Martin SB


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sjuul Rademaker
Berichten: 46
Lid geworden op: 17-05-2002 02:00
Locatie: Deventer

18-08-2005 22:47

Ik ben nu 49 jaar en vis al vanaf mijn 7e jaar ik ben er zeker wel achter dat goed spul zijn prijs heeft ( maar waarom moet er zo veel voor een merk worden betaald ) die zie je aan bepaalde hengels,molens en noem het materiaal maar op van de bekende merken.
Maar dat zijn dingen die niet ik zulke grote massa's gemaakt worden als boilies en buiten dat het zijn ook nog meestal duurzamen spullen dus ook vandaar de prijs.
Maar ik snap dus niet dat zoals boilies en pelles die in zulke grote massa's gemaakt worden en kunnen worden en waar dus niet dusdanige investeringen hoeven gemaakt worden dat we dan zulke prijzen moeten worden neertellen voor een kilootje visvoer/visaas .
Jan Boot

19-08-2005 07:22

"Goedenavond meneer"
"Goedenavond ober, ik had graag 2 pilsjes"
"Dat is dan 7 euro 80"
"Zo, da's duur"
"Heeft U een brouwerij? Een horeca onderneming?"
"Uhm...nee"
"Wat zeikt U dan. U kunt dan helemaal niet weten wat duur of niet duur is U heeft er geen idee van hoe hard er hier gewerkt wordt. Maar U mag wel een dagje mee komen draaien hoor..."

"Goedenmiddag".
"Ja, ik had graag 1 patat met, een frikandel en een bamihap, inpakken graag"
"9 euro 35 graag"
"Zo, da's duur".
"Heeft u een snackfabriek? Een patatindustrie? Een snackbar wellicht?"
"Uhm..nee, maar wat heeft dat ..........."
"Nou dan kunt U natuurlijk nooit weten of dit duur is. U bent vast geen zelfstandige. U heeft er werkelijk geen idee van wat er hier allemaal achter schuil gaat. Ik vind U maar een zeikert. Maar U mag best een dagje meedraaien hoor"


2 kilo dierenvoer verkopen voor 24,95 is gewoon te gek

Punt.

Dan maar een zeikert.
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

19-08-2005 07:37

Sjuul Rademaker schreef:Maar ik snap dus niet dat zoals boilies en pelles die in zulke grote massa's gemaakt worden en kunnen worden en waar dus niet dusdanige investeringen hoeven gemaakt worden dat we dan zulke prijzen moeten worden neertellen voor een kilootje visvoer/visaas .


Laatst toevallig van een bekend boiliedraaier gehoord dat 'ie een nieuwe kookpan had aangeschaft. Voor dat bedrag koop je dus mooi ook al een autootje! Nieuw!! En dat is alleen nog maar de pan. Hoezo geen investeringen?

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

19-08-2005 08:58

Heren,

iedere ondernemer moet geld verdienen.
Jij verdient toch ook geld met werken.
Een beunhaas moet ook geld verdienen, of werk jij in de vrije tijd voor niets?
Wat te denken van de afschrijving van de materialen?
De winkelier moet er geld aan verdienen, ook niets mis mee, hij mot ok vreten.
En dat de 1 wat meer verdient dan de ander kan met goed ondernemerschap te maken hebben!
Of wat extra service.
Het kan natuurlijk ook zijn dat de ene boilie duurder is dan de andere, maar dat kan net zo goed te maken hebben met de grondstoffen(melen, flavour, etc etc) te maken hebben.

gr Harnold

gr Harnold
frens de brabander
Berichten: 29
Lid geworden op: 18-08-2005 10:27

19-08-2005 09:05

ER is 1 ding wat ik niet snap waarom mag een nederlands bedrijf wel geld verdienen en een engels bedrijf niet. En kwaliteit kost geld maar ook de marge van de winkelier moet betaald worden en de marge van de groothandel en het transport. Als een kilo boilies inkoop voor de groothandel 1 euro kost dan gooit hij er 40% op vervolgens komt het bie de winkelier en die doet er dan nog eens 80% op dit is inclusief de btw dus dan kost diezelfde kilo die eerst 1 euro koste kost nu 2euro52. dus valt die fabrikant wel mee. Ik denk dat piet vogel ook zal zeggen dat dit klopt.
:o :o
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

