cobribaits?


Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-12-2009 08:57

Bertus Dijk schreef:OOOhh ja, de nieuwste bollen van Cobri gaan echt knallen in 2010.
100 % zeker van,Cobri wordt in mijn ogen de bol van het nieuwe jaar.


Haha, oliebollen?

Of er ruimte is voor nog een nieuw aasbedrijfje is maar afwachten. In elk geval dapper om zoiets op te starten in deze tijd. Maar als het om aas gaat is meer van belang dan het vangen van karper. Dat doe je namelijk al decenia lang met iets dat als eetbaar verondersteld wordt. Dus moet er meer dan dat alleen waar gemaakt worden. Mijn vraag is dus wat precies de toegevoegde waarde is.

Ik wens Co(Bri) veel succes hoor.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

23-12-2009 10:26

Henk,

Was zeker niet mijn opzet om dit bedrijf een hak te zetten als dat zo is overgekomen sorry. Was meer om een link te leggen naar zaken als Serieus Request .

Ook ik wens de mannen veel succes met hun bedrijf.

Weet niet of het een uit de hand gelopen hobby is. Lijkt me in een overspannen markt als die van boilies verdomt lastig op dit moment hier een volwaardig bedrijf van te maken. Elk jaar zien we er komen en verdwijnen er ook weer.

Of het moeilijk is een vangbare boilie te maken. Hier in Veghel hadden we een Bert v Rossem die 20 jaar geleden al het wiel mede uitgevonden had. Hoewel hij een ander pad is ingeslagen werken zijn recepten nog steeds. Zoek ik op Google dan kom ik zoveel tegen ook van jou waar heel goed mee te werken is als handige jongen.

Dat er nog steeds geëxperimenteerd wordt met stoffen waar je de nodige vraagtekens bij zet is voor mij een van de rede om zelf mijn bollen te draaien. Blijft verder een boeiend onderwerp waar ook ik zeker niet klaar mee ben.

Prettige feestdagen,

Peter
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

23-12-2009 11:15

Nadat ik testvisser voor een ander bedrijf was ben ik samen met twee goede visvrienden mijn eigen bol gaan draaien.
Ik zit soms in een situatie waar het draaien er soms wel eens bij inschiet.
Cobri is een heel goed alternatief en heeft me al een paar leuke vissen opgeleverd. Bedrijfjes met ( in mijn ogen) een goede aasvisie hebben dan bij mij een streepje voor. BFP is daar 1 van maar als nieuwkomer heeft Cobri mijn ogen zeer zeker geopend. De bollen die ik heb gehad zijn zeer compleet. De achtergrond van de Cobri boys vind je gedeeltelijk terug in de samenstelling en opbouw. Het zijn nette ''volle'' bollen die vooral op die ene plas de vissen wel wisten te verleiden. Of niet bertus?? :wink: :wink:
P.s Ik heb geen enkele binding met dit bedrijf, maar ik ken de jongens inmiddels wel persoonlijk.

Succes met de nieuwe manier van bollen maken jongens.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Bertus Dijk
Berichten: 43
Lid geworden op: 06-06-2008 23:06

23-12-2009 11:21

Idd Cor, de Cobri`s konden ze op dat moment wel verleiden waar de
bollen waar ik eerder goed mee ving het lieten afweten.
Denk dat het voor mijn visserij wel de ultieme bol blijft, instant is super zoals Jeen ( ? ) al aangaf met wat hij gehoord had over het aquarium insident.
In ieder geval ga ik in 2010 er wel voor met de Cobri`s .
jeen jansen
Berichten: 61
Lid geworden op: 22-12-2009 13:14

23-12-2009 11:23

het wordt steeds intressanter, moet toch maar eens op carp2010 een praatje gaan maken met deze jongens..eens kijk wat het gaat brengen als ik de eerste op de plas ben... :D
Gebruikersavatar
Mike van den Eijnde
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-11-2009 19:44
Locatie: Haarlem

23-12-2009 11:26

K. van den Herik schreef:Henk,

Geen idee wat je bedoelt, maar als je na een hele kilo al een conclusie-tje durft te verbinden? Verder weet ik niks van cobri, hoef ik niks ook. Gelukkig is dit openbaar en mag ik op mike reageren. Ik hoop trouwens dat ze veel plezier hebben.


Klaas, uiteraard mag jij op mijn reactie reageren, daar is dit zoals jij ook al zegt een openbaar forum voor, alleen trek jij de conclusie dat ik al overtuigd ben na slechts 1 kilootje en dat heb ik nergens geroepen hoor!
Ik heb alleen gezegd dat het naar meer smaakte op dat moment, maar we weten allemaal dat dat ook aan andere omstandigheden kon liggen dat ik na een uurtje al vis had gevangen, maar ik ga zoals eerder gezegd wel de bollen verder testen en dan kan ik pas een concrete conclusie trekken :wink:
K. van den Herik

23-12-2009 11:51

OK Mike,

Dus jou bijdrage is net zo niet belangrijk dan die van mij.

Ik kon echter ooit over de opmerking van / door Junge wel lachen. Misschien dat ik die ervaring met in elk geval 1 iemand heb gedeeld.

En Cobri: beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen...

Enige binding met JP Teerling? golden Bollocks?
Sam Bos

23-12-2009 14:49

oke goed merk
Laatst gewijzigd door Sam Bos op 21-03-2010 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan Peter Teerling

23-12-2009 14:54

Nee Klaas is simpel jatwerk. :D
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

23-12-2009 17:50

Ik wil met alle plezier 20kg afnemen en mijn mening vervolgens hier neerkwakken. Word 't een wat oprechter mening dan dat "ouwe jongens krentebrood dezelfde put en aas delende en toevallig allemaal net nieuw hier" verhaal.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

23-12-2009 18:23

Bel ze zou ik zeggen :D

Jouw reactie is trouwens gebaseerd op aannames en niet op feiten.
Ik probeer juist niet met hetzelde aas te vissen, niet op een put maar wel met een ''ouwe'' jongen die niet eens krentebrood lust. Met Bertus heb ik dit jaar een keer of 3 mee mogen vissen dit jaar. Als er iemand oprecht is dan is hij het wel. En ja ikzelf, ik vis het liefst met mijn eigen bol. Lukt dat niet dan graag met de bollen van BFP, Cobri, KGB of De bollen van Ernesto Kamminga.
Waarom???? Omdat er een visie achterzit die ik deel. Is dit oprecht genoeg?

Hoe doe je dat trouwens, een oprechte mening geven als je WEL 20 kilo bollen hebt opgemaakt??
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
henry hummmel
Berichten: 524
Lid geworden op: 20-10-2007 15:57
Locatie: ter apel
Contacteer:

23-12-2009 18:30

Nou daar gaan we ik zal wel geen vrieden maken maar om maar gelijk met de deur in huis te vallen.
Zoals met elke discussie zijn er twee kampen voorstanders en tegenstanders en verdraait nu ook nog een derde ,mensen die bullshit verkopen daar bedoel ik mensen van Cobri baits helemaal niet mee maar de mensen die een product verdedigen waar ze nog nooit aan geroken hebben laat staan gevist.
Mensen weet waar je aan begint want door dit zo,n onzin kun je dus iemand anders die uiteindelijk zijn geld ermee moet verdienen behoorlijk tegenwerken.
Maar goed Rene ook aan 20 kilo heb je nog niet genoeg om te testen.

Nou succes :oops:
Danny Wildering
Berichten: 17
Lid geworden op: 12-10-2009 10:32
Locatie: Near Amsterdam

23-12-2009 18:45

Dus omdat het 2 gesettelde namen zijn en ze kunnen rigs knopen zijn ze ook goed in aas ?

Sorry hoor !

Maar laat het aan de kenners over die weten wat aas is.

:lol:
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

23-12-2009 19:44

Cor Hendriks schreef:Hoe doe je dat trouwens, een oprechte mening geven als je WEL 20 kilo bollen hebt opgemaakt??


