De wetten v/d Baetske


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

09-02-2002 14:06

Voor de mensen die het boek "De Dunne Lijn" van Luc De Baets nog niet gelezen hebben.

Op http://www.totalfishing.nl zijn ze begonnen met het schrijven van een deel uit "De Dunne Lijn" (ik geloof het hoofstuk taktiek). Echt de moeite waard. WAARSCHUWING: zodra u dit begint te lezen zal de drang tot aanschaf enorm worden.

We noemen het niet voor niets de "bijbel" voor karpervissers.

Bart
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

10-02-2002 02:24

Het is een leuke taktiek van voeren, maar volgensmij voer je voor iedereen als je het met standaardboilie's doet of tijgernoten. Je moet wel een afwijkende boilie of een niet door anderen gebruikte particle gebruiken. Een andere vorm van het aas kan ook helpen........

Henri
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-02-2002 11:57

Of je voor anderen voert of niet in de meeste gevallen zul je toch moeten voeren om iets te vangen.
Of je moet zo tegenwoordig vaak de gewoonte is op vrijdag ergens gedumpt worden en op maandag weer opgehaald worden.

Op zwaarbevist water wil het niet voeren of het vissen met een single bait nog wel eens helpen.
Maar voor de rest is het toch voeren.
Of je dat nu instant doet bv. spodding, of met een kleine voerplek, sector, of plaatselijk een paar, of ruim, of je trekt er drie dagen vissen voor uit en wacht tot de vis eens voorbijkomt, die keuze maak jezelf.

Standaard-boilie, ja wat is een standaard-boilie ik vis regelmatig met een standaard-boilie maar weet zeker dat ik de enige ben die met die boilie vist.

Wordt er veel met ready's gevist zoek dan maar een stek waar niemand wil vissen.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Arjan van den Berg

10-02-2002 12:14

Mannen,

Sinds het boek van Luc uit is voert iedereen het hele water rond.. nou lekker hoor als je zit te vissen en er komen gekken voor en naast je een emeer leegstrooien.

Daarna komen er nog een paar jongens die hetzelfde doen en daarna nog een paar..

op dat water van 6 ha liepen dus elke dag!!!!!! 3 paar vissers een emmer boilies te dumpen. In het donker en het niet van elkaar wetende.

De vangsten vielen, zoals bij bijna iedereen die deze tactiek hanteerd gigantisch tegen, maar de vissen groeiden wel hard :smile:

Ik ben het dus helemaal met douwe eens dat er zoveel verschillende manieren zijn en dat de al 8 jaar oude de Baets technieken echt niet zaligmakend zijn, alhoewel de jongelingen dat blijkbaar allemaal wel blijken te denken.

Dus in het vervolg, bezint eer ge begint. En ga eerst eens kijken of anderen er ook niet mee bezig zijn, want dan schiet je er echt geen fluit mee op.

Dit betekend dus niet dat ik het boek van baetske slecht vind hoor, het is een superboek met veel goede ideeën. MAAR de meeste goede ideeën zijn goede ideeën TOTDAT het in een boek staat en elke niet nadenkende karpervisser het gaat kopieren.

Blijf dus nadenken over je eigen visserij!

MvG

Arjan
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

10-02-2002 13:46

Ik vind sommige van de wetten wel zeker kloppen.
Maar dit betekend niet dat het op elk water ook precies het zelfde werkt/klopt.

En wat er gezegt word dat er meerder verschillende vissers komen, dit ken je ook niet voorkomen.
Want zoals je zelf al zei, ze wisten het niet van elkaar.
Ok dat ze een heel water vol strooien vind ik een beetje TE overdreven, Ik beperk het meer tot me eigen stek.
Maar ik heb ook wel eens gehad dat ik een week gevoerd had, en dat ik zou gaan vissen, dat er net nog ff iemand voerend over onze stek net was gekomen, of net gaat, of net wil gaat..., net op welk tijdstip jij/de voerder komt....

Heel irritant,
en of het nou stekke pezen is, of een mis communicatie dat is heeeeel moeilijk vast te stellen.
piet de hoop
Berichten: 52
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

10-02-2002 18:03

en hoe moet je nu reageren op iemand die gewoon overal zijn boilies maar links en rechts het water in schiet omdat hij dat ook in luc zijn boek las? dit overkwam mij dus vorige week op een water waar er in de winter al bijna niet geaast word. hij voerde op ook plekken waar de vis nu absoluut niet zit of aast en hij was ook nog zo aardig om gewoon over de plek waar ik viste te voeren. ik heb hem vetelt dat hij dat voortaan maar beter kan laten of hij gaat achter zijn eigen boilies aan. mijn sessie was inmiddels verpest. bedankt ei. denk na voor je zoiets gaat proberen. hebben jullie ook al zoiets meegemaakt en hoe zouden jullie hierop reageren?
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

10-02-2002 18:44

Beste Piet

Voor je zoiets schrijft vind ik wel dat je eerst het boek goed gelezen moet hebben. je zult zien dat er nooit beweerd wordt dat je je boilies zomaar ongeacht de plek links en rechts in het water moet deponeren. En dan nog maar niet te spreken over het "tussen de regeltjes door lezen".

