Bosche boilies


janwillem hilverts

08-08-2008 09:02

Jannieck,

Ik heb het hier ook nioet over de bollen zelf, maar de kwaliteit waarop eht naar buiten gebracht wordt. Het adreverteren dus! Dit vind niet alleen ik, maar ook diverse andere persoonen dusdanig zo irritand dat het hier ook gewoon aan de orde komt! Er wordt gevraagd om de mening over die bb door iemand, ik geef gewoon mijn mening. Ervaring heb ik er niet mee, maar de manier waarop er geadverteerd wordt, zegt mij al genoeg.

Gewoon KLOTE!

Dit vinden ook andere, dus niemand zeurt. Jij leest en vat het denk ik verkeerd op :)
kenny vernieuwe
Berichten: 749
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: W-vl. Belgie

08-08-2008 10:10

K. van den Herik schreef:wat een gelul, kwaliteit heeft niets met de klant te maken, kwaliteit is kwaliteit. De klant bepaalt alleen waar hij genoegen mee neemt


Ja, dus de klant bepaald of het voor HEM kwaliteitsvol is :lol:
Dus klantentevredenheid is 1 van de kwaliteitsmeters.
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

08-08-2008 11:03

Is knap dat de Tropic Ocean binnen 6 uur uit elkaar valt

Zouden we graag een feedback op willen hebben
Laatst gewijzigd door Ron van Houtum op 08-08-2008 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
K. van den Herik

08-08-2008 11:03

sorry, maar dat zie ik niet zo. Rotzooi is rotzooi en dat wordt ineens geen kwaliteit als ik dat spul accepteer.

Kwaliteit in aas hoeft nog niet eens wat over vangkracht te zeggen en zeker al niet over de prijs.

Bijv.

Zijn producten zo vers mogelijk
wordt bij bereiding schoon gewerkt ( kruisbesmetting en dus eerder beschimmelen)
is eialbumine ook ei albumine
is rr ook rr en in beloofde hoeveelheid
Gebruikersavatar
Ray v/d Bos
Berichten: 497
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Doesburg

08-08-2008 11:55

***Onnodige quote***


Mijn idee Klaas, je hebt groot gelijk.
Rob Kuipers
Berichten: 136
Lid geworden op: 15-04-2008 18:02
Locatie: Oss

08-08-2008 12:22

Wat zou ik beter kunnen halen?

De bollen van pro line of bosche bollen?

Mvg
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat.
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

08-08-2008 12:43

zou iig niet voor de bosche bollen gaan.
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

08-08-2008 16:34

Ron van Houtum schreef:Maar ik geef toe dat de kleur voormij niet veel uit maakt
Mensen die kopen kijken naar de kleur en geur
Hoe harder de bol ruikt des te beter vinden ze het :roll:
Het gaat om de samenstelling.
De Halibut red pepper/Pink Trigger/Indian Dream(Fluor) zijn bij BB gewoon de hardlopers waar de karper van blijft eten (schijt het ook uit)
we hebben genoeg tevreden klanten van.


Moet je niet vragen wat voor een "soort" publiek jullie willen aantrekken...
Ik rol mijn boilies zelf of breng mijn eigen mix binnen bij een rolfirma (wegens tijdsgebrek). Als ik zou overstappen op readymades of freezerbaits, dan worden die fel gekleurde en fel riekende boilies al meteen overgeslaan...
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Rob Kuipers
Berichten: 136
Lid geworden op: 15-04-2008 18:02
Locatie: Oss

08-08-2008 23:45

Joeri,

Voor welke smaak ready mades en freezerbaits zou jij dan gaan?
Of welke doen het wel goed in frankrijk?

Mvg
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat.
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

09-08-2008 10:37

Dat is je eigen keus, er zijn genoeg boiliebedrijven op de markt...

