaam weer zijn oorspronkelijke vorm en grootte aanneemt nadat het uitgerekt, ingedrukt of vervormd is geweest in de huid). Dit aminozuur produceert ook antilichamen om te helpen het immuunsysteem te versterken, en het helpt te bevorderen voor een goede thymus (zwezerik)die zorgt voor groei en activiteit. Als de thymus(zwezerik) bij jonge dieren verwijderd wordt treden bij deze dieren daarna de volgende symptomen op: gewichtsverlies, te langzame groei algemene achteruitgang in de gezondheid toestand en veel infecties, vooral ten gevolge van intracellulaire micro-organismen wanneer Threonine aanwezig is, kan het lichaam het beter absorberen uit andere voedingsstoffen. Dit essentieel aminozuur kan niet door het lichaam worden aangemaakt. Het kan worden gevonden in veel vlees, zuivelproducten, eieren, en in kleinere hoeveelheden in tarwekiemen, noten, bonen en sommige groenten. Threonine Toepassingen en wetenschappelijk bewijs voor. Verbetert de opname en omzetting van voedingsstoffen. Een tekort aan threonine kan ook leiden tot ziektes en raar gedrag van vissen. Zuivere soorten zitten veel in duurdere producten als: Caseïne 3700 mg en Sojaproteïne +(soja-eiwitisolaat) 3400 mg deze bevatten een zeer hoge dosis Threonine. Dit essentiële aminozuur helpt bij een goede stofwisseling in de lever en helpt de spijsvertering en darmen goed functioneren. Wetenschappelijke studies hebben aangetoond dat er relatief hoge Threonine in het centrale zenuwstelsel en in tijden van stress van het lichaam de vraag van dit aminozuur vergroot, daarom werd het gebruikt als onderdeel van een behandeling aan te verlichten angst en in sommige gevallen stres. Dit product komt veel voor in: Caseïne, Soja-isolaat (Soja-Eiwit Isolaat), Rijstebloem, Roggebrood, Sesamzaad, Brood, Rijstzemelen, Kalkoen, Kip, alle soorten kaas, vis en noten.

Greets den kees.
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

27-03-2012 09:15

uhm kees

Heel leuk dit knip en plak werk, zeker ook interesant. Maar wat zijn jou ervaringen in de praktijk, hoe pas jij het toe? Zie je verschillen? etc etc
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

27-03-2012 09:49

Het Zoetste eiwit suiker en voor een goede darmwerking bij karper
Thaumatine (Thaumatococcus daniellii) is een stof die 2 á 3000 keer zoeter smaakt dan gewone suiker. Deze stof zit in het katemfe fruit uit Afrika en is toegelaten in de EU onder E nummer E-957. Net zoals stevia kan dit een goed alternatief worden voor aspartaam en gewone suiker. Goed in de gaten houden dus deze top sweetner van Essentials.
Thaumatine is een zoetmakend eiwit dat kan worden geïsoleerd uit het katemfe dit is een fruit uit West-Afrika. Er is waarschijnlijk een aantal verwante eiwitten in deze plant; twee belangrijke vormen thaumatine I en thaumatine II zijn bekent. Thaumatine is toegelaten als voedseladditief E-957. Het wordt onder andere gebruikt in snoepgoed en is 2000X zoeter dan die van een gelijk gewicht aan sacharose. Maar heeft bijvoorbeeld een werking als selectief protease waardoor de receptor continu actief blijft.
De voordelen van dit product zijn:
•Natuurlijk product, intensieve zoetkracht
•Multifunctioneel ingrediënt met voordelen voor smaak en zoetheid
•Effectief voor het verbergen van nasmaken
•Stabiel bij hoge temperaturen en het heeft ook een goede pH stabiliteit
•Synergetische werking indien toegepast in combinatie met ander intensieve zoetstoffen (de combinatie van zoetstoffen heeft meer zoetkracht dan de som van de individuele zoetstoffen afzonderlijk).
Japan: Thaumatine wordt beschouwd als "natuurlijke voeding" en is in algemene zin toegestaan voor gebruik in menselijk en dierlijk voedsel. Het slechte nieuws is dat je het poeder niet zo kan kopen want de warenwet staat het alleen toe als toevoeging in voeding.
Thaumatine wordt in Engeland verkocht voor gebruik in boilie’s en Partikels en lokaas voor vissers en kost daar 100 ml voor £ 14.25. Als het product Thaumatine-B: Deze uiterst krachtige en toch 100% natuurlijke eiwit zoetstof is geheim gehouden voor een aantal jaren. Er is geen betere zoetstof voor partikels zonder toevoeging van thaumatine-B de toevoeging van 5 ml per kilo (elke fles is voldoende voor 20 kg partikels). Thaumatine-B kan ook worden gebruikt om grote invloed uit te oefenen op een top niveau in boilie recepten of bait’s, dip’s en soaks absorbeert aan stimuleren attractie eigenschappen. Word niet elders verkocht onder een andere naam en is daarom volledig exclusief voor Essentials gebruikers.

