een nieuw seizoen met welicht een nieuwe boilie beginnen?


hoe bepaal jij welke boilie je het meest aanspreekt?

het verkoop praatje van de verkoper?
2
4%
door ervaringen van anderen?
13
24%
de prijs?
7
13%
de benaming van de desbetreffende boilie?
0
Geen stemmen
omdat er aardbei bij staat?
1
2%
omdat de fabrikant de gebruikte ingredienten vermeld?
2
4%
omdat deze past bij het doel wat jij voor ogen hebt?
15
28%
omdat vismeel altijd goed is?
1
2%
de kleur?
0
Geen stemmen
anders [LIEFST VERMELDEN IN HET TOPIC}
13
24%
 
Totaal aantal stemmen: 54
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

29-01-2008 13:01

stel ,je wilt wel eens een andere boilie proberen .
maar wat geeft de doorslag bij jou om juist voor die boilie te kiezen?

in de poll staan een paar keuze's
staat jou antwoord er niet bij,plaats deze dan gerust hieronder

ik ben benieuwd naar jullie keuze.

mvg jacco
Gebruikersavatar
Martien Spanjers
Berichten: 501
Lid geworden op: 12-08-2007 17:42
Locatie: Nuenen

29-01-2008 13:09

Ik ben eigenlijk pas vorig jaar beetje begonnen met karpervissen en gebruikte de boilies van Dynamite Baits. Niet dat ik daar ontevreden over ben, maar ze zijn nogal prijzig dus eigenlijk hoofdzakelijk gebruikt om instant te vissen.

Dit jaar wil ik het wat anders gaan doen en in ieder geval wel wat voorvoeren om de karper te laten gewennen aan mijn aas. Dit wil ik dus bereiken met een kwalitatief goede boilie (of freezerbait) welke ook nog redelijk betaalbaar moet zijn.

Daarom her en der eens geinformeerd en diverse collega vissers wezen mij op de freezerbaits van KS KarperKnikkers. Schijnt een kwalitatief goede freezerbait te zijn voor een alleszins redelijke prijs.

Aangezien mijn vissen er meestal uit bestaat om op zaterdag en/of zondag ochtend te gaan vissen, startend zodra het licht begint te worden tot zeg maar ergens vroeg in de middag, en ik toch mijn visje wil kunnen vangen, ben ik van plan om in de week voorafgaande aan mijn visdagje een 3-tal keer te gaan voeren (maandag/woensdag/vrijdag) en elke keer ongeveer 1 pond.

Mocht iemand hierop willen reageren, graag. Sta altijd open voor opmerkingen/suggesties

Groet,
Martien
Pluk de dag
Gebruikersavatar
pieter de gouw
Berichten: 314
Lid geworden op: 10-12-2006 22:58
Locatie: Wageningen & Sint Oedenrode

29-01-2008 14:13

Mijn antwoord: anders...

ik ga dit jaar voor het eerst vissen met eigen bollen. Maar voorheen basseerde ik mijn boilie-keus voornamelijk op wat de verkoper wist aan te bevelen + de geur van de bollen. Aangezien beide manieren van sellectie niet geheel subjectief en goed gegrondt zijn. Ben ik gaan fantaseren over mijn eigen bollen en gebasseerd op iets meer feiten en redenen, heb ik mijn eigen receptjes in elkaar geknutseld.

Martien, ik weet niet op wat voor water je gaat vissen (want dat heb je niet vermeld). Maar als ik jou was zou ik een iets strakker voerschema aanhouden. Je geeft aan voornamelijk zaterdag en zondag ochtend te willen gaan vissen. Pas je voerschama bijvoorbeeld (qua tijden) aan aan het tijdstip van de dag dat je wil gaan vissen. En voer niet om de dag maar dagelijks. Consequent voeren zou bij kunnen dragen aan je vangsten!

Ik zou ook niet kaal boilies voeren. Probeer eens wat partikels bij te voeren (hennep, mais (zoet of ongezoet), duivenvoer enz enz.) Er zijn mogelijkheden te over! In combinatie met dagelijks voeren, kun je een boilie dan heel goed introduceren. Begin dan met eerst puur partikels (plus evt een of twee handjes bollen) en bouw de hoeveelheid partikels verder af gedurende week en voer steeds meer van je boilies.