Ach, had ik 1 kilo gezegd, roept iedereen dat je "ze een kans moet geven" en "met 1 kilo weet je nog niets". Met 20 kilo bedoelde ik eigenlijk dat je dan pak 'm beet een maand ermee vist.... En met dat "testen" veeg ik m'n reet af. Dat roept iedereen die niet hoeft te betalen voor z'n ballen.
Goeie ballen leveren 150 vissen per jaar op. En dat kan net zo goed op 20 kilo. Ik heb wel eens een seizoen gedraaid van 150 op welgeteld 6 kilo ballen. Maar ja vroeguh .....
Tegenwoordig lijkt 't wel alsof iedereen z'n eigen plateau maakt. Van ballen dan....
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
pim starreveld
Berichten: 897
Lid geworden op: 22-09-2005 10:00
Locatie: zaandam

23-12-2009 20:29

Reactie verwijderd om een oude discussie geen nieuw leven in te blazen...
Laatst gewijzigd door pim starreveld op 23-12-2009 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

23-12-2009 20:38

Ach, had ik 1 kilo gezegd, roept iedereen dat je "ze een kans moet geven" en "met 1 kilo weet je nog niets". Met 20 kilo bedoelde ik eigenlijk dat je dan pak 'm beet een maand ermee vist.... En met dat "testen" veeg ik m'n reet af. Dat roept iedereen die niet hoeft te betalen voor z'n ballen.
Goeie ballen leveren 150 vissen per jaar op. En dat kan net zo goed op 20 kilo. Ik heb wel eens een seizoen gedraaid van 150 op welgeteld 6 kilo ballen. Maar ja vroeguh .....
Tegenwoordig lijkt 't wel alsof iedereen z'n eigen plateau maakt. Van ballen dan...


Ik ben ook 1 van de oude stempel Rene, ook ik ving op een emmertje peach van Nash baits de ene 8 kilo big na de andere.
Dat is nu alweer jaren terug en dan praat ik nog niet over de patat en aardappelkarpers uit de jaren 80.
Ook is het niet zo dat testvissers hun aas krijgen, ze kopen het vaak tegen gereduceerd tarief. Ik ben het zelf geweest en ik ken veel testvissers.
Cobribaits wordt gemaakt door jongens die ik via via ken. 1 van die jongens is iemand die heel veel over voeding weet. En geloof me maar als ik zeg veel dan is het ook echt heel veel. Ik heb daar zondag nog even met hem over gesproken en de oren stonden mij zelfs nog aan mijn kleine hoofdje te klapperen.
Een wonderbol bestaat niet maar ik heb wel het geloof in een bepaalde visie. Laat nu net die visie zichzelf de laatste jaren zichzelf al bij mij hebben bewezen. Kijk naar de resultaten van de eerder genoemde merken.
Veel mensen stappen over het fenomeen vitaminen en mineralen heen, ook goede en verse producten ( met certificaat) hebben mijn voorkeur.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

23-12-2009 21:08

De jongens van cobribaits hebben het in elk geval commercieel goed voor elkaar. Begint hier aardig op een goed geleide reclame campagne te lijken.

Wel een paar opmerkingen, veel weten over voedsel wil nog niet zeggen dat je er vissen mee vangt. Wat de nieuwe visie is komt nu nog als een mistgordijn over of heb ik het mis?

Dat alles beslist vers moet zijn om een goede bol te maken is de grootste onzin. Neem een killer als trassie wat toch beslist niet vers is en zo zijn er nog wel meer.

Groet,
Peter
Hans Hanegraaf
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: den bosch

23-12-2009 21:31

zal best allemaal, maar in hun voorwoord vegen ze de vloer aan met andere boilie-handelaren: dus ik dacht dat er nu eens iets heel anders kwam,vervolgens lees ik de beschrijving van de eerste bol,en die kwam wel heel bekend over:maw. zelfs die tekst wordt bijna letterlijk gebruikt door andere boilie-fabricanten.
zal best een goede bol zijn,maar spectaculair?? en anders??
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

23-12-2009 22:12

O ja en wat ik vergat te vermelden dat genoemde 6 kg bollen reeds 3 jaar in mijn bezit waren voordat ik ze open maakte. Dus dat "vers" staar ik me niet blind op. Iedere bol is ooit vers geweest. Brood wat in de vriezer is geweest is ook niet te vreten. Waarom zouden "vriezers" gelijk aan "vers" moeten staan?
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

23-12-2009 22:37

Rene,

Nu wil ik jou toch graag tegenspreken.
Brood wat in de vriezer is geweest is wel te vreten, ikzelf als voormalig Ned kampioen broodbakker doe niet anders.

Er is echter wel brood dat het niet goed verdraagd ingevroren te worden, meestal een fabrieksmatig zo snel en goedkoop mogelijk vervaardigd product om zo toch nog een minimale marge te kunnen halen.
3 1/2 tot 4 uur is het minimum rijpingsproces om een goed brood te maken welke ook goed in te vriezen is en aan tijd ontbreekt het al snel bij een fabrieksmatig proces. Dan word al snel naar kunstmatige verbeteraars gegrepen om het nog enigszins vreetbaar te maken, de structuur echter staat niet toe dat dit product na enige dagen nog redelijk te hachelen zou zijn.

Verder zijn er heeeeeeeeeeeeeeeeel veel productie overeenkomsten tussen kleinere goeie bakkers/thuisdraaiers en broodfabrieken/fabrieksmatige boilie producenten.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
ronald kreling
Berichten: 153
Lid geworden op: 17-11-2009 22:04

23-12-2009 22:59

Zeker Henk. Voor goedvangende ballen is altijd markt.
Dat moet je als fabrikant koesteren.
Maar spectaculair en anders? :lol: {Hans}
Als firma zeker oppasen met je voorwoord vind ik.
Maar ik wens ze zeker succes.
Mvg.ronald
Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

23-12-2009 23:04

K. van den Herik schreef:Henk,

Geen idee wat je bedoelt, maar als je na een hele kilo al een conclusie-tje durft te verbinden? Verder weet ik niks van cobri, hoef ik niks ook. Gelukkig is dit openbaar en mag ik op mike reageren. Ik hoop trouwens dat ze veel plezier hebben.

Tja en als je alleen ballen mag maken met een voedingstechnische achtergrond zijn we gauw klaar, ken er ook niet zo die er stinkend rijk van zijn (geworden)

Maar net als anderen stel ik mijn mening zo bij voor een ton (als in kilo's) bollen en een t shirt hoor.

Henk,

er ging me een lichtje op: jij vond het origineel al niks. Jij was Evert fan toch? :lol: :lol:

MVG

Klaas


Soms durf ik aan dat ene kilootje al wel een conclusie te verbinden Klaas. Een voedingstechnische achtergrond kan wel weer veel voordelen in zich hebben, en die ene die er niet zo stinkend rijk van werd ken ik ook net als veel anderen die door de de publicatie's van de eerste inmiddels behoorlijk binnen lopen. Dat die ene eerst leeggezogen, uitgewoond en achteloos terzijde geschopt word praten wie liever maar niet over..toch?

Mijn mening stel ik niet bij, zelfs niet voor een tienvoudig bedrag.
Ik was geen Evert fan maar ben het nog steeds! Net als Mitsz trouwens.
Mitsz bouwde net iets verder, maar dat is inmiddels genoegzaam bekend zoals mag blijken uit het betere jatwerk links en rechts!
Oudijzerboeren, lompenjoden iedereen mag gebruikmaken van het internet en boilie-artikeltjes, maar een dankjewel zou best netjes zijn.

Eerst Solutions, dan Royal Flush en nog meerdere kopieën voor bijna dezelfde bol terwijl de enig echte Solution weer op de plank ligt.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
ronald kreling
Berichten: 153
Lid geworden op: 17-11-2009 22:04

23-12-2009 23:23

Een dankjewel zal er nooit komen Henk.
Maar mag inderdaad wel gezegd worden.
Maar pas op voor de oudijzerboeren en lompenjoden...
Die maken poen :lol: :lol: zonder poespas :lol:
Mvg.ronald
Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-12-2009 23:35

Het is inderdaad opmerkelijk dat CarpBoard altijd weinig positief commentaar opleverde op vragen over EA, voedingswaarde en Karpervoer 2000. De meesten weten er waarschijnlijk niks van te bakken.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Bertus Dijk
Berichten: 43
Lid geworden op: 06-06-2008 23:06

24-12-2009 00:01

De laatste versie van karpervoer staat standaard te draaien onder het
bollen maken, tenminste de momenten dat ik zelf draai.
Niets mooier dan je "eigen "producten toevoegen en de waardes invullen.
De uitkomsten spreken meestal voor zich en anders help Evert je wel hahaha

Wou een bijlage toevoegen maar de quota is bereikt ???