oude tijgers.,...


Plaats reactie
Levi Liauw
Berichten: 35
Lid geworden op: 30-07-2002 02:00

07-08-2002 11:05

ik heb nog ergens een zak tijgers liggen van 1.5 (!) jaar oud... ik vroeg mij eens af hoe of deze nog te gebruiken zijn... gewoon nieuwschierig...

alvast bedankt
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

07-08-2002 11:54

ik heb zo ook nog een zak. Zou ik ook wel eens willen weten
Sven Bryde
Berichten: 67
Lid geworden op: 27-05-2002 02:00
Locatie: Almelo

07-08-2002 12:01

Als je ze netjes weekt en kookt, waarom niet. Je wilt niet weten hoe lang deze tijgers bij de winkelier en anders wel in het pakhuis liggen. Voor verkoop worden ze gedroogd, dus in principe kan dit niet vergaan.
M.vr.gr Sven
Gebruikersavatar
nick rademakers
Berichten: 219
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: lommel

07-08-2002 13:12

ja tijgernoten blijven onder het algemeen een hele tijd goed!! En de werking van de noten zal zeker niet anders zijn dan dat de tijgernoten nog maar 2weken ofzo liggen!! Een vriend van mij had zijn tijgernoten ook 2jaar laten liggen en ze vingen nog even goed! Maar je moet ze wel goed laten weken en koken en aks je ze dan weekt doe er een koffielepel zout bij en als je wilt mag er ook nog een 50 tot 100gr suiker bij zo ruiken de noten nog beter dan als ze nieuw zijn!!

vriendelijke karpergroeten nick
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

07-08-2002 15:42

Yeah Right Rob,

Hou die onzin praat is voor je man!
Is gelul.

Ik heb ook 5kg tijgers van 2 jaar geleden in mijn bezit
en als ik dan met de tijgers vis dan vang ik d'r gewoon nog mee

Dus Rob,
droom maar lekker verder, en mail ff als je wakker bent

Later

Frank
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

07-08-2002 16:33

Nounounou jongens! Moet dat nou, die taal!?
Zo wordt het hier ook niet gezelliger. Je kunt toch normaal zeggen van: goh, Frank/Goh rob, dat ben ik niet met je eens! ipv gelul, lelijke kneus enzo. Dat werkt toch niet!?

ik heb zoiets van: OF vecht dat prive uit, OF praat normaal op dat forum. Maarja, doe wat je niet laten kunt.

Mvg Sjoerd
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

07-08-2002 16:40

Daar heb je ook wel gelijk in. Ik heb het ook over jullie allebei. Op een serieuze posting hoor je ook neit zo te reageren, maar als je steeds zo op elkaar antwoordt dan is het einde zoek natuurlijk. Dus idd, Jongens , doe gewoon normaal tegen elkaar en als je het niet met elkaar eens ben, zeg dat dat gewoon ipv met gescheld

Sjoerd
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

07-08-2002 17:38

Oude tijgers zijn zeker te gebruiken, ik kan het alleen niet aanraden. Oude tijgers hebben nogal de nijging te rotten in de zak, ook als je ze droog bewaart. Veelal gaan ze drijven en verschijnen er zwarte stukjes op je tijgers. die zwarte stukken ontstaan doordat de tijgers worden aangevreten door kleine wormpjes/beestjes en dergelijke, lijkt me niet echt gezond. Ik zou ze zeker niet gebruiken ondanks dat ze nog wel (een beetje) vangen. Jullie eten toch ook liever iets dat vers!!!

Valt me wel op, dat bij discussies waarbij iemand de ander probeert aan te vallen er meestal (vrijwel altijd) er totaal niet goed gelezen wordt, men is veel te druk bezig met het elkaar afzeiken ipv een concreet tegenargument te bedenken, misschien moet men maar eens proberen wat volwassener ( ik heb het niet alleen over "de jeugd") te zijn en op een sociale en beschaafde ( euhh wat is dat?) te reageren op discussies.

Met groet,

Kiron
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

07-08-2002 18:16

Mannen:D.
Ben ik weer,
wanneer vang je meer / beter?
Dit kan je nooit weten of achter komen.
Want als ik met mijn oude tijgertjes ga vissen. En ik vang er een, dan kan je NOOIT zeggen dat je met de nieuwe tijgers beter zou vangen.
Dit kan je niet bewijzen, dit kan je niet zeggen.
Je kan wel met een zak nieuwe tijgers op een andere stek gaan vissen en dan zou je het evt. wel kunnen denken.
maar dan is dit nog : een andere plek waar misschien meer / minder vissen komen.
Die vissen komen meer/minder, niet door de oude of nieuwe tijgers, maar door de vasteroute die de karpers dagelijks afleggen, opzoek naar; voedsel, vrienden en evt zuurtstof en zon.

Rob, hoe kan je bewijzen dat de kwaliteit ver achteruit is gegaan? Met de argumenten van mij van hierboven lukt dit naar mijn inziens niet.

Rob, de oertijd ligt een tikkie verder dan die tijgers van mij die ik een 2 jaar geleden gekocht heb.

Rob zoals jij op andere berichten reageerde, zo reageerde ik ook ff in jou stijl.
Topics als Bliksem en Het seizoen van Frank Avezaat waar jij met dergelijke taal smeed. Dit kon ik niet uitstaan en heb er dus maar niet op gereageert. Maar nu kon ik er niet meer tegen, tegen die 'praat' van jou..

Mvg
Frank
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

07-08-2002 20:28

Maareh... Frank,

Als Rob van een flatgebouw afspringt, doe jij het dan ook?

Je moet daar juist boven staan, en niet net zo hard terugschelden, anders kom je in een 'spiraal' terrecht waardoor de discussie steeds lelijker wordt.

Als je er gewoon allebei ff mee stopt, en normaal verder discusieert, dan is er toch niks aan het handje!?


Groetjes, Sjoerd
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

07-08-2002 20:35

Sjoerd, de bemiddelaar..

okidokie sjoerd, je hebt gelijk.

Ik hou mn commentaar voor me :wink:

Mannen nu weer ff ontopic...

K vind dat de oude tijgers net zo goed te gebruiken zijn als de nieuwe.
Zie mijn argumenten in de vorige posting

MVG
Frank
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

07-08-2002 21:01

Frank, als jij zelfgemaakt bolies 5 jaar lang in de vriezer laat liggen, zijn ze dan nog vers?? Zit er dan verschil invoedings waarde tussen de oudjes en de nieuwe van 2 dagen oud. Dat bedoelt Rob, Maar hij reageert nog al wat barbaars.

MVG J0H@N
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

08-08-2002 00:08

Bemiddelaar is een groot woord. Ik wil de boel gewoon een beetje gezellig houden.

:smile: :smile: :smile:

(Gezellig he :razz: )
Cor Blokhof

08-08-2002 10:13

Rob,

Als er ergens de nodige dressuur heerst is het wel Weddemeren

Er zijn maar weinig wateren met een grotere hengeldruk dan daar

Grtx,

Cor
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

08-08-2002 11:53

Cor er kan daar best een grote hengeldruk heersen, maar als op dat water honderden kilo's karpers :mad: zijn uitgezet duurt het nog 24 uur voordat iedere vis weer is gevangen.

MVG J0H@N
Cor Blokhof

08-08-2002 12:19

Jullie hebben gelijk dat er veel en veel te veel vis zat

Ik heb er zelf ook een jaar of 5 geleden gevist en toen heb ik wel vormen van dressuur gezien. Oke ik ving er toen ook wel redelijk hoor maar toch een hoop vage aanbeten gehad

Maar die vissen daar moeten wel eten want anders komen ze om van de honger

Grtx,

Cor
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

08-08-2002 12:32

He Rob,

Er staat alleen iets van foto's van het weddermeer op de site van dutchcarp.
En ik heb hier vorig jaar gevist.
En als je een beetje kan rekenen.:
de tijgers zijn nu 2 jaar uit..
vorig jaar dus..: 1 jaar minder
2-1 =????? volgens mij waren de tijgers dan toch nog echt 1 jaar....
En ik heb er maar 4 dagen gevist, knul...
Ik wilde op de andere topics niet mijn mond optrekken omdat ik dacht, ach die jongen heeft aandacht nodig... dit krijgt hij dan niet van mij.. dus ik hou mn mond erover en ga gewoon verder discussieren.

Rob, wie zegt dat ik mijn kansen verklein?
Want ik vind gewoon met mijn tijgers en die van Lewi kan je gewoon nog vissen, niks geen kansen verkleinen..

En ik heb btw nergens een artikel geschreven over de Wedermeren volgens mij hoor.. alleen in mijn fotoboek staan wat foto's.

En wie zegt dat ik altijd met mijn tijgers zit te vissen en misschien te blanken?
ik niet hoor..
ik heb alleen gezegd dat ik ze ook heb en ddat je er best wel mee kan vangen, dit heb ik ook gedaan.. maar niet ALTIJD.
want mijn homemade boilie kan echt niet tegen de oude of nieuwe tijgers op op de wateren waar ik vis.

En rob, laten we nu er over ophouden..
Hier schiet jij niks mee op. Ik niet.
Maar de rest van het board ook niet.

Nogmaals rob, heb jij nooit ergens een beetje duidelijk leren schrijven.
Met je langdradige teksten zonder punten etc:)
Is een beetje errug verwarrend.

MVG

Frank
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

08-08-2002 12:50

Hebben jullie het over het park, of het Weddermeer zelf?

Bedankt voor het compliment trouwens, want als daar zo'n dressuur heerst, weet ik toch voor een dressuurwater , daar al drie jaar vrij goed te vangen :razz:

En idd, het vissen op het park vind ik bijna hetzelfde als vissen op een forelkwekerij. Een bak die vol wordt gegooid met vis en die de hele dag belaagd wordt. het meer darentegen is fijner om te vissen, en de vis die daarop zit, is toch zeker de moeite waard!

Minpuntje vind ik dat de vergunningen zo duur zijn geworden :S

Groetjes, Sjoerd Groot
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

08-08-2002 21:19

Rob; Later
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

09-08-2002 02:29

ik zou de tijgernoten weken, koken, en dan malen in zo'n maalding van mn moeder! dat mixen met wat henep en wat vismix en je hebt een ideaal voer voor op dressuur wateren! een voer waar de brasems weinig van eten.
Just another carp fisher.......
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

09-08-2002 19:05

Hennep waar brasem weinig van eet? da's voor mij nieuw, waar kun je die kopen???? :razz:
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

09-08-2002 21:02

Rob,

Zonder me meteen de huid vol te schelden, hoe oud denk jij dat die tijgers zijn die je in de hengelsportzaak koopt?
Denk jij dat die gisteren zijn geoogst?
Plaats reactie