Dit zijn mijn geheimen uit oude schriften en boeken en vele geheimen uit vroegere tijden uit Japan en Engeland.
Er is over Threonine weinig bekend op carpbaord.
Maar als mensen alles weten gewoon niet lezen. over het gebruik later meer,eerst de mensen voorzien van informatie en later van discussie.
Greets den kees
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

27-03-2012 10:50

Googelen kan ik ook. De vraag is, of deze info daadwerkelijk klopt of (deels) gekleurd is door commercie.
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

27-03-2012 11:05

Nog een ander eiwit zoetstof die in ontwikkeling is met zeer hoge potentie
Is de zoetstof Brazzeïne dit is een zeer sterke zoetstof. Het is een eiwit dat geïsoleerd kan worden uit de West-Afrikaanse plant Pentadiplandra brazzeana. En is daarmee vergelijkbaar met kunstmatige zoetstoffen als aspartaam en sucralose. Brazzeïne is niet de enige sterke natuurlijke zoetstof; andere sterke natuurlijke zoetstoffen zijn monelline en (thaumatine is al beschreven op het forum ).
Brazzeïne bestaat uit maar liefst 54 aminozuren en heeft een gewicht van 6473u. Productiemethoden die in aanmerking komen zijn: extractie uit de bessen en productie met een recombinante E. coli bacterie productie met genetisch veranderde maïs. Tegenwoordig wordt het ook uit bepaalde andere genetische mais soorten gehaald.
De vrucht van Pentadiplandra brazzeana Baillon bevat een klein, zoet smakende proteïne genoemd brazzein. De structuur van brazzein in oplossing werd bepaald door proton kernspinresonantie spectroscopie bij pH 5,2 en 22 °C. De brazzein vouwbes, waarvan een alpha-helix en drie strengen antiparallel bèta vel bevat, die niet lijken op die van een van de andere twee zoet smakende eiwitten met bekende structuren, monelline en thaumatine. In plaats daarvan, de structuur van brazzein lijkt meer op die van plantaardige gamma-thionins en defensines en geleedpotigen toxines. Sequensen vergelijkingen te voorspellen dat de leden van een nieuw geïdentificeerde familie van serine proteïnase remmers de brazzein vouwbessen te delen.
Een aqaeous uittreksel uit de pulp van de plant Pentadiplandra brazzeana Baillon (Pentadiplandraceae) leverde een sterke zoete materiaal. Dit zoete principe werd geïsoleerd door het water extractie, ultrafiltratie en gelfiltratie. De vaststelling dat deze stof moeten van proteïneachtige aard is gebaseerd op aminozuuranalyse karakteristieke UV-absorptiespectrum en positieve kleurreactie met Coomassie briljant blauw. Van Het zoete eiwit werd geschat op ~ 12 000 Dalton. De zoetheid intensiteit van het gehele eiwit op ~ 500 keer die van sucrose op gewichtsbasis. De smaak reactie in een Resus aap een 0,1% oplossing was vergelijkbaar met de respons op een 0,02% monelline oplossing. Wij stellen voor de naam 'pentadin' voor deze zoet smakende eiwitten en vormen een paar opmerkingen over de mogelijke oorsprong van deze suiker mimiek. De plant groeit in Gabon en Kameroen. De bessen van de plant smaken zeer zoet en wordt zowel door apen als de lokale bewoners gegeten. Het wordt door de lokale bevolking "oubli" genoemd.
In 1994 werd de zoetstof geïsoleerd uit de vrucht door medewerkers van de universiteit van Wisconsin-Madison.
Het Californische bedrijf Natur Research heeft het alleenrecht om deze zoetstof te produceren en zal het product waarschijnlijk in 2009 op de markt brengen met de naam Cweet. Toestemming van de FDA op basis van een zelf gedeclareerde algemene veiligheidsverklaring is nog niet verkregen.
Het heeft een dropachtige bijsmaak en is de meest zoete stof die bekend is. Het is ook een eiwit, dus geen koolhydraat. De bessen van de Brazzein worden door de lokale bevolking als sinds eeuwen gebruikt voor het zoeten van gerechten en dranken. Nadat onderzoekers het gen dat zorgt voor de zoete smaak hadden ontdekt en gepatenteerd, hebben ze het ingebouwd in maïs. Uiteraard ziet de lokale bevolking in Centraal Afrika, toch de uiteindelijke ontdekkers van de zoete stof, geen cent terug van de miljarden die de Westerse industrie met deze ontdekking hoopt te verdienen.