TIP: gebruik de zoekfunctie op dit forum. Er staat heel veel geschreven over de mogelijkheden.

groeten

Pieter
Als ge het nie mêr wit, kûnde het ált nog behangen!
Gebruikersavatar
Martien Spanjers
Berichten: 501
Lid geworden op: 12-08-2007 17:42
Locatie: Nuenen

29-01-2008 14:44

Pieter,

In ieder geval bedankt voor je tips.
Ik ga op een afgraving vissen. Deze put is ruim 3 ha. groot en tot ca. 6 meter diep.

Met de voertijd had ik al rekening gehouden. Aangezien ik idd 's ochtends vroeg wil gaan vissen, wil ik dus vooraf ook op datzelfde tijdstip gaan voeren.

En ja, wat de voer frequentie betreft. Sommigen zeggen dat idd dagelijks voeren beter is maar van de andere kant, regelmaat, dus om de anderse dag t.o.v. helemaal niet voorvoeren zou ook al verschil moeten maken denk ik. Zeker wanneer ik dat patroon door ga trekken over een langere periode.

Het voeren van particles zou idd ook een goed idee zijn, ware het niet dat ik niet zo 1, 2, 3 weet hoe ik dat gemakkelijk weggezet krijg. In principe vis ik daar toch meestal wel tussen de 40 en 60 meter uit de kant. Mbv werppijp en/of katapult krijg ik de boilies wel op de plek (wil nl. een voerstrook aan gaan leggen, zodat ik niet te stekgebonden vis en daarmee voorkom dat er juist iemand zaterdag/zondag op die ene visstek zit).

Maar hoe krijg ik mijn particles op 40 tot 60 meter weggezet.
Boten niet toegestaan, voerboot heb ik niet en ik zie het ook niet echt zitten om elke ochtend vroeg een stukje te gaan spodden.

Groet,
Martien
Pluk de dag
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

29-01-2008 16:34

Denk niet dat jacco bovenstaande voor ogen heeft met deze topic :D

Heb anders gestemd...mocht een aasleverancier iets afwijkends/unieks op de markt brengen...dan heeft dat mijn interesse.
Zoals The ICE van ttbaits

De mogelijkheid van het toepassen /geven van een eigen unieke label aan je aas in samenspraak met de aasleverancier zal deze aasleverancier in mijn ogen al een enorme voorsprong geven.
Vermelding (of deels) van ingredienten MET T.H.T datum erop zal ook al een enorme vooruitgang zijn
En jou geloof ik altijd op je blauwe ogen :D
mvg
Hans B.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

29-01-2008 16:54

ben ik blij dat mijn ogen groen zijn :lol:

de eerder geplaatste antwoorden zijn ook welkom hans, dit geeft gelijk aan hoe iemand zijn aas inzet en in welke situatie.
of hij daarbij de juiste keuze van aas maakt blijft de vraag natuurlijk.

het gaat mij in hoofdzaak om wat de consument voor aas en van aas verwacht.

een eigen label geven aan iedere klant zal in de praktijk niet mogelijk zijn hans, je zult dan iig een bepaalde hoeveelheid af moeten nemen om dit mogelijk te maken.

eerlijk gezegd zijn de antwoorden in de poll tot nu toe anders dan ik verwacht had, maar we beginnen nog maar net.

bedankt voor jullie bijdrage iig

mvg jacco
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

29-01-2008 17:14

mij spreekt een boilie het meest aan als:

1. ik er goed op vang.

2.ik er goed vertrouwen in heb.

3.als de hardheid en geur/smaak me bevalt.

4.DE PRIJS!

5.het kwa prijs/kwaliteit onder de 4 euro zit en ik er goede voercampagnes mee kan houden.

6.als er een 50-er op gevangen is 8)

7. als er een foto van staat in de karperwereld,met een zwaar overdreven vangst verhaal ,alles dankzij de xxx-boilie :lol:

8.zoals bij instant vissen ,je een zeer aantrekklijke boilie nodig hebt, dan betaal ik ook gerust 15 a 20 euro de kilo (alleen voor instant vissen dan)

9.niet iedereen met dezelfde ballen op hetzelfde water vist.dan neem ik graag een andere smaak/aas dat niet meer veel verkocht wordt.

10.ik de emmer open doe en mn vriendin begint al te klagen van de stank.dan is het zeker een goeie! bij pellets werkt dat altijd! daarom vis ik juist vaak met pellets :D
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

29-01-2008 18:00

Afgelopen weekeind gezellig met Herman Koenen zitten Chinezen en buurten. Wat een kennis heeft die spraakwaterval in huis dat wil je niet weten. Wel is me al ‘enige’ tijd duidelijk dat drie verschillende soorten boilies om mee te vissen meer dan genoeg is. Gaat dan nog wel om de kwaliteit van grondstoffen en toevoegingen die het verschil maken.

