prijzen boilies/aas


Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

17-08-2005 07:12

Naar aanleiding van de verhitte aasdicussie, wil ik jullie graag een vraag stellen. Het gaat mij er een beetje om een gemiddelde indruk te krijgen over hoeveel van jullie een boilie mag kosten.

Nu wil ik wel graag even het verschil maken tussen een goede instant bol en een goedew bol om mee te voeren.

- Stel je voor je kunt een bol kopen met hele hoge instant kwaliteiten, wat mag deze kosten?

- Stel je wil graag wat voeren? Wat voor een prijskaartje mag er dan maximaal aan hangen?

We hebben het hier dus over bollen, die -in geval van normale omstandigheden- presteren op niveau.....
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

17-08-2005 08:10

haha, oke.
Tja ik denk dat het huidige niveua van de goede ready mades voor instant visserij prima is je gebruekt immers ook niet veel bollen per gevangen vis.
Voor het voeren is het gewoon een geld kwestie denk ik je gooit nou een maal niet 11 of 12 uero per dag in het water.
groetjes henk
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

17-08-2005 08:10

een goede bol om instant mee te vissen (hooguit 1 of 2x voorvoeren) maximaal 10 euro per kg. (moet het wel een hele goede bol zijn ;-) )

om langdurig mee te voeren/vissen niet meer dan 5 euro per kilo

Gr. Remko
Laatst gewijzigd door Remco Oudhuyzen op 17-08-2005 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

17-08-2005 08:16

Mitsz,

Ik ben (als ik zelf niet draai) bereid om voor een degelijke instant boilie niet meer dan € 6,50 per kg te betalen. Voor wat betreft voerboilies is € 4,00 per kg het maximale. Daar bij in oogschouw nemend dat ik geen zware voerder ben anders zouden de prijzen lager liggen.

Mijn vraag aan jou waarom wil je dit weten? Ga je hier op inspelen?

Gr,
Jeroen
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

17-08-2005 08:39

Ja Jeroen,

dat is eerlijk gezegd wel de bedoeling......ik kom erachter dat het in NL nu eenmaal anders is dan Engeland.

Ik maak graag het beste aas dat ik maken kan, maar het moet natuurlijk wel realistisch geprijst zijn. Dat bepaal niet ik........

mvg Mitsz
pieter sikkema
Berichten: 147
Lid geworden op: 20-06-2004 15:06
Locatie: amsterdam en heerenveen

17-08-2005 08:41

tja dan kunnen we het beste de prijzen zo laag mogelijk geven :P
3 euro per kg :lol:

Nee ff serieus voor een instantboilie 8-10 euro
Voor een voerboilie rond de 5 euro.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

17-08-2005 08:43

nederlanders zijn in het algemeen wel gewend om veel te betalen voor producten. zeker nu met de euro geeft de mens het 2x gemakkelijker uit..

maar jij zit met jou prijzen per kg best goed vind ik.. misschien dat je kunt denken aan een bulk korting? (bij 25kg 10% korting ofzo?) maar misschien heb je die ook wel.
pieter sikkema
Berichten: 147
Lid geworden op: 20-06-2004 15:06
Locatie: amsterdam en heerenveen

17-08-2005 08:44

Een beetje brutaal misschien maareh wat kost zo'n boilie nou ongeveer om in grote aantallen te maken?

Ik schat zelf dat die oceanfresh bollen bijvoorbeeld toch niet meer kosten dan 2 euro per kilo. Al die advertenties enzo moeten natuurlijk wel betaald worden, door ons.
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

17-08-2005 08:46

Mitsz,

Is dit ook niet afhankelijk van het budget van de betreffende karpervisser?? De jeugd zal minder snel dure bollen kopen dan mensen met een goede job en aardig salaris...

Pascal
"everyone has the right to be stupid, but some people abuse the privilege" (Joseph Stalin)
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

17-08-2005 08:47

pieter sikkema schreef:Een beetje brutaal misschien maareh wat kost zo'n boilie nou ongeveer om in grote aantallen te maken?

Ik schat zelf dat die oceanfresh bollen bijvoorbeeld toch niet meer kosten dan 2 euro per kilo. Al die advertenties enzo moeten natuurlijk wel betaald worden, door ons.


denk dat de prijs nog wel lager ligt..
mijn vriendin heeft jarenlang in een dierenwinkel gewerkt en daar gingen alle inkoopsprijzen minimaal keer 2,3 en dan heb je de verkoop prijs. soms gaat het wel 4 of 5x over de kop..
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

17-08-2005 09:01

En als die instant boilie nu ook eens een goeie voerboilie is?
Waar praten we dan over?

Die zijn er namelijk ook :wink:

Dus zeg maar een boilie waar je altijd mee uit de voeten kunt.