Voor de mensen die het boek nog niet gelezen hebben. Wacht met het toepassen van een bepaalde taktiek totdat je de taktiek ook echt begrijpt en weet wanneer je die moet toepassen. Dat voorkomt vergissingen die voor een ander zeer vervelend zijn (zoals piet meegemaakt heeft).

Dus ga niet aan de hand van dat kleine stukje uit het boek grootse plannen maken maar lees eerst het gehele boek uit (wel 3/4 keer).

Groet Bart.
piet de hoop
Berichten: 52
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

10-02-2002 19:09

inderdaad bart daar heb je gelijk in, maar die jongen snapte er dus niets van en ik heb hem ook gezegt dat hij dat boek nog maar eens goed moest lezen. vind je het gek dat ik dan nijdig word als er iemand zomaar gaat lopen strooien en ook nog op de plek waar ik vis? ik voer ook regelmatig, maar dan wel op de plekken waar ik bijna zeker van ben dat de vis er komt en niet als er andere vissers zijn. ook pas ik de hoeveelheid aan naar hoe de vis aast.
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

10-02-2002 20:07

Daar zou ik zeker kwaad om worden en dan vooral als het iemand is die met hoog geconserveerde ready-mades mijn voerplek met zorg bereide home-mades in een keer naar de vergalgenis helpt.

Het is me gelukkig nog nooit overkomen dus ik zou niet weten wat mijn reactie daarop is. Ik hoop dat ik daar ook nooit achter kom, hehehe.

Greetz
Bart
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

15-02-2002 18:43

Deel 2 is vanaf nu ook te lezen op http://www.totalfishing.nl. Enne, voordat er al gelijk weer conclusies getrokken worden. Wacht even totdat je het hele hoofdstuk uit hebt. Hehehe.

Bart
Dennis Ruijs

18-02-2002 16:09

Bart,

Heb jij het boek nog niet dan?

Iedereen kan deze hoofdstukken toch gewoon in zijn boek lezen.

En elke rechtgeaarde karpervisser heeft het boek wel gelezen denk ik. Ikzelf alwel een keer of 5.

Groeten,

Dennis R.
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

18-02-2002 17:00

Dennis

Tuurlijk heb ik het boek. Maar ik weet zeker dat er nog heelveel vissers zijn die het boek niet hebben. En voor diegene is deze topic bedoeld.

Maar als je mijn berichten goed gelezen had had je kunnen weten dat ik het boek gelezen heb.

Groet
Bart.
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

19-02-2002 16:32

Waarom wordt er eigenlijk zomaar een hoofdstuk uit het boek op internet gegooid? Mag dat wel allemaal (copyright...)?
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

19-02-2002 18:08

Mark,

Ik vermoed dat hij hier van op de hoogte is, misschien om de verkoop te stimuleren?

Groeten,

Mark
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

19-02-2002 19:11

Beste Mark,
Dit is met toestemming van Luc gebeurd!
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

20-02-2002 11:44

Ooooooooooooooooooooh!

Dan is het goed.
Ik was al bezorgd dat er aan het Heilige kapitaal van Zijne Hoogheid de Baets werd geknabbeld.

:grin: :grin: :;
Hans-Peter van Ee

21-02-2002 16:00

Heren

Persoonlijk vind ik het te ver gaan om het boek van Luc een bijbel te noemen, gezien de vaak mensen-op-zijn plaats-zettende- denkwijze lijkt het toch meer de koran...

Wat betreft het sector-voeren moet men leren dit in het juiste perspectief te zien.
Luc gebrukte deze methode (samen met 2 maten) in verband met de heersende dressuur.
Op een water waar het voorvoeren tot in den treure ten uitvoer is gebracht, zal een hele andere benadering van het voeren de vissen weer op de mat brengen.
Op maagdelijk water kan het natuurlijk ook werken maar dan is het niet noodzakelijk.

De boilie of partikel zal bij deze manier van voeren afwijkend moeten zijn wat betreft smaak, samenstelling of vorm.
Ook is het niet de bedoeling dat er overal zomaar boilie's in het water worden gekwakt maar op de plekken waar de karper aast of langs trekt.
Daarbij werkt het het beste als men deze manier van voeren ook de tijd geeft.
Begin je te vroeg te vissen dan kan je de vis afschrikken, de bedoeling is dat de vis echt op het aas wordt gezet.
Lukt dit dan komt er ook nog een ander voordeel om de hoek kijken. de vissen raken zo vertrouwd dat ze veel minder in groepen gaan azen, zodat vaak ook de echt moeilijkere klanten weer eens op de kant komen.

Succes volgende keer voor degene die eerdere pogingen zagen mislukken.

Wie hard genoeg werkt en goed nadenkt zal zijn portie gedresseerde karpers echt wel vangen met deze methode...


met vriendelijke groet

HPE

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Hans-Peter van Ee op 2002-02-21 16:04 ]</font>
Plaats reactie