aas de grote onzekerheids factor


Plaats reactie
patrick noorman
Berichten: 216
Lid geworden op: 11-12-2005 15:25
Locatie: benthuizen (is bij zoetermeer)
Contacteer:

25-02-2006 16:36

beste karpervisser,

hebben jullie dat ook dat jullie niet weten waar jullie mee moeten vissen?
ik was van plan om met martin sb boilies te gaan vissen maar nu heb ik weer een verhaal gelezen waar mais helemaal top is.
ik denk dat ik toch met mais ga vissen ook omdat het goedkoper is en voor iemand van 15 makkelijker is op te brengen.
maar wat zijn jullie meningen over aas en waar vissen jullie zoal mee?
en hadden of hebben jullie dat ook onzekerheid over jullie aas?

succes en vangse

patrick
alexander nijman
Berichten: 47
Lid geworden op: 24-02-2006 21:07
Locatie: arnhem

25-02-2006 17:14

Ik vind dat aas wel een grote onzekerhijdsfactor is.
Ik vis meestal gewoon met particles omdat het goedkoper is en ook vangt 8)
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

25-02-2006 17:20

ligt eraan waar je vist,bij mij in de polder is mais een killer.Op een zijtak van een heel bekend water in amsterdam gooide ik ooit een paar kilo erin,met als resultaat....allemaal stofwolken naar boven.Das top d8 ik,dus niet... ze schrokken ervan.Zodra er een karper naartoe zwom en die zag die grote gele plek,vluchten ze weg....en door die paniek reactie,schrokken andere ook.Dit geld niet voor iederen water,maar wel waar ze de klappen van de zweep kennen
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
alexander nijman
Berichten: 47
Lid geworden op: 24-02-2006 21:07
Locatie: arnhem

25-02-2006 19:05

Wat hier boven gezegt word is wel logisch want als er een heel groot geel eiland licht dan zou ik er ook van schrikken al ik een karper was :wink:
maar het is de kunst om niet te veel en niet te weinig te voeren en verspreid er dan ook nog wat erwten of tijgernoten overheen...een ware killer!
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

25-02-2006 20:25

klinkt heel logisch idd....maar in de praktijk is het anders.Mais kost niet veel,dus dumpen maar...Zie het zo vaak gebeuren en wederom een blank,klein watertje bij mij in de buurt kan je storten wat je wil,lijkt wel of ze erop wachten
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
alexander nijman
Berichten: 47
Lid geworden op: 24-02-2006 21:07
Locatie: arnhem

25-02-2006 21:38

Maar het kan toch ook dressuur zijn of zit ik nu helenmaal verkeerd..
Mischien een keer de mais koken met een klein beetje flavour en dan nog een paar uur laten weken...
Je kunt het zo gek niet verzinnen waar het allenmaal aan kan liggen.. :wink:
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

26-02-2006 02:00

wat voor mais? zoete of harde mais? zijn weer 2 verschillende aassoorten.
zoete mais is instant goed, harde mais op langere termijn ook.
Het voeren is maar net wat de vissen gewend zijn, door veel te voeren kun je ze vertrouwd laten raken met het aas, je kunt ze ook wantrouwig maken.
De manier van voeren is hierbij wel belangrijk, hoe presenteer je je aas?
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

26-02-2006 07:04

Voor mij inmiddels al een stuk minder, maar ik ben wel blij met de titel van dit topic.

Goed karpervissen is -wat mij betreft- het uitsluiten van onzekerheden en dat is dan ook weer waarschijnlijk de reden, dat ik zo lang bij aas ben blijven hangen. Barry verwoord het ook erg goed. Mais is op de ene plek een killer en op de ander is ie dat al geweest. hihi....

Het beste is dan ook een boiliemix te ontwikkelen (dit afgezien het gebruik van particles) en deze slechts op één facet per keer aan te passen. Dan weet je of ie beter is dan de de vorige versie (op dat water op dat moment etc etc)
Wel is het zinvol dan een testwater te ehbben, waar je snel het verschil merkt in kwaliteit van je receptuur.

