cobribaits?


jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

24-12-2009 03:35

Ga maar ff door met testen, en als het een blijvend
succes wordt, hoor ik dat graag.
Bij voorkeur met de lokatie erbij:)
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
K. van den Herik

24-12-2009 06:55

Henk,

Er zijn een aantal mensen in de karpervisserij, waar ik acuut iets van aanneem, ook moest dat een kilo bollen betreffen van een nog niet bekend merk..

Daar hoort niemand in deze topic (nog) bij. Zelfs mijn mening moet ik regelmatig bijstellen, zo is vaak genoeg ondanks, dankzij gebleken en een procentje bleek een voerstrategie en nog veel meer.
Naast de sokken en uni(ek)aas heb ik JJ nog niet op veel zinnigs kunnen betrappen hoor, spreekt dat voor of tegen me? hahahaha.

Jatten? Daar hebben de meeste wel de "ballen" voor, niet altijd van goud trouwens. Ik geloof dat Jacco de enige is die ooit iets heeft gevraagd.

Ik ben niet zo gauw fan, maar EA plus Baets gedeeld door 2 kom je ver.

MVG

Klaas



BTW: als broodliefhebber weet ik nu waarom en hoef ik me niets meer aan te laten leunen, nog ff en moet ik een nieuwe naam aan mijn rijtje toevoegen.

Er is echter wel brood dat het niet goed verdraagd ingevroren te worden, meestal een fabrieksmatig zo snel en goedkoop mogelijk vervaardigd product om zo toch nog een minimale marge te kunnen halen.
martijn boer

24-12-2009 09:46

Voor diegenen die het allemaal zo 'goed' weten. Begin zelf met een bedrijfje. Hoe meer hoe beter. Kan ik op het moment dat ik geen 'eigen' voer heb, een goede aasje voor een bespottelijke prijs aanschaffen.

Ik heb respect voor allen die nu zakelijk in het aaswereldje stappen. Men concureerd mekaar behoorlijk naar de kloten. Of zijn er inmiddels al prijsafspraken gemaakt. Als ik sommige prijzen zie is een eurootje op een kilo verdienen goed te noemen.

Heb je ook nog van die figuren die je de handel proberen kapot te praten. Misselijk volkje die arrogante karpervissers.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-12-2009 09:50

Prijsafspraken?
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

24-12-2009 10:29

martijn boer schreef:Voor diegenen die het allemaal zo 'goed' weten. Begin zelf met een bedrijfje. Hoe meer hoe beter


Als IEDEREEN in Nederland miljonair zou zijn, wie komt er dan nog z'n nest uit om brood te bakken? En wat zou dan de prijs van een brood zijn?
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Chris Gabriele
Berichten: 89
Lid geworden op: 18-05-2004 09:42
Locatie: Zoetermeer

24-12-2009 10:51

Henk,

Jij hebt het in een posting over het betere jatwerk. Het verhaal over predigested vis melen ect komt uit Engeland waaien. 1989 werd het beschreven in een aasboekje aldaar. Er zijn enkel theorieën bij verzonnen. Evert had er ook een theorie bij , weet je nog het enzymen verhaal…wat niet klopte (dat vroeg je nog na bij Dorien als ik het goed had… een visserij biologe?) Wat is jatten? Kopieren we allemaal dan niet en proberen we er een eigen draai aan te geven? Zolang we maar gewoon goed aas voorhanden hebben, plezier aan onze hobby hebben.

Ik ben erg Engels georiënteerd en heb in 1988 wat leuke dingen uitgezocht voor premier baits,ik ben gek op de old skool peach melba, of de pure black pepper oil, fenugriek, krill en shrimpmeal of pure squidmeal. Ik ben gek op wateroplosbare spulletjes of goedjes die een herkenbaar signaal afgeven….ben ik niet zelf opgekomen in die tijd.

Door alle jaren heen en feed back van karpervissers merk je zelf welke verhoudingen het goed doen en hoe je een bepaalde bol het best kan inzetten.

Klaas,

Jij schrijft: Jatten? Daar hebben de meeste wel de "ballen" voor, niet altijd van goud trouwens. Ik geloof dat Jacco de enige is die ooit iets heeft gevraagd.Ik ben niet zo gauw fan, maar EA plus Baets gedeeld door 2 kom je ver.

Ik vraag ook veel, dus het is geen jatten.
En je hoeft EA en Beats niet te delen.
Met een goede inzet van die bollen is er niets mis mee….maar dat bedoel je denk ik ook.
De EA methode heeft veel dikke vissen opgeleverd en bij goede inzet kan dat nog, Luc de Beats heeft simpel doeltreffend aas als het goed ingezet wordt.

Wat betreft Cobribaits: iedereen is vrij om een bedrijfje te beginnen en het ligt aan de mensen erachter of het wat wordt. Voor mij oogt de website al vriendelijker en oprechter dan de meeste websites van boiliedraaiers.

Dat Cobribaits nu op het board aanwezig is en mensen zijn verontwaardigd kan ik dat niet begrijpen. Er zijn er meer die in het verleden het als springplank hebben gebruikt.

Laat iedereen zijn eigen ding doen....

Fijne kerstdagen iedereen.

gr Chris.
Laatst gewijzigd door Chris Gabriele op 24-12-2009 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
martijn boer

24-12-2009 10:56

Chris, amen, jij ook fijne feestdagen.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

24-12-2009 11:15

Tjong tjonge wat een ophef weer. Het zijn aardige gasten hoor van Cobri. Ik ben wel eens benieuwd naar die veelbesproken visie. Hoe is die?
K. van den Herik

24-12-2009 12:34

Klaas,

Jij schrijft: Jatten? Daar hebben de meeste wel de "ballen" voor, niet altijd van goud trouwens. Ik geloof dat Jacco de enige is die ooit iets heeft gevraagd.


Golden Bollocks: JP Teerling

To the Bone is gevraagd om te gebruiken.

Nieuwe alinea met nieuw onderwerp aub:



Ik ben niet zo gauw fan, maar EA plus Baets gedeeld door 2 kom je ver.


Zeg maar ongeveer zoals : Beetje van je zelf en een beetje van maggi? 8)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

24-12-2009 13:05

Nu gezien de commentaren op EA, maggi niet.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

24-12-2009 13:58

Wat een ophef over een bolieboer zeg mensen gunnen elkaar het geluk niet meer in de ogen. Nou bij deze veel geluk met jullie nieuwe bedrijf en hopen dat het een suc6 wordt. Vergeet alles over prijzen en prijsafspraken kwaliteit is wat echt telt en wat bedrijven staande houd in barre prijsoorlog tijden.
_________________

PB Schub: 18 KG.
PB Spiegel: 24,3 KG.
jeen jansen
Berichten: 61
Lid geworden op: 22-12-2009 13:14

24-12-2009 14:01

gelukkig ben ik iemand die zich niet veel van een ander aantrekt, dus we gaan ze wel gewoon proberen... :lol:
Ronnie groenensteijn
Berichten: 134
Lid geworden op: 26-09-2009 09:07

24-12-2009 16:53

Leuke website mannen !
Thuis vang je niks !
Gebruikersavatar
Stephan van Went
Berichten: 430
Lid geworden op: 26-07-2006 10:40
Locatie: Noord Holland

24-12-2009 17:06

Zodra het onderwerp boiliebedrijf aan bod komt heb je altijd voor- en tegenstanders.
Sommige hebben er financiële belangen bij om negatief te reageren, bij andere draait het om vriendjespolitiek en dan heb je nog een groepje mensen die altijd negatief zijn. Wat ik typisch vind is dat sommige mensen een oordeel kunnen geven over een product dat ze nog nooit hebben gezien of geroken, laat staan mee gevist.

