dressuur op voer


Plaats reactie
Rudi van Vliet
Berichten: 119
Lid geworden op: 21-08-2007 15:02

05-09-2007 17:09

Ik lees overal verhalen over dressuur op bepaalde boilies en smaken enzovoort...

Waarom voeren we dan nog steeds met mais en dergelijke terwijl de beestjes daar toch ook onderhand een associatie mee moeten hebben toch??
Ik bedoel we noemen het natuurlijk voedsel.. maar mais is helemaal niet natuurlijk... wanneer heeft een karper in de natuur nu mais als voedsel.. alleen als er een kolf in het water valt van de plant... nou .. dat is ongeveer nooit...

Merken jullie dus wel eens wat van dressuur op Mais of ander plantaardig voedsel?
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

05-09-2007 19:02

Nou Rudi,
Als je daar nog nooit wat van hebt gemerkt. Als ik op bepaalde plassen bij mij in de buurt met mais voer zie de golven gewoon van mijn stek weg trekken. De vis komt aanzwemmen en schrikt gewoon van de mais :P Ook zijn de vangsten duidelijk minder dan wanneer ik bijvoorbeeld met duivenvoer vis.

En over natuurlijk voedsel gesproken. Een karper is een nieuwschierige vis en zal altijd kijken of iets eetbaar is. Als een karper daarna een paar keer met mais gevangen is zal hij een stuk wantrouwiger zijn.

Er zijn nog altijd vissers die gewoon met mais blijven vissen. Dit waarschijnlijk omdat het super goedkoop is en omdat het ook heel goed aas kan zijn op wateren waar nog niet veel met mais is gevist.
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

05-09-2007 20:05

nou ron de meesten vissen helemaal verkeert met mais het is nog lang niet uitgevist niet dat ik met mais vis hoor maar als ik met mais zou vissen niet zo veel voeren kleine compackte voerplejes en 1 korreltje mais aan de hair dus geen hele tros haak maatje 10 en dan krijg je nog echt wel wat mee gevangen hoor gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

05-09-2007 20:18

Rudi,

Zoek eens op dressuur / conditionering en er komen best wel wat interessante topics naar voren.

Waaronder deze: http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... itionering

Blader eens een aantal topics door en je bent een schat aan informatie wijzer omtrent het wel of niet eten van een bepaald aasje. En hoe je dat een beetje kunt sturen.
Gebruikersavatar
roderik franken
Berichten: 333
Lid geworden op: 20-06-2006 19:49
Locatie: zuid nederland

05-09-2007 20:19

Doe zoals de engelsen. Voer een stapel hennep met daar tussen enkele korrels mais. Vaak zullen de vissen het eerste voor de gele maiskorrels gaan als erop azen. En daar kan net jou haak aan vast zitten.
satesaus? sambal bij?
if you feed them, they will come....
in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst
Rudi van Vliet
Berichten: 119
Lid geworden op: 21-08-2007 15:02

05-09-2007 23:03

thanks gasten.. mooie tips...

Ik zit er hard aan te denken om eens het echte natuurlijke voedsel te gebruiken zoals slakjes en dergelijke..

Hebben jullie zoiets wel eens geprobeerd?
jan van susteren
Berichten: 246
Lid geworden op: 26-04-2007 12:18
Locatie: horn
Contacteer:

06-09-2007 09:10

ik voer nog altijd heel veel met mais bij ons op een kanaal moet je heel veel voeren en omdan aleen dure bollen er in te gooien is ook zonde zoveel geld heb ik ook weer niet ik voer heel veel mais relatief goedkoop en dan scopex of banaan boelies er op 6/7 7 keer gevist 6 fantastische sessies gehad een blank en je kan lkkr veel voeren is goedkoop :oops: :wink: :D
mooie karpers en mooie vrouwen zijn moeilijk aan de haak te slaan
Plaats reactie