visolie wel of niet in je boilie?


Plaats reactie
Michiel de Haas
Berichten: 19
Lid geworden op: 18-05-2008 23:21

28-06-2008 10:15

Al een aantal jaren maak ik mijn eigen boilies.Je leest nog vaak dat olie(vis) uit zou wasemen.Vaak leg ik een paar boilies in een glas met water om te kijken wat er mee gebeurt,
nog nooit heb ik olie aan de oppervlakte van het glas zie drijven. Visolie gebruik ik dan ook niet meer. Ik zie olie dan ook alleen als voedingsstof voor de karper en om een boilie beter rolbaar te maken.Hoe denken jullie erover?

Gr Michiel
janwillem hilverts

30-06-2008 08:33

Ik weet niet hoeveel olie jij toevoegd aan je eieren?

Ik gebruik zelf meestal een 50ml olie op 1 kilo droge mix (ca. 8 eieren)

Zodra ik mijn boilie in een glas doe, deze een uur of 2 in het glas laat zitten, zie ik wel
degelijk olie boven drijven! Misschien dat het aan de samenstelling van je mix ligt, zou
een optie kunnen zijn. Misschien gebruik je ingredienten die het toch aardig dichtmaken...

Ik zou het anders ook niet weten, maar zelf moet er bij mij wel olie in me bollen
Michiel de Haas
Berichten: 19
Lid geworden op: 18-05-2008 23:21

30-06-2008 16:39

ik gebruik 1% olie in mijn mix misschien wat weinig?
gr michiel
janwillem hilverts

01-07-2008 08:35

10 ml olie..

Tja... Ieder zijn mening.. De één zegt 10ml en ikzelf gebruik gewoon 50ml of soms zelf 80ml.

Is ook maar net wat je zelf wilt! Probeer het eens met een flinke scheut!
Mijn maat bijv. Hij gebruikt ook altijd maar een klein beetje.. In mijn ogen heeft dit weinig tot geen toegevoegde waarde..

Uit olie vind ik zelf dat je gewoon het maximale moet halen
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

14-07-2008 13:12

Jan willem heeft gelijk, minimaal 50 ml olie voor een goed effect.
maak een boilie uit grove bestandsdelen die goed kan uitwasemen,
als je boilie te fijn van structuur is kán er niets uit, ook je flavour zal moeite hebben zijn werk te doen.

Soaken kun je in dit geval ook vergeten, het trekt er niet in, mischien een hele dikke visolie dip die er als een slijmlaag op blijft hangen?
Hier zet ik echter weer een vraagteken bij, omdat ik niet weet of dips tijdens de inworp en het afzakken in het water ook werkelijk waar op je boilie blijven hangen.

Het is een beetje hetzelfde als het slijm op tijgernoten, voer die maar eens op een 6 meter diepe put, hoeveel slijm denk je dat er nog aan zit voor het nootje de bodem heeft bereikt? :-?
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
Plaats reactie