Proline diepvries boilies vrij zacht??


Plaats reactie
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

18-03-2003 00:17

Ik heb vorig jaar 2 zakken getest met pro line boilies. Ik heb met de boilies wel karper gevangen.

Alleen vond ik de boilies echt te zacht. Als ik erin kneep korrelde de boilie weg in stukjes.

Is dit gebruikenlijk, of hebben jullie andere ervaringen???
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

18-03-2003 09:54

Hoi Jordy,
ik vis altijd met de proline freezebait FISH 20mm en ben er heel er tevreden mee ik vind ze ook wat zachter dan de gewonen ready van proline maar dat vind ik helemaal niet erg

wat jij hierboven zegt heb ik nie als ik in de bollie knijp dan brokkeld i niet kapot.
maar als je er toch karper mee vangt dan is het toch goed!
ik vind dat een bollie niet te hard vind ik zelf niet fijn :grin:

groeten
kevin
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

18-03-2003 11:06

Over het algemeen prefenteer ik een wat
zachtere boilie dan een hardere boilie, om-
dat bij een zachtere boilie de werkende
stoffen beter vrij komen.
Soms moet je echter wel met hardere boilies
vissen, b.v. als je last van krabben en
kreeften hebt of witvis, op rivieren kies
ik liever voor een hardere boilie.
Maar nu heb ik een vraag!
Wat verstaan jullie onder zachte of harde
boilie?

groetjes Benny
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

18-03-2003 15:03

Jordy optie is om ze thuis te ontdooien en te laten drogen.

MVG <!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:J0H@N" class=bericht>J0H@N</a><!-- BBCode auto-mailto end -->
Joop Caris
Berichten: 17
Lid geworden op: 11-03-2003 01:00
Locatie: melick

20-03-2003 12:14

Het is een misverstand dat de hardheid van een boilie bepaald hoelang hij het in het water volhoud het is de taaiheid die het doet.
De proliners zijn zover ik er ervaring mee heb goed taai en houden het ruim voldoende uit in het water wil je ze toch harder laat ze dan gewoon drogen zoals meerdere mensen je hebben aangeraden.
Keiharde boilies geven vaak meer nadelen dan voordelen en is alleen een compromie voor het tegengaan van bv kreeften en ander gespuis wat je boilie kapot maakt.
Ik hoor vaak de boilie moet harder het waarom is me een raadsel vaak wordt aangegeven dat het is dat hij langer als 4 dagen goed blijft op de bodem van het water waarom? al sla je me dood het heeft in mijn ogen geen nut maarja wie ben ik

Joop(fishing)Caris
Als ze me zoeken ben ik zeker niet aan het snoeken.
ken jacobs
Berichten: 82
Lid geworden op: 20-06-2004 23:34

10-08-2004 12:47

proliners hebben soms dat ze zacht zijn
wel ontdooien in het gesloten zakje
en gewoon effe laten drogen
en ze zijn klaar
groeten
Gebruikersavatar
arjan ouwehand
Berichten: 111
Lid geworden op: 06-11-2004 19:26
Contacteer:

07-11-2004 19:01

Ik vind het een erg slechte boilie, ik koop geen boilie voor redelijk wat geld, die ik thuis ook nog eens moet laten drogen.....
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

07-11-2004 19:48

Merendeel van de boilies die ik van proline geprobeerd hebben waren allemaal prima wat betreft hardheid. Voorheen waren ze te taai nu weer te zacht... karpervissen hebben volgens mij altijd wel wat te zeuren :wink:

Week af en toe de boilies 24uur voor en zelfs dan is de hardheid nog prima... en redelijk wat geld? Voor freezerbait hele redelijke prijs volgens mij!

Groeten van een tevreden af en toe proline visser...

Ulco,
Jongen Jan
Berichten: 38
Lid geworden op: 13-07-2004 21:10
Locatie: Zwijndrecht Hollandistan

07-11-2004 21:00

hallo Arjan Ouwehand,

In je eerste bericht op dit board plaats je een reactie;

quote;
Ik vind het een erg slechte boilie, ik koop geen boilie voor redelijk wat geld, die ik thuis ook nog eens moet laten drogen.....

Je 2e bericht ( inmiddels verwijderd wegens zakelijke reclame), de aanhef hiervan is Nieuw op de markt sp..baits freezerboilies.

kom je hier nu stelselmatig je concurrenten afkatten ?
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

07-11-2004 21:55

Hey Jordy,


Diepvries boillie's moet je altijd een tijd laten drogen. Wat ik doe is eerst de boillie's uitspreiden op een laken en zodra het vocht en ijs weg is doe ik alle boillie's uithangen in een bewaarzak(droogzak kan ook).
Dit laat ik zo'n dag buiten hangen. Dit is niet specifiek bij Proline boillie's heb ik ondervonden. Wil je ze keihard hebben dan kan je ze bewaren in een open emmer met zout. Kei en keihard worden ze, maar als je ze niet voldoende droogt dan krijgen ze een zachte korst en zetten ze uit. :-?

@ Arjan---> Waarschijnlijk eigenbelang?? :roll: Je topic is verwijderd, zakelijk aanbieden wordt hier niet gedaan. :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Marvin Smier(s)
Berichten: 157
Lid geworden op: 22-09-2004 14:44
Locatie: Omg. Rotterdam

08-11-2004 15:56

idd
Gewoon een dagje buiten hangen in een droogzak of bewaarzak.
Dit geld eigelijk bij alle boilies die uit de vriezer komen.
(is natuurlijk logisch, ijs smelt wordt water water wordt opgezogen in de boilies en als resultaat een zachtere boilie)

succes

Marvin
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

08-11-2004 19:01

Heren, wat voor eisen stellen jullie aan een goede fabriek freezebait.
Neerkalken alleen maar slecht slaat werkelijk nergens op, gemakkelijk kapot knijpen ook niet.
Een rede kan zijn een boilie na een aantal uren zonder reden niet meer aan mijn hair zit, nog meer redenen??
Er wel of niets mee vangen zegt me ook niets, weet helemaal niet of jullie wel kunnen vissen?? Maar dat is weer een heel ander onderwerp.
herman derkx
Berichten: 116
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: eindhoven

20-11-2004 19:00

ik ben zeer tevreden met de proline's.
ik vis eigenlijk met niets anders meer.
als ik ze niet laat drogen vang ik regelmatig platte.
laat ik ze wel drogen heb ik dit "probleem" niet.
wanneer ik op het kanaal of frankrijk zit en ik vis met een goed gedroogde boillie blijft deze toch een dag of 2-3 zitten bij een niet goed gedroogde en dus geen harde boillie zijn ze vaak na een dag verdwenen.
ik schrijf dit zelf toe aan de kreeftjes omdat ik ook regelmatig vierkante blokjes over houdt.
met proline vang ik mijn vissen, ze zijn goed geprijst komen nog uit brabant ook :D
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

20-11-2004 19:44

Hemann,

Lijkt me vreemd dat je met goed gedroogde bijna geen brasems vang.
Want als je ze droogt, trekt t vocht eruit, maar zodra het in het water ligt, zuigt t netzoveel water weerop. Spons effect zeg maar. :-)

Groet,
Frank
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

20-11-2004 20:32

Frank, de boilies die ik vorig jaar over had van onze Frankrijktrip heb ik een maand later, en knikkerhard nog weer gebruikt om te voeren, na twee dagen soaken in water met flavour kon er nog geen boilienaald doorheen...

Is misschien dus toch mogelijk :)

laters

vr gr Sjoerd
herman derkx
Berichten: 116
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: eindhoven

28-11-2004 23:53

Frank,

wat jij zegt daar zit een kern van waarheid in.
Toch is mijn ervaring anders.
Door het gebruik van een voerboot kan ik mijn handel haast precies op de zelfde plek terug plaatsen en schroom er dan niet om om deze wat vaker op te halen.(wat niet inhoud dat er gelijk een nieuwe bol aangaat)
Mijn gedroogde bollen komen nog erg hard uit het water.
Toch is dit mijn ervaring welke ik gebazeerd heb op 1 seizoen vissen met de proline's.
Mijn maat zit altijd met bollen welke pas een paar uur uit de vriezer zijn en vangt met enige regelmaat een brasem.
Ik heb er darentegen pas 1 dit jaar en jawel op 1 van zijn bollen.
Laat het dan misschien toeval zijn waar ik overigens niet in geloof.

mvg,

Herman
herman derkx
Berichten: 116
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: eindhoven

15-12-2004 11:12

op de dressuur wateren kan! het wel verschil uitmaken.
de ph waarde past zich langzaam aan aan die van het water en dat onze vriend niet dom is weten we allemaal wel.
Dus meneer zou! wel eens een "verse" boillie links kunnen laten liggen en die bol die er al 3 dagen ligt wel kunnen versmaden omdat deze gezien wordt als "veilig" voer. Dat is in ieder geval zijn ervaring.
ik spreek hier met kan en zou omdat dit niets meer is als een theorie.
ik pas dit niet vaak toe maar als alles faalt en hierop hangt ie dan wel, zet dat me wel aan het denken.
Voor die harde ballen heb ik gekozen omdat er met verschillende herfst sessies van enkele dagen regen aan 1 stuk toch al snel schimmel op mijn
boillies kwam. Toen zijn er enkele dingen geprobeert om mijn voer goed te houden en heb ik goede ervaringen opgedaan met harde droge boillies.
Ieder zo zijn eigen ding en doe waar je je goed bij voelt.
Eigenlijk is karpervissen gewoon denksport met zo nu en dan nog wat zware inspanning.

met vriendelijke groet,

Herman.
Plaats reactie