karpervoer 2000


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

10-08-2005 20:31

Ik gebruik dit programma voor het maken van mijn mixen. Ik heb een aantal goede mixen gevonden met cijfers boven de 9.

De vraag is: Trekken jullie er iets van aan wat het programma zegt? Klopt het een beetje enz.....
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Maarten Darkje
Berichten: 106
Lid geworden op: 03-09-2004 20:57
Locatie: Zeeland

11-08-2005 21:14

nee ik trek me er niks van aan,
en ja het klopt een beetje ;)

een goeie kv2000 score is geen vangstgarantie, en omgekeerd een slechte hoeft niet te betekenen dat je er niet mee kan vangen. maar over het algemeen werkt het aardig hoor, dat aaltenieren, als je het op het juiste soort water doet.

ik ga hier verder niet de ea theorie bestrijden of verdedigen, daar is al zoveel discussie over geweest dat ik me daar niet aan ga wagen.

wel vind ik het een goede eerste stap opweg naar een beter begrip over aas, en het is in elk geval een aardig houvast voor de beginner, iig beter dan zomaar wat doen, of omdat het jou lekker deeg lijkt ofzow... (hoewel lekker zeker ook een factor is ...)

het is gewoon niet verkeerd naar de voedingsstoffen, vezels en vitamientjes te kijken, maar of je de ea-norm daarvoor moet aanhouden laat ik maar in het midden, ivm de inmiddels gevorderde inzichten.
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

11-08-2005 21:25

Peter,

Ik gebruik de EA theorie als leidraad.
Als ik het gevoel heb dat ik van het ene iets meer erin kan /moet zal ik het zeker niet laten.
Zoals Maarten ook al aangeeft is het een goede basis om mee te beginnen. Op een gegeven moment heb je wel een btje door wat wel en niet kan en voor dat je het weet ben je je eigen Evert Aalten.

Gr,
Jeroen
Plaats reactie