Ben trouwens nog nooit in Frankrijk geweest...
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

09-08-2008 18:39

Sorry voor deze reaktie maar alleen al zien van de papier masjee bollen op de site haak ik al af blij dat ik zelf draai of de bollen haal bij Mitzs v d kamp
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

09-08-2008 23:56

oke ..

ik vis zeer regelmatig met bosche bollies , NIETS MIS MEE !
de bollen vallen absoluut niet na 5/6 uur uit elkaar .
ik vang er op mijn thuiswater SUPER mee .
en ik laat mijn hengels altijd 12 uur of langer in liggen als ik geen beet heb gehad haal ik ze op en heb nog nooit gezien dat er geen bol meer aan zat .
ik heb al diverze smaken geprobeert ---> geen 1 uitelkaar gevallen of wat dan ook .
ik vis nu ongeveer 5 maanden met diverse bollen van bb en heb er tot nu toe nog geen klachten over.

over ads op mp heb ik niets te zeggen irritant is het wel .

ik heb GEEN aandelen of wat dan ook .

mijn mening is dat het gewoon goeie bollen zijn !

mvg jeffrey
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

10-08-2008 00:03

Ligt ook niet altijd aan de boillie of je vangt of niet vangt.
Als je op een stek normaal wel vis vangt en die ene keer met een andere boillie toevallig niet, wil het niet gelijk zeggen dat het klote boillies zijn, mischien ligt de vis er op dat moment niet, of moeten ze gewoon even aan de nieuwe bol wennen, al is het natuurlijk wel toevallig.

ik heb een aantal soorten boillies getest van bb en heb zelf met de noten boillie erg goed gevangen, viel mij op dat ik op die boillie meer aanbeten kreeg dan op de proline bol, ookal wisselde ik de boillie van stek.

Zijn ook wateren waar ik er niks mee ving natuurlijk, maar dit scheelt weer per water.

heb een tijdje geleden met nutrabaits trigga gevist, 18 euro per kilo, geen k*t mee gevangen, is het dan een slechte boillie?
Er zijn mensen die zweren erbij.

Hoor mensen altijd praten over de garlic robin red van proline, heb er aan aantal kilo van vervist, mischien 2 visjes mee gevangen, voor mij dus ook niet meer die boillie, maar wil niet gelijk zeggen dat hij slecht is.

De een vangt goed op zijn water en zijn stek, de ander vangt er geen k*t mee

(Ik lust geen vis, mn maat is er dol op, vis is niet slecht voor je, maar toch eet ik het niet.
Oftewel de ene kerper eet het wel de andere mischien niet)
Laatst gewijzigd door Davy Meulenberg op 10-08-2008 00:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Wannie Wedduh?!
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

10-08-2008 00:06

jeffrey van osch schreef:oke ..

ik vis zeer regelmatig met bosche bollies , NIETS MIS MEE !
de bollen vallen absoluut niet na 5/6 uur uit elkaar .
ik vang er op mijn thuiswater SUPER mee .
en ik laat mijn hengels altijd 12 uur of langer in liggen als ik geen beet heb gehad haal ik ze op en heb nog nooit gezien dat er geen bol meer aan zat .
ik heb al diverze smaken geprobeert ---> geen 1 uitelkaar gevallen of wat dan ook .
ik vis nu ongeveer 5 maanden met diverse bollen van bb en heb er tot nu toe nog geen klachten over.

over ads op mp heb ik niets te zeggen irritant is het wel .

ik heb GEEN aandelen of wat dan ook .

mijn mening is dat het gewoon goeie bollen zijn !

mvg jeffrey


Trekkert, jij vangt gewoon goed, omdat ik jouw hengels altijd uitvaar, en je vertel hoe je moet vissen enzo ;)
Wannie Wedduh?!
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

10-08-2008 00:09

:D :wink:
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Rene Kerkdijk
Berichten: 58
Lid geworden op: 10-08-2008 09:50
Locatie: Almelo
Contacteer:

10-08-2008 11:13

Ron van Houtum schreef:
rick de jong schreef:
ja klopt zon bittere smaak en brandend gevoel op je tong zit aan die bollen


Klopt.
sommige bollen uit ons assortiment hebben geen sweetener.
Dus smaken wat bitter.



Ron

nu draai ik zelf nogal wat boilies per jaar, maar in sommige van mij boilies zitten geen zoetstoffen in, maar deze smaken dan echt niet BITTER.

bij de mens voelt die brandend op de tong aan, kun je nagaan wat de vis ervan voelt.

Wordt echt tijd dat een keurmerk op boilies komt, dat deze rotzooi niet meer verkocht mag worden. SCHANDALIG.

