Aminol...


Plaats reactie
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

07-02-2006 21:35

Mark Groter schreef:Even voor de nieuwsgierigheid. Is aminol ook niet geconserveerd te krijgen Mitsz?

gr. Mark


Mark... naar wat ik mij heb laten vertellen en heb gelezen is dat het vrij zout is van smaak.. dus ik denk dat er ook wel zout in zal zitten..

en zout is een natuurlijke conserveringsmiddel. en denk dat het daarom zo lang houdbaar is...

maar mitzs zal je het verlossende antwoord wel kunnen geven..

Henk> hij vroeg of het ook "niet geconserveerd" te verkrijgen is.. is een beetje lastig te lezen.. maar na een aantal keer lezen lees je het wel goed :)
Matthijs Meerkerk
Berichten: 108
Lid geworden op: 10-01-2005 15:24
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

07-02-2006 21:35

o ja vergeten, wat voor ingredienten kan ik dan het beste gebruiken, een goede uitharder misschien, zoals ei albumine of hoeft dit niet perse?
Mark Groter
Berichten: 38
Lid geworden op: 26-11-2005 12:14
Locatie: Woudenberg

08-02-2006 10:05

Als het alleen zout zou zijn dat de boel conserveerd, dan kan ik me niet voorstellen dat er mensen zouden zijn die gewetensbezwaren zouden moeten hebben bij het gebruik van aminol.

Maar idd hoop ik dat hier iemand iets over weet.

Volgens mij had Henk mij wel begrepen hoor Remko.

Moet aan het werk.
gr. Mark
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

08-02-2006 11:15

ja.. hij had zjin bericht net aangepast toen ik poste.

maarja stuur anders een mailtje naar Mitzs.. misschien dat hij het weet..

Gr. Remko
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

08-02-2006 14:02

Hallo Mannen,

even iets rechtzetten.....gewoon gebruiken dat spul joh...het vangt als de klere en ik vis niet graag meer zonder....

Heb zojuist gesproken met de producent en deze was niet al te scheutig met zijn info omtrent de conservering, maar hij wilde wel kwijt dat het grootste deel van dit proces wordt verzorgt door zouten en suikers. Voorts is het product goedgekeurd voor de menselijke consumptie ook nog eens.....

Niuks aan t handje wat mij betreft
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

08-02-2006 17:37

Meten = weten !

Er zijn een heel aantal ingrediënten die meer dan de moeite waard zijn om eens te gebruiken in je bol. Dit is er ééntje van, je kan met Aminol leuke dingen doen, als je de kans krijgt om een goede kwaliteit te kopen voor een normale prijs ; doen ! :wink:
CarpeR Diem
Mark Groter
Berichten: 38
Lid geworden op: 26-11-2005 12:14
Locatie: Woudenberg

08-02-2006 20:14

Doe ik ook zeker Mitsz.

Op dit onderwerp voortbordurend, mijn volgende vraag.

Conserveerd aminol ook mijn complete bol?

Dit dan tot op zekere hoogte, want uiteindelijk blijft het natuurlijk een home-made bol. Maar houdt de bol met aminol het bijvoorbeeld makkelijker 10 tot 12 dagen vol dan een bol zonder aminol?

Liefde bedrijven Mitsz?? Je moet toch vissen!!

gr. Mark
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

08-02-2006 21:10

Mark,
Droog zout werkt volgens mij tot op een zekere hoogte enigzins conserverend.

Aminol bevat o.a ook zouten , maar is dus vloeibaar.
Hoe droger een bol is hoe langer je deze goed kunt houden.
Met andere woorden de hoeveelheid natte vloeistof (zoals aminol ) wat achterblijft in je bol zal ook een rol spelen in de houdbaarheid.

als het je enkel te doen is om de houdbaarheid dan
denk ik dat je beter je bol kunt nasoaken met aminol aan de waterkant of een dag voor je ermee wilt gaan vissen.

HB
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

08-02-2006 21:29

Mark,

de bollen worden pas echt goed houdbaar als je ze droogt. Het enige wat je daar voor nodig hebt is droogtijd...

De houdbaarheid van de Aminol zal zeker bijdragen aan die van je bol en al helemaal, als je er zo'n 100 ml per kg mix in knalt, maar da's prijzig he...

Beetje aminol en de juiste droogtijd is effectiever.....klein beetje leverpoeder erover en eh...

MVG Mitsz
Mark Groter
Berichten: 38
Lid geworden op: 26-11-2005 12:14
Locatie: Woudenberg

08-02-2006 23:06

Heren dank u.

