hans borrelbus


Plaats reactie
Gast

18-01-2002 17:25

als je het aan mijn zou vragen wat beter is zou ik zegen stap op natuurlijk voer over bollies zijn niet natuurlijk zo als kikkererten/mais/aardappel/bruinebonnen/wite bonnen/tijger noten/vlokkreeftjes/drie hoeksmosselen/of neem eens voor de gein zoet water kreeft is moerlijk te krijgen maar als je naar een viswinkel gaat dan kunnen ze je vast wel verder helpen ik hoop dat je hier wat mee kan doen??? de bollie zit heel nederland mee te vissen en ik blijf van menning dat al die troep het water verzuurd
Remko de Boer
Berichten: 14
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Lichtenvoorde

26-01-2002 08:50

Verzuurt?

Denk je nou werkelijk dat die ballen blijven liggen? No way! Zelfs niet op dressuurwateren. Nagenoeg alles wordt weggevreten. Misschien (bij zwar overvoeren) blijft het een poos(je) liggen, maar dan ben ik er nog van overtuigt, dat het opkomt.
Lode Hermans
Berichten: 415
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

26-01-2002 09:20

Het is volgens mij voor een groot deel de flavours en bewaarmiddelen die het water schade toebrengen. Vooral dan de ready mades, bijt maar eens een ready made open en proef er dan meer een beetje van, lekker is anders. Home-mades smaken al een stuk beter omdat hier niet van die vieze troep zoals bewaarmiddelen inzit.
gr lode
Karpers vangen die je met http://www.borntofish.be
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

26-01-2002 14:44

hej lode, ik denk wel dat je gelijk hebt.
toen ik eerder nog met ready mades zat, was bijv de ontlasting van de karper met grote regelmaat dun, net water met wat meel erdoorheen. nu ik met homers vis is de ontlasting altijd mooi dik en brijerig, dus ik denk dat ook de karper wel vaart bij goede boilies zonder chemische troep, en niet alleen de waterkwaliteit
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

07-02-2002 22:20

beste remko,

een maat van mij is duiker en heeft laatst op een dresuurwater bij in de buurt gedoken
( was een actie dag, duik holland schoon)

wat hij vond waren hele tapijten boilies. die er al maanden lagen!!

deze vond hij maar op twee plaasten de rest van de put was aardig schoon. dit houdt dus in dat op de meeste plaasten de boilies wel worden weggvreten, maar niet overal!! vissen mijden dus bepaalde plaatsten

groeten mark
Hans-Peter van Ee

05-03-2002 23:18

Mark

Geloof die maat van jouw maar niet of was er net door een aantal mensen gevoerd??
Dat zou ook een mogelijkheid zijn.

De meeste boilie's die te lang blijven liggen tot de karper is gearriveerd, zal opgeruimd worden door de aanwezige witvis.

Ready-mades blijven over het algemeen wat langer liggen mede door de gebruikte concerveermiddelen.
Sommige boilie's gaan naar verloop van tijd zelfs drijven, andere vergaan weer tot boiliekruim, waar nieuw organisch leven zijn voedingsbodem in vindt.

Geloof jij niet dat dit gebeurd, gooi dan maar eens een boilie in een glas water en wacht af.
Het kan wel even duren maar op een gegeven moment vergaat het toch tot boilie-kruim.

met ongelovige groet

HPE
Plaats reactie