Hoe te voeren op drukbevist water??


Hans-Peter van Ee

13-08-2002 11:02

Heren

In ons 'koude' kikkerland komen er steeds meer druk-beviste wateren bij.
Nu valt het op zo'n water niet mee om een vaste voerstek te creeëren.
Claimen en Peezen bestaat op dit soort wateren niet.
Hoe is jouw aanpak en wat verwacht jij daarvan??

met dressuur-omzeilende groet

HPE
Gebruikersavatar
nick rademakers
Berichten: 219
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: lommel

13-08-2002 12:56

doe anders dan de vissers die er zitten als zei een visplek aanleggen drie dagen van te voren doe jij dat niet!! Ik zou eens heel verspreid voeren met home-made boillies!! doe dit dan zo'n 2 of 3dagen en voer maar verspreid dan word de vis jou aas ook gewend en nemen ze het sneller!! kwee nie mss is dit een oplossing maar wat voor een water is dit?? en is het een groot water?

vriendelijke karpergroeten nick
Gebruikersavatar
Mike Smit
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-06-2002 02:00
Locatie: Twente

13-08-2002 13:48

ik probeer altijd de avond van tevoren te gaan voeren (als het begint te schemeren ivm stekkenpezers)en er dan de volgende ochtend al vroeg te gaan zitten, zo rond 7 uur.
Als dit ook al geen optie is, gewoon instant vissen!!

mvg Mike
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

13-08-2002 13:51

Nick,

Zoals vaker gezegd zo makkelijk werkt het niet zo makkelijk. Op de circuitwateren in Nederland en BelgiË vissen meestal toch de vissers die meer dan gemiddelde ervaring en kennis hebben. Op zulke wateren wordt alles al geprobeerd!

Voorvoeren heeft in mijn ogen op zulke wateren heel weinig zin. Ik doe het wel een beetje vooral voor het vertrouwen, maar op zulke wateren is creatief zijn tijdens de sessie het aller belangrijkste.

Vr.Gr.

Bertil
Cor Blokhof

13-08-2002 15:09

HPE,

Het motto is "Doe het anders als andere"

Ga bijvoorbeeld op stekken vissen waar zelden iemand vist. Dus gewoon lekker in het midden van het water.

Ga met zes verschillende vormen bollies een beetje voeren en vissen.

Probeer eens iets als pistache noten of kidney beans.

Iedereen zit zo erg met robin red en vismeel achtige bollies te vissen dat gewoon doodt normale Scopex ook wel weer werkt.

Ga met schuiflood vissen of semi - vast lood.

Of een onderlijn van een meter.

Of een zwevende bollie

etc. etc.

Gewoon combinaties gebruiken die volgens jouw niet zoveel gebruikt zijn.

In de winter vissen of doordeweeks is soms ook een optie. Vaak is het op dit soort wateren toch een stuk rustiger dan verwacht.

Gegroet,

Cor van Steenoven
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

13-08-2002 16:08

Ha ha die Cor,

zo te zien hoeft Evert zijn artikeltje ten opzichtte van Jou niet echt te verantwoorden, of jou vragen te beantwoorden.

Sportieve groeten Henk
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

13-08-2002 16:55

Die Henk.

Altijd een reply op "Maat" :grin:
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

13-08-2002 16:58

Lekker Henk en Mike, weer een discussie om zeep aan het helpen!
Henk waarom doe je niet een privébericht naar Cor, hier hebben wij toch niks mee te maken?

Vr.Gr.

Bertil
Cor Blokhof

13-08-2002 17:14

Henk ,

Ik vind ook dat Bertil gelijk heeft
Dit staat totaal apart

En inderdaad hoefde ik geen uitleg
Zelf uitzoeken vind ik nog steeds het meeste voldoening geven.

En Gerard weet waarom ik reageerde en je heb het stukje ook kunnen lezen.

Gegroet,

Cor van Steenoven
Hans-Peter van Ee

13-08-2002 17:25

Nick

Het gaat hier vooral om wateren tot 10 hectare, met een niet al te groot bestand aan vissen.
Maar wel met vissers.