Moet toch even wat tegen reklame geven aan Mitsz 8)
Sorry Mitsz :lol:

Let wel ik bedoel freezers en geen Ready mades.
kenny vernieuwe
Berichten: 749
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: W-vl. Belgie

17-08-2005 09:09

een instant bol een goede 8 euro

en dan een bol voor het voeren

die mannen kopen dan toch int groot dus zo ik zeggen bij aankoop van mss 25kg en 30% korting op die 8euro de kilo :lol:

dan is iedereen content
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

17-08-2005 09:12

Tja Wil, de gulde middenweg???? € 5,00 per kg??
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

17-08-2005 09:15

Mitsz,

Hoe bedoel je dat jij de prijs niet bepaald??
Betekend dat je marges dusdanig hoog zijn dat je kan zakken??
Of ga je de kwaliteit aanpassen aan de prijs??

Gr,
Jeroen
Sjaak Brandsma
Berichten: 228
Lid geworden op: 18-04-2002 02:00
Locatie: Meppel

17-08-2005 09:29

Pascal Rijzinga schreef:Mitsz,

Is dit ook niet afhankelijk van het budget van de betreffende karpervisser?? De jeugd zal minder snel dure bollen kopen dan mensen met een goede job en aardig salaris...

Pascal


de jeugd heeft over het algemeen geen eigen woning en 2 ,3 of meer kotertjes. om nog maar te zwijgen over een eega :)

valt mij wel op dat vroeger een zakje haakjes (of boillies) een paar gulden koste, nu is dat al snel een een hoger bedrag maar dan in euro's
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-08-2005 10:17

Mitsz,

Wat de gek er voor geeft. Met mainline ingredienten zat ik rond de 12 euro per kg en moest ik ze nog zelf draaien. Met plezier trouwens. Nu zit ik rond de 8 euro per kg met ingredienten van een Nederlandse leverancier. Als het goedkoop moet maak je beter zelf een mix. Kun je altijd naar die gekken wijzen die van die dure bollen kopen. :D

Prijs is indirect afhankelijk van de klant. Als producent bepaal je de prijs in afhankelijkheid van de producten waarmee je wilt concureren. Beetje vreemde vraag? Beetje vreemde discussie ook trouwens. Mercedes is veel te duur? Waarschijnlijk wel, maar er is een markt voor. Waarom zou ik daar een punt van maken? Dat noemen ze afgunst. Als klant wil ik altijd het beste en dan liefst gratis. Maar dat gaat niet lukken. Of ga jij zakken uitdelen?

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Martijn Huisman
Berichten: 239
Lid geworden op: 07-08-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan den IJssel

17-08-2005 12:02

Persoonlijk vindt ik dat de prijzen de pan uitreizen maar dit komt zoals Mitsz ook al aangaf omdat de Engelsen het wel willen betalen en de prijzen hier dus zijn overgenomen ( gedicteerd denk ik eerder ).

Als ik dan instant vis koop ik ook van dat ''soort'' boilies daar ik het gewoon hele goede boilies vind en ik er toch heel weinig van ingooi!!

Als ik ga voeren ja, dan zit ik toch ongeveer op een kilootje per dag of om de dag en ja ook al was ik directeur geweest en 500.000 euro p.j. verdient dan had ik nog geen 12 euro per dag in het water gegooid.

Ik draai dan meestal zelf om de prijs te drukken, nou ken ik wel een aantal leveranciers die redelijke prijzen hanteren voor een kilo en heb dit ook al geprobeerd en vond het gewoonweg zwaar tegenvallen qua vangsten. ( Proline kwam het best uit de bus qua prijs/ kwaliteit )

Dan spandeer ik liever wat tijd in de keuken en heb ik een veel betere kwaliteit voor minder geld!!

Dus Mitsz als jij je geroepen voelt een goede kwaliteits freezer boilie te maken voor 4.50 a 5.00 euro de kilo ben jij mijn man.
Scheelt me een hoop werk in de keuken.

Maar ja is dit wel mogelijk met al de kosten die een aasfabrikant heeft?
Heb namelijk een tijd geleden een discussie gezien hierover op het board en de mensen die in dit schuitje zitten ( aasfabrikant ) die kwamen met het argument dat om de kosten dekkend te maken je toch al gauw rond de 5 euro zit.

Hoor het graag !
het gaat niet enkel om gewichten, hou plezier in je hobby

http://www.karperstudiegroep.nl
http://www.specialbaits.com
kevin heine
Berichten: 31
Lid geworden op: 05-02-2003 01:00
Locatie: kanalenland

17-08-2005 12:31

Zelf vind ik het wel handig om een boilie te kopen die beide eigenschappen heeft !!! En die heb ik Keldeman boilies, Freezertjes voor 4.50 per kilo .
Laatst gewijzigd door kevin heine op 17-08-2005 13:36, 8 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

17-08-2005 12:36

Onzin Martijn,het ligt ook heel veel aan het feit of je levert via winkeliers (extra vervoerskosten,marge winkelier) of dat je rechtstreeks levert aan de consument.
Zelf varieren mijn prijzen afhankelijk van de diameter,soort en afname tussen de 4,25 en de 5,00 euro per kg.
En nee de gebruikte ingredieenten zijn geen rotzooi en de bol is geen meelbal,gewoon een kwalitatief heel goeie diepvries boilie.

Zou daar echter tussen handel bij komen (de winkelier dus) dan praat je al over heel andere prijzen.
Mogelijk is het dus wel om aan een schappelijke prijs een goeie freezer te leveren.
Ralf Seems
Berichten: 81
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Beegden
Contacteer:

17-08-2005 12:41

Ik denk dat je voor 5 euro de kilo toch hele goede boilies moet kunnen
krijgen. En ik zou nooit €10,- dokken voor zo'n zakje comerciele bollen
waar t label misschien nog duurder is dan de bollen zelf.

Maar volgens mij is 't prijs technisch boven in holland n stukje duurder.
Dan hier in t zuiden des lands
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

17-08-2005 13:08

Mitsz,

Interessante vraag :wink: .

Toen ik nog kant en klaar aas kocht was ik bereid tot een Euro of 5 te betalen per kilo. Dat waren dan shelflifes. Ik maak overigens geen onderscheid tussen mijn voerboilies en mijn boilies tijdens de sessie.
Dit aas zette ik doorgaans in bij 'gemiddelde' (beetje concurrentie) tot 'ideale' situaties (geen concurrentie).
Ik zou zelf voor de harde wateren tot ongeveer € 8 per kilo willen betalen.
Maar ja, een erg goede boilie kan misschien wel zo duur zijn qua ingredienten dat die € 8 als verkoopprijs niet echt reeel is. Een lastige kwestie Mitsz. De Nederlandse visser wil namelijk het liefst een topboilie voor € 3 per kilo......

In Engeland is er een andere situatie. Daar besteed de karpervisser veel meer aan aas en bestaat de boilie-afzet voor 95% uit freezers en voor 5% uit readymades. Dit wordt uiteraard ingegeven door de hevige concurrentie, waardoor je met een readymade gewoonweg praktisch kansloos bent......

Maar voordat we hier zover zijn en of we (als aasboertjes) dat wel willen.....

Cheers,

Frank
Gebruikersavatar
Martijn Huisman
Berichten: 239
Lid geworden op: 07-08-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan den IJssel

17-08-2005 13:27

Oke Wil,

Daar heb je een punt maar:

Voor die freezers van jou moet ik naar Limburg rijden toch?

Voor de freezers van Mitsz moet ik naar A'dam rijden toch?

En voor Proline freezers om aan redelijke prijzen te komen rijd ik naar Arnhem ( Carpstore ), daar De Heul en bijv. Harm Nuis toch ook hun marges willen hebben wat ik kan begrijpen. Als voorbeeld koop ik daar 5KG Big activators voor €. 40,-, en nee bij 25KG verandert er nix aan de zaak, slechte verkopers? ik weet het niet, de gek zou het er wel voor betalen dus als ik ze dan niet meeneem boeit hun niet , voor mij 10 andere die het wel betalen.

Als ik geen internet zou hebben en niet beter zou weten zou ik het misschien wel betalen.

IK RIJ WEL DAT STUKJE HOOR ZO MOEILIJK BEN IK NOU OOK WEER NIET MAAR LIEVER NIET NATUURLIJK.

Als ik hier bij ons ( omgeving R'dam ) aan die boilies kan komen voor die prijzen en als jij voor mij een adres hebt? Graag zelfs?

Gat in de ( Rotterdamse ) markt???? Steunpunt of zoiets opzetten?

Ik hoop het echt!!

Dus kom maar op, misschien weet IK de juiste wegen wel niet te bewandelen!!
het gaat niet enkel om gewichten, hou plezier in je hobby

http://www.karperstudiegroep.nl
http://www.specialbaits.com
Henk Jansen
Berichten: 183
Lid geworden op: 12-02-2002 01:00

17-08-2005 13:30

Herman Coenen levert al jaren een top freezerbait voor minder dan 4 euro de kg.
Dus het kan wel voor een normale prijs.
Gebruikersavatar
Martijn Huisman
Berichten: 239
Lid geworden op: 07-08-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan den IJssel

17-08-2005 13:35

En waar kan ik die halen Henk?

Of komt ie ze brengen :P :P :P
het gaat niet enkel om gewichten, hou plezier in je hobby

http://www.karperstudiegroep.nl
http://www.specialbaits.com
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

17-08-2005 13:48

Een boilie die instant werkt... en dan echt top is voor mij zeker 15 euro per kilo waard. Natuurlijk liever goedkoper ja. Maar als je kijkt hoeveel gram ik op een instant dagje gebruik dan is 15 euro voor een kilo zeer zeker te doen.

Als er al een tijdje gevoerd moet worden mag het liever wel wat goedkoper. Denk maar tussen de 5 en 7 euro per kilo. Tja, zelf draai je natuurlijk goedkoper. Maar stel dat jij een boilie fabrikant, zou je dan ook geen winst willen maken? En dan moet de winkelier ook nog eens winst maken.

instant: 15 euro
voeren: 5 tot 7 euro

En denk maar eens na. Drie keer een kilootje boilies van 2,50 euro per kg en nog eens een pondje tijdens de visdag is niet dat je zegt goedkoop als je het vergelijkt met een half pondje dat ik gebruik tijdens een instant dagje met boilies van misschien wel 15 euro.
Maar op het moment draai ik lekker zelf... voor echt geen 15 euro. :wink:
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen