zelfmade additieven en/of flavours maken


Plaats reactie
Leen Kauffeld
Berichten: 16
Lid geworden op: 10-07-2008 13:41

29-08-2008 18:35

Beste allen,

Er zijn een groot aantal leden die zelf boilies maken (incl mijzelf), zijn er misschien mensen die zelf ook ooit eens (of nog steeds) zelf additieven of flavours maken.
Aangezien dat na het kopen de geur afneemt lijkt het mij om bijvoorbeeld met Robin Red een additief te maken, hiervan doe ej dan een beetje in een plastic zakje en flink wat selfmade boilies, dan even schudden en ze hebben een goede sterke geur.
En mocht het zo zijn, willen jullie dan een tipje van de sluier oplichten :wink:

gr leen
fernando breevaart
Berichten: 254
Lid geworden op: 23-05-2006 22:34
Locatie: hellevoetsluis

30-08-2008 10:35

Hoi Leen,

In Spiegel magazine NR 10 staat een stukje over zelf dips en soaks maken.
door middel van producten uit de supermarkt zoals ketjap en andere kruiden je moet maar eens proberen om aan dit artikel te komen.

gr Fernando
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

31-08-2008 12:43

Leen, waarom denk je dat flavours zo aan de prijs zijn?
Als je een goede wilt maken zul je een scala aan ingredienten en grondstoffen moeten hebben.
flavour wordt opgebouwd uit basiscomponenten en smaakstoffen, al dan niet natuurlijk.
over het algemeen zijn alle flavours in basis gelijk aan elkaar, tenzij je een andere oplossing vind of een combinatie van diversen. je moet wel een degelijke scheikundeknobbel hebben wil je hier doorheen komen, ook ik heb de hulp van een scheikundige gevraagd om mij te helpen met het samenstellen van mijn eigen flavours.

sucses
Ger Milius
wf-baits.nl
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

31-08-2008 20:58

wat fernando zegt

gewoon je flavours van spullen uit de winkel maken. doe ik ook vaak genoeg en vangt goed. zorg wel dat je niet over flavourt maar dat is ook met een echte flavour erbij.

Greetz patrick
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

31-08-2008 22:07

Natuurlijk is er genoeg mogenlijk met ketjap, bouillon,suiker(basterd) melasse en diverse kruiden.
hier is een heel goede ,,home-made"soak te maken, ik zal de laatste zijn om dit te ontkennen.

ik ging alleen wat dieper in op het flavour verhaal,sorry
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

01-09-2008 20:22

tuurlijk niet erg. maar volgens mij bedoelde leen meer gewoon wat je in de winkel kan vinden.

hier is een boel van te maken.

wat bij mij al 2 keer goed loopt is gewoon spicy wok olie in een pva zak met bolie kruim en paar hele boilies.
en natuurlijk je haakaas daarin gedoopt.

Groetjes Patrick
Plaats reactie