Duivenvoertjes, hennepzaadjes en Hemseed Oil ProLogic


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

12-10-2007 17:46

Beste mede boarders.

Hierbij een vraag die ik met de search niet kon vinden.

Ik heb vandaag een flesje 'DNA - Lunker Liquids -> Hempseed Oil' van ProLogic aangeschaft. Ik vond het in de eerste instantie veel te duur om eens te proberen (12 euro). Maar de winkelier gooit alle oude producten van prologic eruit, en wou hij me deze wel voor 5 euro meegeven. Vorige week vrijdag ook het heerlijke (inmiddels vorig weekend ontmaagde) prologic net met 2 delige carbon steel en handvaten in het net, van hem meegekregen voor 20 ipv 50 euro :D:D....

Ik ga het morgen er weer eens op wagen namelijk, op mijn favoriete stukje kanaal (lees ook mijn stuk over natuurlijk voedsel enzo). Ik ben van plan om een bedje te maken met duivenvoer en hennep, en er een half zwevende mais-popup erop te vissen (dus dat het goedje allemaal nét zinkt op de haak, en geen loodhagel nodig is).

Ik heb dan ook net 2 kilo hennep en 2 kilo duivenvoer aangeschaft, en 4 blikken sweetcorn.
Mijn nieuwe plannetje was om bij het 24 uur voorweken, de hennep en duivenvoer bij elkaar te doen. En een losse kilo duivenvoer met suiker te koken. En dan bij het vissen de hennep/duivenvoer mix, de zoetgekookte duivenvoer en de sweetcorn te mengen.

Maar nu is mijn vraag, of ik met het weken en/of koken van het duivenvoer en hennep, ook de Hempseed Oil zou kunnen toevoegen, of dat het beter is dit pas net voor de inworp te doen....

Hiermee neem ik zelf eigenlijk al aan dat het niet wenselijk is om het bij de hennep zelf te doen, omdat de geur van zichzelf al overheersend en zeer aantrekkelijk is, maar bij het duivenvoer.

En ik vroeg me ook af of mijn plannetje om de hennep bij het duivenvoer te weken, en koken, wel zou werken? Ik heb wel gehoord bij sommige bronnen dat dit met hennep/tijgernoten tot verrassende resultaten kan zorgen.

Hopelijk heeft één van jullie dan ook ervaring met de hemseed oil, en of het samen koken van de hennep en duivenvoer....

Ik hoor het wel!

M.v.g. Rob Rijkers
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
Gebruikersavatar
Danny van Langen
Berichten: 35
Lid geworden op: 07-10-2007 18:57
Locatie: De Lutte

12-10-2007 23:50

hallo rob,

Over je hempseed oil kan ik je niet veel zeggen, maar dat hennep kun je niet tegelijk met je duivenvoer koken. Hennep heeft een bereidingstijd van ong 1 min, anders kiemt het niet meer, en duivenvoer moet minimaal een kwartier.
Gerrit Hees

12-10-2007 23:53

Danny hennep hoor je 15 min te koken en daarna kiemt het ook nog en duivenvoer kook je zo 25-30 min.
Gebruikersavatar
Danny van Langen
Berichten: 35
Lid geworden op: 07-10-2007 18:57
Locatie: De Lutte

13-10-2007 00:06

Ik kook het 2 min en week het 24 uur, mij is gezegt dat als je het langer dan 5 min kookt, het niet meer kiemt.
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

13-10-2007 00:40

He mannen.
Ik dacht het te kunnen doen na dit topic te hebben gelezen:

http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=36644

HENNEP

* Hennep dient minimaal 12 uur te worden voor geweekt
* Hennep is het hele jaar door een vanger
* Hennep ongeveer 10 minuten koken op hoog vuur en daarna onder druk wegzetten, dit i.v.m. een betere kiem. Laat je niks wijsmaken over 60 seconden kooktijd.
* enz.
* enz.

DUIVENVOER

* Duivenvoer minimaal 24 uur voorweken
* Duivenvoer kent een kooktijd van ongeveer 25 minuten
* enz.
* enz.

Hier staat in dat de hennep 10 min kooktijd heeft, en het duivenvoer ong 25 min.
In een ander topic over de hennep op carpboard, staat dat sommige het ook wel een half uur koken.

Dus daarom dacht ik dat het wel ging.

Maar jullie hebben het over het kiemen. Ik neem aan dat jullie met het kiemen bedoelen, dat het na je kooktijd verder kiemt tot bijvoorbeeld een plantje wanneer deze in grond staan.
Maar ik snap dus niet precies als je het te lang kookt en het niet meer zou kiemen na de kook, wat daar het nadeel van is?
Werkt dan de hennep niet meer ofzo?
En je kan het toch ook gewoon langer koken desnoods totdat de schillen ervanaf zijn, het is tenslotte voor het duivenvoer de 'magische' smaak te geven?