19-08-2005 09:49

Jan,

Ik kom wel eens in hotels waar een pilsje 7.80 euro kost. Dacht je nou werkelijk dat het iets uithaalt om daar verhaal te gaan halen. Het is heel eenvoudig. Ik heb de keuze gemaakt daar te logeren en ik bestel dat pilsje. Geen ruimte om te marchanderen of mijn beklag in te dienen. Wil ik dat niet, dan moet ik er niet komen. Jouw soort van reactie impliceert dat je wel in dergelijke hotels zou willen komen en dat pilsje zou willen drinken, maar niet bereidt bent om het bedrag dat er voor staat te betalen. Daar kun je lang over doorzeuren, maar die optie is er niet.

Je koopt die boilies of je koopt ze elders waar ze goedkoper zijn. Als iedereen dat vindt, verkoopt de producent minder en zal daar zijn conclusie uit trekken en wellicht een goedkopere boilie gaan verkopen. Dit mechanisme heet concurrentie. Gezien het aantal boiliemakers is er genoeg concurrentie. Martin SB is één van de vroegste Nederlandse bolie leveranciers, waaruit volgt dat hij een product levert waar markt voor is en dat de concurrentie met anderen weerstaat. Niets meer of minder.

Groet, Kees
kevin heine
Berichten: 31
Lid geworden op: 05-02-2003 01:00
Locatie: kanalenland

19-08-2005 10:35

Wat het kost , kost het en wat je er voor over heb dat heb je er voor over.
Voor mij is de MSB de enige RM die ik koop .
Goed om mee te voeren (normaal dan ) en goed om instant mee te vissen .
Kwa prijs en kwaliteit kunnen weinigen hier aan tippen denk ik zo (in de hengelsport zaken wel te verstaan ).
De boilies worden ook altijd goed weer uitgescheten 9 van de 10 keer laten ze wel wat achter op de mat .
Henk Jansen
Berichten: 183
Lid geworden op: 12-02-2002 01:00

19-08-2005 11:31

Daniel en Henk jullie kunnen Jan wel een zeikert noemen , en komen met hele verhalen over eigen zaak , zelfstandig ondernemer bla,bla bla.......

Maar een simpele vraag van Jan zie ik jullie nergens beantwoorden :

" waarom kost een kilo griesmeel bij de ene hengelwinkelier 1,80 euro en bij de andere hengelwinkelier 2,95 euro ? "

mag hij die ene dan aub een afzetter noemen.
beide winkeliers hebben toch gelijke onkosten.
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

19-08-2005 11:46

Henk dat ligt aan de leverancier, tuurlijk kun je griesmeel goedkoper inkopen dat weten we allemaal! Maar als jij het doet bij een bedrijf in de hengelsport zal het nou eenmaal wat duurder zijn, door de kosten. Als de winkelier gaat zoeken kan hij het zelf goedkoper vinden en verkopen, Maar dan moet je het zelf verpakken en op halen. Als je dan maar 5 kilo griesmeel in de week verkoopt heeft dit geen zin. Dat begrijp je ook wel.
Dus heeft het weer met kwantiteit te maken en zal de gene die veel kan afnemen altijd goekoper zijn b.v. appie.

Maar de topic ging over martin sb.
groetjes henk
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

19-08-2005 11:47

Henk Jansen schreef:Daniel en Henk jullie kunnen Jan wel een zeikert noemen , en komen met hele verhalen over eigen zaak , zelfstandig ondernemer bla,bla bla.......

Maar een simpele vraag van Jan zie ik jullie nergens beantwoorden :

" waarom kost een kilo griesmeel bij de ene hengelwinkelier 1,80 euro en bij de andere hengelwinkelier 2,95 euro ? "

mag hij die ene dan aub een afzetter noemen.
beide winkeliers hebben toch gelijke onkosten.


Ik zal de vraag beantwoorden : De ene verdient meer dan de ander als hij een kilo verkoopt. Waarschijnlijk, maar niet zeker, verkoopt de "goedkopere"meer kilo's. Dus een hogere o.s., die dus ook wel aan zijn marge en target zal komen.

En jazeker, je mag de ene een afzetter noemen.
Vraag me alleen af of hij daar wakker van zal liggen.

gr Harnold
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

19-08-2005 11:49

P.S. ik vond de vragen van jan niet zeikerig. Maar elke keer als ik wat uitlegde verzon hij nieuws wat ik ook weer kon weerleggen en soms moet je dan gewoon stoppen. Hij kan voorbeelden blijven aan dragen maar ik weer leg ze toch. Dit zijn gesprekken die niet te winnen zijn. Ik had namelijk het idee dat hij er een wedstrijdje van maakte!
Maar ik heb niets tegen die jan hoor kon er wel om lachen eigenlijk.
Gezonde discussie is altijd goed toch?
groetjes henk
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

19-08-2005 12:08

Hoe je het ook wendt of keert. Ergens zit er in het betoog van Jan een kern van waarheid.

We betalen als hengelsporter vaak genoeg de hoofdprijs. Vaak genoeg slaat de prijs kwaliteitsverhouding nergens op. Dit is de winkelier nog geeneens helemaal te verwijten.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

19-08-2005 12:14

Er zijn mensen die er rijk van worden. maar waar ligt dit dan aan, is dat omdat het een afzetter is. Dan ben je wel stom als je daar 2 keer intrapt toch?
Of is het omdat hij kwalitatief een goed product neer zet?
Ik denk dat als je een goed product maakt en daar een bepaalt bedrag voor moet betalen dat dat niet meer dan normaal is.
Als je veel verkoopt maar het zou veel te duur zijn zoals jullie dat zeggen, zal er altijd een andere fabriek kant zijn die er tussen springt en het zelfde product maakt tegen een goedkopere prijs. Mee eens?
Alle waarde naar zijn geld hoor!
groetjes henk
Gebruikersavatar
Sjuul Rademaker
Berichten: 46
Lid geworden op: 17-05-2002 02:00
Locatie: Deventer

19-08-2005 12:35

Nou mensen ik ga stoppen met deze discussie want je wordt hier alleen maar afgezeikt en niemand die je ook maar enigzins probeer te begrijpen .
Ik vind het wel wat kortzichtig hoe bepaalde mensen hier reageren en vaak niet eens goed lezen wat iemand probeert te vertellen .
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

19-08-2005 12:45

Sjuul, Ik begrijp wel wat je bedoeld maar je heb mij nog niet kunnen overtuigen dat die prijsen veel te hoog zijn. :(
Als je het beargumenteerd kan uit leggen ik sta er voor open. Graag zelfs misschien zit ik er wel naast.
graag uitleg waarom het goed koper kan en dan niet allen van ja maar die is duur en die is goedkoop, maar waarom is die duur en die ander goedkoop!
groetjes henk
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

19-08-2005 12:52

Nou henk ik zou zomaar een reden kunnen noemen, de naamsbekendheid wordt ook nog wel eens "gebruikt".
Ik begrijp overigens de ophef niet, dan koop je ze toch niet houdt het bedrijf vanzelf op te bestaan.
Er is een oude wet van het zich zelf uit de markt prijzen, dit nu letterljk bedoeld 8)
De consument bepaald de prijs dus ook de onzinnig? hoge.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

19-08-2005 12:59

dat is zo naamsbekendheid wordt inderdaad wel eens misbruik van gemaakt. En inderdaad als je dat te veel zo doen prijs je jezelf de markt uit! en stopt het vanzelf!
Het is ook niet echt op hef maar ja, mensen reageren dus geef ik ze antwoord.
Zullen we er nu maar een eind aan breien dan :)
Ik vind het ook wel mooi geweest. Het gaat namelijk allang niet meer over het emmertje. :-?
groetjes henk
Jan Boot

19-08-2005 14:35

Kees Ouwehand schreef:Jan,

Ik kom wel eens in hotels waar een pilsje 7.80 euro kost. Dacht je nou werkelijk dat het iets uithaalt om daar verhaal te gaan halen. Het is heel eenvoudig. Ik heb de keuze gemaakt daar te logeren en ik bestel dat pilsje. Geen ruimte om te marchanderen of mijn beklag in te dienen. Wil ik dat niet, dan moet ik er niet komen. Jouw soort van reactie impliceert dat je wel in dergelijke hotels zou willen komen en dat pilsje zou willen drinken, maar niet bereidt bent om het bedrag dat er voor staat te betalen. Daar kun je lang over doorzeuren, maar die optie is er niet.

Je koopt die boilies of je koopt ze elders waar ze goedkoper zijn. Als iedereen dat vindt, verkoopt de producent minder en zal daar zijn conclusie uit trekken en wellicht een goedkopere boilie gaan verkopen. Dit mechanisme heet concurrentie. Gezien het aantal boiliemakers is er genoeg concurrentie. Martin SB is één van de vroegste Nederlandse bolie leveranciers, waaruit volgt dat hij een product levert waar markt voor is en dat de concurrentie met anderen weerstaat. Niets meer of minder.

Groet, Kees


Mijn post is een reactie op de post van Daniel die vind dat omdat ik geen zelfstandige ben geweest of nog ben niet kan oordelen of iets duur of niet duur is. En dat is onzin.
Dan zou het gros van Nederland dat niet kunnen bepalen. Als ik 2 pils ergens voor 4 euro kan krijgen dan is 7,80 duur, kan me niet schelen wat er allemaal achter zit. Patatvoorbeeld idd. en dat zal iedereen met me eens zijn.

Vind ik echter 2,98 voor een kilo griesmeel, die ik bij een dure super voor 1,38 kan krijgen, te duur, dan ben ik opeens een zeikert, een klein kind, haal ik hardwerkende mensen onderuit en moet ik maar eens op bezoek komen.

Nonsens.

En over flavours Daniel: 60 cent vertrouwen in een kilo zelfmaak stoppen is voor mij toch wat anders dan voor 10 euro de kilo RM's kopen.....

Maar we dwalen ontzettend af. Het is mooi geweest.

De emmer van SB is echt een briljant idee. Echt waar! Alles zit erin. Ik vind hem alleen te duur. Meer niet.

Bedankt voor de discussie en op naar de waterkant.....
Sam Bos

19-08-2005 15:12

ma ja het is wel duur ma als je het nie probeert weet je het nooit natuurlijk :) :)
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

20-08-2005 19:58

@ Dhr. Boot,

Daniel legrand schreef:
Heren het lijkt er gewoon duidelijk op dat het om iemand gaat die nooit iets voor zichzelf heeft gedaan of zeg maar een eigen zaak heeft gehad!

=>100 punten!

En dan vond ik nog de vlgde opm. in een van zijn epistels:
Maar dan ook: 750 boilies en 750 gram pellets en twee shwoarmasausbakje met wat bindmiddel en mislukte gemalen boilies voor 24,95: Afzetterij!


Hij heeft dus duidelijk ook z'n lagere school niet afgemaakt!!, of is dat de nieuwe dressuur doorbrekende truc, ballen van 1 gr./st......

Kortom, Heer Boot ga alsjeblieft vissen of als je van oefenloos ouwehoeren houdt moet je de politiek in gaan!
(Dan wel eerst wat aan je reken/leeskwaliteiten doen)

@ andere collega's:
Sorry, hou er niet van iemand af te zeiken maar deze vraagt erom..
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

20-08-2005 20:02

@ daniel,

Wat moet ik doen om ook voor zo'n uitnodiging in aanmerking te komen....

Lijkt me nl. machtig interessant om een "grote' jongen aan het werk te zien.. 8)
live the life you love and
love the life you live ..
Jan Boot

21-08-2005 04:54

Oefenloos?

En waar zit jij op school dan?

In een ander topic over prijzen is men genegen om tussen de 4 en 10 euro uit te geven voor 1 kilo RM's.

En dus heb ik gelijk!

Een emmer van SB kan dan nooit 25 euro kosten.....
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

21-08-2005 12:14

Patrick Hitija schreef:@ daniel,

Wat moet ik doen om ook voor zo'n uitnodiging in aanmerking te komen....

Lijkt me nl. machtig interessant om een "grote' jongen aan het werk te zien.. 8)


Yo Patrick,

Ja het zou altijd wel kunnen, maar zo groot ben ik niet hoor.
Ben nog steeds een opstartende zaak, ik moet de 3e jaar in nog.
En vandaar dat ik wel weet dat het geen makkie is en dat de heer Boot er echt de ballen verstand van heb, van wat erbij komt kijken, Een hele hoop dus.
Maarja aangezien ik de 2 eerste jaren heb overleefd heb ik er goed gevoel in dat het de komende jaren ook goed zal komen, Tenminste dat hoop ik dan maar.
Een ding is belangrijk en dat is optimistisch blijven denken en dat is een zwakke punt van mij.
Maarja daar in tegen ben ik wel een doorzetter dus hoop dat, dat het dan vergoed tegen over het niet optimistisch kunnen zijn.


Nou Greetz Daan en Pb me binnenkort maar even regellen we wat.
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

21-08-2005 15:37

Jan,

Pffffffffffffffffffffffffffff, je hebt gelijk man!

@ Daniel:
Kom er dan tijdens het nog te verwachten vreetfestijn wel bij je op terug..
live the life you love and
love the life you live ..
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

21-08-2005 17:29

Piet/Riet


Even nog een aanvulling ter overdenking

In 95-98 het juiste jaar weet ik niet meer precies. Visten o.a.jij en Naeff op de orient A was daar uitgenodigd om op de stek te komen vissen(om de stek te waarborgen? plateau?
Het succes was natuurlijk evident en martin sb had zijn reputatie gevestigd.
Ook A viste in die jaren er na dus stug door met sb in nederland.
Op dezelfde wateren als Rob en mij
Op de wateren waar hij samen met mij viste ving ik echter in een kwart van zijn tijd driekwart van de vissen en sinds hij de laatste jaren is overgeschakeld op h.m. kan ik hem niet meer bijhouden (hij kan zich zelf nauwelijks bijhouden geloof ik)
Wat mij opviel aan msb was de grote hardheid van de bollen.Ik kon ze met mijn vingers nauwelijks kapot krijgen,en als ik dan naar de posting van Rob kijk waren het toch vooral de koudere maanden waar hij slechte resultaten met de ballen boekte.Kan het zijn dat de toch al harde bollen in het koude water nog meer verharden?vettig? griesmeel?minder lekkage van flavors in koudere maanden?


het vermelden waard is ook dat A en ik twee heel verschillende vissers zijn en hoewel we op dezelfde waterren vissen en vaak ook op dezelfde stek,vist hij voornamelijk s nachts tot in de ochtend uren en ik hoofdzakelijk ochtend en late middag en dan ook nog met heel verschillende rigs
We vissen 1maal per jaar eens samen en verder houden we kontact wat betreft vangsten,waar de vis zich ophoud,etc zodat we daar op in kunnen spelen.maar wel ieder op zijn eigen manier.

Het blijft nu eenmaal moeilijk om een produkt te vergelijken tegen een ander in de karpervisserij.En voer is nog wel de moeilijkste
De omstandigheden varieren van dag tot dag.
Hoeveel voer gaat er in en welke stek kan ik bevissen,hoelang kan ik vissen.

Als ik een veertiger zou vangen op mais zou ik gek zijn als ik de rest van mijn leven hier mee door zou vissen,alleen gebaseerd op het feit dat ik een veertiger gevangen heb op mais.

gr Gerrit