Empire Baits : ervaringen ?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

08-11-2010 15:36

Mart,

Dus jij hebt deze mix voor 4,73euro laten draaien, geloof ik niet en kan volgens mij niet, mag je de kg prijzen per product erachter vermelden, incl candy, scopex en csl.
Laatst gewijzigd door Mike Verhoeff op 08-11-2010 16:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

08-11-2010 15:40

Denk dat je de "bedrijfs kosten" een beetje overschat.Voor een paar rugge staat je schuur vol met allerlei apparatuur waarmee 50kg er uur kinderspel word.

9 van de 10man doet het erbij en leven er ook niet van.En 50eurotjes per uur tikt opzich redelijk aan voor in de avond uurtjes.En al helemaal aangezien je van dat uurtje 40minuten staat met 2 vingers in je neus.

Maarja...zo zie ik het :lol:
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

08-11-2010 15:42

Je moet de machine's er in dat geval toch ook nog eerst uit halen ;)
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

08-11-2010 15:45

Weinig bedrijven die de eerste dag meteen vol winst draaien :lol: je moet het zien over een langer termijn.
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

08-11-2010 15:47

Ok anders gesteld, hoeveel winst zit er volgens jou op 3,95euro 1kg freezers, zoals Empire?
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

08-11-2010 16:12

Mike,

Kijk eens op http://www.ttbbaits.com, download de rekenhulp en zie zelf dat het wel degelijk mogelijk is.
Ik had het recept overigens geplaatst met de intentie het, nadat jij er op gereageerd had, weer te verwijderen. Nu jij het gequote hebt, zou ik het op prijs stellen als jij het ook zou verwijderen. Niet omdat het zo’n bijzonder recept is, maar waarom mensen uit mijn omgeving wijzer maken dan nodig hè? Alvast bedankt.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

08-11-2010 16:15

Je recept is verwijderd, maar ik geloof echt gewoon niet dat je die mix kan laten draaien voor 4,73euro.

Maar dat terzijde, wat denk jij, 3,95euro wat is de winst?
Gebruikersavatar
Mike van den Eijnde
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-11-2009 19:44
Locatie: Haarlem

08-11-2010 16:50

Die mix kan wel gedraaid worden voor dat geld! Check die rekenhulp maar alle prijzen staan erbij.

Ik denk overigens dat 1 euro winst de kilo best fair is en dan blijft er nog genoeg over voor een bollenboer om een middelmatige bol te draaien :wink:
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

08-11-2010 16:58

Bedankt Mike. Zoals gezegd, kijk eens op de genoemde site en kijk dan eens of je nog steeds denkt dat het niet kan. Prijzen per ingrediënt worden exact vermeld.
De winst? Daar durf ik geen uitspraken over te doen, omdat ik geen idee heb wat ingrediënten, groot ingekocht, kosten. Ik durf wel te beweren dat de bedrijfskosten wel meevallen. Machines zoals b.v. een mengmachine of worstenmaker kun je tweedehands kopen. Draaien kan in de schuur. Op het moment dat je de machines eruit hebt, betaal je nog slechts grondstoffen en energie.
Voor die €3,95 zul je vast geen bol hebben die stijf staat van de hoogwaardige toevoegingen. Maar ik denk dat je daar in heel veel gevallen ook niet perse beter mee af bent. Maar dat heb ik in een eerdere post al aan de hand van een praktijkvoorbeeld uitgelegd.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

08-11-2010 17:12

Groot inkopen doen is goedkoper inkopen doen

Daarom is de prijs denk ik zo laag.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

08-11-2010 17:16

Je bollen door een ander ( Trigger Baits ) laten draaien wil ook weleens helpen.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

