kousjes over je boilie


Plaats reactie
damian mijboom
Berichten: 255
Lid geworden op: 14-06-2006 17:22

05-03-2007 13:01

de zogenaamde "Skin thin shrink bait protection" of de panty kousjes die soms over de boilie wordt gedaan tegen de kreeften(jes)

werkt dat nou wel of niet??

het lijkt mij namelijk dat de karper ,die doorgaans zo voorzichtig is ,dat dus om de boilie voelt zitten zodra hij de boilie oppakt

en hoe zit dat met geur en smaak ??
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-03-2007 14:04

Damian,

Jij hebt het over de heldere krimpkous met grote diameter.

Netjes/panty is weer wat anders. Deze werkten bij mij tegen het boilie afschrapen van dwergmeervalletjes.

Bij kreeftjes denk ik meer aan een hair van staaldraad. :D

Hoe ze het doen is mij een raadsel, maar als je ophaalt is de hair doorgeknipt. Ik zie daarin geen verbetering met genoemde middelen. De boilie blijft zijn aantrekkingskracht houden. Op karper, maar ook op andere beesten.

Groet, Kees
Ian Demeulenaere
Berichten: 256
Lid geworden op: 21-11-2006 20:24
Locatie: Eindhoven

07-03-2007 21:22

ik heb gister ook voor het eerst mogen aanschouwen hoe zit werkt..

het is gewoon een stuk pastick wat werkt als krimpkous en word gebruikt om kreeftjes en om je aas langer te kunnen laten liggen zonder dat je bol uit elkaar valt..

het ziet er eigenlijk uit als een vacuum verpakte bollie.. maar je moet wel stukjes openlaten zodat er nog wel alerlij troep uit je bollie kan lekken..

en de jongen die het me liet zien gebruikte het tegen kreeftjes en meervalletjes en hij was er zeer tevreden over...

gr Ian
Jan Peter Teerling

10-03-2007 21:13

Alex Groothuizen schreef:
verder wat kees zegt das het volgende probleem ze knippen echt zonder moeite je onderlijn door
wie heeft hier een perfecte oplossing voor??

Mvg Alex


Je onderlijn maken van het zelfde materiaal als wat snoekvissers gebruiken om hun onderlijntjes te maken.Dit is op een rolletje te verkijgen,in verschillende diameters.
William van Rooij 1982
Berichten: 97
Lid geworden op: 08-10-2005 11:06
Locatie: Velddriel GLD

17-04-2007 11:08

Ik vis zelf regelmatig op de maas en heb ook erg vaak last van een "lege" hair die er dan ook nogal verknipt eruitziet. Duidenlijk kreeften die ermee aan de haal zijn gegaan. Vaak krijg ik wel enkele tekens dat er word gerommeld met mijn aas maar ik verstoor niet graag onnodig de stekken. Ik zoek dus een oplossing zodat mijn aas (boillie) langer op de hair blijft zitten. Ik heb al gelezen dat een panty om je boillie een goed alternatief is.

Ik ga vannacht maar weer een nachtje proberen, nu met pany aan :lol:

Als jullie nog andere goede alternatieven hebben hoor ik het graag. Misschien wel met een snowman vissen.....................
Jan Peter Teerling

18-04-2007 00:46

Een lege hair om geen hair/ondelijn zit een wezenlijk verschil in.. :roll:
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

18-04-2007 09:27

Het blijft een probleem....
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Marsel Liemburg
Berichten: 68
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Zuidlaren

25-04-2007 21:00

Ik heb laatst de film bigwater carping Cassien gezien. Daar deden ze hun boilies in zo'n droogzak. Ze lieten hun boilies zo keihard worden dat ze hierdoor minder last hadden van de kreeftjes en meervalletjes.

Ik heb deze manier nog nooit geprobeerd, maar misschien eens waard om te proberen. Zijn tijgernoten ook niet minder gevoelig voor kreeften?

Succes.
Plaats reactie