Wat bij fluo popup in winter?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

11-02-2007 23:04

Ik wil eens aan de slag gaan met een fluo popup en dan heb ik het over de squid & octopus van Warwick. Normaal gesproken heb ik wel wat leuke resultaten gehad op deze popup waarbij ik dan met vismeelpellets bijvoer om de vis extra aan te trekken. Nu echter in de winter lijkt het me niet zo'n slim idee om met vismeelpellets te gaan strooien omdat dit nogal verzadigd.

Nu vraag ik me af wat ik nog bij zo'n popup kan bijvoeren, iets dat snel vis aantrekt (wil namelijk om het half uur van stek wisselen om vis te vinden). Kan je ook bijvoorbeeld bloodwormboilies (gemalen) in pva bijvoeren ondanks dat het een totaal andere smaak is? Ik weet dat het natuurlijk altijd kan, maar het is meer mijn vraag of iemand met zo'n soort combinatie of iets anders geks ervaring heeft en succes heeft behaald? Of zou ik toch voor kleine hoeveelheden van de vismeelpellets gaan (alleen een pva zakje), het verzadigd wel, maar in kleine hoeveelheden moet het misschien kunnen? Deze pellets lijken me echter niet erg attractief in de winter. Ik heb bijvoorbeeld nog wel snel oplosbare pineapple pellets, alleen om dit te mengen met een squid popup lijkt me niet echt logisch en lijkt me zelf ook niet lekker smaken... :P

Single schijnt ook wel te werken, maar ik heb er toch graag iets bij dat geeft me meer vertrouwen... iets dat ik nogal belangrijk vind... zeker in de winter zover je het winter kan noemen dan.

Graag wat advies :)

Gr, Koen
Gebruikersavatar
robert klapman
Berichten: 342
Lid geworden op: 11-01-2006 14:19
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

12-02-2007 13:38

heey koen...

na je verhaaltje aandachtig te hebben gelezen dacht ik meteen aan een zogenaamde ''stickrig''
met groundbait dit zal nie snel verzadigen en geeft jou toch het gevoel dat er voer ligt..


[img][img=http://img355.imageshack.us/img355/6134/xcite2gn2.th.jpg][/img]
Robert

Niet zeiken,, Gewoon vissen!!
Willem Barnas

12-02-2007 13:46

Jo,

Ik zou denk ik die fluo helemaal zonder voer vissen, zker als je veel verkast heb je naar mijn idee zat aan die flavour en die kleur, ze nemen het wel waar. Tussen de vis zitten is alles en dan heb ike r lieve rgeen voorns of brasems bij.

als ik bij zou voeren dan zou ik de pop-up tegen de bodem aan vissen om te voorkomen dat ze op je bodemvoer gaan azen en je pop-up missen of zich slecht haken. Ook als je die pop-up tegen de bodem vist valt ie nog prima op.

tip: gebruik als je bijvoert onopvallend voer, dan springt je popup er nog altijd uit door zijn kleur en daar zal (als ze je voerplekje naderen) misschien wel de eerste aandacht naar uitgaan.

Groetjes van de LP-generatie,
WB 8)
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

12-02-2007 14:11

Willem

Jij zou een fluo vissen zonder bijvoer.
Is het dan geen single-hook-bait-fishing ?

met engelstalige groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
ramon ansing
Berichten: 655
Lid geworden op: 23-08-2006 17:46
Locatie: tolbert (groningen)
Contacteer:

12-02-2007 14:49

of je kiest een deel van het water uit van 75 m2 en strooit daar zo`n 20 boilies in het rond. als je dan ieder half uur je hengels in dat gebeid verlecht heb je aan het einde van de dag die hele hoek afgevist.het heeft mij in de winter al wat mooie karpers op gelevert
groet`n ramon
Gebruikersavatar
jurgen heintjes
Berichten: 682
Lid geworden op: 28-08-2006 12:53
Locatie: JRC twin skin

12-02-2007 15:01

Klein handje fijn duivenvoer! 8)
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

12-02-2007 15:20

hennep :D
Of birdfood boilies en een beetje grondvoer ofzo.
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

12-02-2007 16:25

Ok danku, ik ga denk 1 hengel met wat voer en eentje zonder vissen, kijken of het verschil maakt. Idd iets donkers bijvoeren lijkt me wel slim want dan springt die popup eruit, hennep zou dus perfect zijn, alleen ik weet niet of ik dit in pva kan krijgen aangezien ut nogal nat is, ik probeer het wat af te drogen maar of het genoeg is, we zullen zien!

Gr, Koen
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

12-02-2007 18:51

Koen,

Ik vis ook zo in de winter....Ik voer enkel bij d.m.v PVA,Nash Rapid bags zijn hier goed voor geschikt.
Felkleurige pop-ups gebruik ik niet altijd, heb ook bruine pop's die opvallen, wel op een andere manier.
Klein handje voer in de PVA(Voer lichtjes bevochtigen met visolie o.i.d) en je hele montage erbij in het zakje. Ver kom je er niet mee maar gooit voor mij voldoende ver.
Het gaat me niet om de kleur, ik vis veel s'nachts in de winter waardoor kleur mij niet de doorbraak geven maar eerder de geur of het geurspoor de doorslag geeft.Verzadigingen met voer kan veel sneller als je meer voert, een handje aantrekkelijk voer wat "stinkt" niet, het geeft mij ook meer vertrouwen dan een enkele pop-up die alleen ligt.... :)

Succes. :wink:
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

12-02-2007 18:52

Ik vis dan wel niet met de fluopop-ups, maar vis wel veel met mais en gesoakte pop-ups. En vang er erg goed op!
Ik vis de pop-up of "gepop-upte mais(sweetcorn)" gewoon op een bedje van wat sweetcorn.

