prijzen boilies/aas


Henk Jansen
Berichten: 183
Lid geworden op: 12-02-2002 01:00

17-08-2005 13:55

Martijn , afhalen bij Herman natuurlijk.

Ik las dat jij 8 euro betaald voor Big Activator , ik betaalde vorig jaar 3,80 euro bij Herman.
Stel je wil 50 kg kopen ........voor dat verschil kan je wel een ritje maken dacht ik zo :wink:
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

17-08-2005 14:02

Frank Huisman schreef:In Engeland is er een andere situatie. Daar besteed de karpervisser veel meer aan aas en bestaat de boilie-afzet voor 95% uit freezers en voor 5% uit readymades. Dit wordt uiteraard ingegeven door de hevige concurrentie, waardoor je met een readymade gewoonweg praktisch kansloos bent......

Frank


Frank,

Dit klopt totaal niet hoor, ik lees aardige wat Engelse bladen en spreek zo af en toe een Engelsman... en die vissen net zoveel freezers als readys er door heen...
Ook in de bladen zie je keer op keer terugkomen dat zelfs zeer gerenomeerde vissers in Engeland op de hardste wateren vol vertrouwen voor een "goede" readymade kiezen ZEKER instant vinden ze die vaak beter als freezers!!!!! Wellicht andere kwaliteit readys als hier in Europa?

Waar je wel gelijk in hebt is dat men daar meer geld over heeft voor aas.

Vr.Gr.,

Bertil

Ps Martijn en Henk de boilies van Herman zijn op dit moment € 4,40 per KG dacht ik.
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Martijn Huisman
Berichten: 239
Lid geworden op: 07-08-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan den IJssel

17-08-2005 14:42

Bertil,

Waar zijn deze boilies af te halen van Herman Coenen?

Heb al vaker gekeken naar zijn knikkers maar heb nooit de moeite genomen om hem te bellen en om prijzen te vragen.

Is er niet een ''lijstje'' in omloop met zijn prijzen?
Of mailt hij je deze toe als je erom vraagt?
het gaat niet enkel om gewichten, hou plezier in je hobby

http://www.karperstudiegroep.nl
http://www.specialbaits.com
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

17-08-2005 15:05

Beste Martijn,

Ik wil hierbij geen voorkeur uitspreken voor 1 of ander bedrijf.
Ik heb met die van Herman gevist en goed op gevangen, hetzelfde geld voor de boilies van Proline en Waterland Baits.. ook zeer goed. De boilies van o.a. Wil (Impact Products) zijn ook goed te betalen en daar heb ik ook zeer goede dingen over gehoord.. "goedkope" keuzes te over dus.


Over KS:
Het makkelijkste is Herman gewoon even bellen. Voor het telefoonnummer zie hier:

http://www.karperwereld.nl/ksk/

Suc6 met je keuze
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Martijn Huisman
Berichten: 239
Lid geworden op: 07-08-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan den IJssel

17-08-2005 16:32

Beste Bertil,

Bedankt voor je antwoord!

Jammergenoeg ook weer zo ver rijden voor mij naar Dhr. Coenen ( 11/2 uur heen en 11/2 uur terug )

Niemand een idee ofdat er ook in R'dam omstreken zo'n soortgelijk adres zit.

Anders zit er nix anders op om zelf te blijven draaien of om maar in de auto te stappen.

Want een autoritje is tegenwoordig ook niet echt goedkoop meer zoals we allen weten, 200 km rijden is voor mij ook weer +/- 18 euro.
Dit gedeeld door laten we zeggen 25 kilo is toch weer toch weer zo'n 70 cent per kilo meer!!!
Sorry mijn vriezer is niet groter!!

Dus kom maar op met de tips
het gaat niet enkel om gewichten, hou plezier in je hobby

http://www.karperstudiegroep.nl
http://www.specialbaits.com
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

17-08-2005 16:36

Grotere vriezer :lol:
Gebruikersavatar
Martijn Huisman
Berichten: 239
Lid geworden op: 07-08-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan den IJssel

17-08-2005 16:40

Ja Wil,

Ik denk dat er niks anders opzit om het rendabel te houden :evil:

Had eigenlijk op een ander antwoord gehoopt van jou Wil! :P :P
het gaat niet enkel om gewichten, hou plezier in je hobby

http://www.karperstudiegroep.nl
http://www.specialbaits.com
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

17-08-2005 16:55

Coenen is 10% toegenomen per kilo of....beter getypt;
De zak van Herman bevat tegenwoordig 10% minder :(

Maar goed, €4.40 is nog geen geld voor deze allround bol (instant en voer) Mijn haakaas is altijd identiek aan het geen ik voer (ten overvloede?)
Met je vismaten afspreken en om de beurt naar limburg moet geen grote opgave zijn. anders een Grote vriezer en evt. zelf een steunpunt beginnen :wink:
Ik denk dat ik met de beste bol zit gezien de prijs/ kwaliteit verhouding met deze KS knikkers.
Vertrouwen hoeft niet altijd veel te kosten!
Groet,
Rob
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

17-08-2005 17:17

En welk antwoord zou dat moeten zijn Martijn?
Gebruikersavatar
Koos Snijders
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-01-2005 16:06

17-08-2005 18:45

Mitz ,
Ik vind de prijs afhankelijk van waar de ingredienten vandaan komen ..
Kijk als je moet importeren uit bijv. Spanje , New Zealand , Italie om zuivere grondstoffen , kruiden , en zaden te krijgen dan zijn daar bepaalde kosten aan verbonden dat is duidelijk .. als je het drogen dan ook nog uitbesteed .. ja , dan kan daar een kostenplaatje aanhangen ..
Daarom zou ik echt niet weten wat een "perfecte" bol moet gaan kosten.
Ik denk dat jij dat het beste weet en dat je er ook je voordeel mee kan doen , verder denk ik dat als het begint te lopen en je je zit lekker met een bepaalde prijs dat je spekkoper bent .
Je zal toch lekker vangen aan Spice/Aardbei of Marine/Amino bollen dan mag dat best wat kosten omdat je weet dat er iemand z'n stinkende best voor gedaan heeft .

Groeten van Koos
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

17-08-2005 19:00

Een goede instantbol: 5 euro

Een goede voerbol: max. 3 euro

Ik zie sommigen hier tot wel 8 euro per voerkg betalen. Dan moet je dat hier eens een jaartje volhouden, zeg ik er wel bij dat je met 200 gram per dag niet al te ver komt.
Ben Bill Gates niet!

En tenslotte zijn het maar wat bij mekaar gegooide melen. Zou ik duurder moeten betalen dan draai ik ze wel lekker zelf :lol: . Ik vind het sowieso absurd dat sommige bedrijven zoveel geld durven te vragen voor de bollen. En dat er dan gekken zijn die het ook nog betalen, die moeten helemaal een slag met een voerschep krijgen. ZO !

Groet,
Stefan
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

17-08-2005 19:04

stefan..

Voor de visser die echt veel voer nodig heeft is het inderdaad heel duur..

maar als een visser zelf 10kg boilies wil maken en haalt per kg de melen etc.. moet je kijken wat dan de kostprijs is.. dan ben je ook al 3 a 4 euro voor een simpel receptje kwijt.. (die overigens wel heel goed kan zijn)

ga je met speciale toevoegingen enzo werken zoals olieen en poedertjes dan tel hier maar een paar euro per kg op..

laatst een bol gemaakt met een paar olieen en toevoegingen ik was 65 euro kwijt voor mijn totale mix (15 kg boilies)

dus voor de mensen die maar enkele kilo's nodig hebben is dit prima te doen. en het scheelt een hoop tijd..
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

17-08-2005 19:14

Remko,

wie zegt dat al die speciale toevoegingen nodig zijn? Een of ander goedgebekte zongebruinde verkoper?

Groet,
Stefan
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

17-08-2005 19:16

toevoegingen kunnen zeker wel een meerwaarde hebben aan een bol hoor.. zeker op instant gebied.. welke dat zijn gaat het hier nu niet om. maar het kan de bol wel duurder maken in kostprijs..
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-08-2005 19:27

Nou Stefan,

Dat is 200 gram per dag, dus 73 kg per jaar. Met 8 euro per kg kom je op 584 euro. Dat valt nogal mee. :wink:

Ben ik niet kwijt aan boilies. :roll:

Wel eens een zongebruinde verkoper gezien van hengelsportartikelen?

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

17-08-2005 19:34

Ik betaal nu 100€ voor 25 kilo goede knikkers.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

17-08-2005 19:36

Prijs voor een goeie instant bol mag wel een 7-8euro zijn, daar voer je vaak toch veel minder mee. Voerbol, als je voor 2-3euro een redelijke voerbol zou kunnen kopen zou ik beduidend maar gaan voeren dan dat ik nu doe. Zit niet eens op een water met een hoge bezetting maar per dag kan dit water wel een 4-5 kilo bollen hebben (op mijn voerstekkie) als er verder niet teveel grote voerders zijn. Wordt toch prijzig met 5-6euro de kilo zeg voer 3-4 dagen per week, dat is 70-100euro per week vind dit toch vrij prijzig!! Bepaalde wateren geeft kwaliteit de doorslag andere wateren is kwantiteit van veel groter belang. Dus wat mij betreft prijs/kwaliteits gradaties maken in de te leveren boilies!
Verder is een aantal distributiepunten toch wel makkelijk. Minimum is eigenlijk 4. 1 in het oosten, zuiden, westen en noorden van het land :lol: en dan misschien centraal nog 1 afhaalpunt!

Groeten Ulco,
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

17-08-2005 19:41

Ik heb begin dit jaar 25 kilo voerboilies aangeschaft voor 50€. Thuis vries ik ze in en voordat ik dat gedaan heb krijgen ze een garlic eigen flavour mee. De vangsten zijn meer dan goed te noemen!!

Kwaliteit hoeft dus niet altijd duur te zijn, met een beetje inventiviteit kom je net zo ver!!!
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
wouter kanters
Berichten: 204
Lid geworden op: 03-02-2004 17:34
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

17-08-2005 20:18

Heren,

Misschien heb ik een absurde kijk op het vissen maar als ik een gedegen voercampgne op wil zetten wil ik ook een gedegen bollie met ingredienten waar de vis op terugkomt, en wat misschien wel belangrijker is, wat ook goed is voor de vis (in zoverre we dat kunnen bepalen) er wordt al vanalles in het water geflikkert onder de noemer "bollie".

Meestal gaat dit fenomeen toch samen met een prijskaartje (caseine, lactalbumine en bepaalde extracten die ik graag mag gebruiken zijn niet bijster goedkoop).

Inderdaad zijn bollen net als bijv. proliners en ksk goede bollies die vis vangen maar in mijn beleving is dit toch meer de instantbol. Ik ben dan ook van mening dat een voerbol best wat mag kosten, hetgeen ik nu gebruik zit op zo'n 8 a 9 euro per kilo, daar gooi ik dan nog wat black pepper en een behoorlijke hoeveelheid aan GLM bij, hoewel dit niet noodzakkelijk is. Vis je behoorlijk frequent het water wat je op het oog hebt met 2 man en voer je ook samen (is natuurlijk wel een kwestie van vertrouwen en je maat ook vis gunnen) kun je redelijk het bestand op je voer krijgen.

Conclusie: het mag wat mij betreft best wat kosten als het maar het beoogde resultaat heeft.

Met vriendelijke groet,
Wouter
wimke vd sanden
Berichten: 109
Lid geworden op: 13-03-2004 16:14
Locatie: boxtel

17-08-2005 20:46

Helemaal mee eens wouter!!!!maar je moet het er ook voor over hebben,en dat heb de meeste niet want die denken dat ze voor 3 euro een bollie kunnen draaien die net zo goed is!!!!!!!

groetjes wimke
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

17-08-2005 21:06

Hier een post uit België:

Goede instantboeilie: tussen de 4 en de 6 euro de kg

Voerboilie (dus als je egt veel voert bijvoorbeeld een hele week alle dagen 5 kg en dan in het weekend vissen): maximaal 3 euro de kg

Greetz,
joeri
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

17-08-2005 21:47

@Martijn,

Niemand een idee ofdat er ook in R'dam omstreken zo'n soortgelijk adres zit.

Anders zit er nix anders op om zelf te blijven draaien of om maar in de auto te stappen.
.............

Vroeger hadden we in Rotjeknor de Energiehal....., deze herrietent is gelukkig opgedoekt!!
Wel bestaat Energy nog in rotjeknor 8) !!
1/2 uurtje vanaf krimpen en je kan ze zellufs afhalen voordat ze ingevroren worden ( als dat je voorkeur heeft....)
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

17-08-2005 21:50

live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
Tom Aerts
Berichten: 113
Lid geworden op: 21-02-2004 21:07
Locatie: Zonhoven ( België )

17-08-2005 22:51

Ik betaal nu voor een goede instant boillie 4 euro per kg geven en voor een voerboillie 2.5 euro per kg dan zijn het homemades . Maar reken er 1 euro per kg bij en dan heb je je eigen mix gedraaid in de diameters die je wil . Dus nooit meer dan 5 euro per kg voor goede boillies .

Mvg Tom
Jan Jongen
Berichten: 97
Lid geworden op: 25-04-2003 02:00
Locatie: Zwijndrecht, Nederland
Contacteer:

18-08-2005 00:08

Hoi Mitsz,

Een top freezer (voer)bol met goede (WB achtige :) vismelen en (basis)ingredienten met "goede smaak" weinig of geen (dure) flavours met eerlijke marges af leverancier/fabrikant zou niet meer moeten/mogen kosten dan 3,50-3,75 euro per kilo bij afname van 25kg. Kwalitatief (uit jouw stal) zal hij dan boven het maaiveld uitsteken.

groetjes en suc6

Jan Jongen