zoete bollen


Josse de Bruin
Berichten: 432
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht

05-11-2009 15:33

Chris Gabriele
Berichten: 89
Lid geworden op: 18-05-2004 09:42
Locatie: Zoetermeer

05-11-2009 15:45

Klopt Josse,

Een bizar mooi systeem waar een karper zijn voedsel mee kan vinden.

gr Chris.
K. van den Herik

05-11-2009 16:46

ik zou eens op kroeskarper zoeken, deze wiki heeft het over zoogdieren en lucht, terwijl "we"hadden vastgesteld dat een karper niet kon ruiken.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

05-11-2009 18:22

[quote="K. van den Herik"]wees dan duidelijk hahahaha



Klaas..ken James persoonlijk
bedoeling is goed, echter niet iedereen is goed in vertaling naar woorden. :wink:

Maak jij altijd gretig gebruik van toch?? :lol: :lol: :lol:

laterzz
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

05-11-2009 20:00

Chris Gabriele schreef:Een karper heeft niet alleen smaakpapillen om waar te nemen. Door zijn neus, een soort u buis, stroomt constant water. Een vernuftig systeem dat als er deeltjes doorheen komen die hem kunnen prikkelen gaat er een sein naar zijn oilfactory systeem. Een karper vind op meerdere manieren zijn voedsel. Een karper is gevoelig voor prikkels en het zit heel knap in elkaar.

Met de zij lijn kan hij ook prikkels ontvangen. In de wetenschap wordt de zijlijn ook wel six sense genoemd.
Door deze zijlijn kan hij in het donker navigeren, schrikken en nergens tegenaan botsen.....wonderlijk de natuur.

Zoet/flavours of andere ingredienten, het is belangrijk te weten welke ze het meeste preferen, waarom sommige boilies net dat beetje meer op de kant brengen of net die bonus vis.

gr Chris.


Hier doelde ik op Douwe , de laterale lijn is ook een hulpmiddel om voedsel mee op te sporen. Dus niet alleen "proeven".
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
Michel vd Bovenkamp
Berichten: 122
Lid geworden op: 08-11-2002 01:00
Locatie: spijkenisse

05-11-2009 22:49

Als je het simpel wilt houden, suiker is toch zoet. Lost ook nog perfect op in water.
Suiker ruikt wel niet, maar vanille suiker dan weer wel.

Zo en zo kan het geen kwaad om te proberen.
Als flavour is scopex en peach mijn favoriet.

Gr. Michel
K. van den Herik

06-11-2009 07:19

suikers zitten overal in, alleen zoals henk aangeeft in sommige producten meer

Fred,

Wie of wat boeit me niet, maar als er iets uitgelegd wordt in het kader van het vissen stel ik graag iets duidelijk. Beetje kennis kan levensgevaarlijk zijn. Zie artikelop site de zutter. 52 woorden, ietewat te gemakkelijk geinterpreteerd, levert een pracht van een killer rig op. Een rig die ik zijn werk heb zien doen. De maker ervan had zich keurig zijn geweten gesust omdat ie weerhaakloos viste. Helaas helaas...

Dus ok je nu klaas, maark, fred of piet heet boeit me niet. Voor een gekkigheid kan je altijd bellen/mailen/smsen of buiten heel hard gillen.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

06-11-2009 08:31

Klaas...begrijp je volkomen!
Heb al veel van je gelezen(2004-heden), en ben soms""jaloers"" op je kennis van zaken,en het durven zeggen. Aas kunnen mensen idd ook de fout mee ingaan, zeker als we het over b.v boterzuur en dergelijke hebben. Heb nog nooit een karper dood zien gaan van teveel suiker in de bol :wink:

Ben het in principe met je eens , maar ging het hier niet om het nut van een druppel flavour??

Rigs/veilig vissen is een ander verhaal, en MOET dubbel zo goed uit gelegd zijn ivm veiligheid
Heb jouw killer rig verhaal op de zutter (nog) niet gelezen, maar dan zou er dus een mailtje naar
de zutter moeten.

Ben het zelf zowiezo niet eens met leadcore, en had naar MIJN idee niet op de markt gehoeven.
Allerlei ""veilige"" systemen ter spijt, is veel gebaseerd op vast-lood vissen.
MIJN idee van veiligheid: onderlijntje,schuivend lood met niks nie op de lijn, en/of tungsten tube
wat makkelijk afbreekt, weerhaak plat geknepen met blob dus
Zal me een paar vissen kosten ivm met ""scherp "" vissen, maar IK ben tevreden met wat ik vang

mvg, fred
p.s gekkigheid.... buiten hard schreeuwen, valt dit niet onder overlast?? :lol:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

06-11-2009 09:42

Niet bij Klaas, hij is toch half doof 8)
Wat de buurt ervan denkt zal hem een zorg zijn aangezien niet hijzelf de veroorzaker is :wink: :lol:

Mvg