_________________
Ray
Hey ray
Ook wij zullen hier wel iets in zien maar wat aart al aangaf gaat dit helaas niet lukken.
Maar weten de karpervissers onder ons nu dan nog steeds niet het verschil ze kunnen het zien voelen ruiken proeven.
Een ieder die zelf eens heeft staan rollen weet wat bepaalde ingredienten doen en smaken eindoordeel weten wanneer een bol biter scherp of wat dan ook smaakt niet goed is of juist wel.
Denk dat veel vissers toch eerst naar de prijs kijken helaas.
Waarom verkoopt bb nog zoveel om de prijs want als ik zo deze topic doorlees is het niet de mega vangsten?
Ps blauwe kleurstoffen niet chemich zijn er zeker wel trouwens erg veel kleuren wij maken ook hier en daar gebruik van dit soort produckten en we kijken altijd erg goed uit naar niet chemiche ingredienten.
Denk ook dat een merk als bb niet altijd weet wat zij aanrichten maar goed ligt denk ik wel bij de visser die knalt het uiteindelijk toch in het water ook als ze weten wat het is maar dan om de prijs.
De echte geharde karpervisser die zelf eens achter de plank heeft gestaan weet dat een goede actractieve bol niet gemaakt kan worden voor het geld waar bb ze voor aanbied kijk nu alleen al naar de inkoop ingredienten de kg dan je flavours smaakt stoffen en atractoren kom je niet klaar met een bal voor 2 a 3 eur de kg als je dan bedenkt dat ook zij netjes 0.80 tot 1.00 de kg naar de belasting moeten brengen en geloof mij niemand draait ze gratis dus willen ze er zeker zelf ook iets aan overhouden.
Mijn inziens kun je dus geen bal aanbieden die kwalitatief goed is voor onder de 4 euro de kg
Maar goed dat is hoe wij het zien en de marges zijn klein en gaat om de aantallen en vandaar de reclame op marktplaats denk ik.
Ook wij adverteerden op marktplaats en wij betaalden netjes voor de adv maar dan werden er weer tien door bb gezet waardoor onze adv snel zakte en dus zijn wij ermee gekapt.
Voor een klein bedrijfje als het onze is het wel een mooie manier om te adverteren helaas zijn de grote bladen erg duur en vandaar denk ik dat bb voor deze optie gaat.
Maar om terug te komen op waar het hier om ging iedereen heeft het over een keurmerk en denk echt als die er is dat merken als bb zelfs na keurmerk zullen blijven bestaan of ze moeten dus gaan verbieden dat als je geen keurmerk heb je niet verkocht mag worden anders blijven ze toch gaan voor de zeer aantrekkelijke prijs.
ook dit is een visie van onze kant en zal ook wel commetaar opleveren helaas het zij zo.
is altijd moeilijk je mening te geven maar altijd stil lost ook geen verandering in.
Ik wens alle bolleboeren die wel denken aan de karper veel succes toe.
mvg rene kerkdijk
jef van steenbergen
Berichten: 44
Lid geworden op: 23-02-2005 23:22
Locatie: poppel

10-08-2008 14:40

Hey iedereen,

Ik vraag mij eigenlijk af of de mensen die de Bosche Boilies hier de grond in boren hun mening eigenlijk kunnen onderbouwen en staven met objectieve argumenten. Ik heb er precies zo mijn twijfels bij ... Voor een Amerikaanse rechtbank zou dit allemaal "speculation" en "hearsay" genoemd worden. Sommige berichten zoals ze hier worden neergeschreven vallen volgens mij echt wel onder de noemer laster ...

Het enige min of meer objectieve dat je hier kan lezen, gaat over de al of niet goede vangsten met deze boilies. Ook over de manier van reclame maken op marktplaats valt wel wat te zeggen ...

Maar al de uitspraken over de kwaliteit van die boilies, en hoe slecht ze wel zijn voor de karper ??? Kan iemand zijn mening daarover onderbouwen met concrete elementen ??? Of worden hier gewoon meningen als waarheden verkondigd? Zoals ik al zei ... speculation and hearsay!

Iedereen heeft recht op zijn mening, maar de manier waarop ze hier worden verkondigd kan er bij mij moeilijk in. Qua fatsoen (en dan meestal ook taalkundig) staan er berichten tussen van bijzonder laag allooi.


