zure particle niet aantrekelijk voor brasem ?


Rudi van Vliet
Berichten: 119
Lid geworden op: 21-08-2007 15:02

17-09-2007 09:12

Ik denk dat zuur absoluut niet slecht is voor een karper.. .

Het gebeurd vaak genoeg dat voer al dagen in het water ligt voordat het wordt opgegeten....

En vaak weet een dier zelf wel wat slecht is voor hem of niet... Natuurlijk uitzonderingen daar gelaten ;)
Een run in de morgen, is een dag zonder zorgen....
jan van susteren
Berichten: 246
Lid geworden op: 26-04-2007 12:18
Locatie: horn
Contacteer:

17-09-2007 09:31

ik vis ook op een meer aleen maar met tijgernooten en als ik zo gewoon normaal voorbereid zonder slijm dan en duivenvoer blijft me vangst normaal en als ik met slijm en duivenvoer doe kan je gewoon de hele nacht amper slapen en zuure tijgernooten met of zonder duivenvoer gaat me vangst op dat meer aanzienelijk omlaag!!!
mooie karpers en mooie vrouwen zijn moeilijk aan de haak te slaan
karper marc

25-09-2007 22:20

ha die camiel
jij hier ?


Camiel Driehuis schreef:Zat er nog even over door te denken.

In de vinkeveense plassen zwemmen karpers genoeg toch.

Vinkeveense plassen zijn voor een groot deel onstaan door het uitsteken van turf.
Turf is niets anders dan rotte afgestorven bladeren enz.
Het water in de vinkeveense plassen is dus zuurder dan gemiddelt en ook daar leven karpers.

Nog een mooie.

Er staan zat hazelnoot bomen langs het water.
Karpers eten de in het water gevallen nootjes vaak genoeg op.
Ligt die noot dan net in het water of kan die zelfde noot ook al weken in het water liggen.

Karpers die tussen het riet eten aan het zoeken zijn hoeveel rotte bladeren riet enz krijgen die wel niet binnen?

Wie kan mij dus aantonen dat zure(Rotte volgens jullie) mais nou werkelijk slecht is.
Niet omdat je dat denkt, maar werkelijk waarom het slecht is.

PS Yoghurt eten wij allemaal en heb je je wel eens afgevraagt waarom die yoghurt zo zuur is
karper marc

25-09-2007 22:21

dubbelpost
Dirk Gebben
Berichten: 6
Lid geworden op: 11-11-2010 18:32
Locatie: arnhem

12-11-2010 22:54

Ik vind zure mais ongelofelijk stinken, geloof me ik kan wat hebben qua stank maar die combinatie zoet/zuur.. BLEH! Op de een of andere manier begin ik al te kokhalzen als ik eraan denk ;) Daarom gooi ik 't zelf gewoon weg.

Maar nu even serieus, die zure/zoete geur zal het vast goed doen, volgens mij ruikt het simpelweg wat sterker dan vers. karpers zullen iets dat echt aan het rotten is niet eten. Dus goed/slecht voor ze dat kunnen ze volgens mij prima zelf uitmaken.

Ik heb gelezen dat de karper mais erg slecht verteerd.
Even logisch nagedacht is mijn theorie dat als je teveel mais voert,
de karper's darm tijdelijk 'verstopt' en een tijdje minder voeding tot zich zal nemen totdat de mais is verwerkt. (op volle maag ga je niet nog meer eten)

Excuses dat ik enigszins van het onderwerp afwijk!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

12-11-2010 23:03

Mais en slecht verteren? Kook het gewoon goed door tot bijna drap. Je zou zeggen dat de tijger slechter is. Die worden amper verteerd en dan nog zijn er mensen die er emmers tegelijk ingooien.

Mais en andere particels heb ik het liefst als ze een paar dagen oud zijn. Een lekkere stink wolk en de karper heeft er geen problemen mee.

Verotte partikels heb ik zelde en denk bijna niemand tot niemand. laagje op het water eraf en je kan er prima mee verder.

En oowjah,waar dit topic over gaat

Tussendoor komt de brasem ook gewoon kijken,dus ik geloof er niet in.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

13-11-2010 12:17

Dennis Toet schreef:ik las laats in het visblad dat een brasem geen zure hennep, tijgernoten enzo eet

nu vis ik geregeld met pinda's en de brasem zit er meestal als 1ste bovenop wat zou ik kunnen toevoegen aan de pinda's zodat het aantrekkelijk werkt op de karper maar de brasem er niet van wilt eten

zat richting een sterk kruid te denken en misschien is cayenne peper een oplossing ?

iemand die dat kan bevestigen of een ander kruid of iets dergelijks weet waardoor de brasem niet meer van me pinda's eet

heb sessies gehad dat ik om 05:00 pas kon slapen door die beesten
4pinda's aan de hair is geen oplossing krijg dan de helft minder aanbeten van karper



Als een brasem het niet meer moet vang je d'r ook geen karper mee.
Dat hoort er gewoon bij. Wat ik wel vind is dat Hennep altijd vers moet zijn en die zal dan ook niet langer dan een dag of twee staan bij mij. Andere particles mogen van mij wel blijven staan een maand.
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

13-11-2010 12:18

Als het slecht voor de vis is zitten ze d'r niet massaal op hoor na dagen voorvoeren.
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

13-11-2010 12:40

tabasco! of een flinke dosis chillie poeder deed bij mij de brasem aanbeten sterk dalen!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

13-11-2010 13:10

Hennep met chilipoeder deed bij mij de vangsten juist toenemen dus wat is het waard?
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

13-11-2010 14:34

bij ons op het putje staat altijd zure mais klaar om te gebruiken al jaren als ze gewoon goed gekookt zijn en je laat ze staan kan dit geen last heb nog geen dode karper zien liggen en als je helemaal van de brasem af wil DAN MOET JE BLACK PEPPERPOEDER OF OIL DOOR JE BOILIE OF LAAT JE PARTICLES ERIN WEKEN DE BRASEM VIND DEZE GEUR/SMAAK VRESELIJK TERWIJL DE KARPER ER NIET VIES VAN IS OP EEN EINDELOZE BRASEMPUT TOCH ALEEN MAAR KARPER GEVANGEN!!

grtz rich
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

14-11-2010 02:29

Zuur is niet goed.. Wat versta je onder zuur?

Laat me particles minimaal 2 weken staan voor ik ze gebruik. Doe dit al jaren en vang er altijd vis mee. Ook brasems. Maargoed.. Al aardig wat ouwe Posts met aardig wat onzin..
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-11-2010 08:27

GEEN ZURE MAIS GEEN ZURE MAIS


En vervolgens wel corn steep liquor door je bollen maaien :lol:

Halve emmer mais, afvullen met water. Weekje of wat laten staan. Klaar.. (vrij naar de Dunne Lijn)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm