Hennep?


Plaats reactie
Omar Oumnad
Berichten: 26
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Rijssen

13-01-2002 20:29

Dag vissers,

Ik heb wel eens met hennep gevoerd, maar goede resultaten heb ik nooit echt gehad.
Het is ook lastig om het op de stek te krijgen.

Heeft er nog iemand tips over dit aas dan hoor ik het graag.
Gast

13-01-2002 21:25

12-24 uur weken, daarna koken tot er wit kiempje uit het zaadje komt..

Er hoe krijg je de hennep het beste op je stek? Um...(voer)bootje?
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

13-01-2002 22:04

Joost de mensen weten echt wel hoelang ze het moeten koken hoor... en daar vraagt hij niet om.

Je kan hennep goed mengen met andere particles als mais. Zo kom je iets verder als je een katapult gebruikt.
En heb je wel eens gehoord van een spod? oftewel een voerraket. Het is dus een raket die je aan je lijn knoopt. je moet hier echter wel een extra hengel voor hebben... misschien een oude hengel of een gewone werphengel.
Dan doe je de hennep erin en gooi je de raket naar je stek. Op het moment dat de raket het water raakt draait hij om en valt de hennep in het water recht op je stek.

Zelf heb ik eigenlijk alleen goede resultaten als ik het met mais mix. De karper vind dan tussen de maiskorrels de kleine hennepbolletjes en zal heel lang op je voerstek blijven zoeken naar meer van die verslavende balletjes. En dan maar hopen dat je haakaas in de smaak valt.

Tight Lines
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

14-01-2002 05:11

De hennep die ontkiemde zoals vroeger mag volgens mij niet meer verkocht worden...
Als iemand een adres weet...gaarne!
De beste vangsten gehad op die hennep waar de blaadjes al uitgroeiden..dus kom maar op.
groet MB
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

14-01-2002 11:17

Beste Omar,

Ik heb met de volgende methode goede resultaten behaald.

Hennep 12-24 uur laten weken. Vervolgens overgieten met kokend water en laten afkoelen. Water afgieten. Vervolgens een paar handen met pellets en gebroken boilies bij de hennep gooien. Deksel op de emmer en weer een dag laten staan.
na een dag zijn de pellets half opgelost en is er een soort hennep-pellet pap ontstaan. De boilies zijn doordrenkt met het vocht.

Ik voer dan 1 flinke berg met hennep en vis daar met 1 voorgeweekte boilie op. Het is vaak ff wachten op de eerste aanbeet, maar meestal vang ik na de eerste beet een aantal vissen vlak na elkaar.

Ik heb deze methode alleen op plekken gebruikt waar je gewoon met de hand kan voeren, maar met een Spod kan je deze handel ook goed voeren.

Suc6

Martijn
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

14-01-2002 13:07

beste omar.
als je de hennep wat verder uit de kant moet voeren kun je ook lokvoer(carp 2000)oid gebruiken en hier je hennep in doen,hier maak je voerballen van en je kan ze een aardig stuk gooien,en als je het met een kattepult wilt doen hou je de voerballen wat kleiner en steviger,dit doe ik ook met duivenvoer gemengd met hennep en dat gaat prima.sterkte.
John D.
Gebruikersavatar
Stefan Kazen
Berichten: 241
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

14-01-2002 18:50

Waarom zit er tegenwoordig van die verdomde kiemremmer in!? (is dat echt omdat ze bang zijn dat er mee gekweekt word, wat overigens helemaal niet werkt.)

Probeer het eens met tijgernoten, een perfecte combinatie!

stuf
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

14-01-2002 19:37

Hier in friesland leveren ze volgens mij nog gewoon de versie zonder kiemremmers. Kiemt altijd wel aardig, probeer het anders eens op de volgende manier;
Op de bodem van de emmer een goede vochtige doek, hennep erop, beetje vochtig maken bij voorkeur met bloemenspuit natte doek er boven op en dan voor de kachel. Zorg ervoor dat de hennep wat vochtig blijft. Meestal gaat het nu vanzelf kiemen, net zoals vroeger met de kruidenzaadjes tussen het washandje.

Groeten Ulco,
Roel van den Broek
Berichten: 48
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Roosendaal

14-01-2002 19:43

Kiemremmer? Mijn hennep kiemt heel mooi hoor.

Maar goed, Omar stem je vismethode af op het aas dat je wit gebruiken of andersom natuurlijk.

Hiermee bedoel ik dat als ik bijvoorbeeld met hennep of andere kleine partikels wil vissen/ voeren ik niet te ver uit de kant vis en dan wel zo dat ik het er met de hand bij kan gooien. Heiermee bedoel ik niet dat ik twee meter voor m'n voeten zit te vissen (wat wel mogelijk is uiteraard), maar dat ik een eind verderop tegen een rietkraag of iets dergelijks aan ga vissen zodat ik erheen kan lopen en er zo m'n voer bij kan gooien.

Wil je toch op het open water vissen neem dan wat grotere partikels.

Is de afstand dan nog niet te halen dan gebruik ik of een bootje als ik perse met partikels wil voeren/ vissen of ik gebruik alleen boilies en laat de partikels achterwege.

Succes ermee

MVG Roel
Lode Hermans
Berichten: 415
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

14-01-2002 19:43

Gewoon de hennep koken, laten afkoelen en daarna gedeeltelijk afgieten. Laat er nog wat water in de emeer zitten. Nu doe je de hennep in plastieke zakjes samen met het vocht. Zorg er wel voor dat de hennep 'zweeft' in het vocht. Nu leg je de zakjes in de vriezer. Als je gaat vissen haal je de klomp hennep uit de vriezer. ALs je wilt voeren dan sla je de klomp eerst wat kleiner zo krijg je kleine stukjes die je in je katapult kan doen en zo kan wegschieten,zo behaal je een mooie afstand. Het enige nadeel is dat het in de winter niet werkt
gr lode
Karpers vangen die je met http://www.borntofish.be
Gast

14-01-2002 20:51

Op 14-01-2002 19:43, schreef Lode Hermans:
... Nu doe je de hennep in plastieke zakjes samen met het vocht. Zorg er wel voor dat de hennep 'zweeft' in het vocht. Nu leg je de zakjes in de vriezer...


Lode, ijs blijft toch drijven op de water??

Dit is natuulijk wel op te lossen door in ieder zakje wat kiezelstenen te doen...
Lode Hermans
Berichten: 415
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

14-01-2002 21:43

Door het gewicht van de hennep zal het ijs niet meer drijven,het zal gaan zinken. Ik heb dit vroeger altijd met mais gedaan. Met losse mais in de katapult kwam k niet ver genoeg maar als ik het een nachtje in de vriezer legde dan ging het wel.
gr lode
Karpers vangen die je met http://www.borntofish.be
Henrie de Vogel
Berichten: 212
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Gouda

14-01-2002 22:00

Heren,

Hennep, topper.
Ik kook de hennep samen met mais. Eerst 24 uur weken natuurlijk, daarna een half uurtje de kook erover.
Om ze op de voerplek te krijgen meng ik deze combinatie met maismeel (17,50 per 25 kg) en paneermeel (25,00 20 kg). Dan kan je er ballen van maken die zich redelijk ver laten werpen of stuiters voor de katapult. Op deze manier gekookte en in een blender gemalen hennep is een prima soak voor je boilies, of een basis voor zachtdeeg waar je direct mee kunt vissen.
succes,

Henrie de Vogel
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

26-01-2002 21:32

Hallo Henrie,

Als je toch met een soort grondvoer werkt dan zou je het ook eens met voerveren of voerkorven kunnen proberen.
Grondvoer met hennep en mais plus eventueel stukjes boilie erdoor.
Gewoon Feederen op karper, hier werkt het gewoon prima, zeker op wateren waar nogal wat hengeldruk heerst.

Sportieve groeten Henk
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

26-01-2002 21:36

Sorry Henrie,
berichtje was bestemd voor Omar, de vraagsteller.
Ben schijnbaar nog steeds onder de indruk van jou artikel.

Sportieve groeten Henk
marcel vrolijk
Berichten: 39
Lid geworden op: 24-01-2003 01:00
Locatie: den haag

17-02-2003 12:58

voor joost en lode
er werd al gezegd in de winter werkte het niet en in het voorjaar zomer en herfst dus wel. nu komt de truc ijs kan ook smelten!!
Plaats reactie