Groeten,
Jef.
vissers en jagers zijn natuurliefhebbers ... anders zijn het stropers.
bastiaan vos
Berichten: 183
Lid geworden op: 04-11-2005 15:43
Locatie: bilthoven

10-08-2008 18:59

ieder zijn eigen bol wat je eerder op het topic ook al las draai je eigen bollen of breng je mix weg naar een rol firma!!!
wij draaien bijna altijd zelf en als de tijd er niet is brengen we onze mix weg en dan laten we draaien..wij zijn erg te spreken over de rolfirma waar wij ze hebben gebracht en je vist en voert toch met je eigen bol!!!
ik zeg denk er is over na

bastiaan
Rob Kuijpers
Berichten: 177
Lid geworden op: 06-02-2005 22:39
Locatie: Lieshout

10-08-2008 19:22

Iedereen praat erover hier over het irritante reclame maken op marktplaats...... en iedereen op marktplaats die bij hengelsport kijkt af en toe kent Boscheboilies.......


ik heb niks met het bedrijf, niks met de boilies, geen ervaring mee en zal het ook niet krijgen maar ik moet ze wel meegeven.....

irritante reclame is vaak de beste reclame want die blijft de mensen bij en 1 advertentie per week dat zijn de mensen na 5 min weer vergeten....


voor de duidelijkheid, NIET DAT IK ER BLIJ VAN WORD van al die reclame maargoed.... het werkt kennelijk want zonder die reclame op marktplaats was deze topic niet begonnen want dan kende die jongen de bollen ook niet... waarschijnlijk en moet je zien nu al 3 paginas opp carpboard vervuild met die kwats ow wat is het irritant:D


Niet zoveel zeuren en gaan vissen met bollen waar je vertrouwen in heb en vertrouwen krijg je alleen door te vissen en niet door recenties van andere te lezen!

Au revoir
bastiaan vos
Berichten: 183
Lid geworden op: 04-11-2005 15:43
Locatie: bilthoven

10-08-2008 19:30

volkomen mee eens denk dat het ook een nutteloze discussie is de ene vangt er wel mee vant die heeft de goede aanpak van vissen en de ander vangt er niet mee die zal er wat harder voor moeten werken!!!
draai je eigen bollies geeft veel meer voldoening als je dan een mooie vis vangt!!
theo fiets
Berichten: 36
Lid geworden op: 26-07-2008 11:29
Locatie: made

10-08-2008 22:54

heeft bbk zelfde boilies als bb ,die vallen ook ongeveer na 6 a 8 uur uit elkaar :( :(
mark res
Berichten: 134
Lid geworden op: 30-05-2004 20:04
Locatie: Castricum

13-08-2008 13:13

[quote="Rene Kerkdijk"]Ron

nu draai ik zelf nogal wat boilies per jaar, maar in sommige van mij boilies zitten geen zoetstoffen in, maar deze smaken dan echt niet BITTER.

bij de mens voelt die brandend op de tong aan, kun je nagaan wat de vis ervan voelt.

Wordt echt tijd dat een keurmerk op boilies komt, dat deze rotzooi niet meer verkocht mag worden. SCHANDALIG.[/quote]]

Beste René
Waarom zou een boilie die bitter smaakt en een branderig gevoel op je tong achter laat schadelijk voor een karper moeten zijn?
Ik weet niet of je ooit een keer een Garlic Robin Red Fish Boilie geproefd hebt van welk merk dan ook maar ik kan je verzekeren dat wanneer je een hapje hier van neemt dit geen prettig gevoel op je tong achter laat!maar dit is wel een boilie waar ik in het verleden uitstekende resultaten mee geboekt heb.
Wanneer je dit soort uitspraken doet moet je dit ook kunnen onderbouwen met feiten,zeker gezien het feit je dat je zelf een een boilie bedrijf hebt en op deze manier een collega behoorlijk onder uit aan het halen bent.
Wanneer ik vroeger zo een 14 geleden met ready mades viste dan deed ik dat meestal met Nash boilies,nou je wilt niet weten wat een smerige bittere smaak er aan deze boilies zat maar vangen deed ik er wel op,naar mijn idee deden ze zeker niet onder voor mijn selfmades.

[quote="Rene Kerkdijk"]Mijn inziens kun je dus geen bal aanbieden die kwalitatief goed is voor onder de 4 euro de kg [/quote]

Ik ben afgelopen voor jr naar de Mossele geweest en heb toen ook een lading van 25 kg boilies gekocht en om de prijs te drukken heb ik op internet naar zo goedkoop mogelijke boilies gezocht en ben toen uit gekomen bij Rix hengelsport,waar ik voor 4 euro de kilo inclusief verzendkosten aan boilies heb gekocht.
Ik heb hier behoorlijk goed op gevangen,lijkt me dus geen slechte boilie maar wil natuurlijk ook niet zeggen dat dit meteen een super boilie is,maar heb er nu wel vertrouwen in.
Zelfde geld voor een ervaring met KS boilies,heb gigantisch gevangen goed gevangen met de banaan smaak/geur ook weer zo een goedkope boilie die naar mijn idee nergens naar smaakte alleen naar (gries)meel!
Ik ben vorig jr ook in de weer geweest met een behoorlijk dure mix die ik samen gesteld heb met de eigenaar van een behoorlijk bekende aas firma waar aan de droge mix nog eens 3 extra atractors aan toe gevoegd werden,maar ik heb nooit het idee gehad dat deze mix me extra vissen heeft op geleverd,sterker nog heb ze een aantal keer tegen de bananen boilie gevist en iedere keer won de goedkope bananen boilie van Ks!
Ohja voor ik ruzie krijg met de eigenaar van dit bedrijf :wink:,ik heb dit jr tegen beter weten in toch weer 40 kilo boilies gekocht en vang er nog steeds redelijk tot goed op.
De reden dat ik nu een reaktie plaats is ook omdat ik denk dat er veels te veel opgehangen wordt aan de importantie van een boilie en veels te weinig gekeken wordt naar bijv de weers omstandigheden tijd van het jr stek keuze en natuurlijk de watersense van de visser zelf,en omdat ik me verveel natuurlijk.
Gr Mark
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

13-08-2008 13:39

na dat ik dit zooitje heb gelezen heb ik eerss maar is effe bijna 30 kilo besteld 8)
kijken of het echt vuilnis is maar dat zal wel niet.

en dat die boilies uit elkaar flikkeren komt
omdat ze denk snelle turboacctivatorsvlavourshuppeldupzooi erin hebbe gedaan.
heb toen ook een keer een emmeer van dat soort bollen gehaald en dat was gewoon perfect alleen je moest wat vaker verversen. alleen ja er zijn ook mensen die flikkeren die bollen zonder getest te hebbe zo in het water en achteraf zeiken dat die boilies er af liggen. gooi ze is in een glas met water!

groete
zal wel......!
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

13-08-2008 13:55

Zijn zeker geen slechte boillies, vorig jaar goed op gevangen, dit jaar kreeg ik er geen vis mee uit, me maat wel goed gevangen op de exotic.

net terug gekomen van een 3 daagse sessie op een polderkanaal.

Me maat met pink trigger en scopex van bb, ik met de xt'sea van special baits.
1e nacht me maat 5 brasems, ik niks.
2e nacht ik doe er een pink trigger aan, en binnen een half uur vang ik ook een platte, vervang hem weer voor xt'sea, en vang snachts een mooie sterke schub van 11 kilo.
Me maat had de teller al op 10 platte staan.
ik vang sochtends nog een platte op een tijgernoot.

3e avond verwisselt mn maat 1 bb voor de xt'sea, en vangt een mooie en zeer sterke schub van 13 kilo op de xt'sea.
Ik vang sochtends nog een schub van 10 kilo op de xt'sea gepresenteerd als snowman.

in totaal hadden we 14 platte (me maat 12 ik 2)
waarvan 2 op de tijgernoot 1 op de xt'sea en 11 op de pink trigger
en 3 zeer mooie puntgave schubs op de xt'sea.

Zo zie je maar weer, dat je niet met elke boillie op elk water vangt, op een ander water zal ik zeker nog met de bosche boillie vissen, maar op dat kanaal dus niet meer.
Wannie Wedduh?!
K. van den Herik

13-08-2008 17:53

makkelijk he ff een bollenbakker in de shit trappen.

Wat ik op internet vind word ik sowieso niet vrolijk de meeste bollisten rotzooien maar raak zonder enige vorm van kennis en of ervaring