flavourgigant


daan ramakers
Berichten: 130
Lid geworden op: 17-12-2004 21:59
Locatie: turnhout

26-06-2005 11:45

hoi

ik had me zo eens een potje pineapple gekocht ma na het koken bleef er maar weinig over vond ik
nog iemand ervaringen met deze flavours
positieve-negatieve?

ben ook wel eens benieuwd naar de garlic flavour van eclips
kan iemand me daar wat over vertellen
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

26-06-2005 11:48

Hallo Daan..

Over de flavour van Eclips Baitrange kan ik uiteraard het één & het ander vertellen..

Graag zou ik een PB ontvangen..
FCG, Trots van het Noorden!
killian de bruijne

26-06-2005 13:35

vertel maar op t board, wil ook wel meegenieten
Gebruikersavatar
Rob Manenschijn
Berichten: 225
Lid geworden op: 20-06-2005 14:40
Locatie: Regio Dokkum (Fryslân)

26-06-2005 13:45

De meeste flavours zullen na het koken geheel of grotendeels verdampt zijn.

Robbin,

Waarom zou die flavour, die jij noemt, anders zijn dan andere¿¿¿¿¿ Je gaat mee met kamp Sassenhein als ik wel heb ben dan benieuwd naar je verhaal en zou het prettig vinden als je een flesje meeneemt zodat ik het ook kan proeven en zal je dan mijn uitleg weer geven.

Groenten,
Grootmeesteropperblanker
De mens is niet in staat zichzelf, zijn omgeving, zijn wereld te kennen. De mens is overgeleverd aan de chaos van het bestaan.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

26-06-2005 13:55

Rob,

Persoonlijk vind ik flavours ook niet het belangerijkste van de boilie, maar
naar mijn gevoel zijn er wel degelijk flavours die wat in hun mars hebben; in
wat voor mate dan ook...
- Scopex van Hutchinson.
- Toffee Caramel 5ml Passion Carp + Vanilie 5ml Passion Carp (op 10 eie-
ren)
- Solar Pear of Bananas
- UCP Milky Cream
Enz. enz.

Zijn zomaar enkele voorbeelden. Niet dat ik er heilig in geloof hoor, maar ik
negeer het ook niet... :)

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Rob Manenschijn
Berichten: 225
Lid geworden op: 20-06-2005 14:40
Locatie: Regio Dokkum (Fryslân)

26-06-2005 14:12

Benny,

Ik ga een keer helemaal met je mee.

Daarom zei ik ook de meeste flavours en dan met name die op basis van ethanol/alcohol gemaakt zijn. Dat er ook andere/goede flavours zijn weet ik en heb er bewust voor gekozen om geen merknamen te noemen, dit vanwege de commerciële belangen.

Groenten,
Grootmeesteropperblanker
De mens is niet in staat zichzelf, zijn omgeving, zijn wereld te kennen. De mens is overgeleverd aan de chaos van het bestaan.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

26-06-2005 14:32

Nou Rob je begint zelf ik kan er niks aan doen.
Geef jou definitie van een goede flavour en wat volgens jou de reden is dat die "flavour" wel zou kunnen werken.

Je zult vast een verhaal hebben om op een jeugdkamp de juiste informatie te geven.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Rob Manenschijn
Berichten: 225
Lid geworden op: 20-06-2005 14:40
Locatie: Regio Dokkum (Fryslân)

26-06-2005 15:03

Douwe,

Er moet toch iemand zijn die begint :lol:

Maar een definitie voor een goede flavour is er mijn optiek niet. Mijn gedachte hierachter is dat wanneer je een flavour "proeft" en je mond samentrekt van viesheid van de basis waarop deze gemaakt is, dat dit dezelfde uitwerking op de vis/karper heeft. Met andere woorden zou ik er een definitie aan moeten geven dan is het dat een flavour eetlustverwekkend moet smaken en ruiken. Voorbeeld: je loopt langs de warme bakker en je krijgt die heerlijk lucht vanuit de bakkerij in je neus, dan krijg je meestal wel zin in een lekker broodje.

Maar ik was meer benieuwd naar de uitleg van Robbin waarin die flavour, die hij noemt, zich onderscheid van de anderen.

Maar ik hoop hier nog veel te leren en ben dus benieuwd naar wat volgens jou de definitie is van een goede flavour. Uiteraard ook van anderen, maar dan eens zonder smaken en/of merknamen te noemen, dus waar de flavour aan moet voldoen.

Groenten,
Grootmeesteropperblanker
De mens is niet in staat zichzelf, zijn omgeving, zijn wereld te kennen. De mens is overgeleverd aan de chaos van het bestaan.
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

26-06-2005 15:10

Rob, ik zal wel wat flavour & boilies in dezelfde smaak van Eclips Baitrange meenemen..

Geen probleem!
FCG, Trots van het Noorden!
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

26-06-2005 15:13

Maar Rob ik zei ook niet dat de Eclips zich onderscheid van anderen..

Zei alleen dat ik er de nodige ervaring mee heb, en dat Daan mij een PB kon sturen!
FCG, Trots van het Noorden!
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

26-06-2005 16:53

Rob,

Voor mij moet een flavour smaken zoals ie ruikt. Verder denk ik dat het fla-
vour verhaal meer met het "gevoel van" te maken heeft.
Ik weet niet of je die smaakstoffen voor milkshakes kent..? Leuk spul om
eens te proberen, Rob... :wink:

groetjes Benny
Fabrice Macours
Berichten: 286
Lid geworden op: 06-01-2004 14:15
Locatie: Tongeren (B)
Contacteer:

26-06-2005 16:55

Iemand ervaringen met de producten van flavourgigant??

Vooral de poeders interesseren mij omdat ik ze hier in de buurt kan verkrijgen.

alvast bedankt,

groeten
FM
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-06-2005 17:19

Nou, heren.

Ik word hier eerlijk gezegd weinig wijzer van.

Alcohol als basis is slechts het oplosmiddel om de actieve stof in oplossing te brengen. De alcohol zorgt voor de verdeling van de actieve stof in het deeg, maar verdampt bij het koken en drogen van boilies. Of dat nu zo erg is? Het gaat om de actieve stof die achterblijft. Als de actieve stof een natuurlijke of synthetische geurstof is kun je kantekeningen plaatsen bij de werking. Die stoffen zijn doorgaans slechts bedoeld om de mensenneus geur te verlenen. Probleem is dat het label Pineapple dus helemaal niks zegt over de actieve stof. Het refereert naar ananas. De geur van ananas, de smaak van ananas of een stof gewonnen uit ananas? Ananas bevat bromelaïne dat inwerkt op dierlijke eiwitten. Ananas bevat ook suiker en citroenzuur. Kortom, waar gaat het over? Zonder deze kennis is een inhoudelijk antwoord onmogelijk.

Maar wellicht zijn er ervaringsdeskundigen die positief hun vangsten kunnen toewijzen juist door het gebruik van deze flavour?

Groet, Kees
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

26-06-2005 17:49

Kees,

Om echt inhoudelijk in te gaan wat betreft flavours, heb ik me echter er nooit
zo voor de rest in verdiept. Zodat ik er voor de rest ook niks echt zinnigs over kan zeggen. Wat naar m'n gevoel wat extra's had bleef ik trouw, en wat naar mijn gevoel niet echt lekker ging werd gebannen.
Tuurlijk weet ik b.v. het verschil tussen EA en olie basis, maar om nu echt
te zeggen waarom bepaalde flavours er echt uitspringen? NEE, dat is niet aan
mij besteed, is meer "het gevoel van" zoals ik eerder zei. Voor de rest denk
ik, dat je je beter ook niet zoveel in kunt gaan verdiepen, waarom bepaalde
flavours beter werken als de andere. Ik denk dat je dan een heel almanak
vol hebt, en er nog niks wijzer van word... :roll:

groetjes Benny
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

26-06-2005 17:57

ach het is wel leuk om een rode draad te ontdekken in het succes van bepaalde oplosmiddelen in bepaalde watersoorten.

Je hoeft er ook geen halszaak van te maken. Als je jezelf een trage ontwikkeling gunt in zo'n proces, maar wel steeds je ogen en oren open houdt, kun je op den duur wel leuke ontdekkingen doen.

Als je deze dan voor je houdt en niet deelt met een paar stijfkoppen, die het hele handeltje toch weer in twijfel trekken, kun je er zowaar nog van genieten ook.

:D
Gebruikersavatar
Rob Manenschijn
Berichten: 225
Lid geworden op: 20-06-2005 14:40
Locatie: Regio Dokkum (Fryslân)

26-06-2005 17:59

Benny,

Heb reeds vele jaren geleden al met spul gevist wat door een bekend ijsmerk werd/wordt gebruikt om de diverse smaken ijs van te maken. Dit spul zat in jerrycans vaneen tig liter en er bleef nog wel eens een restand over en dat nam een kennis, die daar werkte, mee en heb daar vele boilies van gedraaid.

Groenten
Grootmeesteropperblanker
De mens is niet in staat zichzelf, zijn omgeving, zijn wereld te kennen. De mens is overgeleverd aan de chaos van het bestaan.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

26-06-2005 18:07

Rob,

Dat spul wat ik heb, zit ook in een jerrycan. Komt overigens bij de Hanos
weg, maak ik totaal geen geheim van... :wink:

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-06-2005 18:16

Benny,

De vraag van Daan betreft Pineapple flavour. Daar ben ik wel benieuwd naar. Er zijn wat vermeldingen de laatste jaren over vangsten met Pineapple boilies.

De discussie over het nut van flavours is al gevoerd en ik geef slechts aan dat je daarvoor meer moet weten om er inhoudelijk iets meer over te zeggen. Maar iedere leverancier van boilies lijkt wel gebaat bij onduidelijkheid. Dus dat schiet toch niet op.

Groet, Kees
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

26-06-2005 18:31

Kees,

Er was toch ook eens een discussie over het PH gehalte in boilies...?

groetjes Benny
Gebruikersavatar
lindsey de boer
Berichten: 153
Lid geworden op: 13-06-2005 11:04
Locatie: amstelveen

26-06-2005 18:32

al die flavours,het kan me gestolen worden(ik zie dit in me eigen theorie en geloof hierin).Het zit allemaal tussen je oren,je opent een zak en ruikt eraan,die ruiken lekker,die moet ik hebben,bullshit! Een boilie moet smaken,dat is het belangrijkste! Eet maar is een boilietje van een willekeurige ready made,je zit gewoon griesmeel te eten,smaakstoffen vind ik heel belangrijk.Als ik gebruik maak van flavour,dan maar een heel klein beetje,want proef de flavour maar is,zo ontzettend bitter.Zorg dan wel dat je een flavour heb die smaakt en niet alleen riekt.De reden dat karpers nog steeds die ready mades pakken is omdat ze zo een balletje als voedsel herkennen.Experimenteer maar is met verschillende produkten en maak er dan een mooie mix van en laat de flavours dan maar is weg,je zult verstelt staan
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-06-2005 18:51

Hé, was jij niet aan het targetvissen? De vraag is niet wat vind jij ervan vind hoor. Niet het topic "Flavours, Bah!"

Inderdaad Benny, dus dat weet je ook. :)

Groet, Kees
daan ramakers
Berichten: 130
Lid geworden op: 17-12-2004 21:59
Locatie: turnhout

26-06-2005 19:15

hoi hoi

bedankt voor de vele reacties
eigenlijk weet ik nu nog niet hoe de kwaliteit van de flavourgigant is
maar ja er komen wel leuke nieuwigheden voor me opdagen in dit topic

of flavours nut hebben of geen nut????????????
ik denk dat dat erg persoonlijk is en ligt

over de kwaliteit van flavours kunnen we wel eens een discussie houden vind ik
bv waar moet een goeie flavour aan voldoen volgens jullie
of welke oplosbasis vind je goed of niet goed
het verschil tussen de chemische en de natuuridentieke flavour
ph waarde?????? :cry:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

26-06-2005 20:41

Het leuke in het hele verhaal, vandaar mijn vraag ook, is dat de benaming van flavour niet juist is indien deze ook nog eens de smaak met zich mee draagt.
Het is dan een aroma maar omdat de naam flavour ingeburgert is laat de fabrikant het wel uit zin hoofd om die benaming erop te zetten.

Flavour ruikt naar iets en smaakt naar het oplosmiddel meestal bitter dus.
Aroma ruikt niet alleen maar smaakt er ook nog eens ergens naar.
Vandaar dat een aroma meer positieve invloed heeft op de smaak en uitwaseming van die stoffen.

De nut van flavours is daardoor van ondergeschikt, soms zelfs negatief op de aantrekkingskracht terwijl een aroma wel degelijk een positieve uitwerking kan hebben.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-06-2005 20:52

Douwe,

Ik wil niet flauw doen hoor en ik begrijp bovendien allang wat je bedoelt. Maar flavour is Engels. In mijn woordenboek:

Flavour [‘fleiva] zn. Aroma, geur (en smaak); boeket (van wijn); (fig.) (pikant) tintje, etc.

Dus gewoon een verzamelnaam. In mijn Nederlands woordenboek komt flavour niet eens voor.

Wil best aroma gebruiken voor een toevoeging maar strikt genomen valt dat ook onder flavour.

Mee eens dat de fabrikant het er niet makkelijker op maakt.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

26-06-2005 20:57

dronken aardbeien aroma....... :D