08-11-2010 17:43

mike

Voor dat geld is prima een redelijke bol te maken. Je vergeet dat een bollenboer voor zijn ingredienten een stuk minder betaald als de "gewone" consument. Wellicht dat ze bepaalde ingredienten niet gebruiken om de prijs te drukken. Maar kom op, wat kost tegenwoordig griesmeel,maismeel, normale vismeel, sojameel biggenmeel,volkoren tarwemeel, en vogelzaad nu??? Al deze ingredienten kan je op de vismeel en sojameel na onder de euro de kilo kopen. Soja meel zit op 1 euro en een beetje, en gewone vismeel kost je de kop ook niet. Koop je die zooi groter in dan gaan de prijzen verder naar beneden. LT vismeel is een prima product hoor maar door de enorme hype word nog wel eens vergeten dat "normaal"vismeel nog steeds prima werkt. En zal ik je een geheimpje verklappen, Ik heb er werkelijk geen REET verschil in gemerkt qua vangsten......
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

08-11-2010 18:19

Maar ik blijf toch echt bij m'n standpunt, een bolletje voor 3,95 verkoopprijs, daar KAN niet veel bijzonders in zitten.

Dus ben je vrijwel hetzelfde bezig met welke bol je ook pakt, van welke firma ook.
Het idee van een boilie is toch onderscheidend maken van een andere bol, vooral bij een voorcampagne, anders voer je voor het hele water/andere vissers.

Ik durf eigenlijk wel te beweren dat vrijwel al dit soort mixen, met deze prijzen dezelfde basis hebben, de hele opbouw van de mix is vrijwel identiek.

Kijk ik begrijp ook wel dat je zelf voor 3,5 a 4euro kunt draaien, dan is de mix acceptabel qua samenstelling voor de karper. Maar om er als bedrijf dan ook nog in die prijscategorie 3,95euro winst op te kunnen maken... dat krijg ik niet recht.

Ben ECHT van mening dat in een dergelijke boiliedraaiboerbol met 3,95 verkoop, niet het complete gamma aan koolhydraten, eiwitten/ het aminozuren scala, ezymen, vitamines en mineralen enz kan bevatten. Wat bij een voercampagne naar mijn mening juist het belangrijkste is.

Ik bedoel de bol levert ergens in in kwaliteit/prijsverhouding, dat kan gewoon niet anders.
Laatst gewijzigd door Mike Verhoeff op 08-11-2010 18:35, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

08-11-2010 18:27

Maar goed er is nu wel genoeg over gezegd.
Ik heb schijnbaar gewoon een andere kijk op voer/kwaliteit/compleetheid van het voer en daarmee samenhangend de prijs ervan, ook al hanteer je inkoopprijzen voor de ingredienten.

Ik zet m'n boilies waarschijnlijk ook anders in dan het gros van de vissers als ik het zo hoor, voer is voor mij 1000% het belangrijkste in mijn visserij, en pas juist bij het voeren een op en top goede samenstelling toe. Waar andere juist opteren voor een goedkopere bol om de kosten te drukken.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

08-11-2010 18:48

mike

HEt gaat om de praktijk, oftewel vang je eraan of niet? en de vis kijkt echt niet naar de prijs en inmiddels kenne ze de aminol leverpoeder ook wel...
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

08-11-2010 19:25

Waarom zou een karper onderscheid maken omdat je bol in een driesterren restaurant gemaakt is, laat me niet lachen. Is die de Mac gewend zal die ze eerst pakken boven die van jouw. De prijs van een bol zegt hem niets.

Signaalwerking en herkenning dat er wat te vreten is zal een karper richting mijn aas zetten dat is het belangrijkste.

Kijk eens naar de glazenknikkers van Frank en wat ze doen buiten de prijs.

Maar goed, vertrouwen in je aas is voor ons visser belangrijk, simpel.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

08-11-2010 20:18

Mike Verhoeff schreef:Ok anders gesteld, hoeveel winst zit er volgens jou op 3,95euro 1kg freezers, zoals Empire?


Ligt eraan hoe het op de markt word gebracht.Bij mij zou er bovenop de ingredienten 1euro komen.De winkelier ook.Dus kom op ongeveer 2euro uit voor de boilie.Genoeg voor een bal met 20 a 25% kwalitatief goeie ingredienten.
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

08-11-2010 20:21

Mike wat een eigenwijs mannetje ben je toch ook he?
Kun je dan niet eens gewoon toegeven dat je het bij het verkeerde eind had??