Cor

Dat anders doen dan anderen kent ook zijn grenzen natuurlijk.
Biotoopvreemd-voedsel blijft biotoopvreemd-voedsel,.
Veel zogenaamde ingenieuze onderlijnen zijn vaak een variatie op hetzelfde thema.
Goed inhaken blijjft voor mij op deze wateren dan ook een prë.

Simpel gezegd is tegenwoordig het grootste probleem het overvoeren van de karpers.
Sinds Luc de Beats zijn Karperbijbel op de markt heeft gegooid, lopen zijn volgelingen te voeren dat het een lieve lust is.
Oppervalkte van het water, het bestand en het aanbod van het natuurlijke voedsel worden gewoon over het hoofd gezien.
En vangen?? Ho maar.
Waarom heet dit boek eigenlijk de Dunne Lijn??

Kort gezegd: Dressuur geen probleem, maar de verzadigde vissen wel.

met over-voerde groet

HPE
Gebruikersavatar
Roy Spoelstra
Berichten: 243
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-08-2002 17:25

Hans ,

Voerstekken maken op de drukker beviste wateren is inderdaad lastig.Vaste voerstekken zijn op de meeste wateren die ik bevis uit den boze.Nu had Den Luc er een geniale oplossing voor , maar als er elke avond tien man langskomen om de populatie op hun aas te zetten heeft het ook weinig zin meer.
Wat ik altijd probeer is een zo afwijkend mogelijk aas te zoeken.Zal niet makkelijk zijn , maar met zelfgedraaide knikkers kun je alle kanten op.Alhoewel een knikker blijft een knikker natuurlijk.
Tevens vind ik het ongelofelijk belangrijk om veel aan het water te zijn.Zodoende weet je waar er de laatste tijd veel gevist(gevangen?)is.Verder voer ik kort(enkele dagen) met kleine hoeveelheden.Voer vliegt er toch al wel genoeg in op deze wateren.Ik voer ook altijd twee stekken aan.Heb je altijd twee opties.Vanzelfsprekend geschied het voeren op tijdstippen dat ik niemand aan het water verwacht.Vanwege mijn werk is dit meestal s`nachts.
Om op dit soort wateren een echt succesvolle voercampagne te houden moet je weten waar je mee bezig bent.Heb je eenmaal een aassoort die de vis aanspreekt blijf er dan bij.
Er komt echter veel meer bij kijken.Er zijn belangrijkere dingen om hier succesvol te zijn.

Erg interesante discussie trouwens , allen jammer dat er weer twee lopen te zeuren tussendoor.Ga lekker vissen jongens en laat een discussie waarin je niets zinnigs te melden hebt met rust.


_________________
MVG ROY

Some days you have the hobby ,
Some days the hobby has you....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Roy Spoelstra op 2002-08-13 17:49 ]</font>
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

13-08-2002 20:20

Grappig, doe het anders en iedereen doet hetzelfde anders. Toch liever maar wat voorvoeren om ons zelftrouwen op peil te houden en met zo goedkoop mogelijke aas voor de portemonnee (EA discussie).

Op dit soort water vis ik vooral instant met boilies. Ik schenk dus heel veel aandacht aan de instant response van de boilie, en dat maakt hem zeker niet goedkoop. Voeren doe ik echter beperkt, dus door de bank genomen vallen die kosten wel weer mee. Mogelijk wat ondersteuning van particles om de vis op de stek te trekken. Maar weinig en het moet wel snel weer weg zijn, want anders te veel kleine vis. Snel oplosbare particles dus, zonder die vette visolie.

Omdat ik instant vis geef ik mijn ogen de kost en probeer, voordat ik een stek uitzoek, eerst eens in te schatten waar ik de meeste kans op karper maak. Is niet makkelijk en vraagt de nodige kennis van het water, maar een idee is in ieder geval beter als geen idee. Soms naar de waterkant zonder de hengels dus, maar met de markerhengel. Uitgebreid gaan peilen tijdens je sessie kost vis. En wat te denken van die plonzende beetraketten?

Verder schenk ik ook heel veel aandacht aan de inhaking van de rig. Deze moet zo uitgebalanceerd zijn, dat als je er bij wijze van spreken naar wijst, je de haak in je vinger krijgt. Naar mijn ervaring hebben slechts een beperkt aantal rigs deze eigenschap in combinatie met de juiste haak. Voor mijn gevoel zijn de gebruikelijk rigs meestal aan de korte kant, maar dat kan persoonlijk zijn.

Lijnen uit het zicht van de vis houden. Zo gevoelig mogelijke beetregistratie. Lichte hangwaker in combinatie met licht lood als de omstandigheden dat toelaten. De methodes zijn inmiddels wel bekend en afhankelijk van de omstandigheden toepasbaar. Dus ook weer aan die omstandigheden aanpassen. Als wind of stroming een loopje met me neemt, dan maar wat zwaarder. Dus niet uit ten treuren alles maar blijven toepassen omdat het de vorige keer werkte.

En verder? Liever een aantal korte 24 uur sessies dan één lange. Goed blijven observeren en niet op dezelfde stek blijven plakken als die niets oplevert. Mobiel blijven dus, en daar moet je de uitrusting enigszins op afstemmen. Opblaasboten en tenten zijn hierbij ondingen. Liever ver kunnen werpen als het nodig is (altijd mijn 3 ponders mee met de Biomasters voor het geval dat…) en een 2.5 m pluutje met nylon overwrap. Maar geef de stek ook een kans. Soms duurt het gewoon even voor de vis er is. Blijf onopvallend aan de waterkant, je staat te kijken hoeveel karper er voor de sessie al verjaagd is omdat we ons uitgebreid aan het instaleren zijn. Even staan zwaaien met een werppijp en ze zijn al weg. Zeker op dat soort water. Die werppijpen zijn meer bruikbaar op de lange afstand (80 m+). Liever een katapult, dan kun je vanuit een gehurkte houding voeren.

Allemaal heel bekende zaken dus, maar ik zie ze niet altijd aan de waterkant. Oh ja, en maak me vooral niet al te druk als ik een tijdje blank. Soms lukt het gewoon niet. Overkomt mij tenminste met regelmaat.

Kees
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

13-08-2002 20:44

Gut, een beetje uitgeschoten in mijn enthousiasme. Kortom, extra aandacht aan vooral die zaken die niets met voeren te maken hebben :smile:
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

13-08-2002 22:26

Kees, Bertil
En anderen..

Opmerkelijk en grappig dat meningen soms zo ver uiteen kunnen liggen.
Namelijk...ik zie het voeren op drukker beviste wateren als een bijna primaire en absoluute noodzaak.
Ik geef toe, soms is het lastig door vooral de andere vissers. Meestal voer ik dan ook kort na het weekend om er doordeweeks avondjes op te kunnen vissen.
En...als je toch een plek te pakken hebt op zo'n water waar amper wordt gevist, dan sla je natuurlijk twee vliegen in één klap.
Ik zie het voeren als een noodzaak om de volgende reden: De karpers die het toch al niet meer zo zien zitten om ons voer op te kanen, komen bij de instant-visserij weer een situatie tegen die enerzijds -door afwijkend te vissen- wel wat 'aanknopingspunten' voor het beest weghalen, maar anderzijds een situatie waar ze geen vertrouwen in hebben kunnen opbouwen (de afgelopen dagen/weken) ...vertrouwen in het aas, de stek ... kortom de hele situatie.
En dat vertrouwen vindt ik toch wel behoorlijk belangrijk op dergelijke wateren.
De trucendoos...aanpassingen in rigs, aasaanbieding...zie ik als een erg kleine bonus, waar je iets aan hebt als je pas écht niet kunt voeren, maar valt in mijn ogen in het niet tegen 'voeren op (een) goede plek(ken)'.

Automatisch komt hier het onderwerp 'het hele water aanvoeren' bij verschijnen.
Tja...zoals al eerder vermeld in deze discussie gaat het natuurlijk averechts werken wanneer 8 man zoiets tegelijk doen.
(Iets wat erg vaak gebeurd de laatste tijd naar mijn idee..)
En wanneer -zoals Hans-Peter aangeeft- een aantal belangrijke zaken over het hoofd worden gezien...dan helemaal natuurlijk.

Groeten ChrisN
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

13-08-2002 22:54

Beste Bertil,

Hoezo zou ik "weer" een discussie om zeep helpen?
En als jullie er dan toch niks mee te maken hebben waarom zou ik dan zo nodig een prive berichtje versturen?

Om jullie op glijerige wijze te behagen soms?
Denk het dus niet, want jullie hebben er inderdaad geen donder mee te maken.

Ik plaatste deze reactie omdat Cor op de Site van Evert en Gerard de schrijver van het artikel "hoe te voeren op druk bevistte wateren" ter verantwoording probeerde te roepen.
Evert reageerd daar dus niet op, verstandig of niet?, laat ik maar in het midden.

Vermoedelijk heeft de Grote Oehoe met zijn Dierentuin personeel echter geen enkele behoefte om op vragen van enkele zeer attente bezoekers te reageren!?

Nu men daar geen respons krijgt probeert men diezelfde discussie hier weer op te starten.
Daarbij verwonderd en verbaasd het mij helemaal niet meer dat types als Cor hier op het board de antwoorden geeft op vragen welke hijzelf in De Vraagbaak stelde!!

Een weinig hypocriet , nietwaar?

Bertil, niet ik help "weer" een discussie om zeep zie je, ene Cor deed dat al, hij geeft hier duidelijk de voorzet en ik hoefde hem er enkel nog maar in te koppen.

Zo te zien maak jij je nog al druk om een feitelijk gejatte discussie ook, en als er al iets is wat zaken om zeep gaan helpen dan is het gejatte handel of anderzins in welke vorm dan ook.

Denk dus niet dat ik voor de flauwekul op die wijze reageerde.
Iets wat niet op het board kan zal ik ook beslist per prive mail doen, maar wanneer willens en wetens bepaalde personen via jullie board naar buiten brengen dan zal ik het niet nalaten deze personen ook via het board op "gepaste" wijze te beantwoorden.

Ga je lezen en

Sportieve groeten Henk
Cor Blokhof

13-08-2002 23:46

Eigenlijk heb ik zin om te reageren om Henk

Maar goed dat heeft hier helemaal niks meer mee te maken.

Dus laat hem maar weer lekker (onzin) lullen

Was Kees zegt kan ik mezelf aardig in vinden.
Alleen denk ik wel dat voeren in dit soort situaties de sleutel is om het vertrouwen van de vis weer terug te winnen en dit kan misschien best lang duren. Maar even voeren is nog altijd sneller dan een sessie maken.

Misschien is het extra aantrekkelijk maken van je haakaas d.m.v dips of extra flavouren ook.

En HPE was dat overvoeren betreft dit heb ik zelf ook meegemaakt dis vis werd dikker alleen bijna niemand ving meer wat en dat is dus echt een zinloze situatie. Maar wat zou jij hier dan aan doen ?

Grtx,

Cor
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

13-08-2002 23:58

Henk,

Met dat "weer" bedoel ik absoluut niet jouw persoonlijk, maar over het algemeen worden vele discussies door persoonlijke zaken overschaduwd en dat is jammer voor sommige toch wel interessante discussies die daardoor in 9 van de 10 gevallen doodbloeden.

Waarom jij een privé berichtje of een email of een belletje of wat dan ook naar Cor zou moeten sturen is omdat wij (de lezers van dit board) dan niet weer met een welles, nietes EA situatie worden opgescheept daarom! Die confrontaties zijn er genoeg geweest vind je ook niet?

Ik ken het artikel van Evert en eventuele reacties in die vraagbak? daarop niet dus heb ik geen zicht in die situatie, maar dat hoeft volgens mij niet hier "uitgevochten" te worden toch???
Hoe moet ik in vredesnaam weten dat het een gejatte discussie is, wat hebben de lezers van dit board daar mee te maken???