Schrijf alles op en probeer veel verschillende zaken. Uiteindelijk hoeft het alleen maar zetmeel, eiwit, vet, vitamientjes en mineralen te bevatten. Hier en daar wat bestrooien met wat lekkers en je zit voor 90% van je visserij geramd

groetjes Mitsz
patrick noorman
Berichten: 216
Lid geworden op: 11-12-2005 15:25
Locatie: benthuizen (is bij zoetermeer)
Contacteer:

26-02-2006 09:43

bedankt

en wat zijn jullie ervaring met het vissen met mais?
ik heb een keer gewoon zachte mais uit blik bij de supermarkt gekocht en dat was niks alleen toen ik later zelf mais had geweekt en gekookt met een vanille flavour toen ging het wel ineens goed dus de volgende keer weer die vanille dr over gedaan op een ander water en toen was het dat weer niks ligt dat aan het water of was het toeval ik heb het verschillende malen geprobeerd ook op het water waar ik toen wel gevangen had maar toen ving ik daar ook niks meer.

heel veel succes

patrick
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

26-02-2006 09:49

Beste Patrick,

als het met zoete mais uit blik niet is gelukt, dan heb je echt iets fout gerdaan. Dit spul vangt bijna overal. Tenzij het al is uitgevist....dat is hierboven door Barry al beschreven.

mvg Mitsz
patrick noorman
Berichten: 216
Lid geworden op: 11-12-2005 15:25
Locatie: benthuizen (is bij zoetermeer)
Contacteer:

26-02-2006 09:54

het vangt wel maar alles behalve karper.
je vangt echt super veel brasem en van die grote voorns.
verder vang je geen karper terwijl als je met boilie vist of met gekookte mais dan vang je er genoeg dus aan de ene kant lijkt het of er super veel dressuur is maar als ze eenmaal op je aas zitten vang je je helemaal scheel
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

26-02-2006 14:16

Je hebt nou eenmaal veel witvis op de plek met zoete mais,het kan best zijn dat als de karper op de plek zit al het mais al is opgevreten door de witvis.
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Melvin Schoonenberg
Berichten: 210
Lid geworden op: 26-12-2005 14:51
Contacteer:

05-03-2006 21:26

Antwoord op de topic is dat dit zeker ook voor onze vriend de karper geldt. Bouw dus met een aas een bepaalt vertouwen op bij onze goede vrind. Dit hoeft echt geen spetterend, duur, ingewikkeld aas te zijn.
Waarom vangen jongens zoals Luc de Beats grote vissen met relatief simpele aasjes ? Elke keer weten ze het water te analyseren en er een passende oplossing voor te bedenken (soms ook niet !!!) een onderdeel hiervan is aas maar zeker ook, voertijden, hoeveelheid, compact of juist niet, diameter etc. (watercraft genoemd, mooi he)
Gewoon een degelijk receptje (voldoende te krijgen) en voeren, vertrouwen opbouwen bij vis en visser en afromen maar.
Succes en niet te veel twijfelen. :P
Merlin
killian bruijne
Berichten: 553
Lid geworden op: 03-01-2006 00:43

06-03-2006 00:36

je kan ook mitsz eens een pb sturen. ik weet zeker dat hij je ook verder kan helpen aan hele goede boilies. ik vis zelf al een geruime tijd met de solutions van mitsz en ik vind het een zeer knappe boilie!

groeten
Peter Collombon
Berichten: 34
Lid geworden op: 06-12-2005 17:16
Contacteer:

06-03-2006 12:42

Waarom ga je niet met allebei vissen, ik zelf heb als ik ga vissen altijd minimaal 3 soorten voer bij me: Boillies, mais en frolic.

Als je zelf bollies gaat draaien zal het prijsverschil met mais wel weg vallen
Plaats reactie