Samen met onze fruitdokter Henk de Maat, Henk Kostense waar ik het op een prettige weekeind mee opgezadeld was :lol: en opperkok/ boilie boer Mitz van de Kamp is me weer een hoop duidelijk geworden. :wink:

Zal Jacco nog eens diep in zijn ogen kijken als oud collega. :lol:

Groet,
Peter
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

29-01-2008 18:47

ik ga een andere bol vissen als vorig jaar omdat ik weet dat ik (met jouw hulp :wink:) hem nog kan verbeteren.

maar daar heb jij niet zo veel aan.

ik vind zelf de prijs erg belangrijk zodat ik ook kan strooien.
en de ingredienten, smaak, en hardheid vind ik ook wel belangrijk
Gebruikersavatar
dennis van den hoven
Berichten: 187
Lid geworden op: 31-10-2005 20:54
Locatie: waddinxveen

29-01-2008 20:43

Ik denk wat voor doel gebruik je ze.Op een kanaal doet een goede freezer zoals Pro-line voldoende en betaalbaar.Kwa instant vissen probeer ik een zoveel mogelijk attractieve boillie in te zetten zoals die van Mitz en Mainline o.a.Op dressuur wateren boillies zonder flavour of wat dan ook(voedselnijd).Gelukkig zoveel mogelijkheden en het houdt ons voor altijd bezig.Toch ook weer de charmes van het vissen he..Hoeveel klassiekers komen er weer terug de laatste tijd..Genoeg stof om over na te denken.

Gr.Dennis
P.s.Vaak kijk je ook naar de resultaten van de boillies als je iets anders wilt.Moeilijk vangbare vissen dubbelen zegt vaak genoeg voor mij.De grote en gewicht maakt dan niks uit.
karpervissen=wachten op iemand die je nooit eerder gezien heb
jeffrey kooijman
Berichten: 27
Lid geworden op: 18-01-2004 20:18
Locatie: almere haven

29-01-2008 20:49

ik heb anders gekozen
ik ga ten eerste dit jaar voort eerst met eigen bollen vissen
ik ik maak mijn keuze in readymades op basis van wat k weet dat er gebreukt wordt maar vooral op wat ik denk van dat moet haast wel knallen dus een aas waar ik veel vertouwen in heb kan zijn merk kan zijn smaak bijde gaan op voor mij hoop dat het een beetje duidelijk is
een rete goed vis jaar gehad
en dat hoop ik ook voor jullie
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

29-01-2008 21:10

Anders Jacco,

Maak ze zelf, en dan het liefst een afwijkende bol die nergens te koop is.
Vind het knutselen met samenstellingen en kruiden/specerijen nog steeds te leuk, ook al kan ik ze kant en klaar voor nop krijgen..dan nog heb ik liever een mix zodat ik er weer een eigen 'iets' mee kan doen.

Heb weer een paar heeeeeeeeeeeeel mooie specerijtjes, volledig vermalen en...met de essentiële olie er nog in ook. 8)

P Otte, M v/d Kamp, R Visser, H Brinkel en zijn maatje, D v/d Bogaart, R Vis en nog wat andere vissers vonden de smaakbeleving best wel goed heb ik begrepen.
En het is geschikt voor menselijke consumptie, voor mij een voorwaarde die met stip op 1 staat.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

29-01-2008 21:22

shit..heb ik dat weer net gemist :cry:
je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt Henk !!
Gebruikersavatar
dennis van den hoven
Berichten: 187
Lid geworden op: 31-10-2005 20:54
Locatie: waddinxveen

29-01-2008 21:24

Ben ik helemaal mee eens Henk.Ik denk dat je eigen kennis ook meespeelt.Ik ben geen Mitz of H.terMaat.Dus afhankelijk van jullie kennis.
Zover ook bedankt he :P

Gr.Dennis
karpervissen=wachten op iemand die je nooit eerder gezien heb
kenny vernieuwe
Berichten: 749
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: W-vl. Belgie

29-01-2008 21:35

ik vis bijna nooit met een ready of een freezer.
Dus kies ik mijn ingredienten zelf=> eigen keuze.
En afwerken naar persoonlijke mening.

Maar als ik boilies koop, kies ik voor een merk die kwaliteit levert.
En met kwaliteit bedoel ik wel op aas gebied. VB. Prologic heeft zeer goede additieven en liquids.
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

29-01-2008 22:31

Heel ffkes offtopic

Wie weet de prijzen van KS Karperknikkers en welke soorten hebben ze allemaal.
Ook graag de verpakkingseenheden. Alvast bedankt mannen!

Groeten Mike
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

29-01-2008 22:40

Misschien Herman zelf even bellen Mike.

Voor meer informatie of bestellingen kun je contact opnemen via 0495-651530.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

29-01-2008 23:03

Ok bedankt Henk, hebben ze trouwens een website?

Mvg Mike
Gebruikersavatar
franck holzken
Berichten: 98
Lid geworden op: 09-09-2004 17:12
Locatie: tilburg

29-01-2008 23:05

[quote="Mike Verhoeff"]Heel ffkes offtopic

Wie weet de prijzen van KS Karperknikkers en welke soorten hebben ze allemaal.
Ook graag de verpakkingseenheden. Alvast bedankt mannen!

Groeten Mike[/quote]
voor de soorten ff op zn site kijken ;-)
en de prijzen zijn 4,50 euro de kilo en de verpakkings eenheid is 4,5 kilo als ik me niet vergis
oja bij grote hoeveelheden kan t zijn dat ie ze in 10 kilo zakken doet


mvg frank
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

29-01-2008 23:19

Ik weet niet maar http://www.kskarperknikkers.nl doet het niet?

Of is het een andere site naam?

groeten
Gebruikersavatar
franck holzken
Berichten: 98
Lid geworden op: 09-09-2004 17:12
Locatie: tilburg

29-01-2008 23:22

[quote="Mike Verhoeff"]Ik weet niet maar http://www.kskarperknikkers.nl doet het niet?

Of is het een andere site naam?

groeten[/quote]



http://www.karperwereld.nl/ksk/
Gebruikersavatar
Jeroen Druppers
Berichten: 119
Lid geworden op: 07-08-2007 19:33
Locatie: Eelde-Paterswolde
Contacteer:

29-01-2008 23:23

Kheb afgelopen jaar Veel gevist met de kgb baits.. Nu zijn ze kortgeleden met nieuwe lijn op de markt gekomen..

Dus die wil ik gewoon proberen,, En waarom juist die.. Goeie ervaringen met de fabrikant.. En hij rade me aan om die bollen gewoon ff te proberen.. ;)

En verkoop praatje hoeft het van hem niet te zijn ;) want anders blijf ik met zijn andere bollen vissen;).. Dus zijn brood komt via mij wel op tafel :)...
Gebruikersavatar
Martien Spanjers
Berichten: 501
Lid geworden op: 12-08-2007 17:42
Locatie: Nuenen

30-01-2008 07:47

Mike Verhoeff schreef:Ik weet niet maar http://www.kskarperknikkers.nl doet het niet?

Of is het een andere site naam?

groeten


Ik heb gisteren nog contact gehad met KarperKnikkers.
In principe gaan ze weer vanaf maart aan het draaien.
De minimale verpakkings eenheid was 4.5 kg (voor 20 euro) en wordt nu 5 kg. De prijs was nog niet precies bekend aangezien ze zelf de nieuwe prijzen van de ingredienten ook nog niet precies weten. Prijs zal wellicht ietsje stijgen. Zal wel ergens rond de 25 euro voor 5 kg komen liggen.

Voor verdere informatie, idd ff telefonisch contact opnemen met hen.

Groet,
Martien
Pluk de dag
luc veninga
Berichten: 703
Lid geworden op: 27-08-2007 20:12
Contacteer:

30-01-2008 12:04

gewoon door met black label baits;)
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

30-01-2008 18:41

Jacco jij schreef

een eigen label geven aan iedere klant zal in de praktijk niet mogelijk zijn hans, je zult dan iig een bepaalde hoeveelheid af moeten nemen om dit mogelijk te maken

Waar ik mijn bollen haal kan ik vanaf 5 kilo droge mix een eigen label eraan geven, ik kan alles wat ik erin wil hebben mits draaibaar erin verwerkt krijgen. Zelfs gemalen particels kunnen erin verwekt worden en popups erbij is ook geen probleem. Voor degen die er belangstelling bij hebben http://www.rrt.carpobsession.nl/RRT/site / en http://www.everyoneweb.com/dHPartikels/ Voor the easy way, call ray!!!!
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!