Gedroogde zelfgedraaide boillies of ready mades


Plaats reactie
Jan-Willem Arts
Berichten: 93
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Goirle

19-03-2006 18:00

vraagje;
ben nog aan het twijfelen over het volgende; in mei staat de eerste frankrijk trip op de planning, ik wil nu eens zelfgedraaide boillies meenemen. Ik wil ze 2 wkn voor vertrek gaan draaien en ik wil ze gedroogd meenemen. De verwachting is dat het behoorlijk harde bollen worden. (Nog geen ervaring maar mee maar de topics op het board geven me wel het vertrouwen dat schimmel wel buiten gehouden wordt).
Verlies je hiermee niet heel veel attractiviteit? En wat zou je tijdens het vissen kunnen toevoegen aan je boillies; flavour, visolie, iets anders?

Of gewoon voor Martin SB gaan?

gr
Chiel Vermey
Berichten: 125
Lid geworden op: 03-12-2005 12:27

20-03-2006 15:51

je kunt ze gewoon laten drogen tot ze hard zijn en als ze helemaal uitgedroogd zijn dan kun je ruiken of ze nog goed ruiken ruiken ze een stuk minder dan had ik ze in een bijpassende dip gedaan( ik heb wel eens aan uitgedroogde bolies geroken maar ze ruiken maar een fractie minder dan de gewonen freezerbaits)

succes in frankrijk

gr chiel
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

20-03-2006 16:44

doe er 3% zeezout door je mix heen!! en neem ze bevroren mee op je trip.. zodra je daar aan komt hang je ze in droogzakken onder je plu of in een boom.. elke keer als je langs de zak komt effe opschudden en ze gaan de hele trip mee.. de laatste dagen heb je kans op harde uitgedroogde bollen. maar de eerste 3-4 dagen zeker niet.. en verlies je ook geen attractiviteit..

en door het zout voorkom je vroegtijdige schimmel vorming.

Gr. Remko
Jan-Willem Arts
Berichten: 93
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Goirle

20-03-2006 20:08

zal de tips meenemen, zout voeg ik zo ie zo toe aan mijn vismixen

gr
Gebruikersavatar
Ton van der Bruggen
Berichten: 64
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Vught

20-03-2006 20:20

Drogen en of conserveren van je zelfgedraaide bollen doe je gemakelijkst met pellets...

Koop bij de plaatselijk veevoederhadel een zak van 25 kilo "bietenpulp", kost ongeveer 4 euro's en 50 cent voor 25 kilo, doe dit een tijdje voor je naar Frankrijk gaat of waar dan ook naar toe, in een emmer. Ik bedoel, een laagje bollies, een laagje bietenpulp pellets, een laagje bolies, enz, enz, je zal zien dat die boillies erg droog worden, ik zou haast zeggen; droger dan wanneer je ze in de zon en de wind hangt... De geur van de boillie wordt iets minder of gaat helemaal weg...
Je gooit je bollies een dagje voor je ermee voert of vist in een emmer met water, een uurtje of 2-3 laten staan en ze ruiken weer gewoon naar de flavour waar ze naar roken voor dat je ze ging drogen...

Op deze mannier heb ik boillies wel 3 weken buiten de diepvries bewaard.
Met die pellets van bietenpulp kun je wel een paar jaar vooruit, mits je ze niet weggooid dan hé. Ik bedoel die lijden er niets mee. En je kunt ze nog gebruiken om wat bij te voeren ook, de karper lust ze graag.

Een gratis tip maar eventueel kunnen (finaciele) bijdragen gestort worden op mijn rekenening... (nummer bekend bij redactie karperwereld )
Toon mix, anders nix!
Plaats reactie