karpershit


Plaats reactie
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-11-2006 23:27

Nee Benny, die maakten er een potje van :lol:
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

07-11-2006 23:29

Aart,

Je weet denk ik wel over welke hengelsportzaak ik het heb...!? Zal het
verder ook niet bij naam noemen... :)

groetjes Benny
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-11-2006 23:29

Henk, kan best in een emmer gezeten hebben. Nij Takazumi uit een zak in enige emmers, als sponsor prijzen voor de loterijactie...
Gebruikersavatar
Dirkx Smits
Berichten: 353
Lid geworden op: 28-08-2006 22:37
Locatie: De KSN vrije zone

08-11-2006 00:35

Hier in de regio zat voor een aantal jaren terug een kerel
met babystront boilie's te vissen.
Ik moet zeggen dat hij behoorlijk goed gevangen heeft.
Hij liet eerst de schimmel er op komen en daarna vissen.

Je zou denken die Dirk lult maar wat, maar serieus die kerel
was echt, zo gek als een deur.
Het was dat de moederkoek mee moest voor onderzoek, want
daarvoor had ie ook nog wel een leuk receptje in de kop. :roll:

Deze beschimmelde babystrontboilie's hadden naast de vangkracht,
ook nog een andere positieve bijwerking.
Werd het te druk rond de hengels, gewoon even de bak lostrekken,
en weg is iedereen. 8)

Met. handenwassende groet.

Dirk
Frank de Beer, is niet meer.
Gebruikersavatar
frank van thiel
Berichten: 112
Lid geworden op: 12-04-2002 02:00
Locatie: schaijk

08-11-2006 04:17

waar is die emmer van, vast niet van Danafeed.



Ik heb geen idee Henk. Er zit geen label op die emmer.

Gr Frank
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

08-11-2006 08:14

heb het nu 1 seizoen intensief gebruikt. en bij mij is het een blijvertje.. liefst met een zo'n hoog mogelijk percentage. ga volgend jaar richting 50%. dit jaar zat ik op de 35% en ging lekker..

zeker op langere termijn is een zeer goed resultaat te behalen.
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

08-11-2006 09:19

Ik denk dat we allen doordraven in het maken van de ultimieme boilie.

Denk je werkelijk dat een karper weet wat wel of niet goed voor hem is?

insinctief vreet ie alles voor zn neus komt.

Als ik het verkeerd zie dan ben ik bereidt om opbouwende kritiek voor lief te nemen.

KOMT U MAAR


met shittende groet ruub.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

08-11-2006 12:49

hij vreet inderdaad bijna alles wat voor zijn neus komt.

ik ben van mening dat een karper een boilie waar hij zich goed bij voelt blijft eten.

even een vergelijking met de mens (wat eigenlijk niet kan maarja). als jij alleen maar patat eet.. je krijgt genoeg energie ervan maar op lange termijn gaat je gezondheid er wel op achteruit omdat je bepaalde voedingsstoffen niet binnen krijgt. en wil je graag iets eten waar je je beter van gaat voelen. en laat je de patat het liefst links liggen

zo denk ik over boilies ook.

als jij een boilie hebt die zoveel mogelijk voedingstoffen in zich heeft zodat een karper niet veel ander voedsel hoeft te eten om alles binnen te krijgen blijft die langer van je voer eten omdat hij zich er goed door gaat voelen

als jij een crap boilie hebt zonder voedingswaarde en de karper zal alleen dit eten dan zal die voedingstoffen tekort komen en zal die dus ook op zoek moeten gaan naar ander (natuurlijk) voedsel om zijn behoeftes aan te vullen. en zal dus niet continu op je voerplek zijn.

dit is wel in extremo uitgelegd maar je ziet wel een beetje waar ik heen wil. maar beide situaties kunnen voordeel bieden..
maar ik ben ervan overtuigd als je langer voert (langer dan een paar weken) en je hebt een goede voedingswaarde dat de vis veel van je voer zal eten.

gr Remko
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

08-11-2006 12:59

Ruben vd Worp schreef:Ik denk dat we allen doordraven in het maken van de ultimieme boilie.

Denk je werkelijk dat een karper weet wat wel of niet goed voor hem is?

insinctief vreet ie alles voor zn neus komt.

Als ik het verkeerd zie dan ben ik bereidt om opbouwende kritiek voor lief te nemen.

KOMT U MAAR


met shittende groet ruub.