We gaan ermee aan de gang en zullen dan 1 en ander natuurlijk ook zelf tegenkomen. Maar ipv vissen zijn we deze winter wat meer in de theorie
gedoken wat betreft aas en rigs en ik moet zeggen dat we vol vertrouwen gaan beginnen dit jaar.

gr. Mark
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

09-02-2006 09:33

Ik wil dit aminol wel toevoegen op mijn lijst in het karpervoer 2000 programma maar dan moet ik weten wat er in zit.
Namelijk: hoeveel eiwit
neb
vet
verzadigd
koolhydraten
suiker
voedingsvezel
Wie kan mij eens vertellen wat de waardes zijn, mitsz misschien??

Groeten Marc
richard van der veen
Berichten: 115
Lid geworden op: 15-08-2002 02:00
Locatie: groningen

09-02-2006 15:27

Begrijp ik nu dat aminol ook in pedervorm te verkrijgen is ?!
En waar kun je dit dan kopen ?

Mvg Richard
carpbusters groningen
Gebruikersavatar
Jilles van der Roest
Berichten: 21
Lid geworden op: 31-01-2005 18:50
Locatie: Lelystad/Zwolle

09-02-2006 18:55

marc heerema1 schreef:Ik wil dit aminol wel toevoegen op mijn lijst in het karpervoer 2000 programma maar dan moet ik weten wat er in zit.
Namelijk: hoeveel eiwit
Wie kan mij eens vertellen wat de waardes zijn, mitsz misschien??

Groeten Marc

Zal wel veel eiwit bevatten gezien het grotendeels uit vrije Amino's bestaat. :wink:
Maar wat heb je er nou precies aan om dit mee te berekenen in je voer, als het goed is wasemt dit toch uit je boilie in jou geval zou dus je een steeds lager eiwit gehalte krijgen. Heb je net alles zo nauwkeurig uit zitten rekenen, vinden vervolgens je vissen er na 2 uurtjes niks meer omdat je te weinig proteïne er in hebt... :lol:

Gr, Jilles :wink:
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

09-02-2006 19:08

marc heerema1 schreef:Ik wil dit aminol wel toevoegen op mijn lijst in het karpervoer 2000 programma maar dan moet ik weten wat er in zit.
Namelijk: hoeveel eiwit
neb
vet
verzadigd
koolhydraten
suiker
voedingsvezel
Wie kan mij eens vertellen wat de waardes zijn, mitsz misschien??

Groeten Marc

Marc, om het e.e.a. nog lastiger voor je te maken, er is niet 1 soort aminol, maar meerdere soorten met onderling zelfs verschillende eigenschappen
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

09-02-2006 23:49

marc heerema1 schreef:Wie kan mij eens vertellen wat de waardes zijn, mitsz misschien??

Groeten Marc

Mitz moet je nu ff niet lastig vallen met onbenulligheden...die heeft het veeeeeel te druk. 8)
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-02-2006 23:54

Foutje wellicht Hans????

Mitsz DOET druk! 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

09-02-2006 23:56

[/quote]
Marc, om het e.e.a. nog lastiger voor je te maken, er is niet 1 soort aminol, maar meerdere soorten met onderling zelfs verschillende eigenschappen[/quote]

En dan hebben we het nog niet eens over de veel voorkomende verdunde of de "eerlijke" Aminol....... 8)
Laatst gewijzigd door Dennis van den Bogaert op 10-02-2006 01:24, 1 keer totaal gewijzigd.
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

10-02-2006 00:24

Mensen kinderen en ik maar denken dat boillies draaien niet moeilijk zou kunnen zijn.
Oke het draaien niet ( kost alleen een heleboel tijd )maar de inhoud van zo'n bal is ...........moeilijk.
Zeker als de ingredienten ook nog eens in verschillende sterktes en kwaliteiten worden aangeleverd.
Je wilt toch een goed product produceren anders kan je beter gaan kopen!!
Welk merk aminol adviseren jullie??
En als ik het goed begrijp zou ik het ook gewoon als dip kunnen doen.
Gewoon mijn uitgedroogde boillie in een met aminol gevulde vloeisof hangen en dan trekt het er wel in!!
Heb je ook geen last van uiwasemen tijdens het koken!
Is het ook nog handig om rekening te houden met winter en zomer??
Wat meer in het begin van het jaar en wat minder in de warme maanden??



Groeten marc
Chris Gabriele

10-02-2006 08:02

Dennis,

[/quote]
Marc, om het e.e.a. nog lastiger voor je te maken, er is niet 1 soort aminol, maar meerdere soorten met onderling zelfs verschillende eigenschappen[/quote]

Wat zijn de onderlinge verschillende eigenschappen?

