Martin SB Bollen


Plaats reactie
Joey van der Maal
Berichten: 179
Lid geworden op: 05-10-2007 11:53
Locatie: hazerswoude rijndijk

08-10-2007 17:29

hallo

ik wil martin sb bollen kopen weet alleen nog niet zo goed welke smaak :roll: :roll: mischien hebben jullie een idee :oops:

Groetjes Joey
Gebruikersavatar
Danny van Langen
Berichten: 35
Lid geworden op: 07-10-2007 18:57
Locatie: De Lutte

08-10-2007 17:33

hallo joey,

ik heb altijd wel goed gevangen met "tiger peanutt" en "strawberry fish"

hoop dat je er wat aan hebt.
Joey van der Maal
Berichten: 179
Lid geworden op: 05-10-2007 11:53
Locatie: hazerswoude rijndijk

08-10-2007 17:38

Danny van Langen schreef:hallo joey,

ik heb altijd wel goed gevangen met "tiger peanutt" en "strawberry fish"

hoop dat je er wat aan hebt.


bedankt voor je snelle reactie danny :wink:
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

08-10-2007 20:01

joey een goede tip niet kopen martin sb blanks rotzooi van de eerste orde ik zeg je vangt er wel wat mee maar dat is niet tot tegenstelling van een goede zelfgemaakte bol gr harald ps er is verschil tussen vangen en echt vangen ligt eraan hoe hoog je de lat legt
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

08-10-2007 20:12

martin sb blanks rotzooi
Ben benieuwd waar je dat op baseert,hoelang heb je het gebruikt welk seizoen,voorvoeren,niet voorvoeren popups.
ik gebruik alleen maar Martin SB in fish en tigernuts en een soak.
Ik moet zeggen dat het een goede boilie is,net zo goed als andere merken.
Heeft ook te maken met vertrouwen in het voer.
groet Henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

08-10-2007 21:31

beste henk ik heb er een paar jaar mee gevist en uiteindelijk vond ik het 25 keer niks ik ving wel visjes maar lang niet in de mate van wat ik met zelfgedraaide bollen vang nog iets je kan die martin sb blanks wel een halfjaar goedhouden zet je dat niet aan het denken kan nooit goed zijn doe mij maar vers aas ik spreek hedendaags veel vissers en ik kom er nog maar zelden tegen die er mee vissen en die ik tegenkom die er wel mee vissen vangen echt helemaal niks mee en dat komt niet omdat het technisch slechte vissers zijn en dan heb ik het niet eens over de prijs die er aan hangt al met al vind ik het veels te duur en de kwallietijd is 25 keer niks als je geen tijd hebt voor boilies te maken dat kan vis dan met freezers uit de winkel vers aas vind ik heel belangrijk jij houd toch ook van vers eten gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

08-10-2007 22:03

Ik denk dat je ook moet kijken op wat voor water je vist. De ene vangt goed met martin SB en de andere niet.
Ik zelf ben niet echt tespreken er over maar hoor zat mensen die zweren bij de ready mates van martin SB. Zelf vind ik de readymates van Dynamite Baits beter veel betere resultaten of de freezers van Proline of andere verse draaiers.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Mvg,

Robin Straver
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

08-10-2007 22:20

Ik zelf ben niet echt tespreken er over maar hoor zat mensen die zweren bij de ready mates van martin SB. zei robin dat klopt robin weet je hoe dat komt omdat ze niet beter weten gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
arjan teunis
Berichten: 187
Lid geworden op: 24-09-2005 23:38
Locatie: twente

08-10-2007 22:45

Dat ben ik niet met je eens Harald.
Ik vis nu sinds een jaar met freezers en voorheen altijd met Martin sb en heb hier zeer goede ervaringen mee gehad.
Ik heb ook wel andere ready mades geprobeert maar kwam toch altijd weer terug bij de Martin sb (monstercrab).
doe maar normaal we doen al gek genoeg.
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

08-10-2007 22:51

heb paar keer met msb de monstercrab gevist en zeker wel goed gevangen was meer dat ik dat van een maatje kreeg maar toch.

Remco
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

08-10-2007 23:08

[beste arjan ik vis ook niet met freezers laten we dat voorop zetten ik vis met homemade bollen arjan ik heb zo vaak naast mensen gezeten met martin sb bollen en niet 1 keer geloof me altijd viste ik ze kompleet naar huis en nooit omgedraait niet 1 keer vissen met concerentie is heel wat anders als dat je het water voor je alleen hebt gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

09-10-2007 09:00

Niks mis met martin sb bollen dacht ik.. Ik vis al 12 jaar met die bollen(als ik te lui ben om te maken) en heb altyd gekozen voor de monster crab, een echt toppertje uit het MSB assortiment..

MVG
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

09-10-2007 09:33

Mijn ervaring tot nu toe is dat het echt wel af hangt van het water waar je vist...

Heb op 1 put echt duidelijk beter gevangen op de msb tigerpeanut gevangen dan op de andere readymades die ik gebruik...

Op een ander water heb ik er alleen op geblankt...
Gebruik je verstand aan de waterkant.
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

09-10-2007 11:15

je heb recht op je mening harald....maar 1 tegen van jou weegt niet op tegen 100 die het wel goed vinden....ik vis er zelf niet mee,dus kan niet oordelen,maar al menig zware vis is erop gevangen.....ik kan niks vangen op blackbait van waterland ,daar waar een ander er wel op scoort....
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Jan Peter Teerling

09-10-2007 12:00

Harald van der Graaf schreef:beste henk ik heb er een paar jaar mee gevist en uiteindelijk vond ik het 25 keer niks ik ving wel visjes maar lang niet in de mate van wat ik met zelfgedraaide bollen vang nog iets je kan die martin sb blanks wel een halfjaar goedhouden zet je dat niet aan het denken kan nooit goed zijn doe mij maar vers aas ik spreek hedendaags veel vissers en ik kom er nog maar zelden tegen die er mee vissen en die ik tegenkom die er wel mee vissen vangen echt helemaal niks mee en dat komt niet omdat het technisch slechte vissers zijn en dan heb ik het niet eens over de prijs die er aan hangt al met al vind ik het veels te duur en de kwallietijd is 25 keer niks als je geen tijd hebt voor boilies te maken dat kan vis dan met freezers uit de winkel vers aas vind ik heel belangrijk jij houd toch ook van vers eten gr harald


Jeeeeeeeeeeeeesus!! Aan je onderschrift te zien Harald weet je prima wat leestekens zijn,en hoe je ze moet gebruiken..Dit probeer ik niet eens te lezen... :-?

Martin SB boilie's zijn prima ready mades.Zo als al vaker gezegd wordt,is Monster Crab een toppertje,en prima betaalbaar.
Joey van der Maal
Berichten: 179
Lid geworden op: 05-10-2007 11:53
Locatie: hazerswoude rijndijk

09-10-2007 19:01

Bedankt voor alle reacties jongens ! :wink: ! het worden denk ik de monster crab neem :D
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

09-10-2007 20:55

[gewoon met martin sb vissen joey :cry: gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

09-10-2007 21:04

Herald dat jij er niks mee vangt wil nog niet zeggen dat niemand er niks op vangt... Ik heb er ook geen goede resultaten mee gehaald maa ik viste op redelijk zwaar beviste wateren.

Ik zou zeggen probeer het en laat het ons weten:)
Joey van der Maal
Berichten: 179
Lid geworden op: 05-10-2007 11:53
Locatie: hazerswoude rijndijk

09-10-2007 21:18

ik heb zolang ik op karper vis altijd al met MSB gevist en 5 karpers gevangen. In zoetermeer maarja sinds ddat pieper gedoe ben ik er niet meer geweest. Er daarna nooit meer wat gevangen in 2 jaar :(

