Hoe lang blijven self-mades goed in de vriezer?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis van Tol
Berichten: 31
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer

21-01-2002 23:32

Beste allemaal,

Hoe lang kun je zelfgedraaide ballen goed houden als je ze in een gewone huis, tuin en keukenvriezer legt?

Ondanks de wisselende berichten over het aantrekkelijke van het zelf draaien (hoop werk!), wil ik het toch maar eens gaan proberen.

Goede tips zijn overigens ook van harte welkom; 't is voor mij de eerste keer...
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

22-01-2002 16:24

Ik heb deze vraag ooit gesteld bij carpweb.
Ik ga er zelf van uit dat de boilies zeker een half jaar goed blijven (heb dit ook al ooit van anderen gehoord). Ze krijgen zelfs niet de tijd om een half jaar oud te worden bij mij.
Als je veel vist, kan je de hoeveelheid bollen in je vriezer opvoeren, maar wat voor nut heeft het om dat ding stampvol te duwen als het in een jaar tijd niet opgeraakt?

MVG, Mark
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

22-01-2002 16:26

Nog een tip,

als je voor het eerst draait, neem dan een kant en klare mix die goed rolbaar is. Als je na verloop van tijd het klappen van de zweep kent, kun je beginnen te experimenteren met zelfgemaakte mixen.
Gebruikersavatar
Roger Feijen
Berichten: 324
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Westervoort
Contacteer:

22-01-2002 20:33

Beste allen

Dit is geen gemakkelijke vraag. De houdbaarheid in de vriezer is namelijk afhankelijk van de gebruikte ingredienten. Met name het vetgehalte van de boilie is belangrijk. Vet kan namelijk(door een reactie met zuurstof) ranzig worden. Je moet de boilies altijd in afgesloten zakken verpakken(anders krijg je een vriesdrogende werking). Afhankelijk van het vetgehalte is de houdbaarheid van boilies in de vriezer 1-3 jaar. Daarna zijn ze nog steeds te gebruiken, maar de attractieviteit(met name de smaak) word dan minder.

MVG

Roger Feijen
Lode Hermans
Berichten: 415
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

26-01-2002 09:30

Als de boilies er een jaartje inliggen zijn zo nog altijd goed. ZOrg er wel voor dat er geen vocht in de zak zit want anders zullen je boilies verkleuren en gaan de flavours eruit doordat ze onttrokken worden door het water. Zo zijn mijn knal rode boilies oud wit-roos gekleurd en de flavour kon ik ook niet meer goed ruiken
gr lode
Karpers vangen die je met http://www.borntofish.be
Plaats reactie