Je zegt: En dan hebben we het nog niet eens over de veel voorkomende verdunde of de "eerlijke" Aminol.......

Veel voorkomende verdunde aminol, waar baseer jij dat op?

Er is een aminol die 13% meer amino's bevat dus als eigenschap heeft dat de smaak iets anders is door het gehalte aan amino's.
Als je een standaard van aminol in je gedachten hebt dan kan je al snel zeggen dat het niet de goede is...

Marc, vraag of men een specificatie heeft van het product, staat precies in wat de waardes zijn van het product.

gr Chris.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

10-02-2006 08:14

Chris Gabriele schreef:Dennis,

Marc, om het e.e.a. nog lastiger voor je te maken, er is niet 1 soort aminol, maar meerdere soorten met onderling zelfs verschillende eigenschappen[/quote]
gr Chris.[/quote]

hoi Chris,
Die eerste regel (quote) komt van mij af (div. soorten aminol)...dit baseer ik op wat ik te koop heb zien staan.
Salminol, Aminol, Crayminol..heb nu verschillende potjes zien staan, ook op de beurs in Zwolle.
Dan praten we toch over aminol met waarschijnlijk onderling verschillende eigenschappen?,welke dat zijn zou ik ook zo 1-2-3 niet kunnen zeggen.
Vrees dat het lastig is een specificatie te vinden van het product met de waardes, zal toch wel zo'n beetje het geheim v.d kok (producent) zijn.
Je hebt een pb-tje :wink:
gr
Hans
paul zweers
Berichten: 2
Lid geworden op: 10-02-2006 08:35

10-02-2006 08:53

Hoi,

Dit is de eerste keer dat ik reageer. Wat mij opvalt was dat Aminol helemaal HOT is. Carp Company had volgens mij al 10 jaar geleden Aminol in haar pakket. Het was Johan Janssens die dit als eerste commercieel toepaste dacht ik. Carp Company is bijna niet meer te krijgen jammer goede mixen en producten, met zijn kennis heeft hij een flinke bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van aas eind jaren 80 begin jaren negentig. Aminol zat in een donkere fles met blauw etiket. Ik heb dit meerdere flessen van dit goedje gebruikt in het verleden. Dit met name als:

1. Aditief/onderdeel in eigengemaakte vismeel boilies
2. Later als soak met de RM van Martin (Monster Crab). Boilies in een diepvrieszak doen, een paar dagen laten drogen/soaken en klaar is Kees.

Omdat ik de laatste jaren niet veel meer vis maar eerder onregelmatig een aantal malen per jaar pas ik dit vaak en graag toe. Ook icm met zgn. pallets Wat de meerwaarde was, vindt ik moeilijk te zeggen. Op voerplekken gaf het resultaat, en ook met de RM's was het goed te doen. Als je instant gaat probeer het soaken dan eens.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

10-02-2006 09:02

Paul, bedoel je nu niet de ambinol of zoiets?..was toch van Kryston products (die van de onderlijnen)?
gr
HB
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

10-02-2006 09:11

Carp Company was inderdaad de eerste met Aminol in zijn pakket en dat is zeker al een jaar of 8 zo.
Alleen de prijs :o harstikke duur.
Terwijl het opzich een heel betaalbaar produkt is.

Greetz daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
paul zweers
Berichten: 2
Lid geworden op: 10-02-2006 08:35

10-02-2006 09:15

Dag Hans,

Nee, ik heb een aantal jaren de producten van Carp Company gebruikt. Aminol was onderdeel van het pakket van Carp Company en werd verdeeld door Carp Tackle Holland (Willem Peters dacht ik). Meerdere producten die in het pakket zaten van Carp Company zijn de Bio-regulators, flavours, en mixen bijvoorbeeld de catfoordmix, hempmix, etc. ( waren mijn favorieten) Ik zie het merk nergens meer, maar het spul was echt goed, waaronder ook de Aminol waar hier over wordt gesproken.
Henk Jansen
Berichten: 183
Lid geworden op: 12-02-2002 01:00

10-02-2006 10:06

Klopt helemaal Paul , Carp Company had Aminol 10 jaar geleden al in het assortiment , ik heb het in die tijd ook regelmatig gebruikt.

Wat ik wel vreemd vindt is dat de CC Aminol zo dik was als stroop en die van tegenwoordig meer waterig van substantie , de geur is wel vrijwel hetzelfde.

zou er hier en daar toch wat verdund worden nu ? vandaar misschien het prijsverschil met toen Daniel ?