Ik heb totaal geen binding met welk bedijf dan ook. Ik plaats informatie waar andere mensen kunnen verder zoeken over deze producten en, inderdaad kan iedereen op google zoeken naar stoffen en het board staat al aardig vol met informatie maar deze informatie kan ik op heel veel bedrijven of site's niet terug vinden.
Ik heb vroeger zeer veel in de grondstoffen industie gewerkt en heb veel informatie opgeschreven die productgeheim zijn en niet voor iedereen toegang hebben 10 jaar later mag ik zeer veel dingen vrij geven om mensen te helpen met keuzes te maken die hun zelf bepalen op de informatie die wij posten.
Mensen bepalen immers zelf of ze deze informatie willen lezen of negeren.
Maar ik kan volgens mij er maar beter mee stoppen met het posten van informatie die de mensen toch al allemaal weten?

Met de vriendelijke groeten van een visser PÜR-sang den kees.
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

27-03-2012 11:12

Zeker niet kees

Ik gaf al aan dat er zeker intteresant materiaal tussen zit. Ik vroeg me alleen af waar de info vandaan kwam daar ik sommige stukken text herkend

Mvg martijn
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

27-03-2012 11:51

Zo als je had kunnen lezen in de laatste post.
Ik heb vroeger zeer veel in de grondstoffen industie gewerkt en heb veel informatie opgeschreven die productgeheim zijn en niet voor iedereen toegang hebben 10 jaar later mag ik zeer veel dingen vrij geven om mensen te helpen met keuzes te maken die hun zelf bepalen op de informatie die wij posten.
Mensen bepalen immers zelf of ze deze informatie willen lezen of negeren.

Ik vis niet voor het Karpervissen maar meer voor de kennis op gebieden van gronstoffenkennis voor het eventueel gebruik in de boilie tak voor gebruikers en mensen die hier graag meer van willen weten.

Ik heb dus meer dan een paar duizend grondstoffen getest en dat is mijn passie ,ik wil alleen weten waarom de vissen worden gevangen en dat is mijn sport ik geef deze kennis door aan mensen van alle lagen uit deze sport.