Zo dat was ook weer aardig off topic.
Nog even ingaan op Chris en Kees

Kees wat jij zo mooi verwoord ervaar ik precies hetzelfde. Goede attractieve boilies, proberen af te wijken als iedereen met een "bijna" gelijke basismix vist en voor de rest ogen en oren goed openhouden, truckendoos wat betreft rigs voluit open en dan moet je toch nog net als de anderen die er zitten gewoon heel veel uren maken.

Chris,
Ja jouw verhaal zit ook wel wat in, maar als er op een water elke dag vissers zitten, dan heb je hooguit!! 1 keer profijt van een voerstek, mocht die helpen, daarna ben je die stek geheid kwijt.
Maar als de mogelijkheid er is zal ik altijd voeren!

Zeer sportieve groeten,

Bertil
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

14-08-2002 00:39

Dit alles lezende, over het overbevoerde water wel te verstaan, zou ik er toch ernstig over nadenken eens een ander water te proberen, in plaats van mee te janken met de wolven in het bos die achter dezelfde prooi aan zitten. Maar goed, als er dan toch meegejankt moet worden: vooral niet voeren, dat doen anderen al voor je; laat de nieuwste superrig links liggen (heb je weleens de uitsluitend op de lachspieren werkende, volstrekt krankzinnnige rigs van Martin Clarke gezien?) en vis eens onder de kant, met een slak.

Met slijmerige groet,

Peter

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: peter m hoogeveen op 2002-08-14 00:40 ]</font>
Hans-Peter van Ee

14-08-2002 01:09

Henk

Persoonlijk denk ik dat dit board voor mij het beste geschikt is om een discussie als deze te voeren.
Waar zou ik dat anders moeten doen??

Cor

Wat het teveel aan voer betreft zou de oplossing kunnen liggen in een soort ere-code met de andere vissers.
Eigenlijk werkt veel voeren vaak averechts op een kleine populatie vissen.
Niet iedereen lijkt dat te begrijpen.
De combinatie dressuur en heel veel voer zorgt er voor dat bepaalde vissen nog zelden op de kant zijn te bewonderen.

De beste oplossing schijnt echter het gebruik van superboilie's te zijn las ik ergens in een column.

Peter

Als er in tien weken slechts één vis op de kant komt, is het toch een uitdaging om er met de pen of korst twee te vangen??

De statisch vissende wolven zullen nog harder gaan janken in het bos!!

met vangende groet

HPE
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-08-2002 09:09

Peter,

Dit type water is één grote voerstek en de karpers zijn er op ingesteld om met regelmaat van het voer te eten. De groei van die karpers is daarvan het bewijs. Maar ze hebben wel hun lesje geleerd, dus is het de kunst om ze te vangen. Reden genoeg om het niet helemaal links te laten liggen. Maar als het volledig doorgevoerd is en er een impasse optreedt, dan kun je beter een jaartje overslaan. Mij is opgevallen dat de hengeldruk vanzelf weer wat afneemt en de kansen keren. De meeste gelegenheid karpervissers hebben niet de motivatie om langdurig te blanken.

Martin Clarke is inmiddels gesetteld in het Engelse clubje van grote karper vangers en je hoort hem niet meer over die "schorpioen" rig van hem. Kan me nauwelijks voorstellen dat hij er echt mee gevist heeft. Je moet hier zin van onzin kunnen onderscheiden. Keep it basic and simple, maar optimaliseer van daaruit om een gewenst effect te bereiken. Meestal gaat het dan om details.

Kees
Cor Blokhof

14-08-2002 10:24

HPE,

Een soort ere code zou ideaal zijn maar werkt alleen met de juiste mensen

Hier onder een goed voorbeeld.
Bij mij hier in de buurt zit een klein karperputje met een heel klein bestand. Normaal was dit putje echt zwaar overbevist en stonden er iedere weekend 2/3 tenten met een stuk of 6 - 9 hengels. En dit voor een water van nog geen hectare vind ik vrij veel. Nu hadden alle locals daar alles al zo'n beetje gevangen en was voor hun allemaal de uitdaging eruit dus ik dacht mooi ik ga het dit jaar eens grondig aanpakken en zo gezegd zo gedaan. Alleen gingen een paar van die locals er toch weer een paar keer vissen en "gering" voeren zoals hun zeiden. Er kwamen een paar vissers uit andere plaatsen die van het water gehoord hadden en ook die voerde "gering" en er ging zomaar een totaal onbekende flink met voer lopen strooien. En zo kwam het dus dat de vissen flink in gewicht toenamen en er zeer weinig werd gevangen door de vissers. Ik zelf had toen te weinig tijd om veel te vissen en ben nog even door gegaan met voeren zonder al te veel resultaat.

Maar zo zie je dat als iedereen zegt ik vis er niet meer dat vele dit niet echt waar kunnen maken.

Grtx,

Cor
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

14-08-2002 17:39

hmm ik weet denk ik al welk putje dat is :smile:
bij ons was t zelfde aan de hand tijdje geleden op 't gat.
Just another carp fisher.......
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

14-08-2002 20:21

Dag samen,
over het voeren op drukke wateren ben ik simpel..gewoon niet doen. Je zal heus niet de enigste zijn die zoiets wil doen. Denk er eens bij na, dat als je bijv. 2x per week op dat watertje zit, misschien wel vaker, dan voer je eigenlijk ook wel een beetje, en zorg je ook wel een beetje voor aasgewenning.
Je kan bijv. iedere keer nadat je stopt met vissen gewoon wat verspreid voeren .. let op, gewoon maar een paar boillies (jaja, heb ik gelezen in het boek van Luc, alleen ik heb het niet over veel kgs).

Als je bijv. vaker op een verschillende plek vist, en overal voer je na de sessie een beetje, dan lijkt het mij toch dat je toch een klein beetje aasgewenning krijgt..en sowieso omdat de vissen erg vaak dat geringe aantal boillies dat je voert, gewoon kan op eten als je klaar bent met vissen.

Een andere methode heb ik al vaker gezien op een cultuurwatertje hier in de buurt. Die vistte 30-40 meter uit de kant (Daar is het al dik 6 meter diep!!!) gewoon met hondenbrokken, alleen als gewicht een doorzichtige dobber die je met water vult.

Hij vong toch wel even lekker 6 vissen terwijl wij daar allemaal voor lul zaten met onze rodpodjes en superriggies.

Mijn persoonlijke ervaringen op dat soort wateren zijn echt, hoe minder ik voer, hoe meer kans op vis. Met boillie max. 5-6 boillies erbij, soms zelfs alleen wat boilliekruim in een pva-zakje. Deed het bij mij goed genoeg...

met dressuurdoorbrekende groet,
stefan
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

14-08-2002 22:21

ga op een stek waar niemand normaal vist

maak je boilies vierkant ipv rond
(misschien kent de karper dat nog niet)

laat je aas 2 dagen van te voren weken in een potje met water, zodat de karper denkt dat het al langer in het water ligt en het aas gaat vertrouwen

voer met deeg ipv boilies of particles
(de karper pakt jou ene boilie dan toch wel door zn voedselnijd)

kortom, vis anders dan de anderen.
Just another carp fisher.......
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

15-08-2002 14:11

Goedemiddag,

Probeer eens met single-hookbaits te vissen,zoals veel engelsen het doen (martin clarke o.a)

I.P.V flavours helemaal geen geurstoffen gebruiken.Met een beetje geluk denkt de karper,deze "stink/ruikt" niet dus ligt er al een paar dagen,dus vertrouwd ??!!

Heb laats in een artikel iets gelezen over het gebruik van eieren.De schrijver meende dat de karper zelfs ei kon waarnemen in een boilie !!!Daardoor ging hij met ei-vervangers aan de slag en zag daadwerkelijk verbetering in zijn vangsten !!

Daar vissen op plekken waar niemand anders vist,op de meeste wateren is dat al een probleem op zich.Vooral onder het kantje wordt menig maal onderschat.(doe niet anders hier op het kanaal)Of juist extreem lange afstanden.(single-hookbait)

MVG "GRUM"