zure particle niet aantrekelijk voor brasem ?


Gebruikersavatar
Dennis Toet
Berichten: 42
Lid geworden op: 11-02-2004 21:00

03-09-2007 12:10

ik las laats in het visblad dat een brasem geen zure hennep, tijgernoten enzo eet

nu vis ik geregeld met pinda's en de brasem zit er meestal als 1ste bovenop wat zou ik kunnen toevoegen aan de pinda's zodat het aantrekkelijk werkt op de karper maar de brasem er niet van wilt eten

zat richting een sterk kruid te denken en misschien is cayenne peper een oplossing ?

iemand die dat kan bevestigen of een ander kruid of iets dergelijks weet waardoor de brasem niet meer van me pinda's eet

heb sessies gehad dat ik om 05:00 pas kon slapen door die beesten
4pinda's aan de hair is geen oplossing krijg dan de helft minder aanbeten van karper
luuk houtgraaf
Berichten: 616
Lid geworden op: 15-10-2005 18:11
Locatie: zaanstad
Contacteer:

03-09-2007 12:39

zuur??? wat denk je van 4 dagen laten staan met een deksel op de emmer 8)
plassen zijn perfeckte viswateren,
Gebruikersavatar
Dennis Toet
Berichten: 42
Lid geworden op: 11-02-2004 21:00

03-09-2007 16:34

dus jij zegt als ik me emmer met pinda's 4 dagen nadat deze is bereid laat staan word deze zuur en eet de brasem het nie meer

heb het nooit geprobeerd vis ze altijd zowat vers

zal het zowieso ff proberen :)
Gebruikersavatar
Mitchel de Graaf
Berichten: 109
Lid geworden op: 05-03-2007 18:07
Locatie: Zuid-Holland

03-09-2007 19:34

nou je het zegt, ik heb vaker gevoerd met zure particles.. tenminste ik vond ze zuur ruiken, ook met tijgernoten die al lang in het kookwater en suiker lagen te baden.. en ik heb dit jaar nog geen 1 brasem mogen haken. zou dus een waarschijnlijk een optie wezen.
"khad nou toch wel een run verwacht"
Gebruikersavatar
roy goris
Berichten: 355
Lid geworden op: 02-07-2007 08:57

03-09-2007 20:08

:o :o
gewoon vers gebruiken en die hoeveelheid meenemen dat je denkt te gebruiken en heb je over gooi het liever weg dan dat je het bewaard.

nu wel gelezen dus.nl :wink:

groeten... :roll: 8) :roll:
Laatst gewijzigd door roy goris op 04-09-2007 23:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Caroline de Mooij
Berichten: 477
Lid geworden op: 20-11-2006 21:06

03-09-2007 20:19

Als je zo nodig met pindas wilt vissen weet je van te voren dat je barsem erbij moet nemen ook al zijn ze zuur,ik zou nog niet eens willen vissen zelfs niet met zure parickels op brasem dit omdat ik het ook goed voort heb met brasem ook al vang ik ze natuurlijk niet!!

Je bent zwaar ziek in je hoofd als je met zure pindas gaat vissen dit doen mensen die gebrek aan kennis en aarvaring hebben!!

Dus doe het miet en zoek je oplossing in bijvoorbeeld boilies of neem de brasem voor lief.

groeten
Gebruikersavatar
Dennis Toet
Berichten: 42
Lid geworden op: 11-02-2004 21:00

03-09-2007 23:07

ik schijf in me post dat ik nog nooit met zure pinda's heb gevist alleen met verse ik zocht dan ook een kruid of wat dan ook waardoor ik minder brasem zou vangen !

aangezien ze zuur mijden zal er vast iets zijn wat ik erdoorheen kan gooien nietwaar ?

dus wie het weet mag het zeggen !

trouwens pinda's bevatten na het weken en koken geen blauwzuur meer tenminste als je het goed doet
48 weken spoelen met water
1 uur koken spoelen met water
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-09-2007 23:27

Ook voor het koken bevatten ze geen blauwzuur.
Vissen is een hobby, geen religie!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

03-09-2007 23:47

Tja Douwe, ook voor de 100ste keer zal dit niet helpen...Er wordt niet gelezen of een deel kan niet lezen.
Gebruikersavatar
Dennis Toet
Berichten: 42
Lid geworden op: 11-02-2004 21:00

04-09-2007 10:23

is het niet zo dan dat pinda's met blauwzuur worden besproeid tegen insecten ?

dat ze van zichzelf geen blauwzuur bevatten mag nu duidelijk zijn
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

04-09-2007 19:17

Een pinda heeft van zichzelf al blauwzuur in zich en word dus niet bestoven met blauwzuur.

Na het koken is het blauwzuur weg.