Wij van Cobri Baits maken ons niet druk om dit soort reacties. Mijn compagnon Co Schijf had al voorspelt dat dit zou gaan gebeuren, hij zei van: “zodra iemand zijn hoofd te ver boven het maaiveld uitsteekt dan hakken ze hem eraf”. Onze klantenkring groeit en ze zijn duidelijk tevreden over de door ons geleverde producten, volgens mij is dat het gene wat echt telt.

Gelukkige zijn er ook mensen als Mitsz van der Kamp en Gerdine Vielvoije (Energie Baits) die het ons wel gunnen. Deze mensen geven je gewoon een hand en menen het oprecht als ze zeggen dat ze hopen dat het een succes mag gaan worden (de taart is groot genoeg??).

De door ons gebruikte ingrediënten zijn voor sommige niet nieuw en we zijn hier heel open in als het gaat om basis ingrediënten. Deze ingrediënten worden ook vernoemd op onze site. Toch vertellen wij ook niet alles en stoppen dingen in ons producten die nog vrij onbekend zijn. Dat is weer het voordeel om in het Korda Tackle team te zitten, je hoort echt van alles en smult als eerste van de taart.

Ik hou ervan om op forums te lezen als deze, alleen heeft het een groot nadeel. Op een forum is iedereen gelijk, niet je CV doet ertoe, maar de kracht waarmee je je verhaal brengt. Iemand met jarenlange ervaring wordt overtroefd door een 13 jarige leek die met enthousiasme zijn verhaal brengt, wiens bericht daarna wordt doorgestuurd naar vrienden en bekenden welke ook hun reactie geven. De menselijke en natuurlijke reactie is om uitgebreid in discussie te gaan met negatieve personen. Steeds jezelf proberen te verdedigen terwijl je nooit gelijk krijgt. Gevolg: eindeloze discussies, een hoop tijdverlies en zelfs je reputatie als boilie bedrijf kan worden geschonden.

Ik wil iedereen bedanken voor hun reactie maar ik laat het hierbij. Ik wens iedereen heel veel geluk en fijne feestdagen.

Groeten Stephan
Laatst gewijzigd door Stephan van Went op 27-12-2009 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg,
Stephan van Went
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

24-12-2009 17:35

Over het betere jatwerk gesproken;
Al 5 jaar word er in Engeland het Golden Bollock event gehouden. Een wedstrijd om geld op te halen voor het goede doel; het Cancer Research Center.
Het één na laatste jaar haalden we (ik ben er ook verscheidene jaren voor uitgenodigd) 20.000 gbp op, zo'n €27.000,=. Ook heb ik er de laatste 3 jaar verslag van gedaan in de Beet. (één na laatste jaar trouwens gewonnen door een nederlander).
Toen "onze" JP "Golden Bollocks" in zijn onderschrift plaatste heb ik hem een pm gestuurd dat ik dit niet echt gepast vond. A; het was een naam voor een evenement van het goede doel, B; ik vond het een comerciele copie door iemand die graag anderen negatief benaderde en dit was negatief voor de positieve naam van het evenement.
JP heeft hier nooit op geantwoord. Golden Bollocks bleef in zijn onderschrift.
Dan is het wel grappig dat juist hij gaat melden dat dit goedkoop jatwerk is. En omdat ik alleen naar hem toen een pm heb gestuurd krijgt hij nog bijval ook. Vandaar nu even mijn reactie om alles in het juiste verband te plaatsen.
Verder blijf ik lekker lezen.

Met vriendelijke groet,

Edwin
Het leven is mooi, je moet het alleen WILLEN zien.
Bertus Dijk
Berichten: 43
Lid geworden op: 06-06-2008 23:06

24-12-2009 17:44

Golden Bollocks is dan toch iets anders als the Bollocks baits.

