proline boilies


dave karels
Berichten: 72
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00

01-09-2002 02:19

Hallo mensen,

Ik las op zo'n advertentie-gedoe van proline dat hun boilies zo "geweldig" waren omdat er geen conserveringsmiddel in wordt gebruikt en men er geen eieren in verwerkt maar iets anders,waardoor dit zeer dressuurdoorbrekend zou werken(afwijkende smaak door geen eieren te gebruiken).
Wie weet, wat men bij proline als vervanger gebruikt voor de eieren of goeie tips om zonder eieren een goede boilie te maken.

de groeten,
Dave
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

01-09-2002 16:33

weet alle dat ik er vanacht maar een run op had en ze best zuur ruiken.....
draai toch liever zelf voor dat geld
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

01-09-2002 16:48

Hallo Dave.

Aha een kritische consument.
Dat mag ik wel.
Pro-line is absoluut niet de enigste boiliebakker die geen eieren in het deeg verwerkt. Martin SB doet dit al jaaaaren.
Afwijkende smaak door geen eieren te gebruiken???
Snap ik effe niet. Eieren door je deeg hebben om te beginnen al erg weinig invloed op de smaak van het deeg en als Pro-line daar dan ook nog eens bakken met flavors en kleurstof doorheen gooit, over wat voor smaak hebben ze het dan?
Met andere woorden... lulkoek!!!
Door het toevoegen van flavors in een deeg druk je elk grijntje natuurlijk aroma van de gebruikte grondstoffen onherroepelijk de kop in. Zeker in die hoeveelheden die je in alle ready-mades tegenkomt.
Diepvries of shelf-live, maakt niets uit.
Nee, het weglaten van eieren heeft bij de boiliebakkers een hele andere reden.
Eieren zijn voor boiliefabrikanten een duur en onhandig product en het komt de houdbaarheid niet ten goede.
Als alternatief zouden boiliebakkers ook eipoeder of kant en klare eierstruif (eiwit en eigeel, vloeibaar) kunnen gebruiken, maar ook dat is ze weer veel te duur en te onhandig.
Wat ze er wel voor in de plaats in hun deeg stoppen willen ze tot op de dag van vandaag nooit op hun verpakking vermelden.
Niet eens globaal.
Ik ben bang dat wanneer ze dit wel zouden doen, hun afzet wel eens drastisch zou kunnen afnemen. Hoewel er genoeg afnemers zullen zijn die het helemaal geen probleem vinden als er zaagsel, arabische gom, glansmiddelen en dergelijke in hun ready-mades zit. Zolang ze maar vangen toch?

Hoe bedoel je "slecht voor de karpers"?
Lig jij daar wakker van? (beeldspraak)

Ik zou zeggen bel Pro-line eens op en vraag wat er in hun boiliedeeg zit.

Als je zelf boilies wilt maken zonder eieren kan dat heel eenvoudig.
Koop de CD van Evert Aalten (Karpervoer2000) en je kunt aan de slag.
Hoef je voor mijn part niet eens de norm te hanteren, maar zie je direct op het scherm wat je zoal kunt gebruiken om een deftige bal in elkaar te draaien.
Ook zonder eieren.

Veel succes met draaien (het telefoonnummer van Pro-Line en je eigen eierloze boilies).

Met kritische groet,


Mike
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

01-09-2002 16:54

Ik vind het raar dat er nog niet eens een houdbaarheidsdatum op de verpakkking staa, en die boilies hebben echt niet 'het eeuwige leven'! Maar die zakken kosten vaak wel tientallen euro's. Dat veel mensen dat pikken!?

Groetjes, Sjoerd Groot
Gebruikersavatar
jan jansen
Berichten: 60
Lid geworden op: 13-04-2002 02:00
Locatie: dedemsvaart

01-09-2002 17:21

heb er dit weekend mee gevist en niets gevangen maar mijn maat wel met martin sb dus voor mij geen proline meer en ik vang meestal op onze stek dusssss
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

01-09-2002 17:27

Grappig datje dat zegt, dat heb ik ook eens meegemaakt. Ik ving met martin's en m'n maat niks met pro-line. Ben er toch al nooit zo'n voortstander van geweest, ik vind ze nogal zuur ruiken...
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

01-09-2002 20:01

Ik vind 't nogal snel om te stoppen er mee te vissen, als je er 1 weekend niet mee gevangen heb, en je maat wel.
Als je het vaker, en op verschillende wateren heb geprobeerd, op verschillende omstandigheden, dan zou ik zeggen Ok....

waarom er geen houdbaarheids datum opstaat ?
tja, aan de ene kant wel raar...
maar aan de andere kant ? hoelang doe jij met een kilo boillies ? ik doe daar geen jaren mee !!
zelfs met 5kilo boillies doe je niet lang.
als je daarintegen 100 kilo boillies in een keer afneemt, zou het toch wel leuk wezen, te weten hoelang je ze kan bewaren.
daarnaast kan je zelf denk ik ook wel een beetje bepalen wanneer iets naar de 'bederf stage' aan het gaan is :wink:
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

01-09-2002 22:48

Ten eerste weet je vaak niet hoe lang ze al in de schappen liggen bij de hengelsportzaak. Geloof me, in enschede kan dat HEEL LANG zijn!

Ten tweede hoeft de boilie er niet als een pluizig balletje uit te zien voordat je kunt zeggen dat ie bedorven is, dat gebeurt al veel eerder als er nog helemaal niks te zien is.

Een spreekwoord zegt: "You schould never change a winning team" En zolang ik genoeg vang met de boilies waar ik nu mee vis, heb ik geen behoefte om met andere boilies te visse, maar dat zullen anderen ook hebben, maar dan misschien met prolineboilies :eek:

Groetjes, Sjoerd
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

02-09-2002 00:14

Op 2002-09-01 16:54, schreef Sjoerd Groot:
Ik vind het raar dat er nog niet eens een houdbaarheidsdatum op de verpakkking staa, en die boilies hebben echt niet 'het eeuwige leven'! Maar die zakken kosten vaak wel tientallen euro's. Dat veel mensen dat pikken!?

Groetjes, Sjoerd Groot



Sjoerd

Tientallen Euro's zakken? Wat is nu duur,?
Ik dacht dat Nash nog altijd het duurste was.
Neem me niet kwalijk als ik het mis heb, ik koop namelijk geen readys meer.
Houdbaarheids datums zie je toch ook niet op andere visverkoop producten?

Maar wat dachten jullie van witvisvoer? En dan denk ik met name aan meel wat niet veel verkocht wordt, hoe lang denken jullie dat dat in de winkel ligt. Ik denk langer als bolies.

Ik weet 1 ding zeker die bollen van NASH gaan ZEKER 2 jaar mee als je ze in een Luchtdichte emmer zet. Ze zien er nog net zo 'normaal' uit als toen mijn broertje ze gekocht had.

Met Proline bolies gebruikende groet J0H@N

Jan als je na 1 maal vissen nix vangt hoeft het echt niet aan de bolie te liggen. Maar je moet het ook een kans kunnen geven.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

02-09-2002 11:32

Volgens mij heeft Eddy Sterckx weleens een stukje geschreven waarin stond dat ze eipoeder ipv eieren gebruikten dus zo'n geheim lijkt dat me niet.
Ik zie dat in deze topic readymade's en diepvries ballen over een kam worden geschoren, zo van het is proline en het vangt niet.
Ik denk dat je een levensgrote vergissing begaat als je de freezerbaits van proline gaat vergelijken met de readymade's van ditzelfde merk.
Dan hoor ik nog iemand zeuren over de prijs;Als jij proline boilies duur vind weet ik toch echt niet met watvoor boilies jij dan vist?!
Ik heb totaal geen binding met Proline maar ik denk als je hun freezerbaits een eerlijke kans geeft tegenover jouw readymadeballetje dat het voordeel toch echt naar eerstgenoemde gaat.
Het moet toch ergens vandaan komen dat de vissen in Belgie stukken zwaarder zijn dan in Nederland, toch?

Met diepgevroren groet, Eus.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

02-09-2002 11:53

en dat komt dan door die proline ballen??
ik denk dat een zelfgemaakte boilie in de meeste gevallen de fabrieks ballen diepvries of niet naar huis vissen al is het maar omdat je er makkelijker mee voert omdat ze goedkoper zijn

mvg martijn
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

02-09-2002 13:50

Ik kreeg al wat steun van Johan en Eus, mensen die het ook eens van een andere kant bekijken. Gelukkig zijn deze mensen er ook nog. Als boiliefabrikant kan je het niet gauw goed doen. Werk je met veel kwaliteitingredienten, bijna alles super vers door directe inkoop en geschikt voor menselijke consumptie op het vismeel na. dan lopen ze te klagen dat de boilie te duur is.
Laatst gewijzigd door Bart van den Hurk op 25-12-2010 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Cor Blokhof

02-09-2002 14:50

Bart,

Alles wat voor menselijke comsumptie geschikt is hoort een houdbaarheids datum op.

En waarom zitten die dant niet op die Proline diepvries knikkers ?

En Ei - Albumine en Eipoeder bederft ook aardig snel hoor. Niet zo snel als eieren maar toch.

En dat je bollies na een lang weekend vissen al gaan bederven vind ik ook een beetje onzin. Als je met en een niet al te hoog eiwit - percentage vist en je doet ze in een goede luchtdoorlatende zak/bak gaan die van mij in ieder geval wel een weekje mee hoor.

En als je op de verkeerde plaats vist dan vang je met proline niks, home made's niks en met ready made's ook niks :)

En Eus dat die vissen in in Belgie zwaarder zijn zal wel niet aan de die geweldige bollies liggen hoor.

Gegroet,

Cor
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

02-09-2002 16:28

Er zijn meer mensen/groepen die al met deze plannen speelden (alleen hebben die het financieel nooit rond kunnen krijgen), misschien al wel lang voordat jullie dat deden, maar daar gaat het toch niet om!

Kom op hee. Dan kun je alles er wel bij gaan halen. Dan kan ik ook wel gaan zeggen dat mijn oma een nieuw permanentje heeft genomen! 'K weet het,maar laten we de discussie ff 'to the point' houden!

En dat de vissen in belgie zwaarder zouden zijn omdat er veel met proline gevist wordt, is ook onzin. Nog zo iets irrelevants.

Met niet begrijpende groet, Sjoerd
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

02-09-2002 17:02

Beste Sjoerd en Cor,

Hoe kunnen jullie de situatie in Belgie beoordelen? Vissen jullie er zelf veel? Zeg er anders niks van.
Er zijn wel degelijk wateren waar de vissen dankzij de enorme toevoer van Proline boilies gigantisch groeien dus NIKS onzin.

Ik kan één ding zeggen, als je grote vis wil vangen pak dan maar gerust de diepvries boilies van Proline dan zal je eens staan kijken wat er in je net komt glijden als je ook nog eens een beetje kan vissen. Dus probeer het eerst eens zelf voor je gaat zeiken op een merk, leer anders gewoon vissen, want als je met die boilies niks vangt weet ik ook niet meer wat je eraan moet knopen om wel te gaan vangen!

En Bart heeft ook gelijk dat Proline de enige of bijna enige is die diepvries boilies via de winkel verkoopt, Bart B. heeft gelijk dat het idee niet nieuw is en dat je vroeger ook al diepvries zakjes kon kopen, maar de laatste jaren niet meer. Dus zijn ze de enige en Sjoerd dat die anderen dat financieel niet haalden is hun eigen schuld dat doet toch niks af aan wat Bart zegt?

Met wel begrijpende groeten,

Bertil
Bertil@Karperwereld.nl


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bertil Wielink op 2002-09-02 17:03 ]</font>
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

02-09-2002 18:08

Hier heb ik niets aan toe te voegen en het bespaard mij de moeite van de reactie te schrijven,

Dus bedankt Bertil!

mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

02-09-2002 18:13

Oh ja,

1 ding vergeten, in het algemeen liggen de gewichten in Belgie hoger dan in Nederland. Dit komt door het vele voeren van de Belgen, al dan niet met onze boilie. Dat maakt me niets uit, als het maar een diepvriezer is. In Belgie worden trouwens zeer weinig readymades verkocht aan Belgen (wel aan duitsers en fransen) en in Nederland tientallen tot honderden tonnen (alle merken samen). Zijn Belgen dan toch slimmer dan Nederlanders?!

mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

02-09-2002 19:41

Bertil, ik heb nooit beweerd dat Pro-line boilies slecht zouden vangen. Ik heb 1 keer een voorbeeldje genoemd, maar zoals al zovelen gezegd hebben, zegt 1 voorbeeldje niks, of in elk geval niet veel.

Ik heb alleen gezegd dat ze een beetje zuur ruiken, en verder oordeel of beschuldig ik nergens over.

Wat betreft die opmerking over dat andere ook diepvriesboilies wilden maken, maar dat ze dat financieel niet rond kregen:

Dat zei ik alleen, omdat het op mij overkwam, of bart/proline is volledig nieuws had uitgevonden; ook hier geen beschuldiging of oordeel ( niet bedoeld in elk geval )

Ik heb (nog) niet veel met pro-line boilies gevist, maar ik ben pas van plan er mijn mening over te geven, wanneer ik er genoeg mee gevist heb, om er ook daadwerkelijk een oordeel over te kunnen geven.

Ik geloof graag dat die pro-line FB's (freezerbaits) goed vangen, maar om nou gelijk voorbarige conclusies te gaan trekken, en te zeggen dat als ik daarmee niet goed vang dat ik maar es moet gaan leren vissen, dat vind ik een beetje flauw.

Net als dat ik geen voorbarige conclusies moet gaan treken ( ik ga die FB's eerst eens ff goed uitproberen )moet jij dat ook niet doen Bertil, en al helemaal niet op het persoonlijke vlak...

Met niet oordelende groet, Sjoerd
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

02-09-2002 20:30

Ik vind dit wel degelijk een goeie uitspraak.
naja, goed is een verkeerd word....!!

m'n vismaat heeft (*toen ze 'nieuw' waren) de mainline boillies (*ook freezerbaits) gekocht.
de verkoper verzekerde hem dit:

"Vang je hier NIET beter mee, dan met je 'normale ready mades' mag je ze terug brengen, en krijg je je geld ook nog eens terug !"

Dit noem ik nou nog eens vertrouwen hebben in de (*je?) boillies !

Ik zeg hier niet dat Bertil dan kan zeggen dat als je er niet mee vangt, dat je moet leren vissen.
Maar hier is tevens de zelfde zekerheid als de verkoper, alleen gaat dit een andere wending op,
dan de 'niet goed geld terug' garantie van de verkoper :wink:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

02-09-2002 20:33

Vandaar dat ik mij blauw betaal aan dat Mainline aas. :smile: Moet toch eens een sponsor vinden.

Kees
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

02-09-2002 21:11

Inderdaad, er zijn ook andere manieren om te uiten hoe enthousiast je bent over je aas.

Al die positieve reacties, hebben me wel noieuwgierig gemaakt, ik dnek dta ik ze ook maar eens ga proberen, dan praat ik wel weer verder...

Met proberende groet, Sjoerd
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

02-09-2002 21:23

iedereen betaalt zichzelf scheel aan spullen :wink:
maar er zijn er maar weinig (*eleet?) die er gesponsoord worden.
iedereen wil het wel, maar er zijn er maar weinig die het (*geluk?) hebben, om er inderdaad aan mee te mogen werken.

ik zou zelf niet eens weten hoe je aan een sponsor moet komen. zoals ik een beetje aan verhalen heb vernomen,
komt het bedrijf naar 'jou' toe, om het te vragen.
oftewel je moet veel mensen kennen, en een beetje kunnen pronken met je foto boekje ?
hier is niets mis mee, begrijp me niet verkeerd.
maar ik heb nog nooit een testvisser van 'jongere' leeftijd gezien.
of het moet 'het zoontje van' of 'het neefje van' wezen etc etc.
waar ik je wel gelijk in moet geven, is dat jongeren meestal iets minder tijd er voor hebben!
(*ligt er dan zeer zeker aan, welke leeftijds groep, je aan het woord 'jongeren' plakt!)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

02-09-2002 21:26

Christiaan, veel stukjes schrijven schijnt te helpen. :smile:

Kees
Humphrey Paap
Berichten: 198
Lid geworden op: 03-07-2002 02:00

02-09-2002 21:51

Een vraag aan Bart van den Hurk of de makers van Proline boilies : jullie noemen kant-en-klare boilies die buiten de vriezer bewaard kunnen worden ready-mades en kant-en-klare boilies die in de vriezer bewaard moeten worden freezer baits. Op zijn minst een beetje verwarrend : het gaat in beide gevallen toch om ready mades ?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

02-09-2002 22:19

Ik vrees dat het slechts een begin is. Maar ja, een goed begin is het halve werk. Voor de rest moet je daarna jezelf in het wereldje van de bekende vissers babbelen. Gaat makkelijker als je al iets in de hengelsport doet. Het gaat mij dus niet lukken. Betaald te weinig :smile:.

Kees