Overgens moet de karper wel heel veel pinda's eten om dood te gaan aan dat blauwzuur.

Heeft die bakkersopleiding toch nog wat opgeleverd :D

Ik vis wel eens met mais die al maanden in een emmer staat en echt super zuur is.
En toch vang ik nog steeds bergen brasem

Broodje aap verhaal dus
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

04-09-2007 21:07

Camiel Driehuis schreef:Een pinda heeft van zichzelf al blauwzuur in zich en word dus niet bestoven met blauwzuur.

Na het koken is het blauwzuur weg.

Overgens moet de karper wel heel veel pinda's eten om dood te gaan aan dat blauwzuur.

Heeft die bakkersopleiding toch nog wat opgeleverd :D

Ik vis wel eens met mais die al maanden in een emmer staat en echt super zuur is.
En toch vang ik nog steeds bergen brasem

Broodje aap verhaal dus


Je vist dus gewoon met verrotte particles. Lekker verstandig bezig. Heeft die bakkersopleiding toch niks opgeleverd.
vr gr peter
Gebruikersavatar
Bas Berendsen
Berichten: 76
Lid geworden op: 08-05-2007 13:37
Locatie: Doetinchem

04-09-2007 22:18

Jongens,, luister nou eens, aart en douwe kaarten het al aan.. Een pinda heeft geen blauwzuur
Iedere vangst mag gewaardeerd worden!
Gebruikersavatar
Tim Belshof
Berichten: 635
Lid geworden op: 15-10-2006 17:45
Locatie: twente
Contacteer:

04-09-2007 22:26

maar eet een karper wel een zure particle dan ?
ik bedoel gaan je vangsten dan niet vet omlaag?
Gebruikersavatar
Lukas den Admirant
Berichten: 521
Lid geworden op: 21-11-2006 20:04
Locatie: Hoogeveen

05-09-2007 15:43

ik denk dat je met kruiden op de pinda's de brasem alleen maar gekker maakt :wink:
2 pinda's op de hair om te beginnen en geen pop-up vissen, denk dat je dit al gedaan hebt eigenlijk dus denk dat je de pinda maar moet verruilen voor een pindaboilie 8) gewoon een paar 30mm boilies met veel pindameel maken.
al is het wel zo dat de karper op den duur de pindabollen links laat liggen en lekker dooraast op je pinda's..... dan moet je maar weer de brasemmethode toepassen :wink:
Gebruikersavatar
Lukas den Admirant
Berichten: 521
Lid geworden op: 21-11-2006 20:04
Locatie: Hoogeveen

05-09-2007 15:52

Tim Belshof schreef:maar eet een karper wel een zure particle dan ?
ik bedoel gaan je vangsten dan niet vet omlaag?


JUIST
gewoon verse partikels die vangen altijd beter dan die verzuurde 50% alcohol rommel,
tijgernoten laat je lekker gisten maar die slijmlaag is neit giftig of ongezond, maar zure en stinkende particles mooi in de vuilbak gooien :evil:

doe er, wat ik net al zei, gewoon een particle boilie aan, die je eerst ook goed gaat voeren voor het vertrouwen, maar ze gewoon in tonnetjesvorm en dan 14 x 25 mm hebben ze nog iets weg van een pinda ook, geen zure pinda's voor mij in ieder geval, gewoon ander alternatief.
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

05-09-2007 19:17

Waarom vis ik met rotte mais.

De mais staat onder water en rot dus niet.

En mijn vangsten?

Een stuk minder zuur dan mijn mais :D
Gebruikersavatar
Lukas den Admirant
Berichten: 521
Lid geworden op: 21-11-2006 20:04
Locatie: Hoogeveen

07-09-2007 14:32

Camiel Driehuis schreef:Ik vis wel eens met mais die al maanden in een emmer staat en echt super zuur is.

Broodje aap verhaal dus


dat bedoel ik, verzuurd,
gooi eens 5 kilo in een koivijver, als ze niet doodgaan vis je maar gewoon met zure mais maar ik waag het er niet op!

natuurlijk kunnen karpers zoiets beter verdragen dan wij, maar ik verwacht zeker dat verse mais met een lekkere zoete smaak beter vangt dan superzure mais waar al het lekkere al af is, ze eten het misschien wel maar je vangt er naar mijn verwachting minder mee
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

07-09-2007 15:50

Bas Berendsen schreef:Jongens,, luister nou eens, aart en douwe kaarten het al aan.. Een pinda heeft geen blauwzuur


Pinda's bevatten WEL blauwzuur. CN
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

07-09-2007 15:56

gewoon mooi met verse particels vissen. Als je last hebt van brasem gooi je er toch een paar bollen overheen?