Veel informatie komt van een Japanse vriend die ik heb leren kennen in 1995 in België. Deze was daar met een groep mensen aan het vissen op een water waar veel Catfish zat voor de consumptie.
En die Japaner vond het raar dat wij op dit water op karper aan het vissen waren en bijna alleen maar karper vingen en de rest of niets of alleen catfish. Ik vroeg deze persoon wat hij in bels deed voor vakantie of anderst.
Deze persoon werkte op een groot bedrijf die gerelateerd was aan de KOI industrie.
Ja dan ben je wel mijn grootste vriend ,die ik kan gebruiken voor mijn verdere visserij van grondstoffenkennis.
Ik heb veel contact met deze persoon en weet ook welke stoffen er in Japan getest worden in Labratoriums en wat soms ook nog in het field segment gebruikt moest worden ,daar plukte ik dus ook veel vruchten van mee.
De meeste mensen begrijpen mij dan ook niet helemaal en negeren mij en dat vind ik prima om dat ik geen echte karpervisser ben maar meer een einzelganger.
Ik heb dan ook niks met kilotaal en Ego-trippen en doe gewoon waar ik mijn hobby het lekkers bij voel(grondstoffenkennis).
Nu ik al 11 maanden ziekbed en alleen een beetje DVD's heb zitten kijken omdat ik dat in de vele jaren van visserij niet kon, in te halen ik heb nu ook wel zo beetje elke film gezien van de laatste 20 jaar.
En ben nu dus uit verveling weer actief geworden op het board/forum.
Heb dus ook in vele takken van de gronstoffen industrie gewerkt en dit alleen gedaan in de buurt van wateren waar ik graag wilde vissen.
En de vele grondstoffen ook gebruikte om mijn passie te beoefenen.
Misschien is je nu wat meer duidelijk.
Greets den kees.
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

27-03-2012 16:19

Ik heb het wel goed gelezen Kees.

Nogmaals met alle respect: Hoe ga je de amino´s berekenen die in je boilies zitten en niet als dip worden toegevoegd?

groetjes Mitsz
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

27-03-2012 17:07

Ik bereken nooit de amino's van mijn mixen alleen maar van mijn dips en de %eiwit ,koolhydraten en vetten liet ik meestal na het koken en eventuele dips toe te voegen bij een maatje van mij in België doen,in een vrienden dienstje uitrekenen op procenten en uitkomsten(waar) dat vertel ik niet ,hij deed dit in de baas zijn tijd en werkt daar nog steeds ik gebruik zelf maar een paar site's om mixen op div procenten en gemiddelde analyse uit te komen van het totaal plaatje.
Zie de eerdere post van een site,waar je een stuk verder kan komen ik zit vaak op google vertalen Nederlandse naar Japanse woorden en zoek dan naar koi en voedings suplementen in het Japans.
Exacte wetenschap is het ook niet want elke boilie heeft een andere homogene samenstelling maar de indicatie van 200 gram boilie's uit de belgische labs gaf mij toch wel meer te verklaren van de gemmidelde procenten.
Elke keer als ik een nieuwe zak van 25kg voor eigen gebruik kocht en er boilies van gedraaid had waren de uitkomsten weer anderst elk ei zijn eigen gemidelde en elk eiwit in een product zijn gemiddelde dus het blijft schipperen.
Maar er zijn vele manieren om gemiddelde percentage's uit te rekenen en vele die een validator of een E-A cdtje gebruikt is ook niet zeker van zijn zaak ik heb wel veel geluk gehad met veel bijgesloten analyse labels van de stoffen uit japan en uit de test labaratoriums van mijn oude werkgevers in de kalver-meng en aardappel industrie tevens een grootgebruiker als een Quality Bakers die onder vele raporten droge stof meetingen lieten doen naar de tarwe soorten en toevoegingen van div mixen van grote bedrijven als een meneba en andere bedrijven die alles op analyse doen.
Ik heb schriften en mappen genoeg met data om op een sterk gemidelde van een grondstof na menging en kookproces tot een goed gemiddelte te komen van 33% 33% 33% die laatste was meestal wat moeilijker maar de karper heeft een eind oordeel en die beslist over je eindproduct. Ik zoek het nog verder met PH GH KH etc etc.
Ik vind het de mooiste hobby die ik heb om een beetje gif te mengen en dergelijke ieder zijn hobby en meug.
en je raakt nooit uitgepraat over deze zaken en materie elke dag leren we bij en grijpen we terug naar eerdere kennis.
iedereen probeert toch vooruit te komen met zijn hobby zo ook ik en jij misschien maar dat zal wel snor zitten.
Als je op Google alleen een aminozuur invoegdt kom je niet ver maar als je weet hoe dit spelletje werk om aan veel informatie te komen zo als Google" threonine in voedsel "zonder hoofdletter dan krijg je de 2e regel al www.foodsel.com/voeding/bladeren/per-vo ... reonine-2/ en daar staan al heel wat gegevens waar je een ruwe mixen en analyse kunt samenstellen nu nog een lab (wat zeer veel geld kost )en whala je bent al een stukje verder.
Als je denkt dat ik zeer complexe materie ga uitleggen dan ben ik niet te vangen.
Dat houd de smit geheim en dat zou je zelf ook doen al 20 jaar of heb ik het nu verkeerd Mitsz.
Maar het blijft schipperen met den kees en greets tot de volgende vraag....... :wink:
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

