halfzachte deeg


Plaats reactie
Peter van den Top
Berichten: 125
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: putten

02-02-2002 20:33

Ik vis wel eens met deeg
maar vaak niet op al te grote wateren met scholen brasem.
Een deeg balletje is ver te werpen maar ik gebruik nooit lood maar alleen een deegbolletje grote ping pong balletje en een redelijk lange hengel 3.90m en met een zwiep er in zodat je het deeg redelijk goed kan wegzwiepen maar heel hard kan dit niet want dan gaat het deeg eraf.
Ik denk dat afstanden van 90 m haalbaar zijn maar zit het deeg er nog aan dat is de vraag dat probleem zul je altijd hebben maar van dichtbij kun je dat nog zien.

ik maak mn deeg van katten en honde brokken als hoofdbestandsdeel.
verder maismeel en molenmeel (dit is een mengsel van melen. soms wat ollie er bij.
Vast lood lijkt me niet slim of juist dom
Je wilt deeg dat ook brasem kan vangen of kleinere witvissen en vast lood als je vast lood hebt kunnen de witvissen het er van af eten en dan zit je daar.

Ik zal of schuiflood of free linen kiezen als je schuiflood kiest doe dan een lichte waker of swinger. bij freelinen hou dan ook de lijn in de gaten

groetjes peter
Gebruikersavatar
Albert v Hasselt
Berichten: 197
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: vught

12-02-2002 19:55

hallo berghe
als je met een deegbal wilt vissen moet je hem niet te slap en niet testug maken.anders gooie je hem er al meteen af en anders kun je je haak niet zetten. je moet altijd met los lood vissen want je moet zelf altijd de haak zetten.afstanden van 70 a 80 meter zijn wel haalbaar even een beetje oefenen dan lukt het wel.maar je moet altijd achter je hengels blijven om dat je na een run die zeer snel kan zijn altijd flink aan moet slaan.want als de karper je bal deeg in zijn bek heeft moet jij hem wel uit je deegbal slaan.dus je moet wel flink aanslaan. wil je de haak zetten;o
groetjes albert.en nog vele strakken lijnen toe gewenst
Plaats reactie