Bedankt Edwin nu weet iedereen wie de echte ballen heeft, toppie van jou.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

24-12-2009 18:40

En ook daar was al een voorloper op:sexpistols "never mind the bollocks" dus wat zitten we hier nu te kip&ei-en?
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
hennie bodde
Berichten: 231
Lid geworden op: 23-08-2006 21:58
Locatie: assen
Contacteer:

24-12-2009 19:43

Ik ga dit seizoen gewoon 100% voor cobri en laat me er door verrassen, alle positieve en negatieve postings over deze aasfabrikant leg ik naast mij neer omdat je eigen ervaring met een aas voor ieder toch de beste is.
De één doet dit en de ander dat "vertellen ze" maar we zaten er niet naast en kunnen alleen maar gissen of het allemaal klopt wat iemand vertelt of juist niet vertelt.
Als de eerste vissen op de mat zijn zal ik de mannen van cobri er over informeren, maar er me verder niet te veel over uitwijden omdat voor mijn verhaal het zelfde geld als het gene hierboven beschreven staat.

Fijne feestdagen allemaal, ook de mannen van cobri!!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

25-12-2009 04:50

Hey Edwin,

je betoog klinkt oprecht. Zoals ik dat van je gewend ben. Wél wil ik er even aan toevoegen, dat Golden Bollocks een zeer gearriveerde vorm van termologie is binnen de Engelse taal, 'geluk hebbende' vertegenwoordigend. Zoiets kun je in het karpervissen vroeg of laat verwachten. Ik spreek 'm vrij.

Aan de mannen van Cobri,

ik gun jullie inderdaad alle succes. Ik wil nog wel even benadrukken, dat ik verders niets te maken heb met de ontwikkeling van producten voor welk bedrijf dan ook, anders dan MTC Baits. Hierover schijnen nog wel eens misverstanden te bestaan. Dus... gezellig het volgende jaar in en komen jullie nog eens een kop koffie drinken Stef? Bak ik een taart. :D
K. van den Herik

25-12-2009 08:44

Was ikkie:

trio-triple
bollocks - gouden bollocks, weet niet eens of JP aas maakte en verkocht? boeie
fox-badger

ik ben consument en mij valt het gewoon op


Als consument : hoe meer keuze hoe liever.

Die nash traint zich ook kapot zeg...

Afbeelding
Jan Peter Teerling

25-12-2009 09:15

Beste Edwin,

Nooit geen pb van jou ontvangen over wát dan ook, zéker niet over Golden Bollocks Baits of een of ander goed doel in de UK. De laatste keer dat ik een Beet heb gelezen noemden ze Twix nog Raider en klaagde W. Kok nog over de top inkomens en bonussen van onze groot verdienders.

Heb de boilies van Cobri gezien op de beurs, zagen er prima uit. Heb er zelf echter geen ervaring mee.
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

25-12-2009 09:50

Goh, wat een eindeloze discussies weer hier op het forum. Gelukkig zijn we inmiddels wel wat gewend.

Afgelopen najaar een keer met een bol van Cobri gevist. Op een water waar vooral aas telt(veel vis, weinig vissers) heb ik gewoon goed gevangen. Het was mijn beste dagsessie op dat water:).
Sam Bos

25-12-2009 10:00

Fijne dagen iedereen en een vangrijk 2010!
Laatst gewijzigd door Sam Bos op 25-12-2009 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

25-12-2009 10:24

succes co.....met jou ervaring zal het wel goed zitten.
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Hans Hanegraaf
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: den bosch

25-12-2009 12:20

stephan van went schreef: Gelukkige zijn er ook mensen als Mitsz van der Kamp en Gerdine de Ruyter (Energie Baits) die het ons wel gunnen. Deze mensen geven je gewoon een hand en menen het oprecht als ze zeggen dat ze hopen dat het een succes mag gaan worden (de taart is groot genoeg??

als je dit echt meent,snap ik helemaal niets van het voorwoord op je site,waarin je niet erg collegiaal praat over de andere boilie-draaiers.