En met mais vissen dat maanden onder water staat? Damn daar wil je niet eens meer mee vissen. Wat een put lucht, ik snap dat niet hoor.
Laatst gewijzigd door ron bouman op 07-09-2007 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dennis Toet
Berichten: 42
Lid geworden op: 11-02-2004 21:00

07-09-2007 15:58

owkee ik ben ff wezen puzzelen met karpervoer en heb deze simpele goedkope pindamix in mekaar geflanst

tarwemeel 230
maismeel 200
pindameel 75
aardappelmeel 50
sojavolvet 35
ei 200

ik wil deze bolie inzetten op een weinig bevist water met ondersteuning van mais misschien een klein beetje pinda's en dan steeds langzaam afbouwen tot enkelt de pinda bolie !!

de karpers op het water zijn niet echt bekend met bolie's
dus een simpele mix met goede voedingwaarde is voldoende lijkt mijn

is deze mix daar geschikt voor ?

mvg Dennis
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

13-09-2007 23:25

Grappig conclusie lees ik hier

Tijgernoten gaan gisten en verzuren niet(ruiken alleen gegist dan wel lekker zuur

Mais gist niet en word dus alleen maar zuur?

Grappig.

Even ter info.
Hier gaat er regelmatig wat van die verschrikkelijke giftige zure mais de koivijr in.
En ja de koi doet het prima.

Nog even opgezocht van het blauwzuur.
Idd niet in pinda's te vinden
Amandelen daarintegen wel.

Even over de vangsten
Ik zeg probeer het eens en orrdeel dan
2 dagen voorvoeren (half kilotje per dag)
1 dag niet voeren
dan vissen.

Ik kan je geen vangstgarantie geven
Dat doet alleen de zure mais :D
janwillem hilverts

14-09-2007 08:44

Een vraag aan iedereen dan :D

Is zure mais gevaarlijk of verkeerd dan?

Zo ja, wat is er verkeerd aan en wat maakt het dat het niet meer te vissen is en het slecht bevonden wordt door de vis?

Op het moment dat je een oud bruin door je mais (ja MAIS) gooit en je laat dit een paar dagen staan, krijg je een iets wat zure lucht aan je mais (dit krijg je ook zonder toevoeging hiervan) wat is hier dan zo schadelijk aan?

Je mais is NIET verrot op dat moment. Dus ben je dan verkeerd bezig? NEe. Ik heb zelf de beste resultaten gehad met mais wat al een paar dagen stond. Laat ik het nog leuker zeggen :) Ik heb mais gehad wat ik (op sommige wateren) een half jaar liet staan. Dit werd wel twee keer per week schoongewassen, maar toch blijft en wordt het zuur naar een tijd. En raar maar waar... Hoe harder die emmer begon te stinken, hoe meer ik ermee ving. Als het dan echt zo schadelijk zou zijn, dan zou de vis er neit eens aankomen want ook die maakt een onderscheid. TEvens zijn er genoeg wateren waar veel met particles gevoerd en gevist wordt.. Reken maar dat niet iedereen met verse particles vist. En wat denk je van hennep wat al een paar dagen oud is.. Nog erger lijkt mij dat??
Gebruikersavatar
Lukas den Admirant
Berichten: 521
Lid geworden op: 21-11-2006 20:04
Locatie: Hoogeveen

14-09-2007 18:45

Camiel Driehuis schreef:Grappig conclusie lees ik hier
Even ter info.
Hier gaat er regelmatig wat van die verschrikkelijke giftige zure mais de koivijr in.
En ja de koi doet het prima.



dat is net wat we wilden horen :D Het levende bewijs dat zure mais niet schadelijk is voor de karper, al was dat tegen mij verwachtingen in.
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

16-09-2007 16:15

Zat er nog even over door te denken.

In de vinkeveense plassen zwemmen karpers genoeg toch.

Vinkeveense plassen zijn voor een groot deel onstaan door het uitsteken van turf.
Turf is niets anders dan rotte afgestorven bladeren enz.
Het water in de vinkeveense plassen is dus zuurder dan gemiddelt en ook daar leven karpers.

Nog een mooie.

Er staan zat hazelnoot bomen langs het water.
Karpers eten de in het water gevallen nootjes vaak genoeg op.
Ligt die noot dan net in het water of kan die zelfde noot ook al weken in het water liggen.

Karpers die tussen het riet eten aan het zoeken zijn hoeveel rotte bladeren riet enz krijgen die wel niet binnen?

Wie kan mij dus aantonen dat zure(Rotte volgens jullie) mais nou werkelijk slecht is.
Niet omdat je dat denkt, maar werkelijk waarom het slecht is.

PS Yoghurt eten wij allemaal en heb je je wel eens afgevraagt waarom die yoghurt zo zuur is