Ik denk dat het er ook aanligt wat je bedoeling is.
.Vis op de stek houden door middel van lang voorvoeren.
.Instant vissen.(weinig voeren)

Als je gaat voorvoeren dan denk ik dat het wel degelijk verschil maakt als je met een bol gaat met een goede voedingswaarde/bouwstoffen(maar wat is een juiste voedings waarde voor een vis?(karper)) die een vis nodig heeft. Zou je met een bol gaan voeren waar de vis geen stoffen kan uithalen die hij\zij nodig heeft(welke stoffen heeft een karper behoefte aan?) dan denk ik zelf dat het snel voor gezien zal houden en vooral wanneer er redelijk wat natuurlijk voedsel te vinden is.

Met instant bijv 1 of 2 nachten zonder te voeren, denk ik dat de tijd tekort is om voor een vis er achter tekomen of in deze boilie nou wel de juiste voedings waarde/bouwstoffen bevat.

Maar ik ben er van overtuigt dat een vis zeer zeker op langer termijn weet of het wel goed is of niet.


Groeten, Gerrit
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

08-11-2006 13:01

Remko was me net iets voor :)
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

08-11-2006 13:39

waar kun je tegenwoordig in twente nog normaal een voerstek opbouwen zonder dat er zn kamper op je stek gaat zitten?


dus instant vissen is mijn ding en ik vis met een uitzonderlijke goede instant boilie,waar het nodige inzit.
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

08-11-2006 13:43

waar kun je tegenwoordig in twente nog normaal een voerstek opbouwen zonder dat er zn kamper op je stek gaat zitten?


dus instant vissen is mijn ding en ik vis met een uitzonderlijke goede instant boilie,waar het nodige inzit.
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

08-11-2006 13:46

Kan wel hoor :lol:

Of het nodig is is weer een ander verhaal. :wink:
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

08-11-2006 14:17

shit, dat wordt terug naar de krill met squid :(

8)
8)
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

08-11-2006 16:40

gerrit schippers schreef:Ik denk dat het er ook aanligt wat je bedoeling is.
.Vis op de stek houden door middel van lang voorvoeren.
.Instant vissen.(weinig voeren)

Als je gaat voorvoeren dan denk ik dat het wel degelijk verschil maakt als je met een bol gaat met een goede voedingswaarde/bouwstoffen(maar wat is een juiste voedings waarde voor een vis?


Veel voedingswaarde in een lange termijn bol, maar idd wat is veel en wat is de goede voedingswaarde? Op zich de mening die veel mensen toebedaan zijn, gooi er een hoog percentage kweekvoer in en dan kan de vis zeker alles uit die boilie halen wat hij nodig heeft (ook ik heb dit een tijd gedaan en gedacht), maar in mijn ogen en met mij wel wat mensen meer is het juist andersom. Elke boilie bevat wel stoffen die een karper kan gebruiken om te overleven, zitten er wat (vis)olie houdende producten in en wat dierlijke eiwitten (bijv. vismeel) dan ben je al een heel eind. Dan heb je in mijn ogen al een boilie die ze niet gemakkelijk zullen laten liggen wanneer ze hem tegen komen. Maar er is iets wat in mijn ogen belangrijker is voor een boilie, namelijk attractie.

Die boilies die veel van die wateroplosbare eiwitten bevatten, aminozuren (bijv. een bol met 50% of meer shit of welk ander volledig visvoer) doen het zeer goed wat betreft instant attractie en leveren instant vissend zeker meer vissen op. Maar de instant attractie van deze spullen is ook meteen de zwakte, zelf heb ik namelijk de ervaring dat wanneer je vist voor juist die grotere vissen je deze producten beter niet kan gebruiken of in een lagere concentratie, puur als aanvulling van het aas. Het moet niet de overheersende attractor zijn in de boilie. Je kan het er dus wel wat in doen om je dierlijke eiwitten in je voerbol te krijgen, maar een procent of 25 op de mix is dan meer dan voldoende. Daarbij dan wel weer tegenhangende producten die niet wateroplosbaar of moeilijker wateroplosbaar zijn en de boilie weer wat afsluiten. Des te makkelijker de waterdoorlatende structuur van de boilie, des te beter de uitlekking en oplossing van deeltjes, des te groter de attractie, des te kleiner de vis...

Net zoals bijv. met Aminol, mooi product om instant te vissen en ze sneller op de stekken te lokken, maar veel minder geschikt om met lange termijn voercampagnes de dikkere vissen te verschalken.

Het is dus de vraag wat je wil op een water, je kan een super attractieve boilie maken met daarin een vat vrije aminozuren en wateroplosbare ingredienten of een boilie die juist slechter waterdoorlatend is en waar veel minder attractie van uitgaat. De een zeer geschikt voor de instant visserij omdat ze vis eerder aanzetten tot azen of de wintervisserij bijv. Maar dan moet je wel een grote berg witvis en kleine karper voor lief nemen, aangezien deze nog veel meer aangesproken zijn door dit voedingsrijke aminoballetje dan die grote jongens de een kleinere kans hebben om het te vinden (de kleintjes zijn ze voor). En het domineren van de grote vis op de voerplek, het werkt vaak juist andersom...

De andere boilie in het normale seizoen buiten de winter vaak weer beter als je wilt voorvoeren en de grotere vissen op een water eruit wilt selecteren. Je vangt dus dan wel minder aantallen, maar de vissen die je vangt zullen wel gemiddeld een stuk zwaarder zijn.

Persoonlijk vis ik met beide type boilies, maar bijna al mijn grote vissen heb ik toch echt op de minder attractieve boilie gevangen.

Zou ik op een water vissen zonder brasem, zeelt en een deel kleine karper, dus enkel een heel klein bestand topvissen. Dan ligt het verhaal weer iets anders en zou ik ook op de lange termijn kiezen voor meer attractie, maar dan zijn die "biggen" de eerste en enige vissen op je voerplek.

Ach, het blijft een leuk onderwerp dat balletje...
mvg

Bart van den Hurk
Willem Barnas

08-11-2006 16:46

HHHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAAAAAAAAAAHAAAAAAAHAHAAAAAHHAHAHAHAAAA

(keyboard error)

HAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAAAHAHAAAAAAAAAAAAAA

H

A
HA 8)

PS > Robert: We kunnen zelf ook een heleboel he? 8) 8) 8)

(dit is geen reactie op jouw posting hoor Bart)
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

08-11-2006 16:51

Komt er eindelijk een zinnige reactie vanaf jouw keyboard en is hij niet voor mij bedoeld :wink:
mvg

Bart van den Hurk
Willem Barnas

08-11-2006 16:55

Sorry bartmans, hij bleef ineens hangen man!

It ain't no shit, it's what you make of it.

weebee 8)
Harald Bremmer

08-11-2006 17:05

Shit stinkt :wink:


chemical X "innovative" rules!!!!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


He Willm
Was weer mooi om die schub's zo vol te proppen!!!!!

HB
Willem Barnas

08-11-2006 17:15

Kemmikalliks in da booliemiks 8)

Just common sense Breamer.
En ja ze zaten lekker vol.

:)

geweldiggenoten :wink: :D

En op tijd, zelfs geen seconde te vroeg!

Master POLO Visoto rules,

WB 8)
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

08-11-2006 18:22

precies bart,

je moet gewoon doelstellingen hebben wat je wilt met het water..

wil je zoveel mogelijk vangen of wil je zsm de top eraf hebben??
beide situaties vergen een andere aanpak. maar met beide aanpakken zul je uit eindelijk beide doelstellingen vervullen als je maar lang genoeg blijft zitten..

want zelfs met een super attractieve boilie zul je de toppers vangen. alleen zal het misschien wat langer duren voordat die op de kant ligt omdat vaak de kleine vissen eerder op het voer zullen liggen.

ik zoek nog altijd naar de gulden middenweg.. veel en zwaar vangen :wink:
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

09-11-2006 20:54

Bedank voor je PB Remko.
Goed, karpershit is dus dat spul waar ik al het hele jaar mee vis :oops:

Absoluut goed spul, maar zoals Bart al zegt, als je alleen de toplaag wil pakken, probeer wat anders.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

09-11-2006 21:05

Daaf, wel ff goed lezen :wink:
Karpershit als bestanddeel in je mix , is niks mis mee

Ga je iets extra's toevoegen aan diezelfde bol zoals aminol, salminol of andere topatractors zoals wateroplosbare ingredienten dan kan het zomaar zijn dat je veel meer gaat vangen (ook brasems dus :( ) maar met een gemiddeld lager gewicht.

Laat je die atractors achterwege, dan kun je met b.v 25 % karpershit in je basismix toch een goede bol maken, waarmee je de toplaag kunt pakken.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

10-11-2006 08:31

Kapershit is een volledig voer. Alleen wordt meestsl het volledige voer voor andere vissoorten gebruikt. Deze heeft een hoger vet en een hoger eiwit%.


Brasems en kleine karpers vangen: ligt dat aan het aas? Kan ook door het scherpe vissen komen, je haakt tenminste eens wat en je bent niet afhankelijk van 1 zo'n lomp ding, die alles vreet wat voor de bek komt.

MVG

Klaas
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

10-11-2006 09:46

vissen jullie met de 2352?

je hebt ook andere shit, 1352,die heeft
70 %vismeel en 5 %visolie - 52 %ruw eiwit- 13 %ruwe vetstof.

ik gebruikte die altijd hoog gedoseerd soms in 80%, en ik ving niet minder grote vissen dan anderen, zeker niet.
wel meer middelmaat en kleine.

instant vissend, dat wel.

groeten,

ikheblekkerantiekeflesjeslobsterluchtvanhutchy 8)
8)