Voeren met verschillende soorten Boillies?


Plaats reactie
Danny Mieremet

31-10-2007 11:37

Graag jullie reactie met betrekking tot het voeren met verschillende smaken/geuren/Boillies.
Maakt het uit als je voert met 5 verschillende smaken/soorten/Boillies?
Wat vinden jullie van voeren met Boillie A en vissen met Boillie B?

Ze zullen niet snel wennen aan je boillie lijkt mij, maar ze kunnen wel je stek herkennen omdat daar altijd voer ligt?!

Graag aanvullingen en gedachten.

Gr Mieremet
Wes Pias

31-10-2007 14:41

ik heb in de beet hier een stukje over gelezen daat staat:"als je voert met verschillende smaken en maten boilies schept dat verwarring en verwarring vangt"

maar het lijkt me niet echt verstandig om te voeren met bijv. vismeelbollen van 18mm en dan vissen met aardbijbollen van 24mm ofso
maarja..dat is mijn mening en ik heb er nog niet echt ervaring mee ofso

mvg...mij
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

31-10-2007 15:06

Mag ik vragen wie dat in de beet heeft geschreven..
Wes Pias

31-10-2007 15:31

k zal het even opzoeken
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

31-10-2007 15:48

Ja zoek even op als je wil, volgens mij is die man zelf een beetje verstrooid..
Als Karpers ook al gaan denken... pffffffffffff
Danny Mieremet

31-10-2007 16:41

Sander Benjamins schreef:Ja zoek even op als je wil, volgens mij is die man zelf een beetje verstrooid..
Als Karpers ook al gaan denken... pffffffffffff


Dus in feite geef je hiermee aan dat het allemaal niets uitmaakt, omdat ze (de karpers) toch niet kunnen denken.

Gr Mieremet
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

31-10-2007 16:44

Een karper heeft goede of slechte ervaringen, en nog veel meer.. maar denken..... pffffff gaat me te ver
Jan Peter Teerling

31-10-2007 17:15

Het lijkt me zinniger om met verschillende diameters van dezelfde mix te voeren (aas/smaak herkenning).Gewichten van de diverse maten/schijfjes/stukjes gekookte boilieworst zullen verschillend van gewicht zijn.Beetje het wafter idee.Paar voerballen erbij van de zelfde mix,aangemaakt met water om het af te maken.

Voeren met A en vissen met B lijkt me een slecht idee.Je laat de vissen immers wennen aan een bep. aas (positive dressuur) en gaat het daarna ongedaan maken door met iets totaal anders op je voerplek te gaan vissen.
Anton Langbroek
Berichten: 66
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

31-10-2007 19:23

Bij wijze experiment hebben wij een aantal jaren geleden op een druk bevist water een voerplek aangemaakt met 2 totaal verschillende home made ballen.

Het grappige was (althans voor hem) dat er alleen maar aanbeten kwamen op 1 van de beide soorten aas. Ik was degene die geen enkele vis tot een aanbeet wist te verleiden. Mijn vismaat daar in tegen ving er 6 stuks (correct me if I am wrong)

Dit terwijl wij op een klein oppervlakte aan het vissen waren en mijn maat op een strategisch mindere plek zat (de vis zou normale wijze mijn haakaas eerder moeten opmerken)
Ook in de afscheiding van de vissen was enkel de bal van mijn maat te herkennen.

Op beide aassoorten zijn los van elkaar eerder goede resultaten behaald.
Je zou dan kunnen concluderen dat het beter is met 1 aas soort te voeren en vissen. (voorbarig maar zou kunnen)


Een tweede situatie op hetzelfde water.

Ik en een andere vismaat die graag met partikles vist hadden een week lang een voerstrook met alleen maar met pindas aangevoerd.
Op de dag van het vissen besloot ik 2 kilo boilies te verspreiden op diezelfde voerstrook. (alleen oop het gedeelte wat ik van doel was te bevissen)

Het resultaat was dat ik 6 vissen wist te vangen op de boilie en mijn maat 1 op de pinda.

1 water twee methoden en evenso verschillende resultaten.

Wat ik wil aangeven is dat men eigenlijk gewoon de proef op de som moet nemen en durfen experimenteren.

(Om een conclusie van enige waarde te trekken uit bovenstaande hadden wij vaker op dat water hetzelfde moeten herhalen.)
Gebruikersavatar
Maarten Wilmink
Berichten: 172
Lid geworden op: 12-01-2004 18:59
Locatie: Weesp

31-10-2007 21:20

Danny, ik denk dat je ook het totaalbeeld van een water moet bekijken om hier iets over te kunnen zeggen. Ikzelf vis vnl op een grote en diepe zandput, waar de karpers zeer mobiel zijn. Er is sprake van een redelijke hengeldruk en de vissers die daar succes hebben weten dat een beetje voeren de vangsten aanzienlijk kan opkrikken. Door een aantal dagen te voeren laat je de karpers als het ware een ommetje maken langs jouw voerplek om te kijken of er wat te halen valt. Die vissen komen tijdens hun dagelijkse rondes dus meerdere voerplekken van verschillende vissers tegen. Ik kan mij niet voorstellen dat iedereen met dezelfde boilie vist, dus die vis moet gewend zijn aan het eten van verschillende soorten/smaken knikkers. Ik denk dat je in dit soort situaties weinig verschil merkt tussen bv zoet of vismeel. Ik vis de twee soms door mekaar als het zo uitkomt en heb niet de indruk dat ik dan meer of minder kans maak.

Mvg,
Maarten
Gebruikersavatar
Mitchel Bruinsma
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-10-2004 22:56

01-11-2007 19:55

Mijn mening?

Het gaat er niet alleen om WAT je voert, maar meer om WAAR je voert.
Hetzelfde gaat op voor je uiteindelijke haakaas. Het gaat er om WAAR je je rig neerkwakt! Op de lange termijn heeft de samenstelling v/d boilie zeer zeker wel invloed.
¤¤¤PROOST¤¤¤
Plaats reactie