Ow en je opperde dat het aas bij jou op 1000% komt, ga jij maar eens met je topbolletje hier op de ijssel zitten. Wedden dat je nog minder vangt dan ik met mijn empires? Is dan ineens mijn zorgvuldig gekozen plek en de methode hoe hem te vangen dan toch wel belangrijk (dan wel niet het belangrijkste?)? Juistem!
En om terug te komen op je inkoop verhaal, ooit gehoord van groot inkopen? Wedden dat jij niet eens weet wat hun betalen voor jou kilozakje gries of vismeel in zeer grote aantallen? Ooit nagedacht over het feit dat het groter inkopen het verschil betekent tussen een grote omzet, en een grotere winstpercentage?

pj otte schreef:Waarom zou een karper onderscheid maken omdat je bol in een driesterren restaurant gemaakt is, laat me niet lachen. Is die de Mac gewend zal die ze eerst pakken boven die van jouw. De prijs van een bol zegt hem niets.
Signaalwerking en herkenning dat er wat te vreten is zal een karper richting mijn aas zetten dat is het belangrijkste.

Daar al ooit aan gedacht mike? Ik dacht het niet nee....
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

08-11-2010 20:36

En zo is het

Wijzelf maken ook zelf boilies. We kopen groot in en raad eens? 3.80 de kilo En daarbij is het een prima bol met goede voedingswaarde en verre van weg een bol die ondervoed is. Maar ook weer geen bol met een goud randje
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
vincent bakker
Berichten: 236
Lid geworden op: 20-07-2006 02:54
Locatie: Maastricht
Contacteer:

09-11-2010 03:22

En maar weer on topic: hun bollen ken ik niet maar ik heb begin van dit seizoen verschillende ingrediënten gekocht via empire en was tevreden over zowel de prijs als de geleverde waar.
De karper heeft altijd gelijk... http://www.baitcalculator.com
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

09-11-2010 09:09

Ik heb 5 kilo creamy birdfood gekocht in het voorjaar, maar helaas niets opgevangen. Dat schrijf ik niet toe aan de bol, ik heb m tegen een visbol gevist van een ander merk, maar ook daar niks op gevangen. Desondanks hebben de empire baits me een goede indruk gemaakt. Ziet er prima uit, ruikt en smaakt goed en ook een prima structuur. Maakt het nog niet meteen een goede bol, maar de voedingswaarden weten we uiteraard niet, maar dat weten we van anderen over het algemeen ook niet. service en levering waren ook prima. Van mij dus geen slecht woord over empire baits :)

Edit: ik dacht al ik had eerder iets getikt hier >.< maar goed ik bevestig alleen maar mn eigen verhaal dus laat mn post lekker staan ^^
K. van den Herik

09-11-2010 10:11

even voor de duidelijkheid.

als een bedrijf iets voor eur 4 verkoopt, houdt het bedrijf daar eur 3,36 of daaromtrent aan over. Immers de btw moet worden afgedragen...

Inkoop is dan ook ex btw, maar dat bedrag is totaal altijd lager, tenzij je geen winstopslag hebt. Vergeet ook niet dan bijvoorbeeld Jacco geen tussenhandel heeft. Ik weet toevallig wat een winkelier eist. Dan ga je het dus met een verkoop bedrag van eur 4 niet redden.

We zijn het er over eens, dat we voor een euro of 2 de kilo een redelijk aas in elkaar kunnen zetten? Een aas dat nog vangt en verrassend goed ook en zelfs lang. Tenminste als je vanaf 1989 lang vindt.

Nu is het maar net hoeveel je per uur kan maken en hoeveel je weg kan zetten. Gan je per zakje van 2,5 kilo verkopen is dat veel arbeidsintensiever dan dat je per 50 kilo verkoopt. Vergeet niet, dat ongeveer 35% van je bol uit vocht bestaat, vaak water wat niet duur is...

Dus heb je een kilo mix a eur 4 komt daar 1500 a 1600 gram bollen van. is dus eur 2,5 de kilo.

Hele fijne dag verder. En ieder zijn eigen gelijk toegewenst.

Om deze topic echt leuk te maken zou ik wel eens van een bollen producent die bollen verkoopt voor 15 eurie de kilo, war daar dan in zit.

laters...
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

09-11-2010 12:06

Mike Verhoeff schreef:Maar goed er is nu wel genoeg over gezegd.
Ik heb schijnbaar gewoon een andere kijk op voer/kwaliteit/compleetheid van het voer en daarmee samenhangend de prijs ervan, ook al hanteer je inkoopprijzen voor de ingredienten.

Ik zet m'n boilies waarschijnlijk ook anders in dan het gros van de vissers als ik het zo hoor, voer is voor mij 1000% het belangrijkste in mijn visserij, en pas juist bij het voeren een op en top goede samenstelling toe. Waar andere juist opteren voor een goedkopere bol om de kosten te drukken.



Mike bezig zijn met je voer is niets mis mee natuurlijk, maar ik zie tegenwoordig dat heel veel vissers een beetje de weg kwijt zijn door hun matige resultaten, vooral zelfdraaiers heb hier last van.
Een goed aas staat absoluut los van de prijs, ieder aas kan in bepaalde situaties goed uitpakken.
Vertrouwen is iets wat veel vissers missen tegenwoordig en daardoor wordt er steeds meer gebruik gemaakt van allerlij hulpstofjes die de prijs flink opdrijven.

Ik ben van mening dat aas goed moet zijn maar betaalbaar moet blijven, dure goedjes vaak onnodig zijn en vaker nog voor ongenode gasten zorgt die jou stek verzieken zodat je kansen minimaal zijn.

Eigen ervaring? Ja, ik vis gewoon graag en met mij nog een aantal mensen die ook deze ervaring hebben.

Zit er dan helemaal niets in dit aas aan triggers ed? Jazeker wel maar deze triggers zijn niet duur en werken al jaren prima maar werden overstemd door het gebruik van oa aminol, salminol ed.
Dit jaar zijn we weer begonnen bij de basis om een bol te creeren en daar een paar ingr in gedaan die we eigenlijk al jaren kende maar nooit toegepast hadden..laat dit nu een hele goede keuze geweest zijn :lol: bijvangsten? nee eigenlijk niet, wel karper dan? tsja als ik de meeste 8a9 nachten zie vissen zonder vis en wij ieder weekeind 2 tot 5 vissen hebben mag jij zeggen of dit goedkope aas goed is.
Zonder dat ik het wist had ik ook nog eens zga alle topvissen van dit water erbij zitten :oops:
Natuurlijk scheelt het aardig in de prijs met de inkoopprijzen van mij tov iemand die zijn ingr in de winkel moet halen maar dan nog ..
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

09-11-2010 13:31

sommige die denken dat voer alles is hebben het toaal mis ! voer is een factor in je visserij die mee speelt.maar zeker niet de belangrijkste.

1- stek keuze,bepaald water bevissen.zwemt er geen 15kg vang je geen 15kg.
2-rig en haak scherpte,vis je met een botte haak is de kans vele malen kleiner.
3-aas en dan maakt het soms vrij weinig uit wat voor aas,mijn boilies waren op.en een man die 100 meter verderop zat wilde me geen bolletje geven.hij draaide ze zelf en niemand anders viste daar mee bla bla bla.ik vertelde die vent dat ik het best vond.ik doe er wel een ganzen drol aan ! dit deed ik dus ook,en na nog geen minuut in te leggen onder het kantje vertrok de hengel. geweldig ;) zelfs met ganzen schijt vang je vis.maar vissen sommigen liever met een bol van 15 euro de kilo.of een bol van 4 euro de kilo,lekker belangrijk ! als je maar vertrouwen in je aas heb.ik draai mijn boilies altijd zelf.daar zit mijn vertrouwen,maar als ik zo nu en dan een freezer bol koop dan vang ik daar ook mijn visjes wel mee.omdat de stek keuze gewoon de belangrijkste schakel is in deze visserij.
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

09-11-2010 14:35

Ik draai m'n aas altijd zelf.

Groetjes Guus Geluk.