Honden / kattenbrokken


Plaats reactie
Steven Stegeman
Berichten: 97
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rekken, Gelderland

10-06-2005 17:10

Hallo karpervissers,

ik wil graag met honden of kattenbrokken aan het oppervlak vissen. Welke brokken kan ik het best gebruiken en moet ik die nog wel (en hoe lang) laten weken?
Graag ff mailen met het antwoord dan kan ik aan de slag!
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

10-06-2005 22:29

IK antwoord maar zo, of wouw je PB??

Je kan met elke honden/kattenbrok vissen. je hoeft ze niet te weken of zo. Ik zou hondenbrokken kiezen, die zijn groter, en hebben dus meer drijfvermogen. Je kan ook kattenbrokken uit zon groot pak (tom poes?) halen. Daar zitten gaatjes in. je kan er een aantal op de haak schuiven, en daarna wat foam op de haaksteel, zodat ze er niet afgleiden.

suc6 ermee
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

11-06-2005 10:46

Zelf vis ik heel erg graag met Tom Poes Variantjes. Gewoon een top-brokje dat gelukkig ook niet al te groot is. De voordelen hiervan zijn gewoon dat de vissen er langer over doen voordat de voerplek leeg is en dat het enigzins dressuurdoorbrekend is als je ze op langere afstand aanbiedt wat normaal eigenlijk onmogelijk is met zo'n klein brokje.
Daarom geef ik je alvast 2 tips: Pva-zakjes en zinkende spods... Ik krijg nu mijn brokjes makkelijk over de 60 meter :wink:

En als je aan het nadenken bent hoe je ze aanbiedt op de haak. Gewoon lekker niet :wink: Een klein bijgesneden pop-upje ertussen kan wonderen doen. Of denk eens aan dat nep-aas van enterprise.

In ieder geval veel succes.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Plaats reactie