Maisglutenmeel


Plaats reactie
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

17-04-2008 16:36

Wie Kan mij wat vertellen over dit product?
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

17-04-2008 16:47

ik 8)

jij hebt net een heel schip gelost van dat spul :lol: :lol:

mvg jacco
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

17-04-2008 17:12

hahaha :wink:
Gebruikersavatar
Rene Kerkdijk
Berichten: 58
Lid geworden op: 10-08-2008 09:50
Locatie: Almelo
Contacteer:

03-09-2008 18:52

mais gluten meel is een product wat heel veel gebruikt word om in de winter underen en ander vee bij te voeren.
Ook in de boillie makerij wordhet meer en meer gebruikt om twee redenen het is goedkoop 25 kg 9 euro ten tweede het hard heel goed uit beter als polentas en maismelen nog.
goed cruijf zij altijd al elk voordeel heeft zijn nadeel en zo ook hier.
Maisgluten ruiken en smaken wat zurig dus teveel gebruiken zou ik zeker niet doen.
Ps ondanks zijn er die dit wel doen vaak zonder weten aangezien er ook veel maisgluten in biggemeel zit.
Wij gebruiken hem ookmaar meer om bv zachtmakers als koekjes meel op te vangen en dan in de vorm van 3 %op het gewicht koekjes bv zo blijft de hoeveelheid op een kg gering en word het niet zurig.
verder een product waar je zeker hier en daar voordelen mee kan hebben.
maar pas wel op zo de hardheid is is de binding nul dus moet wel een binder tegen over staan.
en ja zo blijf je bezig whahahaha leven van een bollenboer gaat niet over rozen veel succes
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

10-09-2008 22:27

Gluten zorgen dus voor de hardheid en niet voor de binding? Ik dacht dat gluten ook voor de binding zorgen. En dat deze niet verwarmt hoeven te worden, net zoals bij zetmelen.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

10-09-2008 23:11

Tsja Coen, soms haalt men het door elkaar.

Gluten komt niet voor in rijst, wilde rijst, maïs, gierst, boekweit, quinoa en amaranth. Ook haver en teff (een Ethiopisch gewas) bevatten geen gluten, maar worden soms vervuild met gluten uit andere granen bij de teelt, opslag of verwerking. Niet-granen, zoals sojabonen en zonnebloemzaden bevatten ook geen gluten.

Maïs of mais (Zea mays ssp. mays) is een graan afkomstig uit Midden-Amerika en behoort tot de Grassen.

Gluten (van het Latijnse gluten, lijm)

gluton is 1 maal gevonden als synoniem van een ander trefwoord:

trefwoord: lijm
synoniemen: gluton, gom, kit, kleefpasta, plakmiddel
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Rene Kerkdijk
Berichten: 58
Lid geworden op: 10-08-2008 09:50
Locatie: Almelo
Contacteer:

10-09-2008 23:23

Ok henk je zit er dicht bij beter zelfs ik wat bijgeleerd maar geloof me mais gluten onder de naam dat dit product verkocht word heeft geen bindkracht als andere gluten nu is de naam ook niet correct denk ik voor dit product maar het helpt zeer zeker in de harding.
Verder ga ik hier niet verder in op wat waar en waarom van het goedje is eennog niet al teveel gebruikt ingredient zeker niet in de beginners hoek die voor leuke verassingen zorgt mede door de zurige toon die goede versprijdings symptonen heeft op bepaalde catogorieen vissen. Laat dan verder maar even in het midden welke groepen dit behoren wij gebruiken het graag inkleine hoeveelheden en alleen om die reden.
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

11-09-2008 17:07

Het klopt dus wat ik zeg. Heb hier durum tarwe staan, voor het testen van me bollen die ik niet doe stomen/koken.

Zorgt dit nu voor extra binding of voor de hardheid, of beiden?
Gebruikersavatar
Rene Kerkdijk
Berichten: 58
Lid geworden op: 10-08-2008 09:50
Locatie: Almelo
Contacteer:

11-09-2008 21:52

Zoals eerder al gezegd dit is een heel ander product als tarwe tarwegluten hebben een bindend vermogen en een veel mindere harding.
maar daarin tegen is mais gluten een meel dat veel meer hard dan bind.
dus de durum zou niet harden als dit maisgluten spul.

mvg
rene kerkdijk
Plaats reactie