Bosche boilies


Gebruikersavatar
Ray v/d Bos
Berichten: 497
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Doesburg

07-08-2008 11:20

Ron van Houtum schreef:
rick de jong schreef:ja klopt zon bittere smaak en brandend gevoel op je tong zit aan die bollen


Klopt.
sommige bollen uit ons assortiment hebben geen sweetener.
Dus smaken wat bitter.



Ron

nu draai ik zelf nogal wat boilies per jaar, maar in sommige van mij boilies zitten geen zoetstoffen in, maar deze smaken dan echt niet BITTER.

bij de mens voelt die brandend op de tong aan, kun je nagaan wat de vis ervan voelt.

Wordt echt tijd dat een keurmerk op boilies komt, dat deze rotzooi niet meer verkocht mag worden. SCHANDALIG.
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

07-08-2008 11:27

Janwillem

Ron is fieldtester geen eigenaar, de reclame op marktplaats word ook geplaatst door de eigenaar(en).

Ray

Ray v/d Bos schreef:bij de mens voelt die brandend op de tong aan, kun je nagaan wat de vis ervan voelt


Ik weet niet wat de vis voelt, hoe kan jij dat wel weten Ray ;)

Dat vangsten op freezers vaak beter is dan ready's dat weten wij allang, maar volgens mij is dat te wijten aan de versheid van een product en de afwezigheid van oplosmiddelen die bij een vis als niet prettig word ervaren.
Maar of ze het kunnen proeven vraag ik me af, denk eerder dat de enzymen in de darmen het niet goed kunnen verwerken en dat de vis daarom snel genoeg heeft van "slechtere" ready's.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
janwillem hilverts

07-08-2008 13:18

Kenny,

Hij mag dan fieldtester zijn, hij komt er wel voor uit etc.

Dus kan hij het zelf doorspelen naar de beste eigenaar!
Hij moet het testen, dus ook dit soort dingen zullen naar voren moeten komen
Jan Peter Teerling

07-08-2008 13:56

En hoe weet jij dan dat een vis oplosmiddelen als niet prettig ervaart Kenny?

Denk dat we allemaal wel weten dat die bittere smaak door de conserveringsmiddelen komt.

Kwaliteits aas 'betaald' zich op de lange termijn wel terug in de vangsten. Op zo'n zure/bittere bb bol kan elke J. Doedel instant vis vangen maar op de lange termijn (voeren) zal de vis die meuk links laten liggen.
Gebruikersavatar
Ray v/d Bos
Berichten: 497
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Doesburg

07-08-2008 14:03

Kenny

je geeft zelf al een antwoordt wat ik bedoel. De vis zal dit ervaren als zeer onprettig.

het is niet alleen de oplosmiddelen, ook de kleurstoffen, en het conserveer.

ik kan geen blauwe kleurstof vinden die niet chemische is. We bv een bruine ( bloedmeel)

ieder zijn eigen ding, ik vind de gezondheid voor de vis vrij belangrijk, wil ze graag over 10 jaar ook kunnen vangen.

Ik houd het liever naturel zonder kleur en conserveringsmiddelen. Zoals Jan Peter al zij, kwaliteitaas betaald zich altijd uit.

en voor dat iemand je door gaat zaagen, natuurlijk gebruik ik flavours maar we houden het wel onder controlle.( geen overmaat, het kiezen van bepaalde oplosmiddelen)

zou een groot voorstander zijn van een keurmerk.
K. van den Herik

07-08-2008 14:30

Denk dat we allemaal wel weten dat die bittere smaak door de conserveringsmiddelen komt.


Ik niet, ik weet dat die juist brem zoet is. Neem eens een bepaalde rode wijn ooit... :P
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

07-08-2008 14:51

Zou kleurstof in poedervorm een negatieve (chemisch) signaal afgeven?
Nooit over nagedacht ik gebruik het gewoon niet omdat ik geen meerwaarde zie in gekleurde bollen omdat de vis zelf goed instaat is aas te voelen "proeven".

Fluors daarin tegen zitten ook vol kleurstoffen en karper accepteert het, maar het is natuurlijk geen voer maar haak aas.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

07-08-2008 15:40

Ray v/d Bos schreef:Kenny

je geeft zelf al een antwoordt wat ik bedoel. De vis zal dit ervaren als zeer onprettig.

het is niet alleen de oplosmiddelen, ook de kleurstoffen, en het conserveer.

ik kan geen blauwe kleurstof vinden die niet chemische is. We bv een bruine ( bloedmeel)

ieder zijn eigen ding, ik vind de gezondheid voor de vis vrij belangrijk, wil ze graag over 10 jaar ook kunnen vangen.

Ik houd het liever naturel zonder kleur en conserveringsmiddelen. Zoals Jan Peter al zij, kwaliteitaas betaald zich altijd uit.

en voor dat iemand je door gaat zaagen, natuurlijk gebruik ik flavours maar we houden het wel onder controlle.( geen overmaat, het kiezen van bepaalde oplosmiddelen)

zou een groot voorstander zijn van een keurmerk.


Kleurstoffen worden in veel bollen gebruikt
Wij gebruiken ook bij sommige bollen natuurlijke kleuring.
Maar ik geef toe dat de kleur voormij niet veel uit maakt
Mensen die kopen kijken naar de kleur en geur
Hoe harder de bol ruikt des te beter vinden ze het :roll:
Het gaat om de samenstelling.
De Halibut red pepper/Pink Trigger/Indian Dream(Fluor) zijn bij BB gewoon de hardlopers waar de karper van blijft eten (schijt het ook uit)
we hebben genoeg tevreden klanten van.

Maar ik vraag me toch af nu we toch met kleuren bezig zijn.
Waarom wordt er dan ook niet geklaagd over kleuring in proline/mainline enz bollen?
Ze gebruiken allemaal kleurstoffen.

En de ads op MP bemoei ik me niet mee.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

07-08-2008 16:02

Ron van Houtum schreef:Maar ik vraag me toch af nu we toch bezig zijn.
Waarom wordt er dan ook niet geklaagd over kleuring in proline/mainline enz bollen?
Ze gebruiken allemaal kleurstoffen.


omdat vandaag jouw bedrijfje de "pispaal" is en morgen proline weer, en overmorgen X2 weer voor de verandering.

ik begrijp alleen wel als je voor boilies zoekt op marktplaats en je ziet om de 2 ads eentje staan van BB,dat dat niet prettig zoeken is , en dat die manier van adverteren nou niet bepaald vertrouwen geeft. het lijkt mij het beste gewoon 1 adv. te zetten op MP en de beste reclame is mond op mond reclame (vangst op vangst reclame ) :wink:

overigens vind ik jullie prijzen best aantrekkelijk en ik denk mocht het versturen geen probleem zijn dat ik best die tijgernoot freezers een keer ga proberen ,ondanks deze negatieve topic.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-08-2008 16:05

Vreemd is dat toch dat ze wat ze opvreten ook weer uitschijten, wat is dat nu weer voor kwalificatie van een boilie. :o :o :roll: :roll:

En dat natuurlijke kleurstoffen onschadelijk zijn???? Volgens wie?????????????
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

07-08-2008 16:14

Verteerd uiteraard douwe. :lol:

spiegel 12 blz 100 op die manier bedoelde ik het douwe
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

07-08-2008 16:26

Jongens jongens jongens, waar zijn we nu allemaal mee bezig? Zelf zou ik ook nooit bb gaan kopen, maar als je ze nog niet eens geprobeert hebt, waar haal je dan het lef vandaan om deze bollen zo naar beneden te praten :roll:
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

07-08-2008 16:36

Sorry Janieck
Ieder mag zijn mening geven
Zelfs als ze ze niet hebben gezien.

Maar ik weet zelf beter en onze tevreden klanten ook!
janwillem hilverts

07-08-2008 16:55

janieck spithoff schreef:Jongens jongens jongens, waar zijn we nu allemaal mee bezig? Zelf zou ik ook nooit bb gaan kopen, maar als je ze nog niet eens geprobeert hebt, waar haal je dan het lef vandaan om deze bollen zo naar beneden te praten :roll:


Janieck,

Het gaat grotendeels op de manier hoe er gewoon gigiantisch irritand geadverteerd wordt!

Daarnaast zijn er diverse bevindingen en ook andere punten waar nu de discussie over loopt :) Ik weet neit of je alles gelezen hebt, anders moet je dat eerst even doen..
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

07-08-2008 16:58

Ik heb alles gelezen, vandaar mijn post, ik stoor me er erg aan als mensen beginnen te zeuren over de kwaliteit van de bollen als ze ze nog nooit in handen hebben gehad!
Mvg, Janieck
kenny vernieuwe
Berichten: 749
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: W-vl. Belgie

07-08-2008 17:21

Kwaliteit is afhankelijk van de klant zelf.

Dus iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat hij wil.
En zijn dat nu boilies van BB, proline, X2, martin SB, Nash, Arca, ...

Ik vertrouw geen enkel van deze boilies.
En dat komt doordat ik de achtergrond van de mix niet ken.
Daarom vis ik met home mades.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

07-08-2008 17:50

Ik heb me laten wijsmaken dat van bovenstaand rijtje er een aantal zijn die 't uitsluitend van hun "dompel" badje moeten hebben. Maar wel steevast 39,95 voor een zakkie van 4kg.
Da's nog 's lucratief ouwe kranten verkopen.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
K. van den Herik

07-08-2008 19:02

wat een gelul, kwaliteit heeft niets met de klant te maken, kwaliteit is kwaliteit. De klant bepaalt alleen waar hij genoegen mee neemt
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-08-2008 19:20

Een keurmerk zal er wel niet komen Ray. Reden is al sowieso dat niemand er geld in zal steken zolang er geen wettelijke voorschriften terzake komen en gezien de zeer geringe economische omvang van visvoer, wat niet bestemd is als visvoer voor het kweken van consumptievis.
Sinds de BSE crisis moet veevoer aan strenge wettelijke eisen voldoen, dit geldt ook voor visvoer wat bestemd is voor het kweken van consumptievis. Het is zelfs zo dat het in heel Europa verboden is om visvoer voor consumptievis te produceren in hetzelfde gebouw als waar ook visvoer voor overige doeleinden wordt gemaakt. Een beetje vreemd is het wel daar uiteindelijk toch vissen door mensen worden gegeten (b.v. aal en snoekbaars en ook niet te vergeten de karper die op vrijwel alle markten te koop is) die via de voedselketen (het eten van b.v. kleine visjes of visvoer dat niet aan de wettelijke eisen voor voer voor het kweken van consumptievis voldoet) ook stoffen binnengekregen hebben die schadelijk zijn voor mensen.
Feitelijk zou de 'oplossing' kunnen simpel zijn: al het visvoer moet voldoen aan dezelfde wettelijke eisen die aan het voer, bestemd voor het kweken van consumptievis, gesteld zijn. Moet dan ook gelden t.a.v. de voorschriften inzake de productie van dit voer.
Ik zie het niet gebeuren...
Bijkomend kun je je afvragen of er dan ook een strikte limiet (of wellicht zelfs een verbod) moet komen t.a.v. de koolhydraten in b.v. karpervoer, dit omdat karper dit niet kan benutten en het wellicht dieronvriendelijk is om vreten te voeren wat er aan de voorkant ingaat en zonder enige benutting er aan de achterkant weer uitkomt.
En zo valt er nog wel wat meer over een eventueel keurmerk voor boilies te zeggen.
Conservering, hoeft bepaald niet bitter te smaken. De meeste boiliefabrikanten gebruiken hetzelde middel om boilies te conserveren dus onderling is daar ook maar bar weinig verschil in. En vrijwel ieder merk heeft glimmend gekleurde ready-mades (die bij iedereen jarenlang goedblijven) waarom BB daar zo op aangevallen wordt is mij niet duidelijk. Om misverstanden te voorkomen, ik ken de hele BB niet en heb er ook nog nooi mee gevist.
Rob Kuipers
Berichten: 136
Lid geworden op: 15-04-2008 18:02
Locatie: Oss

07-08-2008 22:10

Hallo,

Vallen alle boilies uit elkaar na zoon ongeveer 5-6 uur?
Wat dat is natuurlijk niet echt de bedoeling.

Mvg
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

07-08-2008 22:24

Ja Ray,
gevonden..ook blauwe.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/index.php?cPath=1_45

Zoals je misschien mocht weten werk ik in de fruit en vuchtenwereld en kan all kleurencombinaties van puur fruit makkelijk zelf maken.

Carlo,
\\De tropic ocean valt in nog geen 6 uur uit elkaar// :oops:
Luie donder, waar ben je dan zo druk mee dat je daar geen tijd voor hebt?? :lol:
Laatst gewijzigd door Henk ter Maat op 07-08-2008 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Bram Stouthamer
Berichten: 33
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Amersfoort

07-08-2008 22:32

Het enigste wat ik er over wil zeggen is dat we ze uitgebreid getest hebben en dat wij tot de conclusie zijn gekomen dat een starbaits!! bol beter vangt dan de BB bollen..
Het is een dikke big man!!!!!! :lol:
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

07-08-2008 22:38

en daarbij mag ook wel vermeld worden dat starbaits nog best aardige boilies heeft ;)
Mvg, Janieck
sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

08-08-2008 00:00

Ik vang ze heel goed met de bollen van x2 :o
Gebruikersavatar
Ray v/d Bos
Berichten: 497
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Doesburg

08-08-2008 07:02

Henk ter Maat schreef:Ja Ray,
gevonden..ook blauwe.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/index.php?cPath=1_45

Zoals je misschien mocht weten werk ik in de fruit en vuchtenwereld en kan all kleurencombinaties van puur fruit makkelijk zelf maken.



Jij vind ook alles Henk!, denk niet dat die gasten deze gebruiken!