Snowman - aaspresentatie


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

23-08-2008 17:15

Al jaren is bovengenoemde mijn favorite aaspresentatie, ik vis liever snowman dan gewone bottom of pop-up aas.
In de laatste spiegel sprak Frank Warwick over zijn succes met pop-ups in het verleden maar dat dat succes nu volledig is verdrongen door het gebruik van "wafters" of langzaam zinkende boilie.
Nu mijn inziens is een "wafter" het zelfde als een snowman presentatie, beiden zijn uitgebalanceerd aas. Graag jullie mening over het suc6 van deze aaspresentatie.
Denken jullie van, snowman is gewoon 2 ballen op elkaar, de vis neemt het omdat het "anders" is.
Of denken jullie, dit aas is uitgebalanceerd en komt "natuurlijker" over qua beweging.
Of dat het allemaal zuiver toeval is.
En waarom grijpen jullie naar een snowman presentatie als de normale aaspresentatie ( bottombait ) het laat afweten ?

Ben benieuwd.
Greets Gino
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

24-08-2008 05:45

Wafters, wofters, etc, mij een biet welke naam ze het geven. Ik viste 7 jaar geleden ook al met uitgebalanseerde pop-ups. Toen gewoon 90 gram pop-up mix van Ritchworth en 10 gram eigen mix er bij (dit verschilen per mix een beetje) en hoppa pop-up zinkend op de haak. Noemen ze nu een wafter. Werkt gewoon prachtig.

Een snowman gebruik ik ook nog steeds, niet altijd maar wel regelmatig. Ik hou de hair wat langer waardoor er een prima inhaking ontstaat. Snowman wordt nog steeds veel gebruikt aan de waterkant door menig visser. Blijft een all time favorite denk ik.

gegroet
PETER ANDRAE
Berichten: 108
Lid geworden op: 18-07-2008 12:15

24-08-2008 16:37

Ken er hier ook een paar die er altijd gebruik van maken onder het mom van niemand doet het alleen weten ze het niet van elkaar.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

25-08-2008 20:27

Iedere "troosteloze" sessie word gered door de hengel met de verschrikkelijke snowman. Ik gebruik alleen nooit dezelfde formaten. Dus 15mmpu met 20mm of andersom. Popup/pellet etc. Enige aaspresentatie waarvan ik durf te zeggen: werkt altijd.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
roderik franken
Berichten: 333
Lid geworden op: 20-06-2006 19:49
Locatie: zuid nederland

26-08-2008 13:29

Vis ook altijd bijzonder graag met pop up en de snowman. Ik vis de snowman dan met een kurken balletje (14mm) bovenop de boilie (20mm). Ik denk dat zo'n zwaaiend aasje dat net wat beter in het zicht ligt de karper aan zet tot het sneller pakken van dit aasje. Ik moet wel zeggen dat ik een keer op een put gevist heb, waar ze de snowman volledig deden weigeren en steeds voor het bodem aas gingen.

Roderik
satesaus? sambal bij?
if you feed them, they will come....
in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst
Gebruikersavatar
Patrick van der Molen
Berichten: 234
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: Almelo
Contacteer:

27-08-2008 13:01

Tis raar maar waar...zelfs in de zomermaanden blijft de Snowman z'n werk doen...dit belooft nog wat voor het najaar en winter 8)

Het biedt een absolute meerwaarde mijn inziens.
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

27-08-2008 16:11

Nou ja, al die positieve berichten hier kan ik toch niet echt helemaal inkomen, zal mijn inziens toch echt heel erg situatieafhankelijk zijn.
Op wateren hier in de buurt die ik bevis valt er toch niet erg veel succes te behalen met de snowman...
Heb er heus mn vissen op gevangen en idd ook weleens een stek bevist waar de snowman het beter deed, maar vaak toch ook niet.

gr
Mark van Rhee
Berichten: 46
Lid geworden op: 12-03-2008 14:08
Locatie: Maashees

29-08-2008 19:54

Ik vis op een vijver waar een redelijk dressuur op zit, na een tijdje veel succes met pop-ups gehad te hebben en er 2 blanks op volgden ben ik het ook met de snowman gaan proberen. En met succes! 3 in 7 uur tijd wat best aardig is omdat het de laatste tijd zowiezo zo slecht is. Dat wil niet zeggen dat het aan de snowman ligt waarschijnlijk eerder aan verandering. Maar hij werkt wel degelijk.
Samen is niet alleen...
Plaats reactie