watervlooien


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

07-10-2002 19:55

Hoi,

Ik ga nu na twee seizoenen met hoofdzakelijk readymades te hebben gevist weer de roltafel onder het stof vandaan halen.

Mijn mix wil ik zo aantrekkelijk mogelijk maken voor de karper :smile: en daarin betrek ik zoveel mogelijk natuurlijke ingredienten.

een van deze ingredienten is gedroogde watervlooien en ik ben benieuwd of jullie daar ervaring mee hebben.

ik weet het:experimenteren! maar serieuze reaktie's betreffende dosering zijn welkom.

groeten jeroen
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

07-10-2002 20:51

Heeft daar niet een keer iets van in De Karper gestaan. Ik heb ergens gelezen over ik dacht een Duitser die experimenteerde met gebroken eierschalen en gedroogde vliegen.

Veel werk maar wel de moeite kwam uit het artikel naar voren. Misschien dat andere mensen nog weten waar dat in heeft gestaan.

Groeten Pascal
"everyone has the right to be stupid, but some people abuse the privilege" (Joseph Stalin)
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

07-10-2002 21:22

Ik ken dat artikel, dat heeft die man heel netjes overgenomen van een lezing van terry hearn, het gaat hier over het kraken van mossels e.d. dit zou andere karpers attenderen op een azende soortgenoot...terry had het over tijgers geloof ik.

Die watervlooien zijn trouwens ook best "crispy" ik zou er zo een hap van willen nemen.

bedankt voor de tip in ieder geval,
groeten jeroen
Leon Olsthoorn
Berichten: 46
Lid geworden op: 12-07-2002 02:00

08-10-2002 14:43

Ik heb ervaring met het gebruiken van verse watervlooien in deeg. De resultaten hieroop watren erg goed. Toen ik later wilde proberen deze te gebruiken in boilies heb ik dit op voorhand opzij geschoven vanwege de kosten. Met gedroogde watervlooien in boilies heb ik geen ervaring. Met gedroogde muggenlarven wel en dat viel me tegen (gezien de prijs). Als je meer details wil weten hoor ik het wel.

Leon.
Plaats reactie