Lamsdiermeel verwerken in een boilie ?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

20-05-2008 20:56

Ik zou graag willen weten of je ook lamsdiermeel kunt verwerken in een boilie ? Is het ook schadelijk voor een karper ?

Dit is het recept;

100 g maismeel
100 g toasted soya volvet
75 g tarwebloem volkoren
75 g tarwegries
150 g prédigested vismeel
150 g lamsdiermeel
50 g toasted hennep
100 g eipoeder
10 g zout
10 ml. zalmolie
Zolang mijn baas vind dat ik genoeg verdien , doe ik alsof ik hard werk .

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

21-05-2008 10:12

Is het lamsmeel geschikt voor de petfood industrie of voor menselijke consumtie?

Lamsmeel is in ieder geval een goed aromatsich goedje, ik heb het ooit in een hondenkoekje verwerkt (productontwikkeling lams/rijst koekje) en wat een lucht dat eraf kwam.

Maar zoals alle diermeel is het een goede eiwitbron. Is het een zomer bol dan mag je volgens mij de dier/vismeel aandeel wel iets verhogen....
Voor tijgernoten, pellets en Amiaud Peche komt u via deze link snel bij aasvoorkarpers.nl http://www.aasvoorkarpers.nl

Vernieuwde webshop!!
janwillem hilverts

21-05-2008 11:29

Het klinkt leuk en lekker :lol:

Wat houdt het precies in? Waarschijnlijk ook niet echt gemakkelijk aan te komen zeker?
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

22-05-2008 19:06

Genoeg lammeren in de wei, wel even drogen. :lol:
Onno Tool
Berichten: 27
Lid geworden op: 29-12-2007 09:58
Locatie: Hellevoetsluis

25-05-2008 18:50

lamsmeel ken ik niet, wel Lammerfok, dat is een soort melkpoeder met additieven. Ik gebruikte het vroeger 50%(m/m) in m'n mix,maar dan kreeg je geen mooie ronde knikkers, want tijdens het koken of stomen zakte ze in. Hierna werden ze wel weer knetter hard. Nu gebruik ik het spul nogsteeds in m'n mixies tot zo'n 30%(m/m). Voordeel is dat het onwijs plakt, maar het niet een echte binder zoals graanproducten dat hebben. De geur is ook heerlijk, soms zelfs een beetje kazig. Als je het gebruikte zonder donkere bestanddelen in de mix en bij het gebruik van kleurstoffen, dan lichten de kleurstoffen extra op, als een soort fluo aas. Top spul dus, en niet super duur en in bulkverpakking verkrijgbaar bij de veevoederhandelaren.
Ik ben een peppie
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

26-05-2008 10:10

Wat is Lamsmeel?

Het lamsmeel dat ik heb liggen is gedroogd en gemalen lam(svlees). Er zitten (vanwege petfood gebruik) bij mij ook haren en stukjes bot in (alles kleiner dan 2mm). Het komt vaak uit nieuw Zeeland (bij mij).

Dit lamsmeel wordt veel gebruikt in de petfood industrie (hondenvoer) en wordt bijvoorbeeld in Nederland geimporteerd door Eyeqeye.
Voor tijgernoten, pellets en Amiaud Peche komt u via deze link snel bij aasvoorkarpers.nl http://www.aasvoorkarpers.nl

Vernieuwde webshop!!
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

26-05-2008 11:57

Precies , Ronnie dat is nu waar ik het ook over heb . Alleen dat wat ik heb daar zitten geen haren in . Het ruikt wel erg sterk en vooral als het nat wordt.
Zolang mijn baas vind dat ik genoeg verdien , doe ik alsof ik hard werk .

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .
janwillem hilverts

26-05-2008 13:28

Alleen niemand die kan vertyellen waar het te krijgen is :( :lol:
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

27-05-2008 08:36

Bij eyeqeye, alleen te kopen door bedrijven.

Als d'r voldoende vraag voor is moet het ergens wel in de schappen kunnen komen te liggen.
Voor tijgernoten, pellets en Amiaud Peche komt u via deze link snel bij aasvoorkarpers.nl http://www.aasvoorkarpers.nl

Vernieuwde webshop!!
Plaats reactie