Gr J><y
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

09-10-2007 21:21

beste robin ik heb er al ongeveer 4 jaar mee gevist zo n 12 jaar geleden waarom denk je dat ik overgestapt ben op homemade bollen niet omdat ik tevreden was ik leg de lat namelijk hoog ik wil steeds beter vangen en dat lukt niet met die martin sb bollen martin sb bollen is voor luie vissers zo zie ik het lekker simpel zo n dure zak troep in de winkel pakken en vissen maar is niet mijn ding robin word je niets wijzer van op aas gebied ik vis zo n 400kg bollen per jaar op reken is even uit gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

09-10-2007 21:22

[quote="Joey van der Maal"]ik heb zolang ik op karper vis altijd al met MSB gevist en 5 karpers gevangen. In zoetermeer maarja sinds ddat pieper gedoe ben ik er niet meer geweest. Er daarna nooit meer wat gevangen in 2 jaar :( joey je zegt het zelf al gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

09-10-2007 21:34

Dus een visser die niet zijn eigen bollen maakt is een luie visser?
Je heb mensen die een druk leven hebben en gewoon geen tijd hebben om eigen boilies te maken.
En mensen die gewoon tevreden zijn met de hoge kwalitei ready mates en freezers die er op de markt zijn ik denk dat het helemaal niks te maken heeft met lui vissen.
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

09-10-2007 21:42

[robin ik werk 36 uur in de week ik heb een vriendin en een dochter van bijna 3 en maak ook de bollen zelf het ligt eraan hoe je voor je visserij wilt gaan lekker een zak bollen kopen in de winkel die er al een half jaar liggen lekker makkelijk je koopt die bollen niet voor de kwallietijd dus ja ik vind het luie vissers die er mee vissen gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Jan Peter Teerling

09-10-2007 21:51

Joey is 14 Harald,wel eens bij stil gestaan dat Joey mss nog niet zo'n volleerd karpervisser is dan iemand die net even wat langer vist?

En elke post van jou in deze topic,raakt kant nog wal.

ik vis met homemade bollen arjan ik heb zo vaak naast mensen gezeten met martin sb bollen en niet 1 keer geloof me altijd viste ik ze kompleet naar huis en nooit omgedraait niet 1 keer vissen met concerentie is heel wat anders als dat je het water voor je alleen hebt gr harald

Zegt dit 100% zeker wat over het aas,of kan het ook aan de vissers liggen..Of aan de plaats waar ze zitten,of,of,of,of..

joey een goede tip niet kopen martin sb blanks rotzooi van de eerste orde ik zeg je vangt er wel wat mee maar dat is niet tot tegenstelling van een goede zelfgemaakte bol gr harald ps er is verschil tussen vangen en echt vangen ligt eraan hoe hoog je de lat legt

En waarom is Martin sb rotzooi in jouw ogen Harald?Zie weinig onderbouwde argumenten.In mijn begin jaren viste ik niet anders dan met ready´s van msb,en zeker niet op de makkelijkste wateren,ze hebben mij zeker geen windeieren gelegt!Viste regelmatig mensen met freezers naar huis toe..en waar kwamen ze volgende keer mee aan de waterkant.. ?:lol:

Ik wil zeker niet pretenderen dat conserveringsmiddelen gezond zullen zijn voor de vis,of ze dat voor jou zullen zijn op de lange termijn (Kijk eens voor de gein op de verpakkingen van het eten wat jij op een dag binnenkrijgt!!) is verder ook nog weinig over bekent.

Vergelijkingen tussen vissen en mensen gaan btw al helemaal niet op.
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

09-10-2007 22:15

dat joey 14 jaar is en nog veel kan leren scoor jij bij mij een punt jan peter ben ik het ook mee eens laten we dat voor op stellen ik heb er zelf ook mee gevist in de begin jaren maar ik vis vaak op overbezette putjes en dan is aas heel belangrijk dat heb ik allang ondervonden en dan maakt het niet uit waar je ligt dan kiezen ze echt voor het lekkerste aas vooral als je langer dan 2 dagen vist dan vangt ineens niemand meer wat en op die waterjes die ik net aangeef vist het merendeel met ready s in het algemeen waar ligt dat dan aan niet aan mijn onderlijn hoor ik vis bijna altijd simpel 15 tot 18 cm combi rig bv green hornet met een zelfgemaakte pop upje en een krimkousje gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.