Trigga echt zo goed ??


Plaats reactie
Jacky Hendrik
Berichten: 109
Lid geworden op: 07-04-2002 02:00
Locatie: Zoetermeer

03-11-2002 13:46

Ik wil graag weten of de Nutrabaits trigga boilies echt hun geld waard zijn ? ik hoor dat er duure spullen in zitten maar 88 euro voor 5 kilo is wel erg prijzig. is deze boilie echt zo super of kan ik mijn bollen beter zelf blijven maken ??
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

03-11-2002 13:59

De Trigga boilies zullen best zeer attractieve boilies zijn hoor maar van 88 euro kan ik wel 25 kilo rollen en met die 25 kilo zal ik meer vangen dan met 5 kg Trigga's... Want met 25 kg kun je meer voeren (vis op de stek houden) en je kunt de vissen vertrouwt maken met je aas door een paar x te gaan voeren. En voeren met Trigga's... :grin: dat is toch wel vrij expensive!

Ik zou het niet doen maarja, als jij er het geld voor hebt kun je het altijd een keer uittesten.

Groeten,

Michiel
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Arnold Haandrik

03-11-2002 13:59

Je hebt er toch ook mixen van?
dan kun je ze nog zelf maken,en het zal wel schelen in je uitgaven.

Ik heb veel Engelse boeken,en daar word in beschreven (al dan niet gesponserd)dat de trigga-mix zeer goed werkt.zelf heb ik er geen ervaring mee,een kennis wel,zal wel eens wat rondvragen voor je.

met-mixende-groet
Harald
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

03-11-2002 16:40

Hallo Jacky

Denk niet dat de firma Trigga over super-lokstoffen of over super-veel meer kennis over aas beschikt dan jij of ik.
Alles wat Trigga kan maken, dat kan jij ook.
88 Euro voor 5 kilo is echt absurd hoor, als je er nou nog vijf keer zoveel karper mee vangt...oke, maar dat zal niet gebeuren.
Ik zou zeggen...blijf lekker zelf rollen!

Groeten ChrisN
Gebruikersavatar
Ties Kanters
Berichten: 84
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00

06-11-2002 23:28

Ik heb ooit een zak geprobeerd maar de resultaten waren niet beter dan met de bolies die ik normaal gesproken gebruik.

Een fatsoenlijke voersessie houden is dan ook niet voor mij en mijn beurs weggelegd!

Ik denk dat het voortaan een beetje te gek word als ik de prijzen van nutrabait, nash-diepvriesballen,solar enz. enz. hoor
Maar als je er vertrouwen in hebt probeer het dan gewoon een keer.
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

07-11-2002 19:52

Ik maak meestal mijn boilies zelf, maar door tijdgebrek een zak Trigga en een pot Martin Sb aangeschaft. Zonder voor te voeren viste ik met deze boilies. Een hengel met een zelfgemaakte boilie (hadden al een jaar in de vriezer gelegen) en een hengel met Trigga. Trigga ving duidelijk beter, maar dat kan aan de ouderdom van de zelfmaakboilie gelegen hebben. De selfmade's raakten op en naast de Trigga met een Martin SB-boilie gevist. De Trigga ving nog steeds beter, maar de enige run op de SB leverde wel een 31-ponds spiegel op, de eerste dertiger op dit water in plm. 10 jaar vissen. Toeval? Misschien. Hoewel de prijzen inderdaad schromelijk overdreven worden, denk ik dat kwaliteit wel degelijk zijn prijs heeft. Ik zou, instant vissend, liever 1 kg kwaliteitsboilies voor bv. 15 euro kopen dan 5 kilo mindere kwaliteit voor dezelfde prijs. Ook al kan je daarmee wat extra voeren.

Peter
Gebruikersavatar
Ties Kanters
Berichten: 84
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00

07-11-2002 22:38

Er word altijd vanuit gegaan dat een kwaliteitbollie duur moet zijn. Er zijn best wel ready mades op de markt die goed en betaalbaar zijn. Als men maar voor handen vol geld die dure knikkers blijft kopen zal de fabrikant de prijs blijven handhaven.
En als je geen zin hebt om de bollies te draaien laat ze dan draaien.
of misschien moet je even zoeken (en rijden) voordat je de betaalbare en kwalitatief goede bollie te pakken hebt.
Ik ken mensen die de bollies in engeland gaan halen die hebben een supergoede bollie voor ongeveer 5 euro per kilo.
Ik zou mijn bollies niet eens met de trigga's willen ruilen.
Jaja hoor ik jullie al denken, welke bollie is dat dan?
Dat zoeken jullie zelf maar eens uit!
Met vriendelijke groet

Ties

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ties Kanters op 2002-11-09 01:33 ]</font>
Humphrey Paap
Berichten: 198
Lid geworden op: 03-07-2002 02:00

10-11-2002 16:23

Beste Jacky,

Of Trigga zijn geld waard is ? Laat ik het zo zeggen: als je om een of andere reden kiest voor een ready made, dan denk ik dat je hiermee in ieder geval een goed vangende boilie te pakken hebt. Ikzelf gebruik Trigga nu een zomer of twee. Mijn ervaring is dat je er instant prima mee vangt: voercampagnes zijn niet noodzakelijk. Vanuit kostenoogpunt een positieve zaak. Omdat het een "vismeelachtige" boilie is, heb ik de indruk dat het voor de winter een iets minder geslaagde keuze is. Misschien dat Nutrabaits hier zelf ook zo over denkt, want in Engeland, maar mogelijk ook hier, is een "winterversie" uitgekomen met de naam Trigga Ice. Voor wat het waard is: hier zitten meer kruiden e.d. in om de boilie (nog) meer aantrekkingskracht in de winter te geven.

De vraag of deze boilie zijn geld waard is, blijft echter moeilijk te beantwoorden. Volgens mij vang je er niet 2 keer zo veel mee als met een andere goede boilie (bv. Attractor Range) die de helft kost van de Trigga's. Maar ja, in principe geldt dat voor veel andere zaken die met karpervissen te maken: artikelen die erg in trek zijn bij collega-karpervissers zoals Delkims TXI en FOX RX zijn weliswaar prachtig maar zullen je niet meer doen vangen dan bijvoorbeeld een Knuckle Head. Het gekke is echter dat men vaak het geld wel over heeft voor beetverklikkers, hengels en rod pods, maar dat aas als een soort sluitpost wordt gezien waar geen cent te veel aan uitgegeven mag worden.

Kortom: wat mij betreft is de Trigga een zeer goede maar redelijk prijzige boilie die ik met name in zomer en herfst zou inzetten. Ik hoop dat je hiert wat aan hebt.

Humphrey
Plaats reactie