Gr Gerrit 8)
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

12-02-2007 20:41

Ok, is het bijvoorbeeld aan te raden om die popup en wat voer in het pva in Aminol te dippen, dat kan ik hier namelijk zo kopen... en ik begreep dat het karpermagnaat eerste klasse is...?

Gr, Koen
Gebruikersavatar
Tonnie Amelink
Berichten: 183
Lid geworden op: 06-02-2007 19:54
Locatie: La Bedchairyona

13-02-2007 00:45

Ik zou die fluor gewoon vissen als een snowman, vis je op de bodem en je aas valt toch op. En alleen 's winters handjevol pellets erbij, in de zomer word je gek van de brasem... :wink:

mvg
Gebruikersavatar
Bas Stevens
Berichten: 452
Lid geworden op: 20-04-2004 09:20

13-02-2007 16:11

Ik ga voor een tapijtje hennep. Vismeelpellets (in een doordachte hoeveelheid) kan ook prima. Volgens de kalender is het winter, maar als ik naar buiten kijk lijkt het eerder herfst.

Ik heb vorige week een grote lading pop-ups gekregen van iemand die is gestopt met karpervissen. Alle merken, alle smaken, ik kan dus goed uit de voeten. Dit jaar kan ik aan enkele rig een pop-up knopen en dan krijg ik die krengen nog niet op 8)

Succes!
Bas
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

13-02-2007 17:28

Bas Stevens schreef:Ik ga voor een tapijtje hennep. Vismeelpellets (in een doordachte hoeveelheid) kan ook prima. Volgens de kalender is het winter, maar als ik naar buiten kijk lijkt het eerder herfst.

Ik heb vorige week een grote lading pop-ups gekregen van iemand die is gestopt met karpervissen. Alle merken, alle smaken, ik kan dus goed uit de voeten. Dit jaar kan ik aan enkele rig een pop-up knopen en dan krijg ik die krengen nog niet op 8)

Succes!
Bas


Stuur maar op hoor! :lol:


Gr Gerrit :wink:
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

13-02-2007 17:41

Ik wil net zeggen Gerrit, als je er toch teveel hebt Bas.. :lol:
Maar bedankt voor de tips, ik ga eens wat verschillende dingen proberen.

En nog even over de hennep... is dit een beetje in een pva kous te krijgen als je het wat afdroogt?

Gr, Koen
Gebruikersavatar
Bas Stevens
Berichten: 452
Lid geworden op: 20-04-2004 09:20

13-02-2007 18:40

ja dat had ik kunnen verwachten :D Ik heb al hier en daar wat uitgedeeld, het komt wel op.

Hennep in pva zakjes...hmmmm. Ik heb het nooit geprobeerd, maar ik denk dat het mogelijk is als je de hennep lang genoeg laat opdrogen.

Groet
Bas
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

13-02-2007 18:53

De hennep even afgieten..uurtje laten staan.
in een plastic zakje doen, en een beetje melkpoeder erbij
goed schudden.... in je kousje.....EN...........
een mooie lokwolk op je stek is het gevolg...
in combinatie met je fluo.....need i say more???????????
greetz, fred
Gebruikersavatar
Bas Stevens
Berichten: 452
Lid geworden op: 20-04-2004 09:20

13-02-2007 19:08

en een meur in mn kamer, mozes!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

13-02-2007 20:02

Fred Hazenbroek schreef:De hennep even afgieten..uurtje laten staan.
in een plastic zakje doen, en een beetje melkpoeder erbij
goed schudden.... in je kousje.....EN...........
een mooie lokwolk op je stek is het gevolg...
in combinatie met je fluo.....need i say more???????????
greetz, fred


Danku voor de tip Fred, en je hennep is even goed droog en je hebt wat meer attractie, klinkt top dus! :)

Enuh Bas ziet er mooi uit zo, net een snoepwinkel! :lol:

Gr, Koen
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

14-02-2007 09:03

Even een opmerking over fluor pop-ups:

Naar mijn ervaring kwamen ze het beste tot hun recht, wanneer ze single
hookbait worden gevist. Wanneer je dan toch wat voer erom heen wilt,
kies dan voor een klein compact voerplekje met wat pellets. Gewoon een
funnelweb netkousje gevuld met een handje vol pellets, en deze dan aan
de haak prikken.

Op helder water lijken fluor pop-ups beter tot hun recht te komen. En lo-
gisch, vooral dan overdag. Niet, dat er s'nachts niet op gevangen wordt,
maar ik betwijfel dan te zeerste of het dan wel aan de visuele aantrek-
kingskracht ligt! s'Nachts zullen het eerder de attractors zijn, die de Kar-
per aanzetten, om net dat ene bolletje op te pikken.

De beste resultaten had ik met fel wit gekleurde fluor pop-ups. Deze voor
zag ik van een ruime hoeveelheid sweetner en flavour. Ik maak ze mee-
stal zelf! Op de kant&klare fluor pop-ups, heb ik goede ervaring met de
"milky ice cream" van Dynamite-Baits.

Hier een recept:

1 ei
5ml bulk olie (fruit) UCP
5ml chocolat flavour UCP
5ml milky cream flavour UCP
1ml LMSE sweetner (UCP)
1/2 theelepel "candy poeder sweetner" (Solar)
2 volle theelepels witte kleurstof.
Neutrale pop-up mix van Ritchworth.

groetjes Benny
Plaats reactie