Kunnen jullie even verdere uitleg geven wat jullie bedoelen met 'verder kiemen', en waarom het zo belangrijk is of juist niet?

In ieder geval bedankt alvast voor de reacties, ik ben nogal een leek met hennep....

Owja en ik had wel al begrepen dat er niet met de boilies op te vissen viel, dat de hennep dan overheersend was.
Daarom pop-up mais erboven vissen....

M.v.g. Rob Rijkers
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
Gebruikersavatar
Danny van Langen
Berichten: 35
Lid geworden op: 07-10-2007 18:57
Locatie: De Lutte

13-10-2007 09:06

De hennep is op zijn best als er net een wit puntje uitkomt. Als je met ongekiemde hennep gaat vissen wens ik je veel succes, want daar heb ik nog nooit wat mee gevangen :D(ik heb het ook perongelijk een keer gedaan :oops: )
Gerrit Hees

13-10-2007 09:50

Nou Danny ikzelf heb hele ladingen ongekiemde hennep gehad ( ik denk dat het oude hennep was) en daar heb ik gewoon vis op gekregen toen ik er mee ging voeren.
chris den heijer
Berichten: 111
Lid geworden op: 11-02-2007 15:18
Locatie: dieren
Contacteer:

14-10-2007 09:57

Beste Rob,

Je kunt gewoon alles samen weken en koken,dat is geen enkel
probleem.Hou dan wel de week/kooktijd aan van het produkt dat
het langste nodig heeft.In dit geval is dat je duivenvoer,gewoon
samen met je hemp 24 uur weken en daarna 20 tot 25 min. koken.
Dat hemp niet meer zou kiemen als je het te lang kookt is een
fabeltje.
Als je bepaalde dingen wilt toevoegen zoals de hempoil,dit doen bij
het in de week zetten,vooral je duivenvoer neemt veel vocht op
tijdens het weken,dus ook je toevoeging.
Dat je beter niet met boilies vist als je met hemp voert snijt ook
weinig hout,wel is het zo dat als je enorm veel hemp voert en geen
boilies en je gaat vervolgens met je haakboily op een kilo hemp
liggen,dat de vis pas je boilie pakt als alle hemp op is.
De vis zal dan namelijk "gepreoccupeerd" zijn op de hemp en geen
oog hebben voor je boilie.
Dus zoals in veel gevallen overdaad schaad.
Is natuurlijk alles mijn persoonlijke mening en ervaring,maar denk dat
je er wel wat aan hebt.
Veel plezier met het weken/koken/voeren en zorg dat je er een
paar op de kant krijgt.

Groetjes Chris.
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

14-10-2007 21:51

Bedankt mannen voor de reacties.
Met name de laatste heb ik wat aan.
Dit heb ik gister ook geprobeerd.

Ik heb de hennep samen met het duivenvoer gekookt, en er met het koken de olie bijgedaan.
Ook onder het koken wat suiker bijgedaan.
Vervolgens met de mais die erbij zat, mee gaan vissen.

Of dit goed werkte kan ik niet goed zeggen, ik zat namelijk aan de sluis kant te vissen. Mijn broertje ving eigenlijk als het ware de vis op, dus volgend weekend op de vijver moet het uitwijzen of het goed werkt.

M.v.g. Rob
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

23-10-2007 17:48

Ik ga van het weekend maar weer eens een nachtje proberen, en eindelijk, eindelijk op het tot mijn verbeelding sprekende, en alleen in mijn dromen reeks beviste !!maagdelijke!! water :roll: .
Maar ik was dus van plan om op dezelfde manier te vissen als ik in mijn vorige antwoord ook al had gedaan.
Dus gewoon 4 maiskorreltjes op de hair met voor de 1na laatste korrel een stukje kurk, zodat deze gaat ´zweven´ op de haak.
En dan op een bedje van duivenvoer met hennep vissen. En dan met een combi rig van pb Green Hornet Xstiff van totaal rond de 12-15 cm.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat is eigenlijk uberhaupt het beste aas en de aanbieding om bovenop je bedje duivenvoer/hennep te vissen??

Wie het weet mag het zeggen :lol: .

M.v.g. Rob Rijkers
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

23-10-2007 18:50

Gewoon met iets vissen wat ook in het duivenvoer zit,vrij simpel dus,verder geen rare poespas.
Plaats reactie