27-03-2012 17:47

Mooi Kees, als je alles gezien hebt kun je nu eindelijk mijn dvd's eens terugbrengen :P

Ger
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

27-03-2012 18:03

Welke waren dit ik zit tegenwoordig te streamen dat is gratis,en het zal nog zeker een half jaar gaan duren voor ik kan lopen en misschien mag lopen ik mag nog niks ik lig op een ziekenhuis bed en 04-04 gaan ze weer verder met operatie en welke dvd's waren dit een stuk of 10 dacht ik van die blinkende 0,20€ dingen woehahaha.....
Die mag je hier niet eens ...........................
Maar nog bedankt voor de tip ik weet niet eens meer welke deze film's waren tis al weer bijna 3 jaar geleden dat ik bij je op vsite was. en mijn geheugen heeft belangrijkere dingen dan 10 films te onthouden van totaal nul Niveau.

Greets en met smet een wanbetalende huurder van dvd's den keesert.
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

27-03-2012 20:15

Volgens mij:

bloot en blij op de alpenwei,
de brandslang van de buurman is langer,
de poes is nat en het regend niet,

en nog een paar van die knallers :P

Ger
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-03-2012 20:43

Teveel bomen om het bos te kunnen zien, wat de vraag doet opkomen of er wel bos is.

Of is er een nieuw type tekstgenerator op de markt? :roll:

Wollige woordenbrei, maar neem mij niet kwalijk. :-?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
eumir teterissa
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-08-2005 08:40

27-03-2012 21:29

Hey Kees, je gaat te snel. Ik kan het copy paste, copy paste niet meer bijhouden :) Nee hoor, het is me wat te technisch. Wel was ik er inmiddels achter dat het combineren van sweetners goede resultaten zou kunnen leveren. Maar deze materie vaak niet bekend is bij de gewone karpervisser. Mooi dat je daar een boekje van opent, nu alleen nog weten waar je die shit op de kop kunt tikken.

Ik ben zelf overigens dit jaar begonnen met behulp van literatuur en een engelse aasgoeroe aan de hand van o.a. de bijbehorende essentiele aminozuren mijn aasje samen te stellen. Uit literatuur is bekend dat een 38% ruwe proteine van biologische waarde is, welke weer onder te verdelen is in de percentages van verschillende aminozuren. Nu ik echter je verhaal lees, wordt in de literatuur niet uitgegaan van het kapot maken van de aminozuren door te koken. Misschien dan toch nog een hoger percentage aanhouden dan de 38% om tot een goede biologische waarde te komen. En een HNV bol 50, 60%, waar ik tot nu toe meer geloof in had, nog niet zo gek zo is.

Het aas is overigens nog in aanmaak en kan van praktijktesten nog weinig zeggen. Het geheim zou overigens zitten in de verschillende percentages van de verschillende aminozuren. Ik ben benieuwd.
Alhoewel je wel kan inschatten dat op een water met veel natuurlijk voedsel (veel essentiele aminzuren al aanwezig) het verschil wel mee zal vallen dan op een natuur arm water.
Overigens zijn de eiwitten maar een deel van het aas.

toedeloe
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

28-03-2012 09:58

Maakt niet uit Eumir, zorg dat je een zak goed vismeel niet slecht behandeld en je bent er al. Scheutje olie en wat granen. De puzzel die Kees is begonnen, zijn de laatste stukjes van weg...
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

28-03-2012 12:19

Gemiddelde eiwitten analyse percentages in procenten en de olie, vet gehaltes in verse vis. De reststoffen bestaan hoofdzakelijk uit een gemiddelde van 95%water/vocht en 4,5% as/droge stof. En een gemiddelde waarde van 0,5% koolhydraten is dus bijna nihil voorbeelden van verse via als: Wijting uit de Noordzee vers en dus niet bewerkt eiwit 17,0% olie/vet 5,0% 78% vocht/as. Er zitten ook verschillen in seizoenen verse vis zo als Haring uit de Noordzee in het voorjaar 18.0 %eiwit 8,0 olie/vet 74% rest is vocht/as. Haring uit de Noordzee in het najaar/winter 18,2 % eiwit 11,0% olie/vet 61,8% is dus vocht/as. Ook de vangst van gebied bijvoorbeeld: Ansjovis Zuid-Afrika 17,0 % eiwit 10,0 olie/vet 73% rest is vocht/as. Makreel, voorjaar, Noordzee 18,0 % eiwit en maar 5,5% olie/vet restproduct is water/droge stof. In het najaar is deze veel vetter. Makreel, najaar, Noordzee 15,0 % eiwit en 27,0 % olie/vet 68%rest is vocht/as. Er zit ook verschil in trekgedrag en vangplaatsen van bijvoorbeeld: Horsmakreel, Noordzee 16,0 % eiwit 17,0 % olie/vet 67% is vocht/as. Horsmakreel, Zuid-Afrika 17,0% eiwit 8,0% olie /vet het restproduct is vocht/as 75%. Capelin Noorwegen 14,0% eiwit 10,0 olie/vet rest is 76%vocht/as. Zalm, chinook, vers eiwit 19.9% en 10.4% olie/vet en rest is vocht en droge stof waarvan mineralen en vitaminen en aminozuren en een threonine gehalte van 0,879 per 100 gram verse zalm en 1.842 gram lysine kijk voor meer informatie over verse vis en aminozuren op www.foodsel.com/voeding/bladeren/per-vo ... /lysine-2/
Als het vocht uit de vissen onttrokken is en zeer veel verschillende producten over blijven die dan verhandeld worden in de levensmiddelenindustrie en farmaceutische- industrie wordt de prijs van vismeel na verwerking van deze een aantal verschillende namen vismeel voorzien bijvoorbeeld als deze: (Pre-Digested Fish Meal):( Voor verteerde Vismeel waarden Ruw eiwit 82-84% Vet 9% Oplosbaarheid in water 80% +Pepsine verteerbaarheid van het eiwit 94-97%- Aminozuur profiel (uitgedrukt als% van het eiwit) Lysine Methionine 7-7,5 2,6-2,9- Cystine 0.7-1.0- Tryptofaan 0.8-1.0- Arginine 6.4-7.1- Threonine 3.5-3.9- Isoleucine Leucine 3.7-4.3 6.0-7.1- Valine 4.2-4.9- Histidine 1.8-2.1- Fenylalanine 2.7-3.7 Tyrosine 2.4-3.1- Glycine 7.5-11.1- Glutaminezuur 12.5-13.5- Asparaginezuur 8.5-8.8 -Proline 4.3-5.6- Serine 4.4-4.9- Alanine 6.2-6.5- Vrije vetzuren minder dan 10%- Meervoudig onverzadigde vetzuren 25%- Omega 3 en 6 vetzuren ). En verpakt en voorzien van dit label met product informatie.
In verschillende fabrieken blijft de gemiddelde prijs van vismeel in wezen bepaald door de prijzen van concurrerende eiwit voeders, met betrekking van de grootste concurrent de productie fabrieken van soja. Er wordt berekend op basis van eiwitten en het vismeel bevat een hoog gemiddeld eiwit percentage van 60% tot 75% gemiddeld aan eiwitten. En de soja eiwitten een gemiddelde waarde van 41% tot 44% voor soja de nominale prijs moet dan in overeenstemming met een prijsverschil hoger zijn bij vismelen dan bij soja producten. Om deze rede moet er vaak een overheid ’s premie worden toegevoegd, omdat vismelen een bepaalde groeibevorderende factor heeft die worden gewaardeerd door de mengvoederbedrijven in de koi industrie en pellet industrie voor opfok voeders voor forel, zalm, (paling opfok bedrijven) of kwekerijen waarvan de paling nog steeds alleen opgefokt wordt dus glasaal gevangen wordt en dan op speciale bedrijven opgefokt worden voor uitzetting of consument. Zalm wordt al vele jaren gekweekt voor de consument. En tevens ook weer uitgezet in vele rivieren om de populaties in stand te houden in de natuur. De vele koolhydraten in pellets worden later aan deze vismelen toegevoegd in de pellet fabrikanten industrie en heeft dus weinig met zuiver vismeel te maken en worden vele andere goedkope stoffen toegevoegd als tarweproducten en ruwe celstoffen soja producten olie en nog vele ander ingrediënten.

Ja idd mitsz de weg naar Rome is ook in een dag gebouwd en kees is nog lang niet klaar hoor.
Met veel zoekende in de mistery's van de vele gronstoffen uit de industrie den Kees. 8)
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

29-03-2012 15:33

Geheimpje van een Engels bollen bedrijf die deze stof toevoegt om vele amino's en enzymen te maskeren bij analyse.
Ananas extract 20 gram pas toevoegen als het boiliedeeg bijna klaar is. Anders breken de Protease ‘s en, omdat ananas bromelaïne bevat, kan het niet gebruikt worden in gerechten met veel eiwitten omdat het enzym de eiwitten afbreekt. Maar door dit eiwit afbrekende enzymen te verhitten wordt de samenstelling veranderd en kan het uit stekend gebruikt worden in combinatie met eiwitten.

Smaken zeer goed die ananas bollen gedipt in ananas extract.
Greets den Keesert.
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

29-03-2012 15:38

wat krijg je als je eiwitten afbreekt? aminos...of zit ik verkeed?
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

29-03-2012 15:42

Als zulks nu eens in een logische volgorde, met aanduiding van hoofdstukken en eventueel paragrafen zou worden neergekalkt dan zou het niet zo'n enorme structuurloze breinbreker worden zonder [ENTER]s erin enzo.

Wat een teksten. Waar draait het allemaal op uit?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

29-03-2012 16:17

Ik plaats onder codec en contexten ,dat niet iedereen dit kan snappen en weet na commentaar ,ook meteen wie er wel een beetje hersenen heeft en wie niet!
Met de greets van een minder begaafd persoon ,zonder (Word of spelingcheckert) den kees. :wink:



Zo staat de tekst op Wiki-pedia......De ananas bevat ook het eiwit-verterende enzym bromelaïne, een stof die vaak gebruikt wordt voor het malser maken van vlees. Dit enzym is aanwezig in alle delen van de plant, maar voornamelijk in de steel. Omdat verse ananas bromelaïne bevat, kan het niet gebruikt worden in gerechten met gelatine omdat het enzym de eiwitten (en dus de gelatine) afbreekt. Maar door deze eiwit afbrekende enzymen te verhitten wordt de samenstelling veranderd en kan het uitstekend gebruikt worden in combinatie met eiwitten. Bijvoorbeeld gelatine om een bavarois te maken. De kern van de ananas bevat kinine. (en zo als ik het neerplemp) Zoek en gij zult blijven zoeken met zoekende groet kees.
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

29-03-2012 16:26

Kees,

Ik ga niet zeggen dat ik veel hersenen heb, maar als je deze materie nog nooit interessant hebt gevonden is het een wirwar van letters en cijfers.

Komt misschien omdat ik wel eens wat grafisch opmaakwerk